[WN] SWRN 12 t/m 18 September 2011 Dutch Westernriding Festival

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:27

uurtje meer of minder in de auto... ik zie het probleem echt niet..

Kijk eens naar de voordelen van deze locatie, in de uithof showen is toch 10x mooier dan in Marienheem?

Even voor de informatie. In de USA draaien mensen hun hand niet om voor 9 uur in de auto naar een wedstrijd. En hier beginnen mensen al over een uurtje extra....

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:33

PeterV schreef:
Wil wel een reactie kwijt op het ambivalent tegen over het hele idee van deze show staan. Mijn gemengde gevoelens waren meteen een soort van yes, eindelijk idee. Mijn petje gaat dan ook af naar die gene die hun nek durven uitsteken voor een dergelijk evenement.

Keek eigenlijk best wel jaloers naar andere dan westernevenementen binnen het hippische gebeuren. De opzet daarvan is wel van een heel ander kaliber, vaak met alles erop en aan.

Heb mijn inmiddels mogen laten rond leiden op de Uithof, waarbij ik gaande steeds meer het gevoel kreeg van, als dit toch is waar kon zijn. Gespannen wachten ik dus af wat het voor ons als vereniging dus zal gaan inhouden, mijn resten niks anders dan goed te luisteren, een hele handicap dus voor mij.

Hier bleek het ambivalent tegen over het idee van deze hele show staan, een gedeelde smart te zijn, dit ook voor de man die deze show als manager leiden moet.
Jaar in jaar uit stond en staat deze manager daar, vroeger deed hij dit voor de WRAN, ging er verder mee toen de FNW kwam, onder de vlag van de SWRN.

Toen deze manager aangaf er voor te willen gaan, en dat voor de deelnemende ruiters van de verenigingen de enige verandering de locatie zal zijn, ja wat moet je dan?

Dat Den Haag op het gebied van paardensport evenementen een plek had in het Nederlandse hippische gebeuren, en dat ook graag weer wil hebben met ons op de locatie de Uithof, ja wat moet je dan?

Ambivalent staan tegenover dit idee is dus niet meer dan normaal, maar nu dat dus duidelijk is dat er draagkracht is gevonden om de show daar ook werkelijk te kunnen houden, denk ik dat alles en iedereen er positief tegenover moet gaan staan, deze kans voor onze sport met beide handen moet aanpakken.
De weg er naar toe zal voor de ondernemende van dit evenement een zware zijn, dus kunnen wij als verenigingen alleen maar positief reageren op het feit of wij erbij willen zijn, dit weer om het feit dat er hoe dan ook op die plek een groot paardensport evenement ging komen.

Wat zullen de reacties geweest zijn als wij nee gezegd hadden tegen dit aanbod. Dat over een jaar het iedereen duidelijk geweest zal zijn dat jij daar je ding had kunnen doen, maar dat je vereniging deze kans niet benutten.
Nee, zie het als een baat het niet schaad het niet verhaal, er zijn tenslotte meer accommodaties waar wij ons ding al in deden dan nu kunnen of mogen doen.

De zorg voor de Fjord en of Haflinger e.d. heb ik niet, kikken lijkt het mijn zelfs als je daar kan en mag staan, uit kan komen voor je ruiter vereniging, waar het NK voor onze sport ooit bij begon.
En dit onderleiding van die zelfde manager, die ons al mee sleepte van de ene naar de andere plek in Nederland, en ja dat was de laatste negen jaar in Marieenheem.

Deze stap naar de Uithof in Den Haag, onderleiding van Jan Trel als manager, konden wij, en wilde wij ook geen nee tegen zeggen, dit omdat hij op het gebied van het organiseren van grote westernsport evenementen ons nooit heeft laten zitten.
Nu vind hij eindelijk de mensen waar onze sport naar snakte, mensen die risico durven nemen, dit gaat om veel geld, dus kunnen wij niet anders dan ons steun aan dit ambitieuze plan te geven, dus mee gaan in wat er eindelijk voor onze sport komen gaat.

Peter

precies, en verder lees ik hier alleen geëmmer van mensen die zelf helemaal geen ene f**k uitvoeren, maar het western gebeuren mag vooral niet groeien of interessant worden want dan zouden ze misschien nog wel eens moeten gaan trainen. afgaan als een gieter is minder erg in het boerenland, ver van alles, dan ergens waar misschien nog eens mensen kunnen komen.

mijn ervaring wijst uit dat de sceptici tgo dit idee, en diegenen die huiverig staan om het hele wereldje open te gooien, diegenen zijn die in de kroeg aan de bar van de daken schreeuwen dat ze Nederlands kampioen zijn (met een score van 56 of zo) en verder het evangelie verkondigen hoe alles wel moet gedaan worden, maar in de showpen weinig of niks kunnen bewijzen.

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:35

Ik vind het een geweldig initiatief! Het lijkt mij juist zeker een toegevoegde waarde te hebben al die zaken er omheen! Het trekt veel publiek en dat heb je nodig op zo'n grote show vind ik. Niets stommer dan lege tribunes op een kampioenschap toch? Dus laat ze maar komen de linedanceliefhebbers enz. Ik vind het zelf ook nog gezellig die hele entourage er omheen :j Heb je nog wat te bekijken naast alle shows!

Dus ja hoor ik ben voor, al is het vanuit Drenthe ook een heel stukje verder tuffen dan Marienheem. Het is inderdaad niet erg centraal voor de deelnemers (uit NL), maar ik denk wel dat je een groter publiek treft op deze lokatie dan in die uithoek waar Marienheem ligt ;) Dus laten we dat maar als positief iets zien en hopelijk maakt de organisatie goed en veel reclame voor dit alles, zodat het ook bij een breed publiek bekend wordt en niet alleen bij de deelnemers en hun families/stalgenoten ;)

Succes en wij zullen proberen erbij te zijn!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:37

dofuzz zullen we dit een net topic houden en niet beginnen met modder gooien >;)

mensen mogen best hun bedenkingen hebben bij deze ommezwaai
ik hoor hier niemand de show afkraken maar jou wel gelijk mensen aanvallen :r

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:41

Een dergelijke beslissing hoeft inderdaad niet te worden voorgelegd aan de leden, maar het had m.i. de verenigingen gesierd als zij hun leden hierover hadden geïnformeerd voordat/tegelijkertijd dat de plannen aan de pers werden gepresenteerd :\
Misschien heeft de DAWRA dat wel gedaan, maar van de WRAN en de DPHC heb ik niets vernomen :n

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:42

dofuzz schreef:
Wendy schreef:
Maar wel jammer dat je dit blijkbaar niet aan je leden hebt voorgelegd. Want zij zijn de vereniging, de 'wij' in het stuk. Lijkt me zo.
horseshit, alls een bestuur geen dagelijks bestuur kan uitvoeren en beslissingen nemen waarbij de vereniging niet financieel lijdt en verantwoordelijk is, waarom heb je dan nog een bestuur? alsof ik als AQHA lid mijn zegje krijg of de world show maar naar kreuth (om maar een dwarsstraat te noemen) moet verhuizen of niet.

Het zou leuk zijn dat je gewoon netjes bleef.

Ik heb nergens uitgesproken of ik voor of tegen het idee ben, maar ik vind gewoon dat een vereniging zijn leden in ieder geval zou moeten informeren over een belangrijke beleidswijziging voordat het als een voldongen feit door een derde partij (de SWRN) op internet gepubliceerd wordt.

Zo te lezen zijn er al een hoop voorbereidende werkzaamheden gedaan, dus tijd genoeg om als bestuur op z'n minst je leden te informeren.

fvdhaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:47

Wendy schreef:
Maar wel jammer dat je dit blijkbaar niet aan je leden hebt voorgelegd. Want zij zijn de vereniging, de 'wij' in het stuk. Lijkt me zo.
horseshit, alls een bestuur geen dagelijks bestuur kan uitvoeren en beslissingen nemen waarbij de vereniging niet financieel lijdt en verantwoordelijk is, waarom heb je dan nog een bestuur? alsof ik als AQHA lid mijn zegje krijg of de world show maar naar kreuth (om maar een dwarsstraat te noemen) moet verhuizen of niet.[/quote]
Het zou leuk zijn dat je gewoon netjes bleef.

Ik heb nergens uitgesproken of ik voor of tegen het idee ben, maar ik vind gewoon dat een vereniging zijn leden in ieder geval zou moeten informeren over een belangrijke beleidswijziging voordat het als een voldongen feit door een derde partij (de SWRN) op internet gepubliceerd wordt.

Zo te lezen zijn er al een hoop voorbereidende werkzaamheden gedaan, dus tijd genoeg om als bestuur op z'n minst je leden te informeren.[/quote]

Wendy ik ben het met deze niet eens met je alleen de locatie is anders de rest blijft hetzelfde , dus waarom de leden informeren? ik zou wel als WRAN bestuur het openbaar maken voor dat de SWRN dat had gedaan.
In alle andere sporten is ook het NK niet steeds op de zelfde locatie! denk je dat de sporters daar kunnen uitmaken waar het wordt gehouden?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:57

fvdhaak schreef:
Wendy ik ben het met deze niet eens met je alleen de locatie is anders de rest blijft hetzelfde , dus waarom de leden informeren? ik zou wel als WRAN bestuur het openbaar maken voor dat de SWRN dat had gedaan.
In alle andere sporten is ook het NK niet steeds op de zelfde locatie! denk je dat de sporters daar kunnen uitmaken waar het wordt gehouden?

Het maakt mij persoonlijk geen ene moer uit, want ik ben geen deelnemer. Wellicht wel aanwezig als publiek en ik zou het een vooruitgang vinden als het NK voor het publiek op deze manier aantrekkelijker wordt om te gaan kijken.
Ik kan trouwens uit de berichtgeving niet afleiden of alles daadwerkelijk hetzelfde blijft?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:31

Wranglerbutt schreef:
Een dergelijke beslissing hoeft inderdaad niet te worden voorgelegd aan de leden, maar het had m.i. de verenigingen gesierd als zij hun leden hierover hadden geïnformeerd voordat/tegelijkertijd dat de plannen aan de pers werden gepresenteerd :\
Misschien heeft de DAWRA dat wel gedaan, maar van de WRAN en de DPHC heb ik niets vernomen :n

Nope heeft de DAWRA ook niet gedaan. Waarom zouden ze? Niet elke wedstrijd lokatie wordt eerst bij de leden voorgelegd, dat wordt binnen het bestuur besloten.

Ben het helemaal met Peter eens!! Dit is een kans die je met beide handen moet beet pakken, als ie zich aanbiedt moet je die niet laten lopen. Groot respect voor diegene die hun kop boven het maaiveld uit durven te steken. _/-\o_

Lijkt mij geweldig om hier deel van te mogen zijn. En als men hier zoooo bang is dat het financieel niet haalbaar zal zijn (wat een logische gedachte is), ga dan niet lopen mopperen, maar probeer dan hierin te helpen. BV. door de organisatie op wellicht interessante sponsors te wijzen? Zet het evenement op je hyves/face book pagina of iets dergelijks?! Probeer mee te denken, niet tegen te denken!

Ik heb er danook het volste vertrouwen in. Het is een pracht accomodatie met voor ieder wat wils.

Daarbij deze kant van Nederland is het dichtsbevolkt, dus grotere kans op meer publiek, ook bevinden zich hier veel en veel meer bedrijven etc etc. Menig bedrijf zal het interessanter vinden om in zijn regio te sponsoren dan ver daarbuiten.

We hebben veel western verenigingen, dan is het toch geweldig als ze zich bundelen!?

zo...en nu stap ik weer van mijn kratje af. :o

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:37

CounTree schreef:
Wranglerbutt schreef:

Nope heeft de DAWRA ook niet gedaan. Waarom zouden ze? Niet elke wedstrijd lokatie wordt eerst bij de leden voorgelegd, dat wordt binnen het bestuur besloten.

Ben het helemaal met Peter eens!! Dit is een kans die je met beide handen moet beet pakken, als ie zich aanbiedt moet je die niet laten lopen. Groot respect voor diegene die hun kop boven het maaiveld uit durven te steken. _/-\o_

Lijkt mij geweldig om hier deel van te mogen zijn. En als men hier zoooo bang is dat het financieel niet haalbaar zal zijn (wat een logische gedachte is), ga dan niet lopen mopperen, maar probeer dan hierin te helpen. BV. door de organisatie op wellicht interessante sponsors te wijzen? Zet het evenement op je hyves/face book pagina of iets dergelijks?! Probeer mee te denken, niet tegen te denken!

Ik heb er danook het volste vertrouwen in. Het is een pracht accomodatie met voor ieder wat wils.

Daarbij deze kant van Nederland is het dichtsbevolkt, dus grotere kans op meer publiek, ook bevinden zich hier veel en veel meer bedrijven etc etc. Menig bedrijf zal het interessanter vinden om in zijn regio te sponsoren dan ver daarbuiten.

We hebben veel western verenigingen, dan is het toch geweldig als ze zich bundelen!?

zo...en nu stap ik weer van mijn kratje af. :o

*\o/* +:)+ _/-\o_

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:10

Na de rondleiding was duidelijk nog niet alles rond.
Dus om dan als WRAN al je leden te gaan informeren had niet juist geweest.

Dat de SWRN kon rekenen op de steun van de uitgenodigde verenigingen voor dit plan, was misschien wel de oorzaak van de stroomversnelling dat er ruchtbaar aan gegeven is om het ook te gaan doen in deze vorm.

Dus, ik zou haast zeggen dat ik, wij, nederig gewacht hebben op het signaal.
Duidelijk is aan gegeven aan die tafel, dat de eerst die zal weten als het echt allemaal rond zal zijn, Marieenheem zal zijn. Het zal niet netjes geweest zijn dat deze vereniging met haar geweldige vrijwilligers via een andere weg te horen gekregen hadden dat de locatie voor ons NK veranderen zal.

Mijn idee over het melden is, ere wie ere toe komt. Dit is een volledig idee van de SWRN, de organisatie die zins jaar en dag ons NK organiseert.
Dus is het ook aan hen om landelijk het plan te onthullen, dat er een andere locatie is voor het NK.

Zo is het gegaan, en is het verder aan ons als bestuur te waken voor de gemaakte afspraak, en dat is er maar één, voor onze deelnemende ruiters, zal er niks verander, ohw ja wel, meer luxe voor het zelfde geld.

Als je daar al het sanitair alleen al ziet, een EHBO post wat zo’n een eerst hulp afdeling kan zijn, alles onder één dak zal plaats vinden, een hoofd arena met luxe zitplaatsen, skyboxen voor de bobo’s enz, enz, je kan het niet benoemen dat het is.
Ook dat ons evenement in de rand stad gehouden zal worden, denk bijvoorbeeld aan het vervoer, tram, bussen, de trein, dit weggezet tegen de accommodatie de Uithof, zal een toestroom van mensen betekenen, die naar onze sport komen kijken.

Geweldig toch,

Peter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:28

PeterV schreef:
Zo is het gegaan, en is het verder aan ons als bestuur te waken voor de gemaakte afspraak, en dat is er maar één, voor onze deelnemende ruiters, zal er niks verander, ohw ja wel, meer luxe voor het zelfde geld.

Mag ik hierin de belofte lezen dat startgelden maar bv ook het huren van een box en campeerkosten dus niet stijgen?
Dat is echt een superdeal, om dan op zo'n lokatie te mogen starten.

Funnygirl

Re: Dutch Westernriding Festival 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:32

Startgelden heeft Jan Trel al gezegd dat die 2011 hetzelfde zouden blijven ( staat althans op de eerste pagina) de rest moeten we nog horen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:33

:j weet ik maar ik zie in de uitspraak van Peter een uitbreiding van die belofte, dus vandaar mijn vraag :)

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 14:55

Volens mij zit het zo: een bestuur voert een beleid en neemt beslissingen. Een keer per jaar legt het bestuur verantwoording af aan de algemene ledenvergadering over het gevoerde beleid.
Als de algemene ledenvergadering vindt dat het bestuur de belangen van de vereniging niet goed heeft behartigd of een koers heeft gereden die niet de hunne is kunnen zij in het ergste geval het bestuur naar huis sturen en een nieuw bestuur uit hun midden vormen.
Het kan natuurlijk niet zo zijn dat een bestuur elke beslissing eerst moet voorleggen aan de leden, dat is een situatie die niet werkt.

In het geval The Dutch Western Festival heeft de SWRN in eerste instantie de leden van de FNW uitgenodigd om kennis te laten maken met de plannen.
Er is toen tegen hun gezegd dit zijn we van plan, we willen het combineren met het NK van de FNW, maar als de FNW niet meedoet dan organiseren wij toch deze show. Alleen noemen we het dan geen FNW NK.
Er is toen uitgebreid gesproken met de diverse bestuursleden, die hebben er voor hun leden zeker het maxmale uitgehaald. Een triple judged show, geen verhoging van het inschrijfgeld ten opzichte van 2010, iedere vereniging houd z'n eigen NK net als in 2010.
De bestuursleden hebben over deze aanbieding kunnen nadenken en hebben uiteindelijk het aanbod geaccepteerd. En ik denk dat het een verstandige beslissing is geweest.
Het is voor iedere vereniging DE kans om zich te profileren en reclame voor zichzelf te maken en daar krijgen de verenigingen alle gelegenheid voor.

Natuurlijk wil de SWRN meer en daarom zijn we ook in contact getreden met andere verenigingen in de hoop dat hieruit ook nog mooie dingen uit voortkomen.
Uiteindelijk zal uit dit alles een programma ontstaan dat voldoet aan de eisen die de SWRN er aan stelt:
* Goed voor de deelnemers
* Goed voor het publiek
* Commercieel aantrekkelijk.
En dat laatste zal wel een vies woord zijn, maar de sport kan alleen maar groeien en betaalbaar blijven als er extern fondsen worden gegenereerd.

De sport groeit, het moment van keuzes maken komt dichterbij. De keus van ik wil meegroeien en mij dusdanig ontwikkelen dat ik erbij hoor op dit soort evenementen of ik wil lekker mijn eigen ding blijven doen dus zoek ik mijn heil in andere wedstrijden bij mij in de buurt.
Toch heeft de SWRN het FNW bestuur toegezegd de drempel voor deelname niet te verhogen.
We doen dat b.v. door het startgeld niet duurder te maken en door met jullie te communiseren via dit forum.
Er zijn hier op dit forum een aantal mensen die de drempel ophogen en dat is niet terrecht.
Het programma zal er niet wezenlijk anders uitzien, nog steeds dezelde onderdelen, Peter Wittermans zal nog steeds ringstuward zijn en Peter Beltz ook, Sheila zit met Patricia ook in 2011 weer op het secretariaat, Rox en Francisca doen gewoon weer de omroep, de voorzitters reiken gewoon weer de prijzen uit en Ester gaat gewoon weer in gevecht met de dozen met linten en medailles om te zorgen dat iedereen op het juiste moment de juiste prijzen krijgt. En last but not least, ook de doorman is zoals ieder jaar weer Herman.
Er komen juryleden die al een keer geweest zijn, dus ook lekker vertrouwd, kortom een zelfde (nationale) show op een andere plaats.
Maar........................................
Daarnaast willen we er een internationaal tintje aan geven door Toplevel onderdelen uit te schrijven.
Ook eigenlijk niks nieuws want dat deden we in 2008 ook al met een NRHA Lawson en NSBA onderdelen.
Wat is dan anders? De plaats de Metropool 's Gravenhage, de Accomodatie: sportcentrum de Uithof met een showarena met 2000 zitplaatsen, in giga Riders paradise met een eigen ridershome, stallen, kleedkamers, douches, toiletten en gelegenheid tot kamperen bijna naast je stal in je eigen camper, caravan of mobil home, afgeschermd van het publiek.
Wat is anders? Het prijzengeld want we willen een internationaal aansprekend deelnemersveld.
Wat is anders? de catering, het strodorp, het amusement rond de show, alle mogelijkheden die het Sportcentrum bied. En natuurlijk een groot publiek dat moet zorgen dat er een geweldige sfeer komt.
We zijn in contact met bedrijven die ons strodorp willen bevolken en we zijn op zoek naar betaalbare country muziek om de feestvreugde te verhogen! *\o/*

Mensen die het NK 9 jaar in hun buurt hebben gehad moeten niet zeuren dat ze ver moeten rijden, de mensen uit het westen hebben 9 jaar ver moeten rijden om naar het Nk te komen.
En je kan gewoon naar den Haag rijden en soms sta je dan in een file, maar ik heb bij Deventer ook wel eens in de rij gestaan.

Tot slot: deze show wordt georganiseerd door de SWRN en dus is het logisch dat die organisatie het moment kiest om er mee naar buiten te treden. En dat is gebeurd nadat we in Marienheem de mensen die ons daar 9 jaar gastvrij ontvangen hebben op de hoogte hadden gebracht.
De Summershow gaat ook in 2011 door en ook daar zijn we nu over aan het brainstormen hoe die er uit gaat zien. Een ding is zeker, hij zal niet meer in Marienheem worden gehouden.

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 17:23

Mijn inziens een heel duidelijk verhaal :j

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:58

Zeker een heel duidelijk verhaal.

Jammer dat je mening geven op bokt nog steeds al heel snel als gezeur of geëmmer wordt gezien... Ik ga ervan uit dat de TS niet had verwacht dat iedereen had gereageerd met `ok` of `bedankt voor de medeling`

Over de afstand.. tuurlijk is het nu voor de een dichterbij dan de ander, maar het centrale is er een beetje vanaf. Ik rij graag een uurtje verder voor een mooie show, maar wil wel vragen of de org. zich kan proberen in te leven in de niet prof. WRAN ruiter die 2 of 3 onderdelen start en het zich niet kan veroorloven er een hele week te gaan kamperen met grooms en paard en een week vrijnemen van werk. De kans bestaat ook nog dat je de voorrondes niet doorkomt, ja dat is eigen risico, maar het risico is wel wat anders verdeeld als je met een rassenpaard 10 onderdelen start. Althans dat ben ik van mening en als ik mijn mening hier niet ventileer kan de org nooit inzicht kijken hoe een deelnemer het NK ingaat. Zonder org geen NK, maar zonder deelnemers ook niet, het is een samenwerking en daarvoor denk ik ook dat dit topic gestart is.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:13

PeterV schreef:
Dus is het ook aan hen om landelijk het plan te onthullen, dat er een andere locatie is voor het NK.

O vandaar dat het op 27 oktober al in de telegraaf stond, zonder dat de SWRN zelfs maar genoemd werd :))

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:00

dapperdier ik snap je punt ik ben al 9 jaar aan het rijden naar Marienheem dat is voor mij bijna 2,5 uur. Er was zelfs een jaar dat ik niet kon blijven slapen en maar 2 onderdelen starte ik heb er nog nooit over "gezeurd" en ben gewoon gegaan woensdag heen en terug en zaterdags weer!! Ik wilde gewoon starten!! Nu is het voor mij dichterbij lekker hoor }>

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:09

Ik gun het je hoor Cj! Helaas ben ik nog maar 1x geweest `dichtbij`maar gelukkig heb ik een lieve chauffeur en groom, die den haag niet `ver weg`vinden..
Als ik moet kiezen tussen goede vrienden en een dikke bankrekening... good friends, anytime!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:50

met die dikke bankrekening kun je professionele grooms kopen hoor haha!

ik vind ook dat mensen niet moeten zeuren over die afstanden. dit is dan toch een superlocatie? daar heb je toch wel iets voor over?
en als 3 uur rijden dan teveel is moet je jezelf een bedenken of je dan wel 'nk waardig' bent als je dat er niet eens voor over hebt! dan moet je gewoon naar de locale shows gaan, niks mis mee, maar je kan niet verwachten dat men 4 NKs houd omdat men het anders te ver rijden vind... komop zet, dat is 1 keer per jaar!

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 23:30

Wij moeten dus zeker die 3 uur rijden. :oo. En hebben dat er ook wel voorover, maar voor ons houd dit wel in dat dit twee keer moet gebeuren voor zowel de paarden als de caravan ( dus 2x9 uur onderweg).
Is dit een ramp? nee, maar centraal is toch anders.
Mag je het dan wat minder leuk vinden, dat het zover moet zijn. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 23:46

Als iedereen de tijd die nu gebruikt wordt om overal en nergens te zeiken op internet nou eens gaat gebruiken om te trainen, dan kunnen we een verrekte leuke show gaan rijden daar agter de duinuh :P

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 23:50

ja maar of je dat hier zo moet uitspreken is een tweede.
mensen steken echt hun nek uit om dit mogelijk te maken en willen een onwijs evenement neerzetten. en wat is de dank die ze krijgen? mensen die lopen te emmeren over 2 uurtjes rijden.
en bedankt.
ik vind dat we allemaal in onze handjes mogen klappen dat er mensen zijn die bereid zijn dit op te zetten en de gok te wagen. zo'n evenement is goed voor ons allemaal als westernruiters. eindelijk een grote show in NL! tja dan moet je zelfs in ons kikkerlandje wel eens 2,5 uur rijden. oliebol happenes.

dat zijn imo gewoon geen dingen waar je over gaat zeuren bij een evenement van deze grootte. dat gaat niet in iedere achtertuin nee.

of de uiteindelijke uitvoering van het event goed is kunnen we pas achteraf bepalen of als bv alle inschrijvingen duidelijk zijn, laten we dan gaan zeiken over wat eventueel niet goed was aan organisatie.
maar gaan zeuren over afstand wat alleen persoonlijk is en iets is wat de organsatie niet kan/wil veranderen is redelijk nutteloos. stop je energie in meedenken hoe dit evenement een succes kan worden voor alle organisaties ipv te zeuren over feiten die al vast staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 23:57

Wij hier in het oosten hebben een aantal jaren mazzel gehad met Mariënheem, ook niet echt centraal in Nederland. Toen moesten de westeringen wat verder. En nu zijn wij gewoon aan de beurt om wat verder te rijden. Hoe moeilijk kan het zijn?
En eerlijk is eerlijk, als we een leuke show in Duitsland willen rijden, zitten we die uurtjes toch ook in de veewagen? Ik zie het probleem niet. OK, Den Haag is ook niet centraal in Nederland maar als ze het in 2012 in de Jaarbeurs in Utrecht organiseren dan staat er ook wel weer een groepje op om te zaniken want er is altijd wel iets te vinden.

Ik denk dat het een prachtige kans is voor héél westernrijdend Nederland en dat het gepast zou zijn om nou eerst maar eens af te wachten hoe het gaat zijn voor er zo gemekkerd wordt.

De communicatie had inderdaad anders gemogen maar hey daar zijn we zo onderhand toch wel aan gewend.