Reina weer op Bokt!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:34

MaritAriel schreef:
Ik ook , lijkt me verschrikkelijk om je paardje zo terug te zien zoals ik al zei in PB :(:)
Maar goed , als TS straks les krijgt nemen die andere meisjes het mischien ook over ?

Hmm *kijkt lichtelijk sceptisch*

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:36

Liesje1611 schreef:
MaritAriel schreef:
Ik ook , lijkt me verschrikkelijk om je paardje zo terug te zien zoals ik al zei in PB :(:)
Maar goed , als TS straks les krijgt nemen die andere meisjes het mischien ook over ?

Hmm *kijkt lichtelijk sceptisch*

Ik weet het , wou alleen iets positiefs zeggen ..... *zucht*

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:37

MaritAriel schreef:

Ja, dat weet ik.
Maarja bij mij blijft nu een beetje een rotgevoel hangen :o
Maargoed, nevermind, ik bemoei me er niet meer mee..

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:39

Liesje1611 schreef:
MaritAriel schreef:

Ja, dat weet ik.
Maarja bij mij blijft nu een beetje een rotgevoel hangen :o
Maargoed, nevermind, ik bemoei me er niet meer mee..

Ik ook niet ... Ik hoop alleen voor alle partijen , maar het grootste deel voor het paard dat dit aangepakt word want ik vind dit echt niet kunnen ...

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 00:21

Ronnie25 schreef:
Leuk om reina terug te zien. (bij mij heette ze Rana ;) )

Ze is mijn pony geweest (zie profiel foto's). Heb haar 2 en half jaar geleden verkocht
aan de mensen waar ze nu nog staat in blokker:)

Leuk dat jij haar nu verzorgt. Maar ik schrik wel een klein beetje van het bit wat je erin
hebt hangen, hoeft namelijk niet. En het elastiek ook niet. :n

Hoe gaat het verder met haar? Ben zeer benieuwd!

Hoi,
toch wel leuk dat je reageerd.
Ze heeft sinds ze bij De nieuwe mensen in Blokker staat alleen maar stil gestaan (alleen afentoe eens een rondje volgens mij) tot 3 kwart jaar geleden. Toen ben ik haar gaan rijden. (ook wel samen met die andere verzorgsters) (en ik was er ook al een jaartje toen) Ik reed haar toen ook gewoon hoe jij haar reed. Maar ik geef eerlijk toe. Ze gooide haar hoofd omhoog en croste naar het hek tot ze niet verder kon. Ze heeft mij er nooit afgegooit omdat ik opzich wel goed kan blijven zitten. Maar die andere verzorgsters heeft ze er vaak genoeg afgegooit. Ze was echt niet in te houden. Alsmaar crossen dat ze deed. Het heeft dus heel lang gekost tot ze niet meer croste. Maar dan liep ze nog steeds met haar hoofd omhoog en trok enorm aan de teugels. Ik kreeg haar niet aan de teugel zoals ze op jou foto's staat.
Omdat die andere verzorgsters er ook zijn (die zijn er een jaar langer dan in) zijn hun een beetje ''het baasje'' ik heb dus weinig in te brengen. Ik rij haar zelf ook wel vaak zonder elastieken enzo hoor. Maar ik heb zelf ook een probleem met mijn arm, dus soms doe ik die wel om. Dat pessoa bit was om dat ze dan misschien makkelijker zonder elastieken aan de teugels kon lopen. Maar ze moet er nog aan wennen.
Ik hoop dat je het nu een beetje snap en zeker niet boos bent! We (uhmm vooral ik) loop ook vaak aan de hand met haar over straat en daar geniet ze ook vak. En ook zoals ik al zei, rij ik ook nog wel zonder elastieken, maar ook met vanwege me arm. Ik hoop dat die elastieken binnenkort weg kunnen en dat ik haar wel makkelijker aan de teugel kan krijgen, En dat het ook minder zwaar word voor mijn arm. (op mijn profiel kan je lezen wat er met mijn arm is gebeurt)
Hoop dat je het begrijpt!
Groetjes, Maaike

MaritB

Re: Reina weer op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 00:27

Hoi,

' aan de teugel rijden' komt vanuit de achterhand, mijn pony zoekt gewoon mijn hand op. Ik heb wel een jaar bitloos gereden en nu is ze super licht op het bit.

Ach, ik vertel dinsdag wel :D

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 00:29

Maar meis... een pessoa bit is niet voor het nageeflijk rijden :(:)

Met lessen weer terug naar de basis, watertrens er in en het met ontspanning voor elkaar krijgen. Dat is 10x zo knap.
Laat dat aan de teugel toch eens los, ga voor de ontspanning.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 01:08

Heb het hele topic doorgelezen (nouja, niet letterlijk, maar weet wat er staat :') )

Schrok ook wel erg toen ik de fotos zag, ik weet alleen helaas hoe het is als je moet rijden met hulpteugels, als je paard niet van jou is (Manege ervaring ;) )

Ik vind het dan ook erg goed van je, dat je het commentaar van vele bokkers goed oppakt, en er iets aan gaat doen! Echt toppie meis! Ken er genoeg die gewoon keihard zo doorgaan en letterlijk schijt hebben aan bokkers :P

Stieken zijn geen optie, ik heb het zelf ook ervaren. Verkeerd les, een instructrice die wilde dat ik een stiek bij mn verzorgpaardje om ging doen, waardoor ze alleen maar gespannender werd en er echt niet beter door ging lopen helaas.

Succes meis, ik hoop gauw een nieuw topic te zien met betere fotos! :D

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 10:48

En uit deze reactie TS Begrijp ik dat je er toch niets aan wilt veranderen zoals je eerder wel vertelde.
Meid echt ik vind het ontzettend jammer van zo'n mooie pony! Je ziet in het profiel van de ex eigenaar dat de pony WEL zo kan lopen met een normaal bit.

Dat ze er bij jullie vandoor gaat zegt meer over jullie zelf dan over de pony. Denk eens na WAAROM het dier ervandoor gaat. Misschien moet het naar de tandarts of past het zadel niet meer. Misschien ligt het aan de rijstijl wat de pony niet gewend is.

Jammer dat je niet dichterbij woont, ik had je graag laten zien hoe het WEL kan.

Wees de wijste van de verzorgsters en pak dit probleem aan. :j Dan kan je hier nog een heeeel fijn paardje aan hebben.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 10:54

Somebitch schreef:
En uit deze reactie TS Begrijp ik dat je er toch niets aan wilt veranderen zoals je eerder wel vertelde.
Meid echt ik vind het ontzettend jammer van zo'n mooie pony! Je ziet in het profiel van de ex eigenaar dat de pony WEL zo kan lopen met een normaal bit.

Dat ze er bij jullie vandoor gaat zegt meer over jullie zelf dan over de pony. Denk eens na WAAROM het dier ervandoor gaat. Misschien moet het naar de tandarts of past het zadel niet meer. Misschien ligt het aan de rijstijl wat de pony niet gewend is.

Jammer dat je niet dichterbij woont, ik had je graag laten zien hoe het WEL kan.

Wees de wijste van de verzorgsters en pak dit probleem aan. :j Dan kan je hier nog een heeeel fijn paardje aan hebben.

Kun je mij vertellen waar je dit uit opmaakt? Want ik lees het niet in haar laatste reactie.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 10:56

Citaat:
Dat pessoa bit was om dat ze dan misschien makkelijker zonder elastieken aan de teugels kon lopen. Maar ze moet er nog aan wennen.
gemakzucht.

En iets in mijn gevoel zegt dat. :j Kan er helemaal naast zitten hoor, maar dit is wat mijn gevoel me op dit moment vertelt. :)

Als TS er echt iets aan gaat doen dan hoop ik dat snel te zien in een nieuw topic van haar. :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 10:58

Somebitch schreef:
Citaat:
Dat pessoa bit was om dat ze dan misschien makkelijker zonder elastieken aan de teugels kon lopen. Maar ze moet er nog aan wennen.
gemakzucht.

En iets in mijn gevoel zegt dat. :j Kan er helemaal naast zitten hoor, maar dit is wat mijn gevoel me op dit moment vertelt. :)

Als TS er echt iets aan gaat doen dan hoop ik dat snel te zien in een nieuw topic van haar. :D

Het is voor mij meer een verklaring waarom de dingen zijn gelopen. Ik geloof dat de TS niet heel veel te zeggen heeft over deze pony, zeker als zij als laatste verzorger erbij is gekomen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 10:59

Dat kan, maar dat zegt mijn gevoel niet. :)

edit: ik zal er nog even bij zeggen waarom niet. Een tijdje terug (lees haar berichten maar door) reed ze gewoon nog met een normaal bit. :j
Laatst bijgewerkt door Somebitch op 31-12-11 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 11:07

Daydream27 schreef:
Maar leg dan eens uit hoe die rugblessure precies is ontstaan, sorry maar ik begrijp het gewoon niet.

Daarnaast vind ik de manier waarop jij je paard laat nageven wel heel bijzonder, je schrijft zelf al dat het eigenlijk zelde voorkomt dat je paard op die manier nageeft. Is het dat wel de goede manier??

Ik rijd met mijn paard Z2 en ik begrijp gewoon niet hoe je een paard dat tegen je hand inkomt weer gaat nageven door alles weg te gooien?? Een paard heeft een zekere druk nodig om zich aan te spannen, om gedragen te zijn. Alles moet wel op een ontspannen manier, maar heb jij ooit wel eens een atleet, in welke sport dan ook enkel en alleen maar zien ontspannen?

Daarnaast hoort het elastiek niet constant te trekken. Op de foto's kan je zien dat hij soms loshangt, dit is het doel. Het elastiek moet enkel werken als het paard met zn hoofd er tegen in komt en dus niet constant. Zoals jij het elastiek beschrijft, beschrijf je enkel de foute manier van gebruik. Ik ben juist op zoek naar de goede manier van gebruik.

mijn pony was ook heel erg tegen de hand, ik heb geen een hulpteugel gebruikt en ze loopt nu na 1-2 jaar netjes nagefelijk. :)

mijnluxor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:00

vind dit echt niet leuk om te zien..

Ze heeft echt ergens last van hoor, vroeger had ze nooit haar mond open!
je moet de tandarts er naar laten kijken, en waarom dat elastiek?!
is helemaal niet nodig! foto van reina toen ze nog rana heette met de vorrige eigenaresse:
Afbeelding
Afbeelding

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 12:11

@mijnluxor
Als je de topic een beetje door leest, en ook 1 van de laatste reacties, dan weet je misschien waarom ik zo rij en snap je het wat beter.
Hoop dat je het wat beter snapt, en als je vragen hebt, kun je het vragen

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:12

TS kun je nog antwoord geven op mijn vraag? :D

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 12:15

lifaya schreef:
TS kun je nog antwoord geven op mijn vraag? :D

Hoi,
Wat was je vraag ookalweer?:P
Ik krijg zoveel vragen

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:16

lifaya schreef:
lifaya schreef:
ik denk dat er inmiddels al genoeg is gezegd over de optoming, maar er is 1 ding dat me opviel :') waarom zit er geen frontriem aan? :P

Ik quote even dit omdat ik toch benieuwd ben waarom je zonder frontriem rijd :P

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 12:17

De frontriem was heel klein, en trok dus alles naar elkaar, Ook zonder bontjes:P

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:20

korbakimmy8 schreef:
@mijnluxor
Als je de topic een beetje door leest, en ook 1 van de laatste reacties, dan weet je misschien waarom ik zo rij en snap je het wat beter.
je wilt alleen maar aan de teugel rijden, denk is aan iets anders. Zo rij je dit paard helemaal de klote in. Ga iets anders doen. Grondwerk en met rijden veel overgang, lekker voorwaarts, veelfiguren, gewoon bezig zijn! En niet bezig zijn met naar beneden rijden!!!!! Dat moet vanzelf komen vanuit ontspanning als je paard ontspannen genoeg is en goed voorwaarts loopt!! En dan bedoel ik actieve achterhand en niet snel lopen

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 12:23

xxMaxx schreef:
korbakimmy8 schreef:
@mijnluxor
je wilt alleen maar aan de teugel rijden, denk is aan iets anders. Zo rij je dit paard helemaal de klote in. Ga iets anders doen. Grondwerk en met rijden veel overgang, lekker voorwaarts, veelfiguren, gewoon bezig zijn! En niet bezig zijn met naar beneden rijden!!!!! Dat moet vanzelf komen vanuit ontspanning als je paard ontspannen genoeg is en goed voorwaarts loopt!! En dan bedoel ik actieve achterhand en niet snel lopen

Ik wil niet alleenmaar aan de teugel lopen, maar ik denk dat jij het niet helemaal begrijpt, of wat ik schreef verkeerd over komt bij jou

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:35

korbakimmy8 schreef:
@mijnluxor
je wilt alleen maar aan de teugel rijden, denk is aan iets anders. Zo rij je dit paard helemaal de klote in. Ga iets anders doen. Grondwerk en met rijden veel overgang, lekker voorwaarts, veelfiguren, gewoon bezig zijn! En niet bezig zijn met naar beneden rijden!!!!! Dat moet vanzelf komen vanuit ontspanning als je paard ontspannen genoeg is en goed voorwaarts loopt!! En dan bedoel ik actieve achterhand en niet snel lopen[/quote]
Ik wil niet alleenmaar aan de teugel lopen, maar ik denk dat jij het niet helemaal begrijpt, of wat ik schreef verkeerd over komt bij jou[/quote]
Ik denk dat deze bokker het hele topic niet heeft doorgelezen, enkel het 'rel gedeelte'.

Wanneer krijg je die begeleiding, TS? :)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:38

@ts, heb komt echt niet verkeerd over. Bij de posts die ik lees, ja voor aan de teugel ja aan de teugel blablablaaa. Haal die onzin van zijn lichaam en leer echt paardrijden!!!!!??

mijnluxor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:38

ik heb idd niet het gehele topic doorgelezen, maar wat scheef is kan je echt niet rechtl*llen hoor!
ik vind het echt niet eerlijk tegenover reina.
en als je reina naar de tandarts stuurt, een normaal dubbelgebroken bitje erin hangt, en geen elastiek, en les nemen, zul je zien dat het aan de teugel rijden een stuk leuker makkelijker maakt..

en je kan er buiten best een martingaal omdoen, dan heb je wat meer te vertellen als die kop in de lucht gaat, maar vind je dit zelf nou een ontspannen ritje buiten? denk je echt dat reina het leuk vind om buiten met die kop naar beneden getrokken te worden?