@Allesoverdiehalsverlenger
Dat helpt zoieso niet, want ze trekt dwars door elastieken heen denk is, ze heeft gister ook door de thiedeman (lees even de post af ik heb namelijk geen zin dat ik bokt nu over me heen krijg) heen getrokken..
Donderdag was ik gebleven volgens mij?
Gelongeerd en tussen de weides gedraaft (ook voor mijn eigen conditie
) ze is heel braaf geweest ze kan zelfs op de rechterhand longeren
dat is een vooruitgang, dan kan ik haar ook op de rechterhand longeren en laten galopperen zodat ze dat straks misschien wat makkelijker is met het rijden
Vrijdag
Ik had privé les en ik stond met mijn pony en toen moest de thiedeman om..
Maar mevrouw is te slim voor de thiedeman!
Ze maakt een hele rare beweging met haar hoofd waardoor het klipje losschiet en op haar bit beland
Bovendien trekt ze er gewoon dwars doorheen, dus het was geen succes (geen thiedeman voor ons!
) toen was het, een elastiek? Maar dan aan de zadelclipjes zodat ze aan zichzelf trekt i.p.v aan mij. Maar ik denk dat ik beter gewoon zonder al die dingen kan rijden en als ze trekt d'r een flinke tik op d'r hals kan geven, vorige week maandag wist ze dan snel genoeg waar ze aan toe was.. Aan jullie hoef ik denk ik niet te vragen wat jullie denken want ik denk dat jullie meteen zeggen dat jullie ook liever met mijn eigen idee aan de slag gaan? 
Vandaag
Vandaag is de zadelmaker geweest en nu heb ik hier een prachtig kieffer zadel liggen
stiekem ben ik er gewoon verliefd op, echter, was ze wel heel vervelend, ze viel niet te rijden, mijn duim is gewoon ontstoken omdat het kapot is gegaan en met handschoentjes kan ik niet rijden.. En ze draaide steeds enzo, toen kreeg ik het natuurlijk heel benauwd. Zo kan het natuurlijk niet daar word ze alleen maar vervelender van, dus heb ik haar maar aan de longeerlijn gehangen zodat ze toch niet helemaal gewonnen had
Jullie mogen best commentaar geven op de thiedeman of dat ik het beter vind om af te stappen als ik alleen maar het zadel onder aan het schijten ben (
) maar houd het wel netjes, ik hou zelf ook niet van hulpteugels e.d maarja, het viel toch te proberen? x

Was zo blij.