Vandaag de dierenpolitie bij mijn paarden gehad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:05

Christiene schreef:
Ariebren schreef:
In zulk soort situaties staat het dak in brand of liggen de lijken in de voordeur.

mwaahh als er iemand in huis schreeuwt om zijn leven heb je soms nog 2 agenten die liever even blijven wachten tot de me er is..

is echt gebeurd....

Als je met me de mobiele eenheid bedoelt, nou die komen niet zo snel hoor, tenzij je het hebt over een woning waar bij een stel krakers in zitten die er niet uit willen, dan ga je idd niet met 2 agenten naar binnen.
Dus de politie moet zichzelf maar opofferen voor iemand anders zijn leven? Denk je dat de politie een brandend huis in mogen om iemand eruit te halen? Nogmaals, in elk werk heb je rotte appels zitten maar hou er rekening mee dat niet iedere agent zo is.
Agenten willen ook s'avonds veilig thuis komen! en helaas zijn ze aan veel regels verbonden die ze zelf niet bedacht hebben.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:07

Citaat: Waarom moet je zoveel actie ondernemen om een kind te redden van mishandeling ??
Komt na een melding gelijk de politie langs om paps of mams te arresteren ?

Nee als je belt om kindermishandeling te melden zeggen ze:
Kunt u niet met de ouders gaan praten?
Heb het zelf mee gemaakt,stond gewoon perplex.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:09

Van de site van de DB, die op de beginpagina al mensen oproept om ponys in de modder te melden:

Citaat:
Paarden en pony's kunnen over het algemeen prima tegen kou, mits ze daar goed op voorbereid zijn. Het is dus onjuist om altijd over verwaarlozing of dierenmishandeling te spreken als we 's winters in de wei bij weer en wind nog paarden of pony's buiten zien staan. Als de bodem droog is, kan het geen kwaad. Bij een laag gelegen bodem die vochtig is, kan het dier beter worden opgestald. Wel is het wenselijk om schuilmogelijkheden aan te bieden. Daarmee kan het paard zich bij extreme weersomstandigheden beschermen tegen hitte of regen en wind.

Wellicht moet de DB zich nog eens achter de oortjes krabben, daar zij ook de mond vol heeft over de kudde en bewegingsbehoeften van het paard?
Wellicht kan zij op haar site over de gulden middenweg schrijven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:10

Uh, als ze in de bak staan staan ze toch ook op zand. Wat is het verschil met zand en klei dan, niks toch?
Wat moet je dan; je paarden voor altijd in de stal zonder beweging?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:10

echt compleet belachelijk dit, je hebt het zo te horen prima voorelkaar!
Inderdaad bezwaar aantekenen.

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:15

Hebben ze zich gelegitimeerd?
Klinkt eerder als firma leugen en bedrog dus iemand die je dwars wilt zitten.
Wat iedereen al zegt 70% staat in de modder, en 24/7 op stal mag ook niet.
Er was pas geleden een hele rel in regio D'Haag van paarden tot de knieën in de blub en (toen de) dierenbescherming deed niks omdat de paarden een droog stuk hadden en te eten.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Vandaag de dierenpolitie bij mijn paarden gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:17

volgensmij heeft hij zeg wel gelegitimeert, volgensmij heeft ze dat ergens vooraan geschreven

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:24

zolang een paard ook droog kan staan gaan ze echt niet dood van modder..

Bij ons moeten ze ook eerst door een laag modder heen om op het droge van het land te komen, daarnaast hebben ze 2 schuilstallen die aan de voorkant verhard is..

Ik vond en vind nog steeds dat dit een goed iniatief is maar dan moeten ze de desbtreffende personen wel goed opleiden dat ze het verschil kunnen zien tussen paarden die in de modder staan maar ook droog kunnen staan en er prima uitzien en paarden die tot hun knieen in de modder staan en niet droog kunnen staan..

Aan de ene kant pleiten ze ervoor dat paarden niet de hele dag op stal mogen staan en aan de andere kant willen ze ook geen paarden in een beetje modder? In de winter is het bij veel mensen het een of het ander..
en dan zie ik liever paarden met modderige benen dan paarden die mooi schoon zijn maar 24/7 binnen staan..

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:36

Ik heb probleemen als ik ze binnen zet als er water op mijn land legt ik snap het gewoon niet meer waar ze mee bezig zijn het word straks nog ommoglijk gemaak om een paard of pony te houden met al regeltjes hoe je het ook doe je zal het nooit goed doen

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:40

dr was niemand dus hoe kan hij dan gelegitimeerd hebben. bewijs maar dat jij daar geweest ben als dp. niemand heeft je gezien haha

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:41

Hoop dat dit opstartproblemen zijn van de nieuwe dierenpolitie. Ik was in de veronderstelling dat die Dierenpolitie (en de andere diereninstanties) alleen tot actie overgaan wanneer paarden 24h/dag in de modder staan zonder ruim de mogelijkheid te hebben om te gaan liggen op droge plekken.

Deze situatie is volgens mij helemaal niet van toepassing bij de TS. Ben benieuwd hoe dit afloopt.

marijeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 00:12

Ik zal morgen vroeg de paarden naar buiten doen en als ze allemaal even heerlijk in de modder gerold hebben zal ik even wat foto,s maken en hier op bokt zetten. en voor mensen die nu al nieuwschierig zijn naar mijn paarden ik heb wel een aantal er op staan dan moet je maar even bij mijn berichten kijken

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 00:15

leuk dat je foto's wilt maken!

ik had al eerder in je berichten gekeken en je paarden zien er gewoon goed uit :j

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 00:18

Hm voor je het weet staan ze op manege's bij elke les dat er wordt gegeven zodat jij het paard niet mag/kan mishandelen.

Even je paard weer op de plek zetten en je krijgt een boette omdat je geen controle hebt over je paard.

De dierenpolitie moet over gaan naar maat regelen van hoe de paarden erbij staan.
Zijn ze gezond?
Krijgen ze genoeg voer?
Staan de hoeven er normaal bij?

1e 2 keer een normale waarschuwing en daarna in grijpen!.
Althans dat wordt in elk geval in Amerika gedaan.

Edit; volgens mij moet de dieren politie van daar ook eerst naar de rechter voordat ze de paarden mogen oppakken.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 00:19

Ik ben ook benieuwd hoe dit afloopt.

Mijn stiefvader had ook shetjes op modderig land staan, en volgens de DB moesten die ook maar gewoon binnen staan tot het voorjaar... :n Dus aan de kennis van de DB twijfel ik ook.

Volgens de site van de rijksoverheid is de ''opleiding tot animal cop'' 6 dagen theorie en 6 dagen praktijk.... Vraag me wel af wat je in die paar dagen zoal leert als je totaal geen voorkennis hebt...

marijeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 00:23

dank jullie allemaal voor al jullie reacties en ik ben gelukkig niet de enige die de paarden in de modder laat lopen

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 00:25

marijeD schreef:
dank jullie allemaal voor al jullie reacties en ik ben gelukkig niet de enige die de paarden in de modder laat lopen

Ik moet eerlijk zeggen,
Je hebt echt 2 pracht van een paarden.
Althans de 2 ik in je berichten terug vond.

En als dat al als verwaarlozing is..... terwijl er ook gewoon droog stukje land erbij is....
Dan weet ik het niet meer.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 00:28

dit is echt niet normaal, zo zouden bijna alle paarden in NL wel in beslag genomen kunnen worden want in bijna elke bak of weiland is het een modderpoel.. pffff, ik zou zeggen foto's maken en klacht indienen.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 00:29

kensha schreef:
Hm voor je het weet staan ze op manege's bij elke les dat er wordt gegeven zodat jij het paard niet mag/kan mishandelen.

Even je paard weer op de plek zetten en je krijgt een boette omdat je geen controle hebt over je paard.

De dierenpolitie moet over gaan naar maat regelen van hoe de paarden erbij staan.
Zijn ze gezond?
Krijgen ze genoeg voer?
Staan de hoeven er normaal bij?

1e 2 keer een normale waarschuwing en daarna in grijpen!.
Althans dat wordt in elk geval in Amerika gedaan.

Edit; volgens mij moet de dieren politie van daar ook eerst naar de rechter voordat ze de paarden mogen oppakken.

Nee dat is hier niet, hier kunnen ze gelijk in beslag nemen want die bevoegdheid hebben ze. ook heeft de dierenpolitie tijdens hun opleiding voor agent les en examen gehad in de milieu wet waar onder andere de gezondheid en welzijnswet voor dieren uitgebreid aan bod komt dus ze weten al wel meer dan die opleiding die ze speciaal voor animal cop hebben gekregen. Toch vraag ik me ook af of het allemaal wel genoeg is hoor.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 00:32

Ik ben al als de dood dat ze hier een keer staan om zulke vage redenen. Kennis... ik hoop dat ze dat hebben.

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 09:42

Je moet het wel heel bont maken, willen ze tot inbeslagname over gaan. Angst is nergens voor nodig.

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 09:58

angst is mischien nergens voor nodig .
maar het is als eigenaar natuurlijk niet leuk als ze langs komen .
en jij weet dat je goed voor ze zorgt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 10:04

Ik ben er niet bang voor. Mijn paarden hebben de keus, de stallen zijn altijd open op de dag, dus ze kunnen naar binnen. Toch willen ze er altijd wel even uit gedurende dag. Even de benen strekken, even spelen, rondkijken. En ja, nu echt tot over de enkels in de modder... Maar ik vind het heel knap als je dat kan voorkomen met de weersomstandigheden van de laatste tijd.

Ik merk wel (en dan staan mijn paarden nog uit het zicht) dat veel "leken" het allemaal maar zielig vinden. Ik vind het ook niet leuk, maar er is nu niets binnen mijn bereik om er aan te veranderen. Ik mag aannemen dat elke DB of dierenpolitie dat wel inziet..

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 10:22

Eerst willen ze elk paar min. 4 uur buiten (ben ik t mee eens hoor) maar nu willen ze dus dat ze niet in de modder komen? Dus moeten ze dan die uren dat ze buiten komen met nat weer op een verhard stuk staan? Wat heeft het dan nog voor nut?! Dan kunnen ze ook niet fijn de beentjes meer strekken.

Die van mij staat 's avonds op stal, overdag in de bak/wei, de paarden die buitenkomen (ookal is t blubberig) hebben geluk! Die krijgen toch nog de kans de benen even te strekken!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 10:35

Ok de dierenpolitie vind ik overdreven evenals het dreigement van in beslag name.... Maar, ik vind het wel onnodig om paarden de hele dag met dit weer in de bagger te laten staan onder het mom van 'dierenwelzijn'. Hartstikke fijn zo'n droog stuk beton maar dat voegt toch helemaal niks toe? Het is gewoon een soort open stal met zwembad eromheen. Ben het er mee eens dat je met dit extreme natte weer gewoon even moet roeien met de riemen die je hebt, dus dan staan ze maar wat langer op stal.
Tuurlijk moeten die paarden lekker naar buiten en bewegen, maar dat doen ze ook als ze een uurtje naar buiten gaan. Kunnen ze even een sprintje trekken of een bok geven, eventueel ook wat vaker rijden maar ik vind het nutteloos om die beesten de hele dag in de bagger te zetten die daar maar een beetje staan te verpieteren. Je doet ze weinig plezier in zulke omstandigheden. Ze gaan maar weer hele dagen naar buiten als de omstandigheden daar naar zijn.