Toen wij te maken hadden met een peesblessure was het ook zoveel mogelijk rechtuit, beginnen met 1 minuutje draf linksom en rechtsom en stappen. Zo langzaam opbouwen totdat je weer gewoon kon rijden. De DA gaf aan dat de meest riskante momenten inderdaad waren 'de eerste keer weer draf' en 'de eerste keer weer galop' .
Ik snap wel dat je dan kiest voor een lichte sedering, het is nog een erg jong paard. Wij hebben het indertijd gelukkig niet nodig gehad, maar de DA had al wel gezegd dat we altijd nog konden kiezen voor sedatie als het paard zich niet zou gedragen.
Ik heb nog wel een vraag over de bandages: ben je niet bang dat dan juist de pees warmer wordt dan de bedoeling is?
Voor de rest van Bokt: bij het opbouwen na een peesblessure wil je aan de ene kant de pees juist belasten (vandaar het rijden), maar aan de andere kant moet dat zo gecontroleerd mogelijk gebeuren. Juist om daar de controle over te houden kun je dan kiezen voor een sedatie.
Longeren is juist bij een peesblessure uit den boze.

)
Raar dat ik die niet ben tegengekomen, heb net een bestelling gedaan op de site van ooteman!