En toch.. Gaan we ervoor!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 21:06

Lieveranders schreef:
VivaLaVida schreef:
ik kan er niet bij dat mensen de ts aanraden om er alleen op te stappen.
Als ik mijn haflinger 23u per dag op stal zou zetten zou ze ook een bomworden, bijna elk paard laat staan een jonkie.... Er is maar 1 oplossing voor dit paard: op het land. Dan zou ik maar verder moeten verhuizen dat ik mn paard 2x in de week zag, of me scheel betalen aan benzine.... Een andere oplossing is gewoon niet eerlijk voor dit paard.

Ik zou er inderdaad ook zeker niet alleen op stappen hoor. Ik zou er zelf heel onzeker van worden als ik niemand om me heen zou hebben om me eventueel bij te staan.
En ik denk wel dat er een andere stalling te vinden is, maar misschien niet in de buurt. Ik ben zelf ook elke dag na mijn werk 30 min heen en 30 min terug. Ze heeft daar gewoon zo'n mooi plekje, ik ga haar niet verhuizen omdat het voor mij te ver rijden is.

Een hooinet of bal heef i.m.o. geen zin, het paardje moet gewoon de wei op. Lekker zijn energie kwijt..

Ook op die afstand is er niks te vinden. Echt niet..

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 21:07

VivaLaVida schreef:
ik kan er niet bij dat mensen de ts aanraden om er alleen op te stappen.
Als ik mijn haflinger 23u per dag op stal zou zetten zou ze ook een bomworden, bijna elk paard laat staan een jonkie.... Er is maar 1 oplossing voor dit paard: op het land. Dan zou ik maar verder moeten verhuizen dat ik mn paard 2x in de week zag, of me scheel betalen aan benzine.... Een andere oplossing is gewoon niet eerlijk voor dit paard.

Inderdaad, het is gewoon niet vertrouwd om op haar te stappen alleen.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 21:07

nynke1995 schreef:
waarom vraag je wassenaar niet dan die willen haar sochtends echt wel losgooien hoor! doen ze ook met andere paarden.. deden zo ook met beau voor lotte. En als jij gewoon gaat rijden dan smiddags is het toch klaar? desnoods koop je nog zon bepaald hooinet zodat ze langer werk hebben om het op te eten en er moeite moeten voor doen of een bal.. denk dat het echt wel beter word dan hoor :)) denk dat alleen weidegang niet helpt hoor ;)

En dan trapt Christal een van hun paarden en heb ik ruzie met Grazyna.
Dat kan toch ook niet?

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:11

Zijn er geen privéplekjes te vinden waar de paarden wel gewoon buiten komen, TS? Je hebt het nl. in je posts over andere stallen waar de paarden ook binnen staan, maar ik kreeg de indruk dat je het hebt over pensionstallen, terwijl juist particulieren soms geweldige plekjes hebben.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:12

Ik kan er ook niet bij dat mensen adviseren om dan maar alleen te gaan rijden, dat is echt zonder greintje verstand, sorry, kan er niks anders van maken.
Geef TS helemaal gelijk dat ze dat niet doet.

TS, dat trappen kan wel eens heel erg meevallen. Dat vechten ze onderling vaak heel snel uit. Of heb je het al vaker en langer geprobeerd?

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 21:16

kamsel schreef:
Ik kan er ook niet bij dat mensen adviseren om dan maar alleen te gaan rijden, dat is echt zonder greintje verstand, sorry, kan er niks anders van maken.
Geef TS helemaal gelijk dat ze dat niet doet.

TS, dat trappen kan wel eens heel erg meevallen. Dat vechten ze onderling vaak heel snel uit. Of heb je het al vaker en langer geprobeerd?

Ja ik weet ook wel dat ze het wel uitvechten en natuurlijk komt ze met anderen in de bak.
Maar wij hebben nogal een moeilijke staleigenaar.
En het kan altijd gebeuren dat een paard kreupel raakt, al helemaal met een die snel trapt.
Ik ben er dan niet bij en ze kunnen me dan dus alles wijs maken.
Ook is Christal moeilijk uit de bak te halen als er andere paarden uit gaan.
En de eigenaren van de stal hebben totaal geen ervaring met paarden en vertrouw ze dus ook niet met haar.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 21:16

VeerenAshley schreef:
Zijn er geen privéplekjes te vinden waar de paarden wel gewoon buiten komen, TS? Je hebt het nl. in je posts over andere stallen waar de paarden ook binnen staan, maar ik kreeg de indruk dat je het hebt over pensionstallen, terwijl juist particulieren soms geweldige plekjes hebben.

Ik ken geen mensen waarbij ik haar neer zou kunnen zetten.

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:17

Calimero_ schreef:
nynke1995 schreef:
waarom vraag je wassenaar niet dan die willen haar sochtends echt wel losgooien hoor! doen ze ook met andere paarden.. deden zo ook met beau voor lotte. En als jij gewoon gaat rijden dan smiddags is het toch klaar? desnoods koop je nog zon bepaald hooinet zodat ze langer werk hebben om het op te eten en er moeite moeten voor doen of een bal.. denk dat het echt wel beter word dan hoor :)) denk dat alleen weidegang niet helpt hoor ;)

En dan trapt Christal een van hun paarden en heb ik ruzie met Grazyna.
Dat kan toch ook niet?

ja maar ze willen haar ook wel alleen zetten hoor

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:19

Maar je kunt toch gewoon rond fietsen en aanbellen overal waar je paarden ziet staan? Advertentie zetten op MP en in het plaatselijke krantje? Dit kost je misschien een paar middagen fietsen, maar dan weet je iig dat je je best hebt gedaan om een fatsoenlijke plek van je merrie te vinden. Want zoals ze nu staat is natuurlijk vragen om problemen. Als ik mijn Welsh zo lang zou opsluiten, zou ik er ook echt niet meer op durven klimmen, en zij wordt 17...

Nog een toevoeging: als je je paard altijd alleen zet, leert ze nooit op een normale manier met andere paarden om te gaan - en dat zal haar ook een hoop stress(=spanning die zich kan uiten in 'vervelend' gedrag) opleveren.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 21:21

VeerenAshley schreef:
Maar je kunt toch gewoon rond fietsen en aanbellen overal waar je paarden ziet staan? Advertentie zetten op MP en in het plaatselijke krantje? Dit kost je misschien een paar middagen fietsen, maar dan weet je iig dat je je best hebt gedaan om een fatsoenlijke plek van je merrie te vinden. Want zoals ze nu staat is natuurlijk vragen om problemen. Als ik mijn Welsh zo lang zou opsluiten, zou ik er ook echt niet meer op durven klimmen, en zij wordt 17...

De mensen hier in de buurt met paarden ken ik wel, en daar is geen plek.
Verder vind ik het ook wel link om je paard bij mensen neer te zetten die je niet kent..

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:24

Calimero_ schreef:
Verder vind ik het ook wel link om je paard bij mensen neer te zetten die je niet kent..

Waarom? Je kunt toch zien hoe die mensen omgaan met hun eigen paarden? Alles beter dan de stal waar je merrie nu staat, lijkt mij!

Lieveranders

Re: En toch.. Gaan we ervoor!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:28

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:28

Ik heb voornamelijk jouw reacties gelezen Calimero..
Maarm.. heb je er echt nog wel zin in?
Ik lees in jouw laatste posts eigenlijk niets positiefs en alle ideeën van anderen worden afgeketst..

Soms is de klik er niet, en dit paard is misschien toch net een tandje te moeilijk voor je..

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 21:33

IMJ schreef:
Ik lees in jouw laatste posts eigenlijk niets positiefs en alle ideeën van anderen worden afgeketst..

Soms is de klik er niet, en dit paard is misschien toch net een tandje te moeilijk voor je..

Met het rijden gaat het goed, dus ze is niet te moelijk voor me.
Maar misschien is dat het inderdaad wel, dat de klik er niet is en ik er geen zin meer in heb..

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 21:35

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:37

Calimero_ schreef:
IMJ schreef:

Met het rijden gaat het goed, dus ze is niet te moelijk voor me.
Maar misschien is dat het inderdaad wel, dat de klik er niet is en ik er geen zin meer in heb..

En dat is helemaal geen schande hoor!!!

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:37

Maar laat je alsjeblieft niet ontmoedigen door andere mensen. Jij wilde er voor de volle 100 procent voor gaan en alle positieve reacties deden je goed! Nu je wat 'negatieve' reacties krijgt laat je de moed een beetje zakken, jammer! Volg je eigen gevoel en laat je niet teveel door andere meningen leiden.. Het zijn alleen maar tips die je hier krijgt, probeer dat gewoon om te zetten in wat positiefs..

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 21:41

Lieveranders schreef:
Maar laat je alsjeblieft niet ontmoedigen door andere mensen. Jij wilde er voor de volle 100 procent voor gaan en alle positieve reacties deden je goed! Nu je wat 'negatieve' reacties krijgt laat je de moed een beetje zakken, jammer! Volg je eigen gevoel en laat je niet teveel door andere meningen leiden.. Het zijn alleen maar tips die je hier krijgt, probeer dat gewoon om te zetten in wat positiefs..

Dat klopt, maar ik ben zelf degene die negatieve reacties op heeft geroepen zeg maar.
Ik ben degene die zei dat ik weer twijfelde.
Dit keer niet aan mij, ik weet dat het lukken gaat als ik doorzet.
Maar dit keer aan het welzijn van mijn paard. Als er een ding is wat ik niet wil is een paard geen paarwaardig bestaan laten hebben.
En ze lijkt mij zo slim, en wil altijd bezig zijn. Ik denk ook dat dat een deel van haar klierigheid is.
Misschien wil ze wel gewoon gek doen. En wie ben ik dan om te zeggen ik wil je houden omdat je netjes dressuur moet lopen bij mij.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:52

Deze reactie snap ik dus niet.
Paardwaardig bestaan.
Wanneer je je paard om deze reden te koop zet en je koopt weer een ander paard blijft de stalling hetzelfde.Dus geen paardwaardig bestaan.
Dan geen paard weer kopen en pas weer 1 aanschaffen wanneer je een andere stalling hebt.
Laatst bijgewerkt door loriene op 03-01-11 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:52

waarom denk je dat ze bij jou geen 'leuk' leven heeft Kim?

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 21:55

loriene schreef:
Paardwaardig bestaan.
Wanneer je je paard om deze reden te koop zet en je koopt weer een ander paard blijft de stalling hetzelfde.Dus geen paardwaardig bestaan.
Dan geen paard weer kopen en pas weer 1 aanschaffen wanneer je een andere stalling hebt.

Dit is een jong paard wat in mijn ogen misschien nog te jong is om al bereden te worden en om de hele dag op stal te staan.
Een 1/2 jarige zet je toch ook niet elke dag op stal, maar een 8 jarige wel.
Ik heb het gevoel of ze er gewoon nog niet aan toe is en zich heel erg verveeld op stal.

Dan komt daar nog eens bij dat ik eigenlijk bijna niet kan rijden. Waardoor ze nog vaker stil staat.
Dat bedoel ik met paardwaardig.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:58

Ik vind dat je een erg mooi paardje hebt en vind het vooral van jou knap dat je door wilt zetten! Dat betekend ook dat de ene dag beter gaat dan de andere . Laat je niet meeslepen in de mindere dagen dat doet je geen goed.
je zegt Met het rijden gaat het goed, dus ze is niet te moelijk voor me. Maar kan je het aan om een jong paard op te leiden? ze is al een tijdje onder het zadel en je kan niet met haar rijden in een bak waar anderen ook zijn? Met het paard waar ik nu z mee rijd heb ik ook een moeilijk begin gehad. Hij wilde er ook ineens vandoor schieten en dan stond ik in 4 galopsprongen aan de andere kant van de bak. Heel vervelend! Vooral ook voor degene die daar aan het trainen waren. Maar niet gaan rijden daarom was voor mij geen optie. Gelukkig heeft bij ons iedereen er wel begrip voor dat je een jong paard niet altijd 100% onder controle hebt. Ik hoop voor jou dat dat op jullie stal ook zo is!(zegt desnoods even let op hoor ze wil nog weleens uithalen als je te dicht in de buurt komt!dan kijken ze zelf ook beter uit) Kan je niet als het druk is en je niet echt durft te rijden omdat ze soms misschien zou kunnen trappen alleen een paar rondjes kunnen gaan stappen onder het zadel. Zodra ze zich spant eis je haar aandacht weer op door een volte te rijden, halt te houden enz als dat een paar keer goed gaat dan krijg je hopelijk meer vertrouwen en weet je steeds beter haar aandacht bij jou te houden . Ik hoop echt van harte dat je doorzettingsvermogen beloond wordt en je over een tijdje ten alle tijden lekker met haar kan rijden!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 22:08

Calimero_ schreef:
loriene schreef:
Paardwaardig bestaan.

Dit is een jong paard wat in mijn ogen misschien nog te jong is om al bereden te worden en om de hele dag op stal te staan.
Een 1/2 jarige zet je toch ook niet elke dag op stal, maar een 8 jarige wel.
Ik heb het gevoel of ze er gewoon nog niet aan toe is en zich heel erg verveeld op stal.

Dan komt daar nog eens bij dat ik eigenlijk bijna niet kan rijden. Waardoor ze nog vaker stil staat.
Dat bedoel ik met paardwaardig.

Denk wel dat je dit paard met de volle overtuiging zal moeten beleren en leren kennen! Vertrouwen krijgen in elkaar! Haar leiding durven geven!
Hoe oud is ze ook weer?
Als ze zich verveeld is wat werken misschien juist de remedie.
Maar gebrek aan tijd... tja.. Misschien een bijrijdster/verzorgster zoeken die al flink wat ervaring heeft? Voor jou en je paardje misschien wel het allerbeste!
Je kan het in ieder geval proberen toch? Ben je haar niet kwijt en kom je misschien weer een stapje verder!

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 22:08

hallo calimero

ik heb even alles zitten lezen en het valt mij op dat je alles toch een beetje negatief houd, dit vind ik erg jammer omdat je juist zo goed begon.

over je stalling, nee is idd geen perfecte stal voor jou paard. die andere stallen in de buurt. misschien toch eens langs gaan. al kan je paard daar net zoals nu niet naar buiten.
misschien kan ze daar wat langer in de paddock ofzo?
misschien zijn daar mensen die je graag willen helpen. of die rekening houden met anderen.
misschien ook een idee om dan maar iets verder weg te gaan zoeken. je wil tenslotte het beste voor je paard.

over het rijden als er niemand is. ja ik begrijp je wel. mijn paard deed eerst ook alles om me eraf te krijgen. maar ja ik had nog meer het probleem dat er niemand is. ik sta thuis en meestal was er niemand thuis. dus ja een beetje lef mag je wel krijgen, iets breken gebeurt niet gauw. ben je hier toch bang voor ga op val training. leer je vallen dan breek je niet zo gauw iets. en als het probleem is dat je paard dan zo rond loopt. ja jammer dan hij kan de binnenbak toch niet uit.

over het longeren. misschien gewoon eens met haar door de bak lopen aan de hand met je zweep in de hand. doet ze ook maar een beetje dreigen naar een ander paard. gelijk corrigeren, zodat ze weet dat dat niet mag als jij met haar loopt.

over je stal en haar verveling, zou toch een jollybal en zoutblok proberen, zo duur zijn ze niet en misschien helpt het toch iets.

ik hoop dat je er iets aan hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 22:11

zet een advertente op marktplaats dat je een stalling zoekt?

Als dat niet lukt zou ik, als het mijn situatie was, haar verkopen.
Paarden moeten kunnen bewegen.... Al helemaal een jong paard!! Kan je wel een band creeeren met haar maar dat doet niks af aan het feit dat je paard een tikkende tijdbom is!
En ja het is onverantwoord om er alleen op te gaan. Maar blijf haar iin ieder geval wel longeren!