MaritAriel schreef:Ik ook , lijkt me verschrikkelijk om je paardje zo terug te zien zoals ik al zei in PB![]()
Maar goed , als TS straks les krijgt nemen die andere meisjes het mischien ook over ?
Hmm *kijkt lichtelijk sceptisch*
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Liesje1611 schreef:MaritAriel schreef:Ik ook , lijkt me verschrikkelijk om je paardje zo terug te zien zoals ik al zei in PB![]()
Maar goed , als TS straks les krijgt nemen die andere meisjes het mischien ook over ?
Hmm *kijkt lichtelijk sceptisch*
Liesje1611 schreef:MaritAriel schreef:Ik weet het , wou alleen iets positiefs zeggen ..... *zucht*
Ja, dat weet ik.
Maarja bij mij blijft nu een beetje een rotgevoel hangen![]()
Maargoed, nevermind, ik bemoei me er niet meer mee..
Ronnie25 schreef:Leuk om reina terug te zien. (bij mij heette ze Rana)
Ze is mijn pony geweest (zie profiel foto's). Heb haar 2 en half jaar geleden verkocht
aan de mensen waar ze nu nog staat in blokker:)
Leuk dat jij haar nu verzorgt. Maar ik schrik wel een klein beetje van het bit wat je erin
hebt hangen, hoeft namelijk niet. En het elastiek ook niet.![]()
Hoe gaat het verder met haar? Ben zeer benieuwd!
Somebitch schreef:En uit deze reactie TS Begrijp ik dat je er toch niets aan wilt veranderen zoals je eerder wel vertelde.
Meid echt ik vind het ontzettend jammer van zo'n mooie pony! Je ziet in het profiel van de ex eigenaar dat de pony WEL zo kan lopen met een normaal bit.
Dat ze er bij jullie vandoor gaat zegt meer over jullie zelf dan over de pony. Denk eens na WAAROM het dier ervandoor gaat. Misschien moet het naar de tandarts of past het zadel niet meer. Misschien ligt het aan de rijstijl wat de pony niet gewend is.
Jammer dat je niet dichterbij woont, ik had je graag laten zien hoe het WEL kan.
Wees de wijste van de verzorgsters en pak dit probleem aan.Dan kan je hier nog een heeeel fijn paardje aan hebben.
gemakzucht.Citaat:Dat pessoa bit was om dat ze dan misschien makkelijker zonder elastieken aan de teugels kon lopen. Maar ze moet er nog aan wennen.
Somebitch schreef:gemakzucht.Citaat:Dat pessoa bit was om dat ze dan misschien makkelijker zonder elastieken aan de teugels kon lopen. Maar ze moet er nog aan wennen.
En iets in mijn gevoel zegt dat.Kan er helemaal naast zitten hoor, maar dit is wat mijn gevoel me op dit moment vertelt.
![]()
Als TS er echt iets aan gaat doen dan hoop ik dat snel te zien in een nieuw topic van haar.
Daydream27 schreef:Maar leg dan eens uit hoe die rugblessure precies is ontstaan, sorry maar ik begrijp het gewoon niet.
Daarnaast vind ik de manier waarop jij je paard laat nageven wel heel bijzonder, je schrijft zelf al dat het eigenlijk zelde voorkomt dat je paard op die manier nageeft. Is het dat wel de goede manier??
Ik rijd met mijn paard Z2 en ik begrijp gewoon niet hoe je een paard dat tegen je hand inkomt weer gaat nageven door alles weg te gooien?? Een paard heeft een zekere druk nodig om zich aan te spannen, om gedragen te zijn. Alles moet wel op een ontspannen manier, maar heb jij ooit wel eens een atleet, in welke sport dan ook enkel en alleen maar zien ontspannen?
Daarnaast hoort het elastiek niet constant te trekken. Op de foto's kan je zien dat hij soms loshangt, dit is het doel. Het elastiek moet enkel werken als het paard met zn hoofd er tegen in komt en dus niet constant. Zoals jij het elastiek beschrijft, beschrijf je enkel de foute manier van gebruik. Ik ben juist op zoek naar de goede manier van gebruik.
korbakimmy8 schreef:je wilt alleen maar aan de teugel rijden, denk is aan iets anders. Zo rij je dit paard helemaal de klote in. Ga iets anders doen. Grondwerk en met rijden veel overgang, lekker voorwaarts, veelfiguren, gewoon bezig zijn! En niet bezig zijn met naar beneden rijden!!!!! Dat moet vanzelf komen vanuit ontspanning als je paard ontspannen genoeg is en goed voorwaarts loopt!! En dan bedoel ik actieve achterhand en niet snel lopen@mijnluxor
Als je de topic een beetje door leest, en ook 1 van de laatste reacties, dan weet je misschien waarom ik zo rij en snap je het wat beter.
Hoop dat je het wat beter snapt, en als je vragen hebt, kun je het vragen
xxMaxx schreef:korbakimmy8 schreef:je wilt alleen maar aan de teugel rijden, denk is aan iets anders. Zo rij je dit paard helemaal de klote in. Ga iets anders doen. Grondwerk en met rijden veel overgang, lekker voorwaarts, veelfiguren, gewoon bezig zijn! En niet bezig zijn met naar beneden rijden!!!!! Dat moet vanzelf komen vanuit ontspanning als je paard ontspannen genoeg is en goed voorwaarts loopt!! En dan bedoel ik actieve achterhand en niet snel lopen@mijnluxor
Als je de topic een beetje door leest, en ook 1 van de laatste reacties, dan weet je misschien waarom ik zo rij en snap je het wat beter.
korbakimmy8 schreef:je wilt alleen maar aan de teugel rijden, denk is aan iets anders. Zo rij je dit paard helemaal de klote in. Ga iets anders doen. Grondwerk en met rijden veel overgang, lekker voorwaarts, veelfiguren, gewoon bezig zijn! En niet bezig zijn met naar beneden rijden!!!!! Dat moet vanzelf komen vanuit ontspanning als je paard ontspannen genoeg is en goed voorwaarts loopt!! En dan bedoel ik actieve achterhand en niet snel lopen[/quote]@mijnluxor