En dan stort je wereld in elkaar :(

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:46

Mallow schreef:
Klopt, maar als er die tijd of langer niet betaald wordt, heeft de staleigenaar zelfs recht het paard in beslag te nemen en te verkopen.. Weet alleen niet precies hoe lang de tijd is die hier op staat..

Dat recht zal de stalbaas heus hebben maar niet op eigen houtje ben ik bang.
Hiervoor zijn er wel een aantal dingen die de stalbaas zal moeten doen zoals herinneringen, aanmaningen, incassobureau, gerechtsdeurwaarder.

Het is volgens mij niet zo dat de stalbaas je na een half jaar op kan bellen van he ik heb je paard inbeslag genomen en ik ga het verkopen want je hebt niet betaald.

Overigens zal het voor de stalbaas erg lastig zijn om aan te tonen dat er idd niet betaald is.
Vaak word het stalgeld handje contantje betaald zonder bonnetje of wat ook.

TS is het een bedrijf of doet de stalbaas dit puur hobbymatig?
Om even advocaat van de duivel te spelen zal hij wanneer het hobbymatig is en er hoogst waarschijnlijk nergens een kvknummer te vinden is voor de stal ook geen belasting betalen.
Wat het voor hem weer lastiger zal maken om er een zaak van te maken.

pmarena

Re: En dan stort je wereld in elkaar :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:57

Pffft wat een gedoe joh , ik hoop voor je dat je nu een oplossing hebt want ik vind het ZEER slecht van je ouders dat ze hun problemen over de rug van jou , je paard , de stalbaas en dat lieve meisje dat hem voor je verzorgt , uitspelen !

Ik vind het van jou dan weer superlief dat je je ouders verdedigt +:)+

Maar wat een kinderachtig / onverantwoordelijk stel mensen is dat zeg , dat ze deze situatie niet wat volwassener oplossen is enorm jammer :(:)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:58

maikeltje schreef:
Hoezo contract? Er zijn bijna geen stallen die werken op contract. Die mensen willen wat van hem, niet andersom.

Wil de staleigenaar daar geen geld voor terug dan :D? Deze 'contracten' zijn opgenomen in de wet. Wanneer een stal bekend is bij de kvk gelden er de regels die bij alle stallen gelden. Wanneer een stal zwart werkt zal het een ander verhaal zijn inderdaad.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:01

easygoing schreef:
Mallow schreef:
Klopt, maar als er die tijd of langer niet betaald wordt, heeft de staleigenaar zelfs recht het paard in beslag te nemen en te verkopen.. Weet alleen niet precies hoe lang de tijd is die hier op staat..

Dat recht zal de stalbaas heus hebben maar niet op eigen houtje ben ik bang.
Hiervoor zijn er wel een aantal dingen die de stalbaas zal moeten doen zoals herinneringen, aanmaningen, incassobureau, gerechtsdeurwaarder.

Het is volgens mij niet zo dat de stalbaas je na een half jaar op kan bellen van he ik heb je paard inbeslag genomen en ik ga het verkopen want je hebt niet betaald.

Overigens zal het voor de stalbaas erg lastig zijn om aan te tonen dat er idd niet betaald is.
Vaak word het stalgeld handje contantje betaald zonder bonnetje of wat ook.

Handje contantje betalen is een eigen risico. Vaak wordt er ook wel iets van een krabbel gezet voor beide partijen.
Er zullen inderdaad waarschuwingen gegeven moeten worden ( officieel uiteraard ). Wanneer een stalbaas een beetje slim is neemt die meteen contact op met hogerop zodat dit soort dingen voorkomen worden. Wanneer hij dit niet aangeeft en er vanalles zelf geregeld gaat worden zal er inderdaad het een en ander verdoezeld kunnen worden door de pensionklanten. ' Heb ik nooit gehad? ' 'Ik heb altijd betaald? '

Tamadine

Re: En dan stort je wereld in elkaar :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:04

Heel veel succes, ben benieuwd naar de eventuele oplossing.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:05

Mallow schreef:
maikeltje schreef:
Hoezo contract? Er zijn bijna geen stallen die werken op contract. Die mensen willen wat van hem, niet andersom.

Wil de staleigenaar daar geen geld voor terug dan :D? Deze 'contracten' zijn opgenomen in de wet. Wanneer een stal bekend is bij de kvk gelden er de regels die bij alle stallen gelden. Wanneer een stal zwart werkt zal het een ander verhaal zijn inderdaad.

Ja, dat leg ik toch ook uit in een latere post. Dat dat gewoon bij wet geregeld is. Ik heb nog nooit meegemaakt dat er per pensionklant een contract opgesteld werd, dure bezigheid lijkt me.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:06

Mallow schreef:
Handje contantje betalen is een eigen risico. Vaak wordt er ook wel iets van een krabbel gezet voor beide partijen.
Er zullen inderdaad waarschuwingen gegeven moeten worden ( officieel uiteraard ). Wanneer een stalbaas een beetje slim is neemt die meteen contact op met hogerop zodat dit soort dingen voorkomen worden. Wanneer hij dit niet aangeeft en er vanalles zelf geregeld gaat worden zal er inderdaad het een en ander verdoezeld kunnen worden door de pensionklanten. ' Heb ik nooit gehad? ' 'Ik heb altijd betaald? '

Is idd eigen risico maar ook voor de stalbaas.
En als er geen krabbeltje gegeven word zal het idd allemaal zwart gaan want ook een stalbaas hoort zijn inkomsten te kunnen overleggen aan de hand van bonnen/facturen.

Overigens heb ik na 26 jaar in de paarden pas 1 stal meegemaakt dat ik een bon kreeg voor de stalling van mn paard ook heb ik pas 1 keer een soort van contractje gekregen.
Ook krabbeltjes zijn mij nooit gevraagd.

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 14:24

Nou de inzameling mag van mijn moeder als je meer info wilt kan dat via pb en niet via dit topic want dat is tegen de regels.

groetjes

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:27

En heeft je vader inmiddels al wat dingten betaald?

Kunnen je ouders het anders niet 50/50 betalen, dan is de last voor beide ouders wat minder.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:28

Hee, mijn eerdere post is verwijderd. |(

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:30

Hmmmm...
Ik lees al de hele tijd mee met dit topic, maar ik begin het nu wel een beetje een rare situatie te vinden.

Ten eerste TS, begrijp me niet verkeerd, ik vind het echt erg voor je dat je in deze situatie zit.

Maar, ik vind het van je moeder wel raar dat ze het niet voor wil schieten, maar wel het zomaar toelaat om 600 euro te accepteren van vreemden. Ik snap dat ze bang is dat ze het geld niet terug krijgt van de vader, maar dat vind ik geen reden om haar problemen hier neer te leggen en het hier op te laten lossen. Zo werkt het gewoon niet imo. Net zo goed, dat ik het niet eerlijk vind dat jij op deze manier tussen twee vuren worden gezet.

TS: heel veel sterkte, ik hoop echt dat het goed komt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:30

Schamen je ouders zich niet rot dan , door vreemden voor hun kosten te laten betalen ? :=

Ik vind het hartstikke lief hoor van de bokkers die willen doneren en als je TS zo kan helpen , vooral doen , helemaal top want het lijkt me een hele lieve meid +:)+

Maar dit is toch geen oplossing...... wat nu als het beestje morgen ineens wat mankeert waardoor er voor honderden euro's dierenartskosten zijn....kan dat dan ook niet betaald worden....?

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 14:33

Tamadine schreef:

Kunnen je ouders het anders niet 50/50 betalen, dan is de last voor beide ouders wat minder.

Nee mijn moeder heeft het al niet zo breed en moet als ponylief hier staat alles betalen...

Paps heeft 100 euro betaald maar 't is nog steeds 600euro want de nieuwe maand is ingegaan.

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 14:36

pmarena schreef:
Schamen je ouders zich niet rot dan , door vreemden voor hun kosten te laten betalen ? :=

Ik vind het hartstikke lief hoor van de bokkers die willen doneren en als je TS zo kan helpen , vooral doen , helemaal top want het lijkt me een hele lieve meid +:)+

Maar dit is toch geen oplossing...... wat nu als het beestje morgen ineens wat mankeert waardoor er voor honderden euro's dierenartskosten zijn....kan dat dan ook niet betaald worden....?

Daarom wou mijn moeder het eerst niet maar ik bleef zeuren en toen mocht het :P
Als er iets met barney gebeurt dan betaalt mijn moeder dat wel, want dan hangt mijn ponys leven er vanaf ;)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:36

jasminex schreef:
Tamadine schreef:

Nee mijn moeder heeft het al niet zo breed en moet als ponylief hier staat alles betalen...

Paps heeft 100 euro betaald maar 't is nog steeds 600euro want de nieuwe maand is ingegaan.

TS weet jij of er contract is met de stalbaas (weet niet of je dat antwoord al ergens gegeven hebt) of dat je ouders/vader ooit bonnen,facturen,herinneringen enz. gehad heeft?
Wat voor stal is het?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:37

jasminex schreef:
pmarena schreef:

Daarom wou mijn moeder het eerst niet maar ik bleef zeuren en toen mocht het :P
Als er iets met barney gebeurt dan betaalt mijn moeder dat wel, want dan hangt mijn ponys leven er vanaf ;)

Dus er is wel geld? Nu hangt het geluk van haar dochter er vanaf wat ook belangrijk is, al is het natuurlijk niet zo belangrijk als het leven van de pony.
Maar wat als je vader niet betaald en de stalbaas je pony verkoopt. De kans dat hij in de handel of slacht terecht komt is erg groot.
Laatst bijgewerkt door easygoing op 07-12-10 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:37

sweetheart schreef:
Hmmmm...
Ik lees al de hele tijd mee met dit topic, maar ik begin het nu wel een beetje een rare situatie te vinden.

Ten eerste TS, begrijp me niet verkeerd, ik vind het echt erg voor je dat je in deze situatie zit.

Maar, ik vind het van je moeder wel raar dat ze het niet voor wil schieten, maar wel het zomaar toelaat om 600 euro te accepteren van vreemden. Ik snap dat ze bang is dat ze het geld niet terug krijgt van de vader, maar dat vind ik geen reden om haar problemen hier neer te leggen en het hier op te laten lossen. Zo werkt het gewoon niet imo. Net zo goed, dat ik het niet eerlijk vind dat jij op deze manier tussen twee vuren worden gezet.

TS: heel veel sterkte, ik hoop echt dat het goed komt.

Indd. maar oke stel je voor er zijn mensen die geld gaan storten maar hoe ga je alles dan de volgende maand betalen? en de maand daarop? en stel je voor als hij ziek/ of er gebeurt iets waardoor hij verzorging nodig heeft? Weer om geld vragen??

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:41

jasminex schreef:
Tamadine schreef:

Hoe wilt je moeder dan zorg gaan dragen voor het onderhoud en of DA kosten van deze al oudere pony?

Heb zo dit topic is gelezen en als ouder s zijnde zouden je vader en moeder hun dood moeten schamen.
Aan de andere zijde als 600 euro nu al een probleem is zal denk ik de realiteit toch meer zijn dat er geen budget is voor een dure hobby als paard zijnde.

Vind het zeker voor de staleigenaar die geld krijgt en Margon een sneue situatie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:41

Ts, de situatie is erg lastig voor je maar persoonlijk vind ik het van de zotte dat vreemden je schuld gaan betalen, spreek maar met je moeder af dat je het geld terugbetaald want als ze nu wel geld heeft om DA kosten te betalen kan ze ook die 600 euro voorschieten of een gedeelte ervan zodat je de pony naar de nieuwe stal kunt doen en met goede afspraken de pensionhouder kunt afbetalen.

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 14:44

Er is geen contract, vader heeft ook geen bonnen etc. gekregen.

Er is niet veel geld maar ik weet dat mijn moeder of vader best een maandje heel zuinig willen doen zodat ze de operatie kunnen betalen en dat hebben ze ook aangegeven. Mijn vader woont nu toch alleen dus veel hoeft hij niet te betalen.

En ik heb het al meerdere malen aangegeven in het topic: Mijn MOEDER gaat hier de stalling betalen en alles wat erbij hoort.
Daarbij spaar ik zelf ook om mijn ouders te helpen voor als er iets gebeurt.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:47

Heb het hele verhaal gelezen en vind het zwaar klo*e voor je meid.
aangezien het doneren op bokt niet mag, is het misschien een idee dat je een hyves aanmaakt en die hier in een link plaatst?
Dan kunnen daar de mensen die je hierbij willen steunen zich aanmelden en dan kan je ook duidelijk zien of het aantal "helpers" genoeg is om jou uit de zorgen te krijgen finacieel.
Want er word wel vaak geroepen dat mensen willen doneren, maar of ze het daadwerkelijk doen is een tweede.
En ik merk dat jij nu al heel blij bent dat het van je moeder mag, maar ik vrees dat als het erop aan komt je misschien blij gemaakt wordt met een dooie mus.
Je kunt dan die speciale hyves [agina weer in je onderschrift plakken zodat veel meer bokkers het zien en ja...je zult op die hyves je verhaal wel even moeten uitleggen zodat men snapt waar het over gaat.
Ik ben ook niet echt vermogend, maar wil dan ook best een duit in het zakje doen.
Ik hoop dat het allemaal gaat lukken lieve meid!!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:49

jasminex schreef:

Er is niet veel geld maar ik weet dat mijn moeder of vader best een maandje heel zuinig willen doen zodat ze de operatie kunnen betalen en dat hebben ze ook aangegeven. Mijn vader woont nu toch alleen dus veel hoeft hij niet te betalen.

En ik heb het al meerdere malen aangegeven in het topic: Mijn MOEDER gaat hier de stalling betalen en alles wat erbij hoort.

Het liefst zou ik je nu even in mijn armen willen sluiten.
wat heb jij een wilskracht en wat ben je loyaal naar je ouders toe zeg! +:)+

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:49

Sorry, maar ik vind dat je ouders gewoon hun verantwoording moeten nemen. Dit is niet de verantwoording van bokt.

Het hooi wordt ook duurder, is voor ons ook lastig en willen we liever ook niet betalen, maar de paarden zullen toch hooi moeten eten dus veel keuze hebben we niet. Ik verwacht niet dat andere bokkers dat even voor me gaan oplossen. Zo werkt het niet in deze wereld. Wanneer het hooi dus duurder wordt en ik daardoor in de problemen zou komen, dan moet ik een keuze maken. Hypothetisch gezien dan he, want dat is bij mij niet aan de orde maar stel...dan ben ik dus genoodzaakt een of meer dieren weg te doen omdat ik niet meer de middelen zou hebben (geld) om die dieren naar behoren te verzorgen en/of voeren.

Dus je ouders zullen ofwel over de brug moeten komen, ofwel de pony verkopen en met de opbrengst de staleigenaar afbetalen. Hoe hard dat ook klinkt.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:50

jasminex schreef:

Ja maar ze willen nu al niet een schamele 600 euro voor elkaar voor schieten..

Straks moet ie geopereerd worden wat onwaarschijnlijk op hele andere bedragen uit gaat komen, zegt je vader dan ook "ik betaal niet mee , want dan staat ie bij mijn ex vrouw?!?!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:50

jasminex schreef:

Maar met een maandje zuinig aan doen betaal je geen operatie helaas.
Zeker je vader niet, die kan al niet een maandje zuinig aan doen voor die 600 euro om je pony weg te krijgen.
Hoe oud ben jij TS? kan je niet achter de kassa bij de supermarkt gaan zitten of in de vulploeg?
Als je moeder dan nu een maandje zuinig aan doet dan kan ze jou die 600 lenen die jij dan weer terug betaald in termijnen aan je moeder. Denk dat je moeder niet zo star moet doen.
of misschien de helft van die 600 zodat je vader de andere helft in 1 keer op tafel legt.

Over de stalling denk ik eerlijk gezegd niet dat de stalbaas echt een poot heeft om op te staan.
Zoals ik het hier begrijp kan hij niet hard maken dat er niet betaald is.