Wouter en Pom aan het springen!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DanielleHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 00:09

Ik heb er wel even om moeten lachen, ja...Het ziet er heel gek uit.. Dan kijk ik naar hoe hij springt en hoe het zand omhoog komt en hoe het meisje in het zadel blijft zitten terwijl ze er eigenlijk allang van af had moeten liggen.. Deze aspecten maakt me inderdaad aan het lachen.. En zoals jij het zegt, zo is het ook! En 'dat' kind moet het inderdaad ook leren.. Het meisje is pas 7 en heeft niet de controle over haar zit zoals een gevorderde.. Dan kunnen dit soort dingen gebeuren, hoor! Dat meisje denkt vast niet bij zichzelf; Zo ik ga eens even flink tegen zitten en even flink in de mond hangen van de in haar ogen zo geliefde Wouter! Toen ik een klein meisje was en aan het begin stond zal ik ook wel geregeld in die teugels gehangen hebben, wij allemaal! Of niet dan? Ik vind gewoon de reacties over de top.. Als het een volwassene was geweest had ik het anders gevonden, want die kun je precies zeggen hoe hij moet zitten maar zo'n klein kindje vergeet dat al snel op het moment van springen..

ShauniBef

Re: Wouter en Pom aan het springen!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 00:15

Jeetje := !

Heb bijna alle pagina's gelezen en het enigste wat ik KAN zeggen: SCHANDALIG! Dat er mensen zijn die HIEROM kunnen LACHEN! Tuurlijk zijn we allemaal jong geweest, maar als je niet normaal kan zitten ga je in mijn ogen ook niet springen! Een paar balkjes voor dat meisje misschien..

JA, ik vind het een arme poown! Arm beest.. Jeetje..... Arm arm ARM dier! Diegene die hierom kunnen lachen zijn nog zieliger := ! Waar zitten jullie met jullie gevoel?! Pff -O- ..

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 00:16

Ik zeg ook niet dat dat kind het bewust doet. Maar bewust of niet: de pony heeft er last van.
Ik heb alleen sterk het vermoeden dat het meisje op de foto niet tegen de pony opgewassen is in dit opzicht en dat haar balans sterk verbeterd moet worden. Er zijn erg veel leuke en soms minder leuke oefeningen die ze dan doen om haar balans (ook naar voren op de sprong) te verbeteren. Laat haar eens gewoon rondjes draven in verlichte zit. Of in stap de borst van de pony aantikken. En dressuur als basis uiteraard. Ook om meer naar de sprong te 'rijden' in plaats van jakkeren. Ik weet dat dit later wel komt, maar het is wel erg belangrijk dat zo'n meisje bewust is van het feit dat een pony ook gevoel heeft.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 00:17

ShauniBef schreef:
Jeetje := !

Heb bijna alle pagina's gelezen en het enigste wat ik KAN zeggen: SCHANDALIG! Dat er mensen zijn die HIEROM kunnen LACHEN! Tuurlijk zijn we allemaal jong geweest, maar als je niet normaal kan zitten ga je in mijn ogen ook niet springen! Een paar balkjes voor dat meisje misschien..

JA, ik vind het een arme poown! Arm beest.. Jeetje..... Arm arm ARM dier! Diegene die hierom kunnen lachen zijn nog zieliger := ! Waar zitten jullie met jullie gevoel?! Pff -O- ..

nou nou.. beetje rustiger kan ook wel. :o

DanielleHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 00:24

Ik begrijp je standpunt, echt waar.. Ze heeft les en er word aan gewerkt maar dat zal niet van de 1 op de andere dag een super springer zijn.. Ze heeft al eens een spring wedstrijdje gedaan en dat ging vele malen beter.. Ik rijd zelf ook de ene dag fijner dan een andere dag en dat zal haar ook die dag gebeurt zijn.. Ze komt er heus wel, oefening baart kunst...

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 00:26

Succes ermee. Er zijn veel manieren om een kind te leren springen én de pony intact te houden.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 00:35

DanielleHJ schreef:
@ Ilse86; Ga jij eerst maar eens het hele topic lezen want wat jij hebt geschreven is al 100x gezegd.. En als je van af het begin gelezen had, had je ook geweten dat die pony wel degelijk kan springen..Ik geloof dat Pomski het nu inmiddels wel weet.. Maar ja jij bent ook weer zo iemand die allemaal wel even vertelt hoe het dan wel moet... Enne, bedankt voor je compliment!

Doe es ff normaal zeg. Jeetje. :+

Iedereen die schrijft dat die pony noodsprongen maakt moet de foto's nog ff bestuderen. Ik zie een fijn springende pony met wellicht té veel vermogen voor de jonge ruiter. En ik zie een ruiter die totaal niet ontwikkeld is qua houding.

Die combinatie zorgt voor een springkanon dat niet fijn kan springen waardoor ruiter dus ook niet fijn kan leren rijden.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 11:35

Waarom zeurt iedereen al 9 pagina s? Het is wel duidelijk nu lijkt me. Er zijn fotos geplaatst waarop te zien is dat hij gewoon kan springen, ts heeft het al tien x uitgelegt. Ik heb de shet gister gezien en hij was echt niet zielig!
Er kan toch wel normaal gepraat worden

jesslam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 08:00

Menig ruiter (zeker ook die hier reageren) waarvan paard of pony zo'n nood sprong maakt zal achter in het zadel belanden. Het enige verschil is, is dat deze mensen die foto's niet op bokt plaatsen. Meisje en pony hebben het erg naar hun zin gehad op de westrijd dat heb ik gezien irl. Meisje kan prima blijven zitten als de pony springt zoals het hoort, echter clown Wouter sprong op dat moment als een soort kikker. Heb er zelf dan ook erg om gelachen

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:53

HeleneDas schreef:
Waarom zeurt iedereen al 9 pagina s? Het is wel duidelijk nu lijkt me. Er zijn fotos geplaatst waarop te zien is dat hij gewoon kan springen, ts heeft het al tien x uitgelegt. Ik heb de shet gister gezien en hij was echt niet zielig!
Er kan toch wel normaal gepraat worden

_/-\o_
Het blijft hier maar doorgaan idd..

naomimiracle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 11:16

is er geen andere shet waar ze op kan leren springen?

Nina_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:43

Tsja, misschien dat ze hier nog niet helemaal aan toe waren...

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 17:06

naomimiracle schreef:
is er geen andere shet waar ze op kan leren springen?

ze heeft al springles op een manege.
Ze rijdt normaal ook op een manege.

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 20:49

(heb vrijwel alles doorgelezen maar ook ik vind dit niet kunnen)

Nog even door oefenen.. zowel ruitertje als pony voor je deze combinatie nog eens samen zet. Onverantwoordelijk vind ik dit. Grappig en lollig nu het allemaal goed is gegaan, maar het is zeker geen prettig beeld.

Kan best dat zo'n sprong een keer per ongeluk voor kan komen, maar je ziet het meisje bij 3 sprongen veel te ver naar achteren zitten, niet alleen gevaarlijk maar ook onprettig voor de pony die uit zijn balans raakt. Daarnaast hangt ze met heel haar gewicht in de teugels.. kun je zeggen dat ze niet veel weegt maar al hangt er 10 kilo in je mond, ik zou het geen pretje vinden. Ook dan kan dit misschien nog tijdens een lesje gebeuren maar dit is notabene een springwedstrijd. Kan me niet voorstellen dat deze combinatie genoeg geoefend heeft.

Er zijn ook mensen die het 'lollig' vinden een kat te plagen tot het bijten aan toe en dan stug zeggen dat de gebeten persoon het hardstikke leuk vond. Kijk eens even realistisch naar wat hier is gebeurd. Dit kan voor beide een stuk prettiger in het vervolg. Oefen aub door, met goede begeleiding erbij zonder de 'druk' van een wedstrijd want hier waren ze beide duidelijk nog niet aan toe.

Paula2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 16:28

Wat een discussies om niks zeg!

Die pony staat bij mij op stal. Hij is absoluut niet zielig! Wouter is gewoon een geweldige gekke shet die apart springt! En wat dat meisje betreft ieder is jong geweest en ieder heeft het moeten leren.
En ze vinden het allebei geweldig om te doen! dus niks om je druk om te maken

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:50

Hahaha, geniaal.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:18

Wahah :')
Wat springt hij geniaal.