Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
PeterV schreef:Wil wel een reactie kwijt op het ambivalent tegen over het hele idee van deze show staan. Mijn gemengde gevoelens waren meteen een soort van yes, eindelijk idee. Mijn petje gaat dan ook af naar die gene die hun nek durven uitsteken voor een dergelijk evenement.
Keek eigenlijk best wel jaloers naar andere dan westernevenementen binnen het hippische gebeuren. De opzet daarvan is wel van een heel ander kaliber, vaak met alles erop en aan.
Heb mijn inmiddels mogen laten rond leiden op de Uithof, waarbij ik gaande steeds meer het gevoel kreeg van, als dit toch is waar kon zijn. Gespannen wachten ik dus af wat het voor ons als vereniging dus zal gaan inhouden, mijn resten niks anders dan goed te luisteren, een hele handicap dus voor mij.
Hier bleek het ambivalent tegen over het idee van deze hele show staan, een gedeelde smart te zijn, dit ook voor de man die deze show als manager leiden moet.
Jaar in jaar uit stond en staat deze manager daar, vroeger deed hij dit voor de WRAN, ging er verder mee toen de FNW kwam, onder de vlag van de SWRN.
Toen deze manager aangaf er voor te willen gaan, en dat voor de deelnemende ruiters van de verenigingen de enige verandering de locatie zal zijn, ja wat moet je dan?
Dat Den Haag op het gebied van paardensport evenementen een plek had in het Nederlandse hippische gebeuren, en dat ook graag weer wil hebben met ons op de locatie de Uithof, ja wat moet je dan?
Ambivalent staan tegenover dit idee is dus niet meer dan normaal, maar nu dat dus duidelijk is dat er draagkracht is gevonden om de show daar ook werkelijk te kunnen houden, denk ik dat alles en iedereen er positief tegenover moet gaan staan, deze kans voor onze sport met beide handen moet aanpakken.
De weg er naar toe zal voor de ondernemende van dit evenement een zware zijn, dus kunnen wij als verenigingen alleen maar positief reageren op het feit of wij erbij willen zijn, dit weer om het feit dat er hoe dan ook op die plek een groot paardensport evenement ging komen.
Wat zullen de reacties geweest zijn als wij nee gezegd hadden tegen dit aanbod. Dat over een jaar het iedereen duidelijk geweest zal zijn dat jij daar je ding had kunnen doen, maar dat je vereniging deze kans niet benutten.
Nee, zie het als een baat het niet schaad het niet verhaal, er zijn tenslotte meer accommodaties waar wij ons ding al in deden dan nu kunnen of mogen doen.
De zorg voor de Fjord en of Haflinger e.d. heb ik niet, kikken lijkt het mijn zelfs als je daar kan en mag staan, uit kan komen voor je ruiter vereniging, waar het NK voor onze sport ooit bij begon.
En dit onderleiding van die zelfde manager, die ons al mee sleepte van de ene naar de andere plek in Nederland, en ja dat was de laatste negen jaar in Marieenheem.
Deze stap naar de Uithof in Den Haag, onderleiding van Jan Trel als manager, konden wij, en wilde wij ook geen nee tegen zeggen, dit omdat hij op het gebied van het organiseren van grote westernsport evenementen ons nooit heeft laten zitten.
Nu vind hij eindelijk de mensen waar onze sport naar snakte, mensen die risico durven nemen, dit gaat om veel geld, dus kunnen wij niet anders dan ons steun aan dit ambitieuze plan te geven, dus mee gaan in wat er eindelijk voor onze sport komen gaat.
Peter
dofuzz schreef:Wendy schreef:horseshit, alls een bestuur geen dagelijks bestuur kan uitvoeren en beslissingen nemen waarbij de vereniging niet financieel lijdt en verantwoordelijk is, waarom heb je dan nog een bestuur? alsof ik als AQHA lid mijn zegje krijg of de world show maar naar kreuth (om maar een dwarsstraat te noemen) moet verhuizen of niet.Maar wel jammer dat je dit blijkbaar niet aan je leden hebt voorgelegd. Want zij zijn de vereniging, de 'wij' in het stuk. Lijkt me zo.
Wendy schreef:horseshit, alls een bestuur geen dagelijks bestuur kan uitvoeren en beslissingen nemen waarbij de vereniging niet financieel lijdt en verantwoordelijk is, waarom heb je dan nog een bestuur? alsof ik als AQHA lid mijn zegje krijg of de world show maar naar kreuth (om maar een dwarsstraat te noemen) moet verhuizen of niet.[/quote]Maar wel jammer dat je dit blijkbaar niet aan je leden hebt voorgelegd. Want zij zijn de vereniging, de 'wij' in het stuk. Lijkt me zo.
fvdhaak schreef:Wendy ik ben het met deze niet eens met je alleen de locatie is anders de rest blijft hetzelfde , dus waarom de leden informeren? ik zou wel als WRAN bestuur het openbaar maken voor dat de SWRN dat had gedaan.
In alle andere sporten is ook het NK niet steeds op de zelfde locatie! denk je dat de sporters daar kunnen uitmaken waar het wordt gehouden?
Wranglerbutt schreef:Een dergelijke beslissing hoeft inderdaad niet te worden voorgelegd aan de leden, maar het had m.i. de verenigingen gesierd als zij hun leden hierover hadden geïnformeerd voordat/tegelijkertijd dat de plannen aan de pers werden gepresenteerd
Misschien heeft de DAWRA dat wel gedaan, maar van de WRAN en de DPHC heb ik niets vernomen
CounTree schreef:Wranglerbutt schreef:Een dergelijke beslissing hoeft inderdaad niet te worden voorgelegd aan de leden, maar het had m.i. de verenigingen gesierd als zij hun leden hierover hadden geïnformeerd voordat/tegelijkertijd dat de plannen aan de pers werden gepresenteerd
Misschien heeft de DAWRA dat wel gedaan, maar van de WRAN en de DPHC heb ik niets vernomen
Nope heeft de DAWRA ook niet gedaan. Waarom zouden ze? Niet elke wedstrijd lokatie wordt eerst bij de leden voorgelegd, dat wordt binnen het bestuur besloten.
Ben het helemaal met Peter eens!! Dit is een kans die je met beide handen moet beet pakken, als ie zich aanbiedt moet je die niet laten lopen. Groot respect voor diegene die hun kop boven het maaiveld uit durven te steken.![]()
Lijkt mij geweldig om hier deel van te mogen zijn. En als men hier zoooo bang is dat het financieel niet haalbaar zal zijn (wat een logische gedachte is), ga dan niet lopen mopperen, maar probeer dan hierin te helpen. BV. door de organisatie op wellicht interessante sponsors te wijzen? Zet het evenement op je hyves/face book pagina of iets dergelijks?! Probeer mee te denken, niet tegen te denken!
Ik heb er danook het volste vertrouwen in. Het is een pracht accomodatie met voor ieder wat wils.
Daarbij deze kant van Nederland is het dichtsbevolkt, dus grotere kans op meer publiek, ook bevinden zich hier veel en veel meer bedrijven etc etc. Menig bedrijf zal het interessanter vinden om in zijn regio te sponsoren dan ver daarbuiten.
We hebben veel western verenigingen, dan is het toch geweldig als ze zich bundelen!?
zo...en nu stap ik weer van mijn kratje af.
PeterV schreef:Zo is het gegaan, en is het verder aan ons als bestuur te waken voor de gemaakte afspraak, en dat is er maar één, voor onze deelnemende ruiters, zal er niks verander, ohw ja wel, meer luxe voor het zelfde geld.