Wie gaan er dit jaar allemaal naar de Zuidlaardermarkt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:53

mijn vriend en een handelaar die wij kennen, gaan met een vrachtwagen met ongeveer 5 ponys daar naar toe!
Ik hoop dat we ze allemaal kwijt komen maar ben benieuwd,
ik zelf ben er niet bij, maar onze ponys dus wel

hagelslag

Re: Wie gaan er dit jaar allemaal naar de Zuidlaardermarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 09:29

wij gaan er misschien heen met ons schattig veulentje, weten het nog niet zeker...

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 09:43

lastig schreef:
Het begint om 6 uur toch? Krijg je nog een goed beeld van de markt als je er om 10 uur bent? Of is dat te laat? We willen niet een paard kopen, maar gewoon eens kijken.

Als je niets (bijzonders) wil kopen kan je om 10 uur ook nog prima heen hoor!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 12:04

Ik lees toch best van wat bokkers die met een paardje heen gaan, ben wel benieuwd waarom er voor verkoop op de markt is gekozen ?

Ik hoor ieder jaar dat er veel dwerg paardjes worden aangeboden dus dit jaar preciefiek daar eens naar op zoek gaan en kijken hoeveel er van staan. Misschien neem ik er eentje mee dat weet ik nog niet, heb al een dwergpaardje staan die best een vriendinnetje wil.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 12:54

ik ga dit jaar ook samen met mijn vader. Op zoek naar een maatje voor Marijke. Ik ben nog wel een beetje bang om een paard zo van demarkt te kopen. Ik heb al eens eerder een pony op de markt gekocht en zij was gedrogeerd. Maar wie weet komen we nog een leuk maatje tegen op de markt. Mijn moeder wil ookwel graagheen maar dan ben ik er pas om 1 uur zouden er dan ook nog genoeg pony's staan?

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 12:58

Ik denk dat je het beste om 6 uur kunt gaan, dan zijn de beste pony nog te koop.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:52

Ik red het niet om er s'morgens naar toe te gaan. Ik kan er pas vanaf 10 uur zijn.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:03

Letsdunit schreef:
Ik lees toch best van wat bokkers die met een paardje heen gaan, ben wel benieuwd waarom er voor verkoop op de markt is gekozen ?

Ik hoor ieder jaar dat er veel dwerg paardjes worden aangeboden dus dit jaar preciefiek daar eens naar op zoek gaan en kijken hoeveel er van staan. Misschien neem ik er eentje mee dat weet ik nog niet, heb al een dwergpaardje staan die best een vriendinnetje wil.

De reden om te verkopen op de markt is heel simpel.

Je krijgt direct geld en je bent direct je paard kwijt. Je hebt dus geen 10 kijkers die uiteindelijk afhaken. Daarnaast is het ook een kwestie van opruimen voor een hoop mensen. als je een paard hebt staan van 1000-1500 euro en die kost de hele winter geld dan kan je hem beter op de markt verkopen want dan heb je hem van het winter niet staan te eten. Als je er dan een 700-1000 euro voor krijgt dan en je bekijkt je kosten die anders kwijt was geweest is de keuze al snel gemaakt.

verder gaan er natuurlijk wat paarden naar de slacht weg, echter dit zijn over het algemeen paarden met gebreken. Alle shetlanders etc gaan naar het buitenland en blijven daar nog een paar jaar in natuurgebieden lopen. Aan een shetveulen zit nu eenmaal geen vlees en dat zou dan alleen geld kosten als je ze direct zou slachten.

wat je met dwergpaardjes bedoelt weet ik niet. Als je een verdwergdpaard bedoelt die worden nog wel eens aangeboden echter de meeste mankeren wat.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:12

wie weet ga ik ook wel.. met mijn dochtertje. moet nog even kijken of het gaat.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:16

Bedankt voor de duidelijke uitleg Robert.

Pipo ik weet niet hoe oud je dochtertje is maar ik zou er niet willen lopen met een (klein) kind.

Oja gaan er nog mensen vanuit Friesland of noord-holland met een trailer heen ?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:34

ik ben er een jaar of 11 geleden geweest en mijn dochtertje is bijna 9.
ik voorzie geen problemen, we staan redelijk stevig in onze schoenen. :j

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:45

Soms erger ik mij weleens dood aan alle mensen met kinderwagens,pups,hele kleine kinderen,bejaarden die op een paardenmarkt gaan lopen en dat ook nog verbaasd zijn als er paarden langs moeten...

Eigenlijk is het best gevaarlijk omdat je zelf wel gemakkelijk aan de kant spring als er een paard aan komt maar een kinderwagen word een ander verhaal...

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:52

helemaal waar! Waarom denk je dat ik al die jaren niet geweest ben. Ik vond mijn kids te klein en ik ga niet een ochtend vroeg uit bed om een ander op te laten passen. Maar nu ze bijna 9 is durf ik t wel aan.Mijn zoontje van 7 neem ik niet mee die ziet en hoort niks ;)

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:11

Ik ga ook,
Maar jammer genoeg mijn allerbeste vriendje icarus wss ook... ;(

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:35

Wanneer is ie eigenlijk? Ik ga er nooit heen, maar het is wel een graadmeter voor hoe de handel er voor staat. Ik ga meestal wel naar Hedel. Die is op 7 november. Het is altijd een wedstrijdje toch wie de grootste is? En als mijn paard zich zo blijft gedragen als ie nu doet, dan mag ie mee! :+

Nikita: Jammer dat je je maatje mss gaat verliezen. Sterkte meid! Stiekem maar hopen dat ie weer mee naar huis mag? ;)

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:43

Letsdunit schreef:

Wij doen handelen in pony's, ofja iig mee werken hieraan,
De pony's staan bij ons en wij moeten ze rijden verzorger etc.
En wij gaan er dus echt heen als handelaar,
niet voor 1 paardje te verkopen, maar gewoon echt voor te handelen en ook weer een vrachtwagen nieuwe mee terug te nemen

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 23:31

pipo schreef:
ik ben er een jaar of 11 geleden geweest en mijn dochtertje is bijna 9.
ik voorzie geen problemen, we staan redelijk stevig in onze schoenen. :j

mijn dochter is nu 15 en mocht vorig jaar voor het eerst mee dus met 14.
Dit jaar voorzie ik veel problemen met kinderen want het is vakantietijd , vreselijk die jonge kinderen daar en mensen die met een vastgesnoerd kind in de buggie achter al die paarden lopen !!!

pipo , leuk mischien zie ik je nog , hoe is het met LKP ?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 23:37

Het is elk jaar wel ergens vakantietijd.
Vorig jaar had Zuid en Midden-Nederland vakantie en liepen er ook best veel kids rond (ook 10/11 jarige zonder begeleiding tussen de paarden door).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 11:08

Och, dat te dicht achter de paarden langslopen leren ze vaak wel af, regelmatig iemand met een gebroken been oid gezien, ook oude mensen. Paarden hebben veel spierkracht en harde hoeven en als ze dat niet kunnen bedenken dan voelen ze dit soms, wel altijd een ramp als de ambulance er door moet, bereden politie voorop en door de mensenmassa wringen die dan weer tegen de paardenkonten aankomen met het volgende ongeluk tot gevolg. Tja leuk, markten met levende wezens.

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 11:47

Ik ga :)

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 12:43

@letsdunit, ik ga zelf niet dit jaar, maar vrienden van me zijn er wel met trailer of vrachtwagen (friesland).

ShannonJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 13:01

Ik ga ook heen! Kijken naar de paarden en proberen wat goedkope spulletjes voor mijn eigen op de kop te tikken! :7

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 13:13

De Zuidlaardermarkt is gewoon een sentiment dus vrees dat ik er wel weer rondsjouw :Y)

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 14:01

Ik ga ook met iemand mee een trailer vol shetlanders verkopen. Misschien nog wat mee terug nemen. 2,5 jarige ofzo.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:05

Dat met die buggies vind ik ook onverantwoord! Mijn meisje is er nog niet geweest. Die is 8. Als ik opvang geregeld krijg voor de andere 2, wil ik het overwegen. Die zijn 6 en 4. Echt veel te jong voor de paardenmarkt. Ook voor Hèèl.