Zo zout heb ik het nog nooit gegeten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:41

Caira schreef:
Tsja Cassidy, we maken allemaal fouten en ik heb ook van jou dingen langs zien komen waarvan ik denk, moet dat nou? Maar laten we respectvol blijven en er geen dingen bij halen die er niet toe doen. Zolang mijn paarden en ik gelukkig zijn vind ik het allemaal prima. Ik ga me nu weer bezig houden met mijn paarden, want daar leer ik nog altijd meer van dan achter een computer schermpje zitten.

Je had het zelf over aannames en nu doe je zelf hetzelfde, eerst in deze post, vervolgens neem je eerder aan dat Cassidy geen vertrouwensband heeft met haar paard en dat de TS dat wel heeft?

Ik vind het werkelijk waar bizar: als iemand zijn paard los op de weg laat lopen zegt iedereen: je bent gevaarlijk bezig. Maar als diegene aan NH doet dan is het 'omgaan met het paard zoals het hoort' .

Opzich denk ik dat het topic nu alleen meer als een topic op NH hoort, want ik denk dat niemand de TS persoonlijk wil aanvallen maar dat het nu gewoon een algemene discussie is geworden. Is misschien iets vriendelijker voor de TS :)

Ninia

Re: Zo zout heb ik het nog nooit gegeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:46

Na 9 pagina's is de TS er helaas nog niet van doordrongen dat ze onverantwoord bezig is geweest, en beseft ze zich niet welke consequenties de verzekering of sterker nog, de rechter, zal nemen als blijkt dat ze haar paard los laat lopen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:47

Zie briljante verhalen voorbijschuiven hier _O- Wat een actie zeg, ''hond aan de lijn'' :') Dat ik t las dacht ik; zou zó in zo'n verborgen camera-programma kunnen :=

Ik liep met mijn destijds jaarling hengst ook over t terrein met touwtje over zn hals.. Niks mis mee, zou t alleen niet zo op de openbare weg doen. T blijven nu eenmaal beesten en met dat touwtje heb je nét even meer te vertellen. Mijn uk is ook loeisterk, ondanks zn 1,20m, maar als ie echt schrikt is de druk op het touw net even wat hij nodig had om bij me te blijven. En idd, je kunt dan ook hoofd naar je toehalen en achterhand wegzenden, situatie weer onder controle :D

Enerzijds vind ik het fantastisch dat je paard zo goed onder appel staat, anderzijds blijft t tricky hoor.. Nogmaals, t blijven beesten. Ik vertrouw mn pony ook volledig, maar ik houd altijd een slag om de arm. Ik zou er bij wijze van spreken onder kunnen gaan liggen, maar ik dóe t niet. :)

Desalniettemin een prachtverhaal :')

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 18:06

:D Lijkt me grappig als die agent toevallig voorbij komt als wij de koeien verslaan naar een andere wei. Daar komt soms ook een stukje openbare weg aan te pas. Dan hebben we er 1 aan het touw, de rest loopt er los achteraan.

Ook dan ga je uit van kuddegedrag, je neemt de koe die het hoogst in rang staat mee, en de rest loopt er gewoon achteraan. Alleen domme kalfjes vliegen nog weleens een verkeerde kant op. Die kan je dan uit de sloot gaan vissen enzo.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 18:13

Maar bij het verwijden van koeien lopen over het algemeen een aantal helpers mee die zorgen dat alle dwarswegen geblokkeerd zijn met een auto/draadje of fiets.
Koeien hebben over het algemeen ook minder de behoefte te gaan rennen en als ze dat toch doen laten ze zich gewoon tegenhouden door een enkel draadje.
Dus ik vind dat niet erg vergelijkbaar met één persoon die een paard volledig los laat.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 18:20

anneliesdj schreef:
Maar bij het verwijden van koeien lopen over het algemeen een aantal helpers mee die zorgen dat alle dwarswegen geblokkeerd zijn met een auto/draadje of fiets.
Koeien hebben over het algemeen ook minder de behoefte te gaan rennen en als ze dat toch doen laten ze zich gewoon tegenhouden door een enkel draadje.
Dus ik vind dat niet erg vergelijkbaar met één persoon die een paard volledig los laat.

Mwah, jonge pinken hebben we 3 km van huis weleens weer op moeten halen. Omheining van 1.20 was geen enkel probleem, sprongen ze in een mooie boog over.
Heb nog overwogen om er een startkaart mee aan te vragen voor het springen maar ze leken me ook lastig zadelmak te maken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 18:22

Voor de duidelijkheid: mijn paard komt met geen mogelijkheid over 1.20... Ze is zelf maar 1.50. Zijn de koeien nu gevaarlijker dan mijn paard? En zo ja, kunnen we dan stoppen met bitchen over mijn gewoontes?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 18:23

Als ik hier een topic aanmaak waarin ik meld dat ik het liefst autorijd met mijn handen onder mijn hoofd en stuur met mijn knieen, zou daar dan ook een rel van komen?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 18:24

anneliesdj schreef:
Als ik hier een topic aanmaak waarin ik meld dat ik het liefst autorijd met mijn handen onder mijn hoofd en stuur met mijn knieen, zou daar dan ook een rel van komen?

Lijkt me vooral beroerd gasgeven.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 18:25

ach laat die agent ook zijn lolletje hebben, tzijn net mensen soms.
over de overige gewoontes, tja er staan genoeg verhalen over verongelukte paarden op bokt.
maar ze had het touwtje over de nek, dus kan het grijpen.
alhoewel ik er een langere leadrope aan had gehangen,gewoon voor het geval dat.

Vjestagirl schreef:
anneliesdj schreef:

dat niet alleen, maar ach boem is ho. ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 18:27

Ik moet nogsteeds opzoek naar een leadrope, lijkt me handig, die kan k namelijk gewoon over mijn schouder hangen...

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 18:28

ik heb ergens een site staan waar ze redelijk goedkoop zijn.
is een longeerlijn niet een optie?
desnoods knip je er een stukje af en leg je er een nieuwe lus/knoop in.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 18:30

Gelukkig laat ik mijn paard altijd loslopen waar honden ook los mogen. Kan meneer de agent mij mooi geen boete geven :P

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 18:30

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 18:37

Ik ga er eens over denken. Opzich is het wel een plan, die hoef ik niet vast te houden, is lang genoeg om haar toch het idee van loslopen te geven waardoor ze lekker op mij gefocust blijft... En t zou wel n mooie stimulans geven voor als ze iets achterop raakt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 18:58

Vjestagirl schreef:
anneliesdj schreef:

Wanneer krijgt bokt een like-button (voor beide posts)? :D

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:00

Vjestagirl schreef:
anneliesdj schreef:

ik zet wel mijn knie tegen het stuur om een peukje te draaien. :=

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:55

Vjestagirl schreef:
anneliesdj schreef:

Waarom? Voeten zitten toch gewoon op de pedalen?
Waar ga jij de schade van vergoeden als er wel wat gebeurd?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 19:57

anneliesdj schreef:
Vjestagirl schreef:

Hoe lang zijn jouw onderbenen? Misschien ben ik gek, maar ik kan niet met mijn knieën bij het stuur en tegelijkertijd gas geven...

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:08

Vjestagirl schreef:
anneliesdj schreef:

Hoe lang zijn jouw onderbenen? Misschien ben ik gek, maar ik kan niet met mijn knieën bij het stuur en tegelijkertijd gas geven...[/quote]

sturen met je been van de koppeling, dan wil het wel. kun je met rechts gas blijven geven, of diesel, of benzine, maar net waar je autootje op rijdt

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:09

wahahaha, waar gaat dit nou ineens weer over :D ?

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:11

over dit:

Citaat:

we maken er een levendige voorstelling van

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:12

Ach, ik heb er ook het volste vertrouwen in dat inbrekers mijn huis niet interessant vinden. Maar toch draai ik iedere keer de deur op slot.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:13

hoe braaf ze ook is.. je kan beter een touwjte eraan laten..

als ze wel schrikt heb je haar nog..

er zal maar net een of andere auto hard aankomen rijden..bijv die politie auto die na een noodoproep moet..

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:15

Heino schreef:
Ach, ik heb er ook het volste vertrouwen in dat inbrekers mijn huis niet interessant vinden. Maar toch draai ik iedere keer de deur op slot.

sja.. het bewijs dat ze niet bij ons binnen konden komen staat in onze voordeur. ze hebben het geprobeerd, maar is hun niet gelukt.

en die deur vergeet ik zo vaak... alleen zit ie wel op slot als ik mezelf buiten sluit... apart is dat he..