Klein verwaarloosd ding van de paardenmarkt

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nagano

Re: Klein verwaarloosd ding van de paardenmarkt :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 03:12

als eerste wat goed dat je hem heb mee genomen
hoe gaat het nu met die twee kleintjes samen ????

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 08:37

Het gaat super met die 2kleintjes samen :D :D
Meteen hinnikken naar elkaar, en ze lopen heel de tijd achter elkaar aan!!
Ben dolbij :))

Vandaag komen er foto's!

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 10:15

Het beestje had een behoorlijke dikke buik, maar was voor de rest inderdaad nogal mager! Ik vind het erg moedig dat jullie dit beestje een thuis hebben gegeven. Maak inderdaad wel goede afspraken, zeker ook in verband met de kosten!

En sinds wanneer is verwaarlozing (waaronder valt: niet voeren, geen water bijvullen, niet ontwormen, niet injecteren, de hoeven niet laten verzorgen, ga zo maar door), geen vorm van mishandeling? Pas als het beestje zo geïnfecteerd is met wormen dat zijn darmen aan flarden liggen? Kom op bokkers, jullie reageren als een klassiek geval van: 'pas als het schaap verdronken is, dempt men de put'. Met de opmerkingen over 'geen verwaarlozing' 'niet netjes' 'die boer kan zich niet verdedigen'. Wat een flauwekul zeg.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 10:33

@Kimmej: Heb je de berichten van de TS zelf ook gelezen?

Citaat:
Het gaat echt super met Muffin, en ben vandaag met mijn moeder langs deze handelaar gereden, en zag de shetjes allemaal staan, en weetje... zo slecht zagen ze er niet uit!!!
Dus dat is al een hele opluchting voor me :D
Ze hebben een megaweiland en watertonnen door heel het weiland, en het leukste was nog dat ze zo gek op de handelaar zelf zijn!!

De ponytjes die op de markt stonden zagen er allemaal wel erg slecht uit, maar hoe ik ze nu zag waren het gewoon gelukkige pony's!
Dus dat is een pak van m'n hart...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 10:35

Wat gaaf zeg dat die 2 meteen helemaal blij zijn met elkaar , heb je goed gedaan ! +:)+

Maar gaan ze de Haf nu niet buiten sluiten :P

Kimmej : Verwaarlozing en mishandeling vind ik wel 2 verschillende dingen hoor , verwaarlozing is i.m.o. iets dat passief gebeurt , dus dingen laten versloffen en er niet genoeg bovenop zitten , en mishandeling is juist dat je actief het paard lastig valt met vervelende handelingen.

Maar dat is maar net hoe je het bekijkt natuurlijk , op bovenstaande manier werkt het voor mij.

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 10:56

Mijn jaarling kwpn had ook zulke (5 cm korter) manen toen ik haar kocht dus dat kan wel.
Over je overdrijving heb je al genoeg gehoord lijkt me.
Veel succes ermee

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 11:00

Siets schreef:
Heb ze beter verzorgd gezien, maar als hij bijvoorbeeld van een oud boertje zou zijn geweest, zijn die nou
eenmaal niet zo van het tutten en poetsen. Zwaar mishandeld lijkt me dus niet helemaal terecht. Wel lijkt
het me een leuk dier, en die zal vast heel wat opknappen als hij ouder wordt! Wordt hij wel geruind?

Maar "het diertje heeft wormen, luizen en vlooien" dat lijkt me toch ook geen super verzorging of wel dan?
Tutten en poetsen is 1 ding, maar én wormen én luizen én vlooien dat klinkt met toch wel als verwaarloosd in de oren.. /3

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 11:17

Ik vind twee weilanden volplempen met honderden pony's en een lading kuilbalen toch niet de beste verzorging...Ja ze hadden te eten maar vraag niet hoe, ze hebben daar de hele winter mee moeten doen, ook in de sneeuw! Nooit iemand bij in de buurt geweest, geen dierenarts, geen hoefsmid, veulentjes die te pas en te onpas geboren werden en er gelijk tussen liepen (of erger...), nee dit verdient geen schoonheidsprijs hoor en deze man heeft een historie van slecht voor zijn dieren zorgen, hij zou er gewoon helemaal nooit meer aan moeten beginnen!

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 12:07

wauw, wat een verhaal...

Super dat je dat gedaan hebt! ben benieuwd naar foto's van het nieuwste familielid :P.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 12:12

Ik zie je topic nu pas meis! Wat goed dat je dat gedaan hebt, en wat is het een heerlijk ding. :+:

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 13:05

Ik ben niet bang dat mijn haflinger buiten gesloten gaat worden, want hij is heel sociaal en Muffin is gek op Alwin..

Ik trof de 2 kleintjes vanmorgen liggend aan in de paddock, heb meteen wat foto's geschoten :D
Beatle (de zwarte) is ontzettend bang en laat zich ook niet zomaar pakken, dus we laten hem lekker een weekje met rust en gaan gewoon wat tutten met Muffin, dan komt die vanzelf!!

Met de kosten en verzorging is het allemaal geregeld hoor, ik heb de kosten op me genomen, en ik ben dus ook de eigenaar van Muffin, en Shannon die verzorgt hem wanneer ze tijd voor hem heeft :))

Sorry mijn instellingen van me camera stonden verkeerd, maar was bang dat die zwarte ging staan :P
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 13:10

mylittlejoy schreef:
@Kimmej: Heb je de berichten van de TS zelf ook gelezen?

Citaat:
Het gaat echt super met Muffin, en ben vandaag met mijn moeder langs deze handelaar gereden, en zag de shetjes allemaal staan, en weetje... zo slecht zagen ze er niet uit!!!
Dus dat is al een hele opluchting voor me :D
Ze hebben een megaweiland en watertonnen door heel het weiland, en het leukste was nog dat ze zo gek op de handelaar zelf zijn!!

De ponytjes die op de markt stonden zagen er allemaal wel erg slecht uit, maar hoe ik ze nu zag waren het gewoon gelukkige pony's!
Dus dat is een pak van m'n hart...

Nee ik heb niet de acht hele pagina's gelezen. Dus deze had ik gemist. Maar dat maakt niet uit, voor hetzelfde geld hadden die pony's er WEL slecht bij gestaan: tot aan de enkels in de modder (i.v.m. de vele regen en een eigenaar die ze niet verplaatst), geen gras om te eten enzovoort. Dat het in dit geval niet zo is, is alleen maar mooi, maar het blijft zaak dat als ik zo'n pony zie, dat ik toch ook wel hele grote vraagtekens ga zetten bij de verzorging van het beestje.

En pmarena, passieve mishandeling door niet de zorg te bieden die een beest nodig heeft is, no offense, nog steeds mishandeling.

Citaat:
Dierenmishandeling omvat alle niet noodzakelijke handelingen en alle verwijtbare nalatigheden van mensen, waardoor dieren pijn aangedaan, letsel toegebracht, of ernstig in hun welzijn benadeeld worden.

Vormen van juridisch erkende dierenmishandeling zijn onder andere:

- Het toetakelen, of verminken van zich in een weiland bevindende dieren, zoals paarden en pony's, door onbekenden.
- Verwaarlozing van gehouden dieren. (Bijvoorbeeld door ondervoeding, of gebrek aan veterinaire zorg bij ziekte).
- Couperen staart en/of oren bij honden.
- Vissen met behulp van dynamiet
- (Bont-) dieren vangen met behulp van voetklemmen.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 13:21

Ik vind dat je een impulsieve maar zeer goede daad heb verricht. De naam vind ik ook tof. En in combinatie et je haflinger een mooi duo. Succes met de kleine vent.

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 13:25

Respect meid! Veel plezier met je nieuwe aanwinsten! :D

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 13:34

heb je er nog een bij gekocht ofzo? (die zwarte)
of heb ik daar nou over heen gelezen?

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 13:36

Daar heb je overheen gelezen, die heb ik ook gekocht ja.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 13:41

gabjj8 schreef:
Daar heb je overheen gelezen, die heb ik ook gekocht ja.

oke wat een tof mens ben jij!!
ik zou ook graag zo'n kleintje van de PM willen 'redden', maar me ouders zeggen dat ik aan 4 paarden genoeg heb :P
maar die ziet er eigenlijk best wel zielig uit :')

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 13:52

Kimmej schreef:
Nee ik heb niet de acht hele pagina's gelezen. Dus deze had ik gemist. Maar dat maakt niet uit, voor hetzelfde geld hadden die pony's er WEL slecht bij gestaan: tot aan de enkels in de modder (i.v.m. de vele regen en een eigenaar die ze niet verplaatst), geen gras om te eten enzovoort. Dat het in dit geval niet zo is, is alleen maar mooi, maar het blijft zaak dat als ik zo'n pony zie, dat ik toch ook wel hele grote vraagtekens ga zetten bij de verzorging van het beestje.

En pmarena, passieve mishandeling door niet de zorg te bieden die een beest nodig heeft is, no offense, nog steeds mishandeling.

Citaat:
Dierenmishandeling omvat alle niet noodzakelijke handelingen en alle verwijtbare nalatigheden van mensen, waardoor dieren pijn aangedaan, letsel toegebracht, of ernstig in hun welzijn benadeeld worden.

Vormen van juridisch erkende dierenmishandeling zijn onder andere:

- Het toetakelen, of verminken van zich in een weiland bevindende dieren, zoals paarden en pony's, door onbekenden.
- Verwaarlozing van gehouden dieren. (Bijvoorbeeld door ondervoeding, of gebrek aan veterinaire zorg bij ziekte).
- Couperen staart en/of oren bij honden.
- Vissen met behulp van dynamiet
- (Bont-) dieren vangen met behulp van voetklemmen.

Maar daar ging het in dit geval niet om. De TS gaf aan dat hij verwaarloosd en zwaar mishandeld was. Dan vat ik 'm op dat hij fysiek mishandeld is, omdat ze de verwaarlozing al apart heeft genoemd. Van dát soort mishandeling vind ik nog steeds op de foto's niets te zien.

Maar goed, deze discussie heeft nog weinig zin. Het beestje heeft een fijn nieuw tehuis met een maatje!

xSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:02

super dat je dit doet :D vooral dat je er nog 1tje bij neemt ;o
eigenlijk red je deze pony ook, want zo geweldig vind ik hem er ook niet uit zien $

succes! zie al zeker verbetering bij muffin :D

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:18

Aah Beatle is ook al zo'n schatje. Een mooi duo is het zo. :) Dat gaat helemaal goed komen met die twee. +:)+

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:18

mylittlejoy: goed omschreven want zo kwam het voor mijn inderdaad ook over, en dan erbij dat in sommige post de ts de handelaar min of meer wat goed praat, lees: dat het meevalt waar ze staan dat waar ze staan beter is als op de markt waar ze stonden.

en dan de rest heb ik toch me twijfels over met die vlooien etc, want als je een nieuwe aanwinst erbij hebt en je weet dat hij/zij dat heeft ga je hem toch niet direct bij je andere paarden laten,
maargoed al met al fijn dat hij het nu goed heeft en een maatje erbij heeft.

zeg niks over jou handelen verder want dat doe je super maar ik vind dat sommige dingen nogal dik worden aangehaald.(dit is niet aanvallend bedoelt maar mijn mening en hoe ik er tegen aan kijk. )

britt299

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:24

Echt super dat je dit doet ja! Veel plezer met ze!

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:20

wat een poepsies!! ben heel benieuwd hoe ze er eind van de zomer uit zien!!

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:38

fargo schreef:
Siets schreef:
Heb ze beter verzorgd gezien, maar als hij bijvoorbeeld van een oud boertje zou zijn geweest, zijn die nou
eenmaal niet zo van het tutten en poetsen. Zwaar mishandeld lijkt me dus niet helemaal terecht. Wel lijkt
het me een leuk dier, en die zal vast heel wat opknappen als hij ouder wordt! Wordt hij wel geruind?

Maar "het diertje heeft wormen, luizen en vlooien" dat lijkt me toch ook geen super verzorging of wel dan?
Tutten en poetsen is 1 ding, maar én wormen én luizen én vlooien dat klinkt met toch wel als verwaarloosd in de oren.. /3

Zeg ik dan dat hij niet verwaarloosd is? Ik heb het over het 'zwaar mishandeld'-gedeelte. Aan de verwaarlozing
heb ik niet getwijfeld. Weet dus niet zo goed waarom je mijn reactie quote :).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 16:19

Achgos , dat zwartje is van hetzelfde laken een pak :(:)

Het zijn wel echt mini-paardjes , worden vast hele mooie diertjes :)