Mijn meisje haar laatste dag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gesloten

Re: Mijn meisje haar laatste dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 23:47

Ik heb het met tranen in m'n ogen gelezen. Erg mooi zoals je dit hebt beschreven, het heeft me erg geraakt.

Sterkte met het verlies van je beestje :(:)

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 23:57

Je mag heel erg trots zijn op jezelf...
Ik was er ook bij toen mijn paard door de da werd afgespoten en dat was al erg indrukwekkend.
Ondanks het verdriet wat je nu hebt, moet je vooral denken dat je gewoon een goede keuze hebt gemaakt en je tot het eind aan toe er bent geweest voor je paard.

_Parzival

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:24

Echt respect ! Zeker dat je ook de laatste secondes bij haar bent gebleven, echt superdapper ! Heel veel sterkte voor iedereen die haar gekend heeft.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:45

Het paard heeft het goed en waarom en gezond paard van 22jaar naar de slacht.
Hij staat nu bij een vrouwtje in de wei te genieten,paarden mogen ook met pensioen hoor.
En het was echt geen handel gewoon redden en een goed plekje geven. :Y)

Turbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:02

ontzettend veel respect!
ze zal vast trots op je zijn.
sterkte!

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:09

Ik heb heel veel respect voor je.
Nu weet je precies wat je paard heeft gemankeerd. Dit maakt het misschien wat makkelijker te accepteren.

Ondanks dat ik het zou willen, weet ik zeker dat ik het niet zou kunnen. Erbij zijn bedoel ik dan.

Heel dapper van je!

Wendyy__<3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:18

Heel veel sterkte met het verlies! Ik heb met tranen in mijn ogen je verhaal gelezen en heb ontzettend veel respect voor je dappere keuze!

Cinnnndy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:19

Woow, wat heftig, geen idee of ik dat zou durven. Maar ik vind het knap dat jij het zo gedaan hebt.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 17:19

Ik zou er ook niet bij kunnen blijven staan ,maar deze methode zou ik nooit gebruiken.
Mijn schat wordt gecremeerd bij karel in roermond omdat ze dat echt verdiend. :o

Sterkte met het verlies van je paard.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 18:18

haffie83 schreef:
Ik zou er ook niet bij kunnen blijven staan ,maar deze methode zou ik nooit gebruiken.
Mijn schat wordt gecremeerd bij karel in roermond omdat ze dat echt verdiend. :o

Zou je hem niet eerst af laten maken? ;)

Maar wil je er nou wel bij zeggen dat mijn paard een crematie niet verdiend? Ik hecht gewoon geen waarde aan een hoopje as vandaar dat ik deze manier wel de voorkeur geef. Daarnaast was er ook het naalden probleem bij haar. Ieder voor zich, maar je opmerking klinkt wat minderwaardig naar ons toe, kan zijn dat ik hem verkeerd opvat.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:59

Woogy schreef:
haffie83 schreef:

Zou je hem niet eerst af laten maken? ;)

Maar wil je er nou wel bij zeggen dat mijn paard een crematie niet verdiend? Ik hecht gewoon geen waarde aan een hoopje as vandaar dat ik deze manier wel de voorkeur geef. Daarnaast was er ook het naalden probleem bij haar. Ieder voor zich, maar je opmerking klinkt wat minderwaardig naar ons toe, kan zijn dat ik hem verkeerd opvat.

Zo bedoel ik het niet wat ik wil zeggen is dat ik mijn paard niet naar de slacht zou brengen
dat wil ik gewoon niet en wat andere doen is en blijft hun keus.
Mijn merrie is uit zichzelf overleden,en dat jou paard het naalden probleem had kan ik me wel indenken dat het slachthuis een betere optie is maar zoals ik al zij ieder zijn keus.
En ik vind het ook dapper dat je bij je paard bent gebleven,maar zelf zou ik zoiets niet aan kunnen.
Maar omdat mijn paard dus medicatie had, en de slager wilde ik echt niet, en langs de weg gooien,als een stuk vuil gaat me te ver.
Ze is thuis op de wei uitgestrooid en voor mij voelt het goed, en haar kort laten malen wilde ik echt niet en bij karel heb ik rustig afscheid kunnen nemen en daar kijk ik met een goed gevoel op terug.
En de reden is dat ik haar laat cremeren dat altijd goed voor me is geweest,het gaat niet om de as maar om het gevoel afscheid goed te kunnen verwerken.
En daarbij geen een van ons paarden zal bij de slager belanden,want dat wil ik helemaal niet mocht er iets zijn dan gewoon inslapen en naar roermond zo zou ik het doen.
Ze zijn er zelfs voor verzekerd,mijn paard is altijd goed voor me geweest en wat het kost kan me niet schelen, omdat zij dit echt verdiend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:13

Diep respect! Heel mooi geschreven! Ik was altijd vastbesloten om mijn paard nóóit naar de slager te laten gaan, maar als ik dit zo lees ga ik toch twijfelen... En ik denk dat ik uiteindelijk toch voor slachten zou kiezen, ondanks ik zelf vegetarisch ben. Door jou verhaal zie ik eigenlijk in dat slachten nog helemaal niet zo heel slecht is...
Sterkte met het verlies, je hebt het juiste gedaan denk ik.

lucybakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:32

Prachtig geschreven, respect! Ik schreeuwde ook altijd dat mijn paard nooit naar de slacht zou gaan. Helaas moest ik twee jaar geleden ook afscheid nemen en heb alles goed overwogen en vond de slacht dus echt de meest diervriendelijke manier, snel en pijnloos zonder strijd. Ben er tijdens het schieten niet bijgebleven, dat kon ik niet aan, maar heb nadien mijn paard nog wel even een laatse kus en aai gegeven. Was een raar gezicht om hem te zien hangen maar het was mijn paard niet meer, enkel een omhulsel..................Haffie? Dus onze paarden waren niet zo lief als die van jou en verdienen niet jou manier? Het gaat er hier niet om wat een paard verdiend maar het gaat hier om de manier welke een paardeneigenaar prefereerd.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:35

Ik hou niet van die manier kan toch is dat nu zon rel dan ieder zijn keus maar bij mij gebeurt het niet en daarmee uit.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:09

haffie83 schreef:
Ik hou niet van die manier kan toch is dat nu zon rel dan ieder zijn keus maar bij mij gebeurt het niet en daarmee uit.

Je verwoording was even wat vervelend. :)
Maar ik snap wel wat je bedoeld. Jij vind gewoon dat jij dat niet wilt, en dat is je goed recht :j

Maar om nou een discussiepunt te vormen in een AFSCHEIDSTOPIC van iemand!?
Daar gaan mijn nekharen wel een beetje van overeind staan eigenlijk :=
lucybakker : Laat ook ieder gewoon z'n mening hebben. Jouw paard, mijn paard was/is net zo lief als alle andere... en verdient net zo goed een goed einde! :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 14:26

precies het punt, kwam gewoon erg lelijk en oneerbiedig over wat je zei over het cremeren van jouw merrie tegenover de mijne. Kwam op mij(en ik denk misschien meer mensen) over alsof andere dieren het niet verdienen. Dit was dus een misverstand en verder wil ik het gezellig houden hier.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 15:33

knap dat je er tot t laatste moment bij bent gebleven, ik hoop dat ik dat ook kan, mocht ik ooit voor die keuze komen te staan

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 15:37

wow....dat jij zo de laatste reis hebt gemaakt met je paard.
Dapper
ik kan niets anders zeggen dan dat ik daar respect voor heb. Ik weet niet (en denk eigenlijk van niet) of ik zo sterk zou kunnen zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 15:41

Ik vind het dapper dat je zo'n beslissing hebt genomen en je zult haar ontzettend missen en dat zal ook nog wel een tijdje duren, je bent enorm trouw dat je zelfs het laatste einde met haar gedeeld hebt, al moet ik ook wel een traantje wegpinken, afscheid nemen doet pijn op welke manier dan ook!

Respect!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:19

Ik zal je morgen nog even contacten als ik jan gesproken heb! Zou hem nog even bedanken namens jou! Dat gaat helemaal goedkomen! :)

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:53

Jeetje, ik blijf janken van dit topic ;)
Echt heel veel respect. Als ik met mijn paard ooit op dit punt kom wil ik er ook zeker tot het laatste moment bij blijven...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 23:19

Mijn verslag staat ook op de website van van de veen. Mijn dank daarvoor Jolanda

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 23:28

Ik heb heel veel respect voor je! allereerst voor de keuze die je hebt gemaakt, maar al helemaal dat je er zelf bij bent gebleven tot het allerlaatste moment voor je paard. Je hebt haar niet alleen gelaten. Ik heb diep respect voor je. Weet niet of ik het zelf zou kunnen (waarschijnlijk niet).

angela1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:48

Ik heb ook respect voor je, maar zou deze keuze nooit, maar dan ook nooit maken!! Ik vind het knap dat je bij het ontleden bent gebleven, zodat je nu weet wat je paard mankeerde, ik zou het niet kunnen aanzien hoe ze mijn paard in stukken snijden, je staat sterk in je schoenen!!!

Heel veel sterkte met het verlies van je paard!!!

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:04

Jeetje zeg wat een verhaal..echt heel moedig van je ik zou het echt niet kunnen. Veel sterkte met het verlies!!