Fotoreportage: pony's doden vos !!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:27

Sjoert schreef:
Of buffels die welpjes tegenkomen.

Of mannetjesleeuwen die mannelijke welpjes tegenkomen.

Janine1990

Re: Fotoreportage: pony's doden vos !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:28

Of de hengst die een pasgeboren veulen doodt..

Ugara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:29

of bokkers die een andere bokker bekogelen met verwijten omdat ze de realiteit heeft laten zien ?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:29

suvan schreef:
RedPassion schreef:
Echter is het niet de bedoeling om in te hakken op mensen die een andere mening hebben,

dat is de nauur, zou bokt zeggen _/-\o_

Maar dat zegt bokt niet.. ;)

Heel dit topic is immers vegetarier, gebruikt geen leer, enz enz.. want dat is zielig.
Of niet? en zijn ze weer lekker hypocriet 'ik-kan-en-weet-het-beter' bokkertjes aan het spelen... _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:30

jesito schreef:
Citaat:
Dat deze foto's bepaalde gevoelens oproepen moge duidelijk zijn, het staat een ieder ook vrij om deze gevoelens te verwoorden. Echter is het niet de bedoeling om in te hakken op mensen die een andere mening hebben, bij deze dus nogmaals het verzoek om elkaar met respect te behandelen en te letten op hoe je iets formuleert.

Dan moet ze er niet naar kijken :D

Kijken en reageren mag gelukkig op Bokt. ;) Het gaat om de manier waarop, dat lijkt me duidelijk. Het is zonde dat een potentieel interessante discussie om zeep wordt geholpen omdat er geen wederzijds respect is en bepaalde reacties zo hard en/of denigrerend van toon zijn dat ze het vuur alleen maar doen oplaaien.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:31

Ugara schreef:
of bokkers die een andere bokker bekogelen met verwijten omdat ze de realiteit heeft laten zien ?

Sssssht, dat mag je niet zeggen! Komt te dicht bij de waarheid.

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:31

Choce schreef:
TS is verantwoordelijk voor haar pony's, op het moment dat ik gezien zou hebben dat de vos ging bijten zou ik naar buiten zijn gegaan. En dan idd schreeuwen of iets. En miss zou dit idd niet hebben geholpen, maar zou er niet aan moeten denken dat mijn pony gewond was geweest en ik er niks tegen gedaan had.

Er zijn toch ook mensen heengegaan zegt de TS al?
Als er al tien man heengaan, wat wil jij als elfde er nog bij doen? Ik vind het juist interessant dat ze foto's heeft gemaakt.
Ik vind het echt een gave reportage. Heel bijzonder om te zien hoe de pony's reagere, dappere paardjes!
En tja, sneu voor de vos, maar zulke dingen gebeuren nou eenmaal. Als TS of iemand anders de wei in was gelopen om de vos te 'redden' en was gebeten zat half bokt weer; 'Ja, stom dat je de wei inliep. De natuur kan zich prima zelf redden hoor!'

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:32

Verdedigen om een reden ja. Uit angst voor het prooidier.
Als deze vos zo verzwakt is hebben de pony's weinig reden om em een mep te verkopen :n
Deze vos is puur als speelgoed gebruikt en daar zit weinig natuurlijks aan.

Ugara: Ik verwijt de TS door de tekst die ze er bij geplaatst heeft. Prima dat ze dit wil vastleggen en wil laten zien, maar waarom moet er dan zo'n respectloze tekst bij geplaatst worden?

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 10:32

Mar_Nimbus schreef:
tis wel jammer dat als mensen hier een discussie voeren
TS pb's gaat sturen om daar der zegje te doen
doe dat dan ook gewoon in het topic

Dat komt omdat sommige mensen het topic niet doorlezen!!
Er wordt gedaan alsof wij hebben staan toekijken !!! Dat is dus niet waar
Ik zat boven in mijn kamer en mijn ouders in de wei...zij hebben geprobeerd wat ze konden, maar het mocht niet baten.
De vos was te zwak om te vluchten en mijn ouders konden de pony's niet meer wegkrijgen (die waren veelste nieuwschierig)
Daarnaast is dit in enkele minuten gebeurd, het ging gewoon heel snel !!!!

Ik had idd de camera klaar liggen, maar dat ligt hij bij mij idd altijd klaar. bijv. om dit vast te leggen [ITP] Palominohengst Desperado du Bois in the picture !

Ik vond het apart om een vos zo dichtbij te zien en vandaar dat ik hem ben gaan fotograferen.... dat hij recht naar de pony's toe ging, dat had ik ook gewoon niet verw8 !!!
Mijn ouders zijn er toen ze dit zagen ook gelijk naar toe gegaan.
Ja ik zat toch in huis... waarom mag ik er dan geen foto's van maken?? Ik kon toch niet veel meer doen....

Ik vind het ook zielig dat het zo moest eindigen voor de vos... had liever gewild dat het een gezonde was die snel ging vluchten... maar helaas was dat dus niet zo.

Alles is goed afgelopen, en verder zal alles goed in de gaten gehouden worden...

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:32

ik heb het topic niet volledig gelezen, maar wou er toch nog eens op wijzen dat de vos helemaal niet meer een beschermde diersoort is,
integendeel, ze zijn weer met teveel.
(ik had er 2j geleden zelf één in mijn tuin te logeren, ze zijn hem toen komen afmaken, want die viel mijn honden aan 8)7 ).
Hondsdolheid komt ook praktisch niet meer voor hier in nederland en belgie, al blijven het wel echte ziektedragers...

Mijn paard heeft vorig jaar een kip koelbloedig vermoord :oo Ik vind het maar speciaal gedrag, ik stond toen ook echt te kijken :oo
veel kon ik ook niet doen want meneer stond er al mee te voetballen 8)7
interessante fotoreportage dus..

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:33

Air schreef:
Als deze vos zo verzwakt is hebben de pony's weinig reden om em een mep te verkopen :n

Pertinent niet waar.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:33

waar zijn die mensen dan als de vos bijna in de neus van die merrie hangt?
of stonden die ook te "genieten" van de natuur?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:34

minikatje schreef:
waar zijn die mensen dan als de vos bijna in de neus van die merrie hangt?
of stonden die ook te "genieten" van de natuur?

Hoe snel wou jij erheen rennen dan :?

Bijzondere reportage :j

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:35

Sjoert schreef:
Air schreef:

Pertinent niet waar.

En dat kan niet onderbouwd worden?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:36

Air schreef:
En dat kan niet onderbouwd worden?

Dat doe jij ook niet, dus waarom zou ik :D

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:38

Ugara schreef:

:Y)

Ugara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:38

Wist TS dat de tekst zoveel teweeg zou brengen dan?
trouwens als TS er geen tekst bij had gezet , dan hadden anderen dat wel gedaan ;)
... anders kopieer je de fotos en plaats ze opnieuw zonder tekst ... alles terug ok dan .... :P

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:39

heftige foto's zeg!
Ik schrok eerst ook maar de vos is duidelijk hartstikke ziek. Anders was hij hier niet in terecht gekomen.
Of ik er foto's van had kunnen maken? Dat denk ik niet, vin ik veel te sielug! (en nee, ik heb geen cavia of tamme rat wel katten waar ik hysterisch over moeder :+ )
Lang leve de natuur en een snelle dood.
Of heeft men liever dat hij langzaam sterft aan een vergiftiging?

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:39

Ik wil iedere keer reageren en bijlezen, maar ik hou het bijna niet bij! :+

Heel aparte fotoreportage, kan me voorstellen dat je gewoon ff niet weet wat je overkomt als je dit in de wei ziet gebeuren.
Ik denk dat de pony's zich goed gered hebben. De natuur beweegt zich op haar eigen manier. Het vosje is op deze manier toch nog aan een snelle dood overleden. Wat allicht beter is dan ziek onder een struikje. Nu maar hopen dat er niet meer dieren rondlopen in die omgeving die vergiftigd zijn.

Heel jammer van de manier waarop de discussie gevoerd wordt! :n

Bomba

Re: Fotoreportage: pony's doden vos !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:41

Nou, die vos zag er ook niet meer zo heel erg gezond uit hoor.. Als 'ie nog gezond was geweest dan was 'ie al lang en breed weggeweest.

Janine1990

Lusitano schreef:
heftige foto's zeg!
Ik schrok eerst ook maar de vos is duidelijk hartstikke ziek. Anders was hij hier niet in terecht gekomen.
Of ik er foto's van had kunnen maken? Dat denk ik niet, vin ik veel te sielug! (en nee, ik heb geen cavia of tamme rat wel katten waar ik hysterisch over moeder :+ )
Lang leve de natuur en een snelle dood.
Of heeft men liever dat hij langzaam sterft aan een vergiftiging?

Schijnbaar wel :Y)

Jolliegirl

Ondanks dat ik de reportagevorm erg mooi vind...de manier van actie e.d momentopnames...
Snap ik niet waarom je dit op bokt wilt zetten, en er nog naar kan staan kijken ook hoe een dier doodgetrapt wordt...
Zeker niet een beschermd diersoort.
Ik kan echt niet aangezien hoe een dier doodgetrapt/geslagen/gebeten wordt.... :n

Ik snap dat je niet zomaar de weide inrent, en dat de natuur zich wel red..
Maar ik vind het erg dubbel!

Ugara

ow nee, er ligt een half dood muisje aan de deur, een van de poezen heeft ermee gespeeld ...
zal ik het nog reanimeren??? of da bellen?
of moet ik de poes laten verder spelen?
dillemma .... sorry , heb muisje onder de bomen gelegd...
neen, foto's krijgen jullie niet, die hou ik zelf .... :=

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:42

Air schreef:

Zieke dieren moeten dood, dat is zoals t is, hoe wil je dat onderbouwd hebben?

Jinks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:42

Sorry, ik vind dat velen onterechte respectloze reacties geven. Paarden zijn vluchtdieren ja dat klopt, maar indringers in de weides worden door wat dominantere paarden eruit gejaagd, dat is natuur.
Ik heb bij ons een mannetjes fazant zien vliegen op de hoeven, kat op de rug gestampt en hond onder het paard. Dat gaat zo snel, dat je misschien als je een camera bij de hand hebt een foto van kan maken. Het geeft ook het signaal dat een paard ook nog steeds zijn natuurlijk instinct heeft ook al willen we er vaak een barbie paard van maken.
Wij wonen ook aan het bos, als er een vos door de wei loopt of een konijn rennen ze ook voor hun leven en als ze gezond zijn, zijn ze sneller dan het paard.
Een vos in paniek waag ik me niet bij, veel te gevaarlijk ook niet met zweep.
Indien iedereen deze opnamen op animal planet gezien zouden hebben, zou zeggen het is de natuur en nu gebeurt het in de weide thuis en het wordt opgenomen, dat betekent dan niet dat ze geen dierenvriend is, maar dat ze een unieke gebeurtenis heeft vastgelegt en met ons wil delen en het verhaal probeert te vertellen.
Het is ook hoe je het oppakt, het zijn mooie foto's over gedrag van paarden in hun territorium. Ik zelf was foto's aan het nemen van mijn paard en op dat moment viel ze de kat aan, maar die maakte heel snel dat ze weg kwam. Dat doet een gezond dier.