Van manege- naar sportpony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 21:03

Sorry heb de laatste tijd niet meer zoveel tijd voor bokt ik zal even de reactie's lezen en daarna de verslagen bijwerken ;)

@Allesoverdiehalsverlenger
Dat helpt zoieso niet, want ze trekt dwars door elastieken heen denk is, ze heeft gister ook door de thiedeman (lees even de post af ik heb namelijk geen zin dat ik bokt nu over me heen krijg) heen getrokken..

Donderdag was ik gebleven volgens mij?
Gelongeerd en tussen de weides gedraaft (ook voor mijn eigen conditie :P) ze is heel braaf geweest ze kan zelfs op de rechterhand longeren :') dat is een vooruitgang, dan kan ik haar ook op de rechterhand longeren en laten galopperen zodat ze dat straks misschien wat makkelijker is met het rijden :)

Vrijdag
Ik had privé les en ik stond met mijn pony en toen moest de thiedeman om.. :\ Maar mevrouw is te slim voor de thiedeman! _O- Ze maakt een hele rare beweging met haar hoofd waardoor het klipje losschiet en op haar bit beland := Bovendien trekt ze er gewoon dwars doorheen, dus het was geen succes (geen thiedeman voor ons! :)) ) toen was het, een elastiek? Maar dan aan de zadelclipjes zodat ze aan zichzelf trekt i.p.v aan mij. Maar ik denk dat ik beter gewoon zonder al die dingen kan rijden en als ze trekt d'r een flinke tik op d'r hals kan geven, vorige week maandag wist ze dan snel genoeg waar ze aan toe was.. Aan jullie hoef ik denk ik niet te vragen wat jullie denken want ik denk dat jullie meteen zeggen dat jullie ook liever met mijn eigen idee aan de slag gaan? :)

Vandaag
Vandaag is de zadelmaker geweest en nu heb ik hier een prachtig kieffer zadel liggen :~ stiekem ben ik er gewoon verliefd op, echter, was ze wel heel vervelend, ze viel niet te rijden, mijn duim is gewoon ontstoken omdat het kapot is gegaan en met handschoentjes kan ik niet rijden.. En ze draaide steeds enzo, toen kreeg ik het natuurlijk heel benauwd. Zo kan het natuurlijk niet daar word ze alleen maar vervelender van, dus heb ik haar maar aan de longeerlijn gehangen zodat ze toch niet helemaal gewonnen had :')

Jullie mogen best commentaar geven op de thiedeman of dat ik het beter vind om af te stappen als ik alleen maar het zadel onder aan het schijten ben ( :# ) maar houd het wel netjes, ik hou zelf ook niet van hulpteugels e.d maarja, het viel toch te proberen?

x

maaikiemike

Re: Van manege- naar sportpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 12:35

Fijn dat je zelf je conclusie hebt getrokken mbt hulpteugels. Eerst lekker en ontspannen rijden, dan komt het 'plaatje' (mooi lopen) vanzelf. En als een tikje op de hals wel werkt zou ik hier zeker mee door gaan. Je schrijft dat je niet met handschoenen kan rijden, waarom niet? Heb je het weleens geprobeert met hele dunne leren handschoenen?
Fijn dat je een mooi nieuw zadel hebt. Ben ook wel benieuwd naar wat foto's van nu!
En als je eerst longeert voordat je erop gaat, zodat je zelf wat rustiger erop kan stappen? Ben benieuwd naar het vervolg!

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 20:05

Ik ben al wel iets kalmer,
Ik weet niet kan handschoentjes niet zo goed hebben, maar ik probeer morgen wel, want ik heb geen zin dat mijn duim nog dikker word.
Ja ik zal binnenkort wat foto´s overzetten van mijn camera, het zijn geen rij foto´s maar er is wel een filmpje bij dat iets heel goed omschrijft :)

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 20:08

Vandaagg!

Vandaag is een vriendin mee geweest en heb ik in de buitenbak vrijgesprongen. Wat ze overgens vrijgoed kan, moet alleen nog een manier bedenken om mijn camera neer te zetten, overgens rent ze turbo naar het hooi toe (ja er ligt hooi bij ons in de buitenbak :')) ze heeft ongeveer 6 á 7 keer gesprongen, centimetertje of 50 was het hoogste :P
Ik ga waarschijnlijk volgende week zondag met een vriendin weer, maar die heeft dan ook een eigenpony dus dan hoop ik dat Bontfire eerder het principe door heeft van het vrijspringen :)

x

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:35

Dat vrijspringen is wel een mooie afwisseling in de training! Als ze dat beter snapt kun je ook meerdere hindernissen in een lijntje zetten, ook mooi voor haar training wordt ze meteen sterker van. Ik heb een deel van je topic gelezen en als je de eerste pagina's vergelijkt met nu is er toch verbetering, komt zeker goed met jullie. Blijven doorzetten!

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 21:45

Ik ga waarschijnlijk volgende week zondag weer met een vriendin, misschien 2, maar zoieso met eentje, deze heeft een eigenpony en heeft het al vaker gedaan! Dus dan snapt Bontfire waarschijnlijk ook alles beter :)

Even kort over vandaag (zit op me mobiel maar is black berry dus typt wel vlot door)
Vandaag had ik dus groepsles, het ging erg goed na wat kurenm Had mijn handschoentjes aangedaan, vind dat niet fijn om mee te rijdenmaar zo kan ik tenminste wel makkelijker blijven zitten. Ze dachten dat het misschien een beestje met western bloed was, omdat ze de hele tijd gaat draaien wat verdacht veel op spinnen lijkt :p maargoed ik was opzoek naar een all rounder dus ze hoeft dat niet elke keer te doen. Ik moet met het zadel (nouja met de singel) terug want die is heel kort. Ja ik weet dat die nog uitrekken maar mijn ponu rekt ook nog uit :p en er zat gewoon een stuk van 6 centimeter tussen :o
Maar voor de rest ging het wel goed.

Sorry voor eventuele spellingsfouten, is een beetje lastig op mijn mobiel

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 20:58

Vandaag heb ik gelongeerd, wel met elastieken dit alleen omdat ze dat trekken constant van mij wint en waardoor ze waarschijnlijk alleen maar vervelender word. Ben niet van plan hiermee te gaan rijden. Ze is trouwens heel braaf en kent het wel, want ze ging niet over de zeik en helemaal niet bezweet!

Je mag commentaar leveren op de elastieken, maar ik ben geadviseerd door mijn instructrice en daar vertrouw ik op. Zij ziet mijn paard ook in het echt, dus zij zal het wel weten :)

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:32

Geen commentaar op elastiek, zolang je het goed gebruikt. Maar dat komt vast wel goed als je instructrice je hierbij helpt! Ben benieuwd naar nieuwe foto's!

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:48

Hoe is het de afgelopen dagen gegaan? :)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:45

Rachel_Chap schreef:
Hoe is het de afgelopen dagen gegaan? :)

Ik ben ook benieuwd :)

XXkimberly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:57

leuke pony hoor hoop dat je er nog veel plezier aan heb en dat al je verbeterpunten gaan lukken!

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 20:31

Sorry voor die foto's ik vergeet het steeds!! :')

Ik zou eigenlijk gister privé les hebben, maar dit ging niet door omdat ik verkouden ben (heb altijd mijn hele voorhoofd potdicht zitten), hoofdpijn en misselijk. En toen kreeg ik ook nog een migraine aanval dus ja dat ging toch écht niet meer. Dus heeft ze gister rustdag gehad.
Vandaag weer gelongeerd met die elastieken :) en dan ga ik morgen weer rijden :)

x

charlie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:07

Veel plezier met elkaar !

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 21:08

charlie_x schreef:
Veel plezier met elkaar !

Dankjewel :)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:09

Jammer dat je ziek was, maar fijn dat het longeren vandaag goed ging.
Succes morgen met het rijden,
dit keer niet vergeten foto's te maken ik ben nu toch wel heel benieuwd :D

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:19

LisErm94 schreef:
Jammer dat je ziek was, maar fijn dat het longeren vandaag goed ging.
Succes morgen met het rijden,
dit keer niet vergeten foto's te maken ik ben nu toch wel heel benieuwd :D

Haha inderdaad! :D

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 21:36

Ik ga morgen waarschijnlijk geen foto's maken, jullie zullen moeten wachten tot zondag, dan ga ik vrijspringen met een andere pony erbij, dus dan snapt ze het waarschijnlijk beter.. :P

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 19:58

En natuurlijk heb ik weer geen foto's de buitenbak was te nat om vrij te springen verdorie!
Nouja eerst die verslagen maar een bijwerken ;)'

Vrijdag
Vrijdag had ik privé les en op een gegeven moment had ik er helemaal genoeg van, ik raakte een beetje over de zeik tegen haar. Het was nú afgelopen, ze zou nú gewoon naar míj luisteren! Ik ben de baas en jij hoort te luisteren. Dus bijvoorbeeld op de volte bij A, meteen bij de inzet, (zweep in de buitenhand) bij tikken op de hals. Waarneer de hoefslag nadert, wéér bij tikken. Aantal keer tegen de bakrand aan geknald, maar dan geen gezeur jij gaat tóch die hoefslag op. Ik heb alles gewonnen van haar vrijdag! *\o/* Was zo blij.
Ik hing er voor de 2de keer naast, en er ging gewoon een knop om ofzo, ik dacht nu is het genoeg, ik ben niet onder de indruk van jou en jij gaat mooi luisteren :) Ik wil mijn lieve pony terug.. En ik won :D

Zaterdag
Zaterdag heb ik gelongeert, even haar energie kwijt. Dat was voor haar geen probleem ze bleef zelfs op de rechterhand mooi "buiten" normaal moet ik de hele tijd zeggen; 'naar buiten jij.' en maar wijzen en maar dreigen met het uiteinde van de longeerlijn, maar was deze keer eigenlijk bijna meteen "buiten"

Zondag
Nou ik zou dus vandaag gaan vrij springen en ik dacht het is mooi weer, dus we kunnen! Maar nee hoor, de buitenbak was een grote modder bak. Dus hebben we maar even gereden, als het dan volgende week mooi weer is spreken we misschien nog af voor vrij springen.

Ik zal morgen écht de foto's uploaden _/-\o_
En nu dacht ik morgen lekker groepsles, was even vergeten dat ik morgen had afgezegt omdat de les een uur eerder was en ik morgen geen tijd had meer. Bontfire loopt voortaan dinsdag en donderdag in de laatste (hoogste) groepsles. Tot aan de kerst vakantie. Omdat ze nu dat ik om de lessen heen niet meer rijd en dan leert ze dat getrek misschien een beetje af ;)

Romee_Sifra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:03

~wat een leuke pony!
weet je toevallig ook het ras/de afstaming??

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:05

Begrijp ik nu goed dat je twee pony tegelijk in de bak wil laten bij het vrij springen?

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 20:32

@kohtje
Ja, maar dat is geen probleem ze staan namelijk bij elkaar in de weide. Of is dit wel een probleem?

@Romee_Sifra
Nee alles is onbekend.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:45

zou het nooit doen. Door het opjagen voor de sprong kan het een grote race partij worden of ze klappen op elkaar omdat er een weigerd. Het geeft groot blessure gevaar.

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 20:47

Nou bedankt voor de waarschuwing in elk geval :)

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 20:20

Vandaag dus de groepsles :)

Het ging best goed, af en toe wilde ze niet dezelfde kant op als mij, maar ze heeft niet gewonnen :D

Safaribaarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:38

Welke dagen heb je les?