Zuidlaardermarkt 2010

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ga jij naar de zuidlaardermarkt 2010?

Ja maar alleen kijken
151 (34%)
Nee
217 (49%)
Ja om te kopen
38 (8%)
Ja om te verkopen
15 (3%)
ja om te kopen en verkopen
15 (3%)

Totaal aantal stemmen: 436

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 18:55

ursulaatje schreef:
was het een grapje van je ford? :P is wel handig, hoef je ook geen trailer te lenen :+
geschoren shetlanders zonder deken vind ik ook geen succes als het vriest... zijn niet altijd de leukste mensen die daar komen.. :(

Nouja we gaan kijken voor een paard (voor een kennis, denk niet dat ie erin past _O- )

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 18:55

Blingh schreef:
@ robert, zie nu dat mijn reactie ookw el erg serieus overkwam. Jammer dat je niet via acceptgiro kunt betalen is wel makkelijker!

inderdaad... alleen denk dat geen handelaar zich eraan waagt. Wat ZWART is moet ZWART blijven :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 18:57

robert45 schreef:
Blingh schreef:
@ robert, zie nu dat mijn reactie ookw el erg serieus overkwam. Jammer dat je niet via acceptgiro kunt betalen is wel makkelijker!

inderdaad... alleen denk dat geen handelaar zich eraan waagt. Wat ZWART is moet ZWART blijven :P

Precies..

Goh dit gaat mijn eerste keer zijn. Dus ik moet een zaklamp meenemen?

robert45

Re: Zuidlaardermarkt 2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 19:03

umh als je van plan bent om in het donker te kopen wel!

als je pas iets later wilt gaan kopen dan niet.

Zou persoonlijk toch een sterke zaklamp meenemen. Dan ben je goed voorbereid.

Maar zeer goed kijken. Dan pas bieden en eventueel kopen.

Je koopt het dier namelijk voor het rijden. Niet om er ellende mee te krijgen of om hem voor de dood weg te moeten doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 19:05

robert45 schreef:
umh als je van plan bent om in het donker te kopen wel!

als je pas iets later wilt gaan kopen dan niet.

Zou persoonlijk toch een sterke zaklamp meenemen. Dan ben je goed voorbereid.

Maar zeer goed kijken. Dan pas bieden en eventueel kopen.

Je koopt het dier namelijk voor het rijden. Niet om er ellende mee te krijgen of om hem voor de dood weg te moeten doen.

Diegene waarvoor we een beest gaan kopen heeft er al wel ervaring mee ;) Het is ook voor hem en niet voor mij.. Maargoed jij neemt een hele vrachtwagen mee?

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 19:09

De bedoeling is om toch al snel een stuk of 10 grote maat shetlanders mee te nemen. 1m tot 1.10

Inderdaad gaat er een grote vrachtwagen van een kennis mee. Die zelf ook paarden meeneemt en aankoopt.

we gebruiken ze voor de verhuur namelijk.

Wij kopen alleen goed gebouwde dieren. Ook bij ons zit er wel eens een mindere pony tussen. Maar goed dat is het risico wat je neemt. Kan je overigens ook bij een particulier gebeuren hoor. Alleen we kennen een hoop mensen. Vaak kopen we ook bij dezelfde handelaren. Dit splitsen je dan ook niet zo snel iets verkeerds in de maag.

Hebben we twijfels over een dier of hij bv wel geschikt is dan betalen we niet veel meer als de slachtprijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 19:11

robert45 schreef:
De bedoeling is om toch al snel een stuk of 10 grote maat shetlanders mee te nemen. 1m tot 1.10

Inderdaad gaat er een grote vrachtwagen van een kennis mee. Die zelf ook paarden meeneemt en aankoopt.

we gebruiken ze voor de verhuur namelijk.

Wij kopen alleen goed gebouwde dieren. Ook bij ons zit er wel eens een mindere pony tussen. Maar goed dat is het risico wat je neemt. Kan je overigens ook bij een particulier gebeuren hoor. Alleen we kennen een hoop mensen. Vaak kopen we ook bij dezelfde handelaren. Dit splitsen je dan ook niet zo snel iets verkeerds in de maag.

Hebben we twijfels over een dier of hij bv wel geschikt is dan betalen we niet veel meer als de slachtprijs.

kan ik niet bij jullie aansluiten? hahaha
Maar er staan ook wel grote paarden? Of meer shetjes en andere pony`s?

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 19:20

zat grote paarden!

Ik ga helaas samen mijn broer mee. Hij is hoefsmid van beroep. Dus dat is altijd handig :D

we doen de handel samen zeg maar.

Als je kennis voldoende verstand ervan heeft dan geen probleem. Spreek af met een verkoper dat als er iets aan mankeert dat hij hem terug krijgt.

stel gewoon voor dat je hem thuis laat keuren op jou kosten. Keuren ze hem af of er is iets anders mee. Dan krijgt de verkoper hem terug. naam en adres altijd even vragen.

Bij een shetlander van 100-300 euro is de schade niet zo groot.

Bij een rijpaard van 1000-3000 euro wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:53

robert45 schreef:
zat grote paarden!

Ik ga helaas samen mijn broer mee. Hij is hoefsmid van beroep. Dus dat is altijd handig :D

Als je kennis voldoende verstand ervan heeft dan geen probleem. Spreek af met een verkoper dat als er iets aan mankeert dat hij hem terug krijgt.

stel gewoon voor dat je hem thuis laat keuren op jou kosten. Keuren ze hem af of er is iets anders mee. Dan krijgt de verkoper hem terug. naam en adres altijd even vragen.

Thanks voor je info! Als ik iemand shetlanders zie inslaan weet ik dat jij het bent _O-

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 20:55

alleen grote shetlanders...

niet die mini salami's :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:56

robert45 schreef:
alleen grote shetlanders...

niet die mini salami's :P

Het zijn allemaal salami`s! Lopende salami`s

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:07

De minisalami's wachten tot ik ze kom redden... maar mag nog steeds niet van mezelf.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:30

Oh ik zou ook wel heel graag willen :)) ! Kan ik niet met iemand mee rijden O:) ?

A_nita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:34

Blingh schreef:
Als ik iemand shetlanders zie inslaan weet ik dat jij het bent _O-

_O-
Ja, je kunt ook zeggen wat voor teken je erop zet, kunnen we zien welke je al gekocht hebt :D

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:44

nikolletje schreef:
laran schreef:
hahah dan ben ik wel erg vroeg :P
ben er rond 4 uur moet dus vroeg op staan :o
maja als je ochtends vroeg komt staan alle ''mooie'' paarden er nog
rond 6,7 uur is het al snel dat het ''mooie'' er al uit is

over die handelaren

als de handelaar graag en hoge prijs wil hebben gewoon niet op in gaan en zeggen dat het te hoog is en weg lopen.....
als je later terug komt willen ze meestal wel......

en iedereen wil zijn paarden graag kwijt dus ze gaan vast wel om :P

Laran, dan zal ik er ook wel zijn hoor, gaan we samen bakkie doen in de tent hihi.

En als de handelaren de paarden idd niet kwijt kunnen zakken ze later vast wel :P Zo is het mij ook al paar keer gelukt :)

hahaha lust geen koffie :P mag thee ook :P

ze moeten ook wel denk ik
want de winter komt er aan en hooi en stro is ook duur dit jaar....
dus ze moeten wel denk ik.....

die zaklamp is en goede moet ik onthouden.... (ben ik dan toch weer vergeten maja..... probeer het toch :P )

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:45

Eigenlijk... de laatste keren dat ik er geweest ben, vond ik het een beetje zielig worden... ik ging teveel kijken naar zielige dingen ipv er plezier van te hebben! Beetje jammer dus... Maar eigenlijk heb ik dit jaar de intentie om een mini veulentje te kopen als gezelschapsbeestje voor mijn paardjes! Dus wie weet................. :D

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 21:50

A_nita schreef:
Blingh schreef:
Als ik iemand shetlanders zie inslaan weet ik dat jij het bent _O-

_O-
Ja, je kunt ook zeggen wat voor teken je erop zet, kunnen we zien welke je al gekocht hebt :D

als ze makkelijk uit elkaar te houden zijn zetten we er meestal een rode streep op.

als je bv 10 zwarten op de rij hebt dan wordt het iets lastiger. Dus dan meestal een R van mij of een M van mij broer :D

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:07

Robert, jij gaat dus voor het kópen van minisalami's? Of vérkopen? :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:17

robert45 schreef:
zat grote paarden!

Grote kans dat de handelaar afhaakt; hij verkoopt hem liever gelijk dan dat hij de kans heeft hem terug te krijgen. Dat is het risico van kopen op de markt, maar dan zijn dan ook de prijzen naar.
Wel zou je het paard ter plekke klinisch kunnen laten keuren door een DA......

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:24

Brainless schreef:
robert45 schreef:
zat grote paarden!

Grote kans dat de handelaar afhaakt; hij verkoopt hem liever gelijk dan dat hij de kans heeft hem terug te krijgen. Dat is het risico van kopen op de markt, maar dan zijn dan ook de prijzen naar.

ik ben er nou al en aantal jaar geweest
maar hoe zit dat met de DA ???
lopen er daar gewoon DA's rond of ........

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:40

Ja, er is wel ergens een plek waar je je paard kan laten keuren, maar ik weet niet zo 123 waar die zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:43

Op de site van de markt staat een plattegrond!

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 23:01

imd schreef:
Robert, jij gaat dus voor het kópen van minisalami's? Of vérkopen? :)

nee shets van 1 meter of hoger.

dat kleine spul hoef ik niet mee aan te komen hier!

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 23:03

Brainless schreef:
robert45 schreef:
zat grote paarden!

Als een verkoper weet dat zijn paard goed is heeft hij niets te vrezen. Als er iets aan mankeert tjah dan zal hij never nooit zijn gegeven verstrekken.
Weet je direct waar je aan toe bent.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 23:13

Veel handelaren kopen gelijk wat op als het uitgeladen wordt, waarmee ze zelf daarna weer op de markt gaan staan.......daar gaan ze echt niet hun hand voor in het vuur steken.
Dan moet je niet op een markt kopen.