Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noeka

Re: Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 18:27

En nog iets trouwens hebben altijd voortgegaan op de mening van een zeer ervaren veearts en vriend die meer dan 30 ervaring heeft en trouwens veearts is van veel bekende ruiters en paarden op internationaal niveau (doda miranda, athina onassis, ludo philippaerts, bernardo alves, baloubet du rouet) etc.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:29

Arabiertje* schreef:
En nog iets trouwens hebben altijd voortgegaan op de mening van een zeer ervaren veearts en vriend die meer dan 30 ervaring heeft en trouwens veearts is van veel bekende ruiters en paarden op internationaal niveau (doda miranda, athina onassis, ludo philippaerts, bernardo alves, baloubet du rouet) etc.

Maar wat zeg dat? Heb je mijn post gelezen over mijn paard met kleine brandwond die na 15 jaar nog gevoelig is?

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:31

Een schitterend paard heeft een helse brand overleefd........
Een schitterend paard heeft maanden lang pijn gehad, echter wel zoveel mogelijk geprobeerd te verzachten.
Een schitterend paard heeft nu toch nog een toekomst van jaren...............

Een paard wat pijn heeft tijdens berijden zal niet springen. Zal protesteren en verzet tonen. Echt wel!

Begrijpelijk dat bij het zien van de foto's de magen van sommigen omkeren, maar als een paard echt niet meer wil dan kun je doen wat je wilt echter herstellen zal ie dan niet.

Afspuiten is zo gedaan, en niet meer terug te draaien.

Het zal geen makkelijke beslissing zijn geweest om door te gaan, maar als een paard zelf wil .........waarom dan niet?

Nee, van mij krijg je respect!!

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:31

Wilawander schreef:
Arabiertje* schreef:

Maar wat zeg dat? Heb je mijn post gelezen over mijn paard met kleine brandwond die na 15 jaar nog gevoelig is?

Kan bij Pacha wellicht anders hersteld zijn?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:33

Jeetje wat een verhaal, erg bijzonder en dapper wat jullie gedaan hebben.
Ik schrok van de foto's, heb nog nooit zoiets gruwelijks gezien.
Maar het komt langzaam weer goed zie ik.
Super!!

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:33

Arabiertje* schreef:
De andere paarden hebben het niet overleefd. Er is nog 1paard naar het ziekenhuis overgebracht, maar deze is ingeslapen.

Wat vreselijk |(
Was het ergens toch nog goed dat een gedeelte instorte ;(

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 18:33

dus voor de verzorging gebruikten we isobetadine rood op de wonde, geel in een emmer lauw water. na 4 min laten inweken op de wonden wasten we hem af met dat lauw water en lieten terug 4 min inweken dan hem afdouchen met lauw water en het water maar laten lopen zo lang mogelijk. Daarna hem afdrogen en insmeren met flammazine

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:34

shireen schreef:
Als ik de mensen van bv Volendam moet geloven hebben die nog steeds pijn.
Ik vraag het me af of jullie het paard hiermee een plezier hebben gedaan.
Beestje kan namelijk niet praten.

Paard ziet er op de filmpjes niet uit als een paard wat pijn lijdt, hij ziet er schitterend uit.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 18:35

Afbeelding
Deze foto is van 16 februari.

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:35

Paardje is echt al heel mooi herstelt!!

Vind het eigenlijk nog niet eens een heel erg aanzicht.. van de foto's van nu hè.. :)

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 18:37

daarna had hij ook verschillende producten om de 2uur in het oog en pillen in zijn eten, antibiotica, medicijnen die de zenuwen in slaap deden en dus ook de pijn verminderden en ook pijnstillen en anti inflammatoire medicijnen. na een tijdje zijn we ook begonnen met oleo vera producten in het eten alsook op het vel (spuitbus en gel) en gans dat proces deden we meerdere malen over per dag en zo gingen we stilletjes vooruit. ook het vel die dood was knipten we weg en 1x per week kwam de veearts deed hem in slaap en sneed hij dieper stukken weg om te vermijden dat het vlees onder het vel zou rotten...

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:39

Maar worden die littekens niet knoerthard? Mijn paard had ooit eens een lang litteken over haar flank lopen maar deze was altijd hard, trekkerig en vellerig snap je? Dit smeerde ik in met uierzalf.

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:39

Zo, als ik dit allemaal lees, hebben jullie heeeuuul veel voor dit paard gedaan.. toppie hoor, menig mens zou daar geen tijd voor willen vrij maken hoor :)

Btw, staat het paard gewoon in Nederland? Aangezien je soms mensen een andere taal hoort praten? :)

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:41

En na het nogmaals bekijken van het filmpje, zie ik een paard wat met zeer veel trots over de weg paradeert, wat lekker ontspannen door de piste loopt, zijn staart ontspannen draagt, zijn oortjes mooi naar voren wijzen... en zijn hele lichaam beweegt mee.

En de laatste foto is helemaal schitterend!

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 18:41

Paard staat in Belgie. :)

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:42

potverdikkie schreef:
Een schitterend paard heeft een helse brand overleefd........
Een schitterend paard heeft maanden lang pijn gehad, echter wel zoveel mogelijk geprobeerd te verzachten.
Een schitterend paard heeft nu toch nog een toekomst van jaren...............

Een paard wat pijn heeft tijdens berijden zal niet springen. Zal protesteren en verzet tonen. Echt wel!

Begrijpelijk dat bij het zien van de foto's de magen van sommigen omkeren, maar als een paard echt niet meer wil dan kun je doen wat je wilt echter herstellen zal ie dan niet.

Afspuiten is zo gedaan, en niet meer terug te draaien.

Het zal geen makkelijke beslissing zijn geweest om door te gaan, maar als een paard zelf wil .........waarom dan niet?

Nee, van mij krijg je respect!!

+:)+ Ik sluit me hierbij aan!!!

XNeLLeKe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:42

Wauw! Ik vindt het echt super knap dat jullie de hoop niet hebben opgegeven en dit mooie paard nog een kans hebben gegeven! Wat is ie goed herstelt en de laatste foto vindt ik prachtig :j

Heel veel succes verder met het paardje!

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:43

potverdikkie schreef:
En na het nogmaals bekijken van het filmpje, zie ik een paard wat met zeer veel trots over de weg paradeert, wat lekker ontspannen door de piste loopt, zijn staart ontspannen draagt, zijn oortjes mooi naar voren wijzen... en zijn hele lichaam beweegt mee.

En de laatste foto is helemaal schitterend!

Ga hier in mee, vind de foto naar aanleiding van het verhaal ook super ontroerend.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:45

zo zeg wat heb ik een bewondering voor dat paard en haar eigenaren ze hebben goed naar het paard geluisterd en alles voor haar gedaan, hulde, ik heb zelf een brandwond litteken op mn been, niet groot en ja het is altijd gevoelig en ik denk er altijd over na als er iets in de buurt komt maar er is zeker mee te leven.

orlinda15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:47

Dikke Respect!
Gelukkig is alles nu weer goed!

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 18:51

JusMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:55

wat erg zeg! ik hoop echt dat alles goed gaat! :(:) echt RESPECT! _/-\o_

wat goed om te zien dat het al weer beter gaat! goed dat er de tijd voor genomen is! :(:)
Laatst bijgewerkt door JusMJ op 24-02-11 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Siegridd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:56

Echt sneu, als je die foto's zo ziet \ ;(

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:57

indd. de foto's zijn schokkend!

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 19:00

Arabiertje* schreef:
Ik heb hier nog foto's van de rapportage als de stal in brand was gevlogen. Let wel op de laatste twee foto's zijn schokkend, het paard is immers ingeslapen..

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6KGIPWZW.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YSUYNU8B.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7BRS6XKS.jpg

Wat goed dat ze dit paard zo een kans hebben gegeven ik zou het anders gedaan hebben. Alleen als ik zo op de foto kijk lijkt het of dit paard er veel minder erg aan toe is dan pacha op de eerste foto van in je topic of zie ik dat verkeerd ik weet natuurlijk niet wat er onder de deken zit. ik vind echt dat ze super op is geknapt
Laatst bijgewerkt door xEline op 24-02-11 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt