Pony gered, ons pennyverhaal *overleden*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Angela_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:01

Zeker een goede zaak en onzettend goed bezig!!! _/-\o_

Maar... een arts kan heel veel adviseren en bekijken en aanraden maar helaas heeft ook jullie da geen rontgenogen :o . Zonder foto's van de hoeven kun je dus gewoon niet zeggen of het wel/niet aan de bevangenheid ligt... Ook ik vind het een super initiatief maar op dit moment begin ik wel minder "verantwoordelijk" te vinden om door te gaan zonder foto's van de hoefjes...

karoke

Re: Pony gered, ons pennyverhaal (hopelijk met happy end...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:21

Bon even voor alle duidelijkheid. Foto's zullen gemaakt worden, maar ik moet eerst de centen hebben om dit te kunnen bekostigen, ik heb vanaf volgende week een studentenjob en heb een week later mijn loon ervan dus tot die tijd zal het nog even moeten wachten.
Verder een kleine update. Gisterenmiddag werd Gimli enorm overmoedig terwijl hij nog maar rechtstond. Meneer vond dat het tijd werd om eens met zijn gezicht in de andere richting te staan en draaide zich dus om. Ook gisterenavond weer een aantal pasjes, waarbij zijn voorhand duidelijk veel sterker is dan zijn achterhand. Tijdens het liggen verplaatst hij zich ook, door zich recht te zetten op zijn voorhand en zich dan zo wat vooruit te trekken. Dus naar mijn gevoel is zijn achterhand gewoon nog niet sterk genoeg. Daar zit namelijk zo goed als niets van spier... als je hem ziet liggen is het gewoon pap met rimpels vel op. Als hij staat is hij compleet ingevallen.
Deze morgen heeft hij een uur rechtgestaan en tijdens dat uur hebben we hem wat gelokt om te stappen
Hij heeft een 4 tal meter gewandeld, wel met de nodige ondersteuning als hij zijn achterhand wou bijzetten.
De rest volgt straks want moet nu gaan verder doen op mijn stage

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:06

Dit ponietje is duidelijk nog niet klaar met het leven en wil er volledig voor gaan , leuk om te lezen dat hij weer wat wakkerder in zijn koppie word en zelf probeert te gaan staan/lopen.
Straks met wat ondersteuning lekker aan de wandel en weer spiertjes opbouwen.
Met die foto's komt het wel goed ;)

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:50

Hoe is jullie buurtfeest verlopen? Heeft dat nog wat opgeleverd?
Top hoor hoe jullie Gimli helpen. Heel dapper van jullie.

karoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 23:37

XLeandrosX schreef:
Hoe is jullie buurtfeest verlopen? Heeft dat nog wat opgeleverd?
Top hoor hoe jullie Gimli helpen. Heel dapper van jullie.

Het buurtfeest is goed verlopen, er waren veel kindjes die wouden "paardrijden" en het heeft uiteindelijk toch 80 euro opgeleverd. Daarvan zijn intussen nog openstaande rekeningen van betaald.

Het vervolg van de update.
Daarnet om 7u waren we op de wei om Gimli nog eens recht te zetten. Aangezien de derde persoon vastzat in het verkeer moesten we nog even wachten, dus we begonnen al met de singel klaar te pakken die we onder zijn buik steken om hem met 2 man vanvoor recht te kunnen zetten terwijl de derde de achterhand helpt. Op het ogenblik dat we die onder zijn buik doorsteken gaat meneer zitten. Dus hebben we hem dan maar met 2 rechtgezet (er was wel een sterke man bij). Hij heeft opnieuw een paar meter gelopen en in totaal iets meer dan een uur rechtgestaan.
Daarna gaan eten en om half 11 nog terug naar daar om medicijnen te geven samen met een vriendin. Nadat hij zijn medicatie had gehad begon hij dus terug pogingen te ondernemen om opnieuw rechtgestaan, dus wij terug de singel eronder. Eerst liet hij zich natuurlijk hangen, dus we lieten hem terug zakken. Maar op dat moment zette hij dan toch zelf zijn benen en hebben we hem met zen tweetjes rechtgezet :D Hij heeft wel maar even gestaan omdat hij nogal overmoedig werd in het wandelen. Maar toch dit is weer een enorme vooruitgang tegenover het weekend. Dit weekend hadden we nog een pony die zich liet hangen en nu een die zich met een beetje hulp recht zet :)

Morgen komt de DA een van de andere paarden en zullen er (als het gaat op de wei) ineens foto's gemaakt worden, met dank aan een sponser _/-\o_ Dan zijn we ook ineens zeker hoe het zit met zijn hoefjes.

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 05:15

Super dat hij verbeterd. :j

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 08:30

Zo fijn om te lezen dat er weer verbetering in zit *\o/*

Dapper ventje :j

Succes met de foto's vandaag en hopelijk een gunstige update hier !

En nogmaals veel respect hoor voor wat jullie allemaal voor deze kleine man doen +:)+ .

Groetjes, Kitty.

Aniek2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 09:01

Ik duim mee! +:)+

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 09:15

Top, dit gaat echt enorm vooruit, ga zo door dapper ventje, je bent nu bij mensen die het beste met je voor hebben. de toekomst begint weer voorzichtig te lachen! +:)+

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 09:49

Ik heb de 9 pagina's helemaal gelezen, jeetje zeg dat was veel :D

Ik begrijp de 'negatieve' reacties zeer goed wat betreft het inslapen, wij kunnen immers de pony niet zien. We lezen alleen dat de pony nog steeds niet zelfstandig kan rechtstaan na al een hele tijd en dat hij zich weer laat neervallen als hij te lang staat. Dat is onrustwekkend voor velen, maar ik zou net hetzelfde doen als jullie! Als de hoefsmid en de dierenarts zeggen dat het goed komt en dat jullie goed bezig zijn, én jullie gevoel zit ook nog eens goed, dan moet het echt wel goed komen. Enkel de ogen van dat beestje zien, kan er al voor zorgen dat jullie er zeker mee door willen.

Met andere woorden: Jullie zijn goed bezig +:)+ Luister in eerste instantie goed naar de pony. Als hij het niet meer zag zitten, was deze vooruitgang er niet! Ik blijf het volgen, ik ben echt benieuwd hoe het gaat aflopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:02

Wat een fijn nieuws dat hij steeds beter z'n best doet om zelf te gaan staan! +:)+

Ik hou jullie topic goed in de gaten! En lief van die sponsor!

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:14

sander_lotte schreef:
Ik begrijp de 'negatieve' reacties zeer goed wat betreft het inslapen, wij kunnen immers de pony niet zien. Als de hoefsmid en de dierenarts zeggen dat het goed komt en dat jullie goed bezig zijn, én jullie gevoel zit ook nog eens goed, dan moet het echt wel goed komen. Enkel de ogen van dat beestje zien, kan er al voor zorgen dat jullie er zeker mee door willen.

Met andere woorden: Jullie zijn goed bezig +:)+ Luister in eerste instantie goed naar de pony. Als hij het niet meer zag zitten, was deze vooruitgang er niet!

Precies !

Het is zo makkelijk om te roepen : laat maar inslapen.....
En geloof me, ik zou de eerste zijn die een dier in laat slapen omdat er geen dierwaardig bestaan meer mogelijk is of omdat het dier pijn zou moeten lijden.

Maar dit kereltje is een vechter en als de dierenarts hem nog niet opgeeft ,en de pony zelf aangeeft dat hij nog wil , wie zijn wij dan om het beter te weten ?
Hij heeft het geluk gehad dat er een paar meiden op zijn pad zijn gekomen die hem een kans willen geven en die niet , zoals velen , alleen maar interesse hebben in dure setjes en zo.

Heel veel respect voor die meiden !
Hier kunnen veel meiden nog een voorbeeld aan nemen.

Ben heel benieuwd naar de uitslag van de foto's ( als het lukt ).

Amyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:34

Wauw wat zijn jullie geweldige mensen ! Dit zou (jammer genoeg) niet iedereen .
Hou ons op de hoogte ! ;)

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:48

Super dat jullie een sponser hebben gevonden voor de foto's!!!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 12:03

wat fijn dat het al flink verbeterd is.Gimli is een vechtertje!hulde aan iedereen die gimli helpt!

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 12:13

Allereerst respect meiden _/-\o_ Geweldig wat jullie doen. Ook ik heb het hele topic doorgelezen en zal voor Gimli duimen dat hij er weer helemaal bovenop komt.
En misschien is mijn advies overbodig; mijn shet is een paar weken geleden ook flink bevangen geweest. Voer aangepast, 3x per dag een half uur in een (verkoelend) modderbad, foto's gemaakt, smid geweest én hippo ex laminitus over het voer (is vrij verkrijgbaar). Daar knapte hij heel snel van op..
In ieder geval sterkte!!

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 12:21

Wauw respect voor jullie! Ik hoop dat alles goed komt!
Veel succes nog :D

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 12:25

pff jeetje wat een afschuw voor het beestje veschrikkelijk hoop voor jullie en het beestje een happy ending!

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 12:40

Heb het hele topic met verbazing doorgelezen. Veel respect voor jullie! Kan de kritieken ook begrijpen, maar de foto's vandaag zullen e.e.a. uitwijzen. Ik ben erg benieuwd. Super dat er iemand is die dit wil sponsoren.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 12:41

Haha een sponsor! Wat mooi zeg! :D
Zou ie eventueel ook niet atactisch kunnen zijn als ie zo'n slappe achterhand heeft?

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 13:14

Wow! Wat een verhaal, heb net even de pagina's door gelezen. Ik begrijp wel waarom jullie doorgaan, iedere vooruitgang is iets en zolang je aan de pony merkt dat hij niet heeft opgegeven, is het de moeite waard!
Ik hoop dat de vooruitgangen zo doorgaan en dat jullie er een leuke pony aan overhouden, de band is er zeker al denk ik :j

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 16:07

Zijn de foto's al gemaakt? Ben zo benieuwd....hoop zo op een goede uitkomst....

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 16:09

Hier nog een die het spannend vind :=

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 18:10

Ik ben ondertussen ook weer meer dan benieuwd!!?
Hoop dat jullie goed nieuws hebben?

GylkeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 18:17

de DA komt tegen half 7 sebiet, dus nog even geduld ;) we houden jullie zo snel mogelijk op de hoogte! ;)