Sammyoo schreef:Ik kan voor een groot deel wel meegaan met Stef. Reacties als 'wat een mooie hengst Annelot' etc zijn niet relevant voor dit topic.
Er is door onverantwoordelijk handelen van de hengstenhouder een hengst, waarvan de eigenaar kennelijk weet dat hij agressief op andere paarden reageert, op het strand ontsnapt. Dat is onvergelijkbaar met een paard wat in een omheinde bak op een stal losbreekt (maar ook wel een reden dat hengsten op veel stallen niet worden toegelaten). Met zo'n paard zou je ook niet onder de man naar buiten moeten gaan. Waarom het risico opzoeken en een fotoshoot op het strand doen? Dat is toch nergens voor nodig.
Als de TS met rug-of hersenletsel in het ziekenhuis zou liggen of haar paard was gewond geraakt, was de reactie wellicht minder coulant geweest.
Even een vraagje hoor, maar bedoel je hier nu werkelijk mee dat hengsten niet onder de man naar buiten zouden moeten gaan?
In combinatie met je latere berichten krijg ik namelijk het idee dat je niet echt met hengsten bekend ben (maar wellicht zit ik ernaast). Wij hebben er zelf namelijk twee en hoewel je bijzonder consequent en alert moet zijn, zijn het hele fijne paarden. Ik vind het dan jammer om te lezen dat hengsten meteen weer zo'n stempel opgedrukt krijgen.