Instructiekamp Emmeloord

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:56

d0nnaa_dan schreef:
Pauline, dan zijn er toch wel een aantal dingen heel anders gegaan bij ons..

Leuk hoor, Peerdekoper. Wat zijn de extra kosten voor een tweede paard eigenlijk, uit nieuwsgierigheid?

Wat was er bij jullie anders dan denk je?

Mandy_B

Re: Instructiekamp Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:21

En nog iemand die gaat :D wordt gezellig zo dit topic!! :D want de eerste groep die gaat nu echt al bijna :oo

peerdekoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:33

Ja nog ongeveer 30 dagen! Ik kijk er naar uit! :D

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:38

trouwens mijn paard is niet ingeënt voor rhino. zover ik ook weet is dit nooit verplicht geweest. vanwege dit een bij injectie is (zelfde als Huidschimmel zeg maar). je moet gewoon de jaarlijkse entingen hebben.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:41

Daar hebben ze vorig jaar niets op gecontroleerd, misschien dat ze dit nu wat aanscherpen..

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 21:55

Ik mag inderdaad hopen dat ze dit jaar wat precieser zijn met dat soort dingen controleren. Dat droes gedoe gooide wel wat roet in het eten.

Buitenritten doe je niet veel, het is een trainingsweek hea. ;) Je doet 1x een buitenrit en als je ervaren genoeg was mocht je ook wel een rondje uitstappen (als je dat vroeg) in het bosje. Daarnaast doe je 1x terrein training, dat is dus buiten in het bosje wat kleine hindernissen nemen (o.a. een opsprong en afsprong). En wat ook leuk is, dat is de drafbaan, daar ben ik vorig jaar 2x overheen gegaan, heerlijk uitwaaien. :)

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:24

Tjaa buitenrijden kan altijd nog (gratis) kom er liever om veel te leren :)

M_erell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 06:33

Ja ik vind buitenrijden heerlijk maar wij wonen in een nieuwbouwwijk en de pony ook, we rijden af en toe buiten maar niet regelmatig en al helemaal niet in het bos. En als we dan gaan we ook nog met een grote groep dus daar zie ik een beetje tegenop. Ik ga liever met z'n 2en met iemand wiens pony heel braaf is buiten dan met een hele groep.

fashiondoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 08:18

@M_erell, ik ga ook liever met zijn tweeën naar het bos haha....
Mijn paard is super braaf in het bos, maar met een grote groep heeft hij de neiging om er tussen uit te piepen..

Jij zat ook in dezelfde week toch?
Ben erg benieuwd hoe de week gaat worden, heb in iedere geval de volste vertrouwen in dat het geen saaie week word. :D

M_erell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:38

Haha nou ik heb met de pony die ik meeneem nog nooit in een groep gereden buiten en ik ken haar zo onderhand wel een beetje en ik denk dat ze veeeel te vrolijk wordt als we met zn allen door de bossen galopperen haha! Maar buiten uitstappen zou ik wel leuk vinden!
Ja ik ga van 25 tm 29 juli en kom zondag aan.

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:54

Het is maar een klein bosje (met de bosrit rij je 2x hetzelfde rondje, tenminste dat was vorig jaar zo), stukjes galop in het bos kan ik mij niet eens herinneren. Wel veel stappen en wat rustog draven en ondertussen gezellig kletsen. Met terreintraining is het wel iets intensiever.

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:41

Wij gingen af en toe na het rijden nog even flink gassen buiten. Gewoon de paarden even uitlaten rennen en dan rustig door het ''bos'' stappen. Wij deden overigens niet 2x het zelfde rondje.

Je kon namelijk als je vanaf de manege rechts gaat de straat over ook mooi in volle galop gaan. Hebben wij ook meerdere keren gedaan en de paarden vonden het heerlijk.
Werden er ook mooi los van. Paard dat ik mee had van thuis, kwam ook nooit buiten eigenlijk. Wist totaal niet hoe ze reageerde, maar je moet gewoon rijden. Dan komt t vanzelf goed :)

peerdekoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 14:05

Buitenrijden is ook een goede training hoor!
Dat klinkt allemaal erg leuk! Terreintraining vind ik zelf echt superleuk en op de drafbaan heb ik altijd al eens willen rijden! Ik hoop dat dat dit jaar weer zo is. :D

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 14:38

Om te gassen hoefden wij niet naar buiten, paard werd in de eerste les zo ontzettend jolig dat wij echt een half uur in noodvaart die buitenbak zijn doorgesjeesd. Ze werd helemaal gek!
Echt jammer dat er niet iemand heeft gefilmd, en dan met name de gezichten van de toeschouwers en instructrice, je zag denken: "wat is dít voor een paard!?" _O-

Buitenrit stelt inderdaad niets voor, 2x hetzelfde rondje en binnen een half uur waren we weer terug. Vond ik niet erg, kom er niet om buiten te rijden namelijk. Renbaan is wel leuk voor de liefhebbers, die heb ik met een manegepony gedaan.

peerdekoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 21:52

@d0nnaa_dan : mag iedereen op op de renbaan, ook met zijn eigen pony/paard?
Dat zou ik namelijk heel leuk vinden :D

joyfortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:06

Dat is bij mij op de manege, vorig jaar was ik ook leider.
We hebben het heel erg gezellig gehad met ze alle.
De leeft tijd is denk ik tussen de 12 en de 18 ongeveer.
Je krijgt les van Maarten (springen), hij geeft echt super les, hij zegt iets en het lukt je gelijk en hij kan je ook heel goed motiveren.(soms wat streng, hihi) En je krijg les van Corien (Dressuur) daar heb ik noooit les van gehad. Ze rijden allebij op hoog niveau, en het is gewoon heel erg leuk daar! Ow en tussen de lessen door heb je oook vaak tijd voor je zelf, kan je naar de supermarkt of naar het centrum dat allebij dicht bij is!

peerdekoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:15

@joyfortuna : was jij leider? Van 14 jaar?:O

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:32

haha misschien hulp leider met bijv. koken? :+

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:57

Ja, je mag de drafbaan op als je dat wilt. :j Tenzij hij drijf nat is, dat hadden wij aan het begin van de week, toen was het te riskant.

M_erell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 06:36

was gister naar de divoza geweest, al wat nieuwe spulletjes aangeschaft die we mee kunnen nemen naar de trainingsweek!
heb er super veel zin in, nog 4 weken ongeveer!

peerdekoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 10:14

Dat is wel leuk dat je op drafbaan mag als je dat wilt! Nu maar hopen dat het dan wel zomerweer is..
Ik denk trouwens dat ik thuis wel genoeg spullen heb liggen om mee te nemen. :D

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 11:12

joyfortuna schreef:
Dat is bij mij op de manege, vorig jaar was ik ook leider.
We hebben het heel erg gezellig gehad met ze alle.
De leeft tijd is denk ik tussen de 12 en de 18 ongeveer.
Je krijgt les van Maarten (springen), hij geeft echt super les, hij zegt iets en het lukt je gelijk en hij kan je ook heel goed motiveren.(soms wat streng, hihi) En je krijg les van Corien (Dressuur) daar heb ik noooit les van gehad. Ze rijden allebij op hoog niveau, en het is gewoon heel erg leuk daar! Ow en tussen de lessen door heb je oook vaak tijd voor je zelf, kan je naar de supermarkt of naar het centrum dat allebij dicht bij is!

peerdekoper schreef:
@joyfortuna : was jij leider? Van 14 jaar?:O

Joyfortuna, dan denk ik dat je je vergist in het ponykamp hoor. Want wij hadden vorig jaar praktisch geen leiding, en al helemaal geen leiding onder de leeftijd van 20. De leiding was eigenlijk alleen s'nachts aanwezig, en dat waren Sandra of Linda.

Zou wat worden, leiding van 14 voor mensen van 18+ :+

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 11:13

Vergeet je kalkoenen niet mee te nemen voor op de drafbaan als je een paard met ijzers hebt! Het is namelijk op gras.

peerdekoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 11:24

Kan je wel zonder ijzers op de drafbaan?

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 11:26

Dat hebben degene met manegepaarden ook gedaan, dus dat kan wel. Ligt er ook een beetje aan hoe je paard is natuurlijk, of je 'm makkelijk kunt hanteren en dus wat vaart kunt minderen voor de bochten.