gedumpt!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

robeer

Re: gedumpt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:59

Een trainer met liefde voor paarden zou sowieso geen paard dumpen. Ongeacht of er wel of niet betaald wordt.

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:07

Wat raar zeg! Dit maak je ook niet elke dag mee... Arm beestje!

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:37

robeer schreef:
Een trainer met liefde voor paarden zou sowieso geen paard dumpen. Ongeacht of er wel of niet betaald wordt.

Zo denk ik er ook over. En ik snap best wel dat deze man geld wil zien voor het werk wat hij verricht heeft. Maar dan hang je bijv een slot op de stal. Parkeer je bij wijze van spreken het paard tijdelijk ergens anders.
Maar zorg je in ieder geval dat je je geld via de legale weg krijgt. Maar dump je niet een paard omdat je geen geld krijgt.
Want met zo'n actie krijg je in ieder geval geen geld.. Alleen een hoop problemen, als zoiets bekent word dat je zulke actie's uithaalt om geld te krijgen. Dan gooi je je eventuele "goede" naam aardig te grabbel. Het lijkt me niet handig als je met trainen je geld moet verdienen eventuele nieuwe klanten schrik je zo wel af..

haleyjames

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:49

Wat een triest verhaal, ben benieuwd waar dit paard gestaan heeft, zijn namelijk maar 2 stallen in stomwpijk met een draf/renbaan.. Erg naar om een paard zomaar ergens te dumpen... betaald of niet betaald je gooit een paard niet langs de kant van de weg voel is aan je voorhoofd mensen. Wat is dit toch voor een wereld waar we in leven... Pfff losers, hoop dat dat beestje een fijne nieuwe eigenaar krijgt!

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:52

Niemand van ons hier weet of de staleigenaar/trainer al andere manieren geprobeerd heeft om zijn geld te krijgen....
Elke dag dat dat dier daar staat, loopt het achterstallige stalgeld op.... Je kunt niet van iemand blijven verwachten dat hij/zij de kosten van jouw paard blijft betalen....
Op een ander adres onderbrengen kost de staleigenaar ook nog weer geld....
Wie weet heeft de stalbaas al vaker contact gehad met de eigenaar, en ook hiervan weet niemand wat ooit de gemaakte afspraken waren....
Ik vind het erg sneu voor het dier, maar ik snap ook wel goed dat de stalbaas niet op kostgangers zit te wachten die hem nog geld kosten ook.... Toch zie ik nog liever dat dier op Duindigt gedumpt is, dan wanneer gewoon de boxdeur open gezet zou zijn...... Op Duindigt zijn tenslotte nog mensen die het opmerken...
Maar hoe groot zullen de gevaren niet zijn, als paard maar gewoon losgelaten wordt??

Het blijft een lastig verhaal....

haleyjames

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:57

Tuurlijk is het gewoon onwijs aso om je paard te laten staan zonder een cent te betalen, maar een paard dumpen, hoevaak de trainer ook contact heeft gezocht lijkt mij nou niet de juiste oplossing, ik bedoel bel de politie of een instantie voor dieren, er moet toch wel iets zijn waar dat beest dan heen kon ipv ergens op straat gooien....

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 08:11

Ik denk dat we t echte verhaal moeten af wachten.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 09:18

Zou je als pensionhouder dan niet een Dierenbescherming kunnen bellen? En aangeven dat het paard daar gedumpt is en zij een commerciele instelling zijn en dus niet voor dit paard kunnen blijven zorgen? Of zou een DB dan niet willen helpen?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 09:25

De DB gaat in een dergelijk geval niet helpen. De DB gaat kijken of een dier water en eten heeft, en dan is het verder al snel goed.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 09:28

Dus dan zit je als pensionhouder ook met handen en voeten gebonden. Zo iemand heeft wellicht ook een gezin te onderhouden en het is hard werken om de centjes bij elkaar te krijgen. Dan zijn er ook weinig oplossingen en snap ik wel dat je uit nood zoiets kunt doen. Maar zoek dan wel een veilige plaats om dit dier neer te zetten.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 09:30

Ik vrees dat er veel meer aan de hand is.
Gezien dat t paard in juni nog wel gekoerst heeft

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 09:31

Daar is de DB niet voor.

Ik weet ook niet of het dier op de openbare weg gedumpt is. Als dat zo is, is er strafrechterlijk gezien nog wel het een en ander mogelijk.

Tuurlijk is het voor de stalhouder erg vervelend als er niet betaald wordt voor geleverde diensten. Hij blijft echter wel verplicht het dier de benodigde zorg te geven als er niet betaald wordt. Ik had er eerlijk gezegd minder moeite mee gehad als hij het dier naar de slacht gebracht had. Ook cru, ik weet het. Maar dumpen?!?

Ik hoop in ieder geval dat het beessie goed terecht komt.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 09:34

Wat ik al eerder zei, ik denk zelf dat t verhaal anders steekt dan op t net staat

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 09:35

Ohke, het moet echt niet gekker worden in Nederland. Eerst kleine huisdieren, toen al shetlanders maar nu heuse paarden. En de mensen die dat gezien hebben dan? Hebben die er niet wat tegen gedaan? Een makkelijke manier om van je verantwoordelijkheid af te komen maar wel een levensgevaarlijke voor zo'n beestje. Arm ding

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 09:42

CarinaR schreef:
Wat ik al eerder zei, ik denk zelf dat t verhaal anders steekt dan op t net staat

Dat zou zo maar kunnen. Meestal hebben verhalen 2 kanten. Ben eigenlijk wel benieuwd naar het hele verhaal.
Maar dan nog vind ik dumpen not done. ;(

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 09:58

kunnen ze het paard niet ont-eigenen op basis van nalatigheid
en dan een nieuw baasje zoeken?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 10:01

dat de getuige die het paard uitgeladen za worden niet eventjes het nummerbord opgeschreven heeft he? Of iig een beschrijving van de trailer en auto... het paard lijkt me idd een draver zo op het oog.

Maar tijdens mij vakantie in de VS hoorde ik het ook hoor.. daar moest je tegenwoordig op show je trailer op slot zetten anders had je kans dat er na afloop een paard in stond. En de ponies die na de markt blijven staan zijn ook in ons land al bekend dus zo nieuw is het fenomeen paard dumpen niet. Maar brutaal is het wel!

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 10:02

Anoniem schreef:
Ik zou eens draver stallen afbellen daar in de omgeving. Want kwa uiterlijk zou het prima een draver kunnen zijn.

Daarbij zou ik er niet vanuit gaan dat hij gedumpt is. Maar gewoon losgebroken. Het paardje ziet er namelijk prima uit.

Zijn naam doet ook denken aan een draver iod...vind 'm er op zich goed uitzien, maar die hoeven verraden wel iets anders...

Hij heeft wel een lief koppie!! Ik hoop dat je de eigenaars terug kunt vinden, al is het maar om verhaal te halen!!

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 10:46

Ik denk zomaar dat de eigenaar echt wel al meerdere malen is benaderd en gewaarschuwd door de stal eigenaar, je onderneemt namelijk niet van de één op andere dag actie.

Niemand weet wat er speelt tussen stalhouder en de eigenaar van het paard,maar ik kan best begrijpen dat je als stalhouder op den duur radeloos bent. Tja en dan lijkt dumpen op een plek waar de eigenaar zich regematig laat zien de beste oplossing, waarom? als meneer vaak op duindigt aanwezig is,weet vast wel iemand van wie het betreffende gedumpte paard is.

Wij zitten hier allemaal als groot paardenliefhebber met ongeloof het bericht te lezen,maar beeld je eens in dat je zelf stalhouder bent en je klanten stoppen met betalen....als bedrijf overleef je niet zonder inkomsten.
1 paard is nog te overzien,maar maanden lang? hoefsmid en DA,voer,verzorging.....allemaal leuk en aardig maar als stalhouder investeer je in een ander zijn eigendom en zelf kun je er geen inkomsten uithalen.
Wij denken nu in het belang van het paard, maar als bedrijf kun je geen sinterklaasje blijven spelen.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 10:48

De getuige stond zelf met een druk en heet paard in de hand, die had wel even wat beters te doen dan een nummerbord op te schrijven.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 11:01

XLeandrosX schreef:
De getuige stond zelf met een druk en heet paard in de hand, die had wel even wat beters te doen dan een nummerbord op te schrijven.

Dat zeker, en ik vraag me ook af.....had die persoon direct door wat er gaande was?? denk het niet namelijk.
Als ik op de manege zou staan en een paard word uitgeladen en in een paddock gezet zou ik ook zoiets hebben van.....hmm zal wel,zeker in opdracht van de manege eigenaar.
Pas later ga je je misschien realiseren dat het toch wel vreemd was, of komen er meer mensen die zich afvragen wat dat paard daar doet, tja dan is het al te laat.

SonjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 11:06

wat een mooi beestje echt een mooi koppie dat ze die zomaar achter konden laten!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 11:09

Magicday, het is allang bekend dat het een draver is.

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 11:10

oei, was nog niet wakker vanmorgen! :=

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 11:12

Hihi, geeft niet, daarom zette ik t maar even neer.