Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Het gaat echt super met Muffin, en ben vandaag met mijn moeder langs deze handelaar gereden, en zag de shetjes allemaal staan, en weetje... zo slecht zagen ze er niet uit!!!
Dus dat is al een hele opluchting voor me
Ze hebben een megaweiland en watertonnen door heel het weiland, en het leukste was nog dat ze zo gek op de handelaar zelf zijn!!
De ponytjes die op de markt stonden zagen er allemaal wel erg slecht uit, maar hoe ik ze nu zag waren het gewoon gelukkige pony's!
Dus dat is een pak van m'n hart...
Siets schreef:Heb ze beter verzorgd gezien, maar als hij bijvoorbeeld van een oud boertje zou zijn geweest, zijn die nou
eenmaal niet zo van het tutten en poetsen. Zwaar mishandeld lijkt me dus niet helemaal terecht. Wel lijkt
het me een leuk dier, en die zal vast heel wat opknappen als hij ouder wordt! Wordt hij wel geruind?
mylittlejoy schreef:@Kimmej: Heb je de berichten van de TS zelf ook gelezen?Citaat:Het gaat echt super met Muffin, en ben vandaag met mijn moeder langs deze handelaar gereden, en zag de shetjes allemaal staan, en weetje... zo slecht zagen ze er niet uit!!!
Dus dat is al een hele opluchting voor me
Ze hebben een megaweiland en watertonnen door heel het weiland, en het leukste was nog dat ze zo gek op de handelaar zelf zijn!!
De ponytjes die op de markt stonden zagen er allemaal wel erg slecht uit, maar hoe ik ze nu zag waren het gewoon gelukkige pony's!
Dus dat is een pak van m'n hart...
Citaat:Dierenmishandeling omvat alle niet noodzakelijke handelingen en alle verwijtbare nalatigheden van mensen, waardoor dieren pijn aangedaan, letsel toegebracht, of ernstig in hun welzijn benadeeld worden.
Vormen van juridisch erkende dierenmishandeling zijn onder andere:
- Het toetakelen, of verminken van zich in een weiland bevindende dieren, zoals paarden en pony's, door onbekenden.
- Verwaarlozing van gehouden dieren. (Bijvoorbeeld door ondervoeding, of gebrek aan veterinaire zorg bij ziekte).
- Couperen staart en/of oren bij honden.
- Vissen met behulp van dynamiet
- (Bont-) dieren vangen met behulp van voetklemmen.
Kimmej schreef:Nee ik heb niet de acht hele pagina's gelezen. Dus deze had ik gemist. Maar dat maakt niet uit, voor hetzelfde geld hadden die pony's er WEL slecht bij gestaan: tot aan de enkels in de modder (i.v.m. de vele regen en een eigenaar die ze niet verplaatst), geen gras om te eten enzovoort. Dat het in dit geval niet zo is, is alleen maar mooi, maar het blijft zaak dat als ik zo'n pony zie, dat ik toch ook wel hele grote vraagtekens ga zetten bij de verzorging van het beestje.
En pmarena, passieve mishandeling door niet de zorg te bieden die een beest nodig heeft is, no offense, nog steeds mishandeling.Citaat:Dierenmishandeling omvat alle niet noodzakelijke handelingen en alle verwijtbare nalatigheden van mensen, waardoor dieren pijn aangedaan, letsel toegebracht, of ernstig in hun welzijn benadeeld worden.
Vormen van juridisch erkende dierenmishandeling zijn onder andere:
- Het toetakelen, of verminken van zich in een weiland bevindende dieren, zoals paarden en pony's, door onbekenden.
- Verwaarlozing van gehouden dieren. (Bijvoorbeeld door ondervoeding, of gebrek aan veterinaire zorg bij ziekte).
- Couperen staart en/of oren bij honden.
- Vissen met behulp van dynamiet
- (Bont-) dieren vangen met behulp van voetklemmen.
fargo schreef:Siets schreef:Heb ze beter verzorgd gezien, maar als hij bijvoorbeeld van een oud boertje zou zijn geweest, zijn die nou
eenmaal niet zo van het tutten en poetsen. Zwaar mishandeld lijkt me dus niet helemaal terecht. Wel lijkt
het me een leuk dier, en die zal vast heel wat opknappen als hij ouder wordt! Wordt hij wel geruind?
Maar "het diertje heeft wormen, luizen en vlooien" dat lijkt me toch ook geen super verzorging of wel dan?
Tutten en poetsen is 1 ding, maar én wormen én luizen én vlooien dat klinkt met toch wel als verwaarloosd in de oren..