Paniek *foto's kunnen schokkend zijn*

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lisaislisa

Berichten: 4748
Geregistreerd: 23-08-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 09:38

jemig arm beest ;(
Veel sterkte en hoplijk wordt hij weer snel beter :j

Janine001

Berichten: 4214
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 09:43

ohw wat erg, heel zielig |(
heel veel sterkte, hoop dat het allemaal weer goed komt!

vito05
Berichten: 506
Geregistreerd: 24-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 09:52

Jeetje wat een vieze wond wel mooi dat het nu aan het helen is.
Maar het heeft de nodige bloed, zweet en tranen gekost, want ik hekende je toppic en dacht nog: dat is al lang geleden.

CindyUniek

Berichten: 2528
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: Cothen

Re: Paniek *foto's kunnen schokkend zijn*

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 09:56

lisa en janine, misschien even het hele topic bekijken voor je reageert??
hij is al beter en rijdt zelfs weer!

goldy007
Berichten: 466
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 10:53

Ha ha ja die krulletjes die heeft Prio ook! Hoe lang zou het duren voor dat die weg zijn!
Ach ja ziet er wel schattig uit! Maar idd het is nog niet helemaal dicht. Denk dat het nu nog 2cm bij 1 cm is
ongeveer. Heel klein in ieder geval. En hij staat al vanaf oudjaarsdag weer op de wei en het houd prima,
zelfs als tie enorm maf loopt te doen! Sjo man en dat kan tie hoor bokken en wegsprinten, haha. Ben toen
ook in overleg met de DA begonnen met stappen en de DA vond toen al dat het dicht genoeg was om erop
te gaan zitten, maar dat heb ik uitgesteld toen. Mijn DA zegt juist dat beweging goed is voor de doorbloeding nu.
En ik geloof dat Prio het ook allemaal wel leuk vind weer, hij geniet met volle teugen van de aandacht en als het
zadel komt staat ie al met zijn oren naar voren! (tot dat ik de singel aantrek, hahahaha) We genieten weer!!
Vandaag krijgt tie weer nieuwe schoenen dan kunnen we ook langzaam aan het bos weer eens in! Meters maken
spieren opbouwen, die billen moeten er weer strak op komen. Want van z'n spieren heeft tie weinig over, klein punt
kontje en een dun kippenekkie. Maar dat komt wel weer terug hoor ben ik van overtuigt!

Maar wat geweldig dat DJ weer helemaal rad is! Dat was toen nog maar de vraag he! En ja dat ie zijn been
wat stijver optilt das idd logisch. Wat je zegt hij mist 3 pezen. Wij zijn allang blij dat onze mannen gewoon
weer lekker paard kunnen zijn. Kost wat! Maar dan heb je ook wat! :o

lisa en janine. Het gaat heel goed met hem!

vito05 Ja het heeft idd een hele tijd geduurt met een hele hoop bloed,zweet en tranen! Maar het is het allemaal
dubbel en dwars waard geweest. Als je hem op de wei ziet bokken en stieren dan is dat geweldig toch!!! En als ik zijn
lekkere bekkie zie ben ik iedere dag weer vrolijk en blij .

Memss
Berichten: 89
Geregistreerd: 28-06-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 09:57

Hoe gaat het nu? Heb je foto's van hoe de wond er momenteel uit ziet?

Zijn jullie alweer iets aan het opbouwen qua beweging?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 10:01

Even de mods vragen. Meid, het is erg maar deze wond gaat heel mooi genezen, het zit niet op zo'n akelige plek als vlak boven de kroonrand, dus het gaat helemaal goed komen.

goldy007
Berichten: 466
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Oosterhout

Re: Paniek *foto's kunnen schokkend zijn*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 11:52

memms. Ik zal vanavond weer even nieuwe foto's plaatsen. Maar er staan een paar berichten terug ook nog foto's van januari. Maar het gaat heel goed. Ben al een hele tijd aan het stappen geweest en sinds vorige week zaterdag rijd ik hem weer. Hij loopt niet kreupel maar hij is wel zo stijf als een plank. Nu is ie nooit een bewegings wonder geweest maar je ziet dat ie draf echt minimaal wat korter is met het been waar 't litteken op zit. Dus gelijk contact gehad met de da en die zegt dat ik me niet druk moet maken, dat dat komt doordat het litteken nog trekt. Als ie over 2 maanden nog zo loopt dan moet ik terugkomen om het na te laten kijken. Of als ik 't echt niet vertrouw mag 't altijd eerder natuurlijk! Maar hij is super braaf, pakt 't allemaal weer goed op. Hij moet alleen echt weer spieren opbouwen en sterker worden. Dus als iemand nog tips heeft om de achterhand te trainen, graag! X

CindyUniek

Berichten: 2528
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: Cothen

Re: Paniek *foto's kunnen schokkend zijn*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:10

kijk eens op antoine de bodt lessen
of klassieke dressuur
met rechtrichten maak je je paard ook heel los en soepel, zou best eens kunnen helpen :j
ik heb er hele goede ervaringen mee

Anoniem

Re: Paniek *foto's kunnen schokkend zijn*

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 09:51

onze da raad het juist af al te gaan rijden als het litteken trekt, anders was ik allang begonnen met longeren van onze 3 jarige namelijk. Ik zou nog niet extra gaan trainen op de achterhand, maar juist even wachten tot het allemaal wat verder geheeld is en het niet meer trekt. Zo overbelast je toch de boel of denk ik nu zo gek? Ik zou pas verder op gaan bouwen en meer met dingen zoals achterhand bezig zijn als het litteken niet meer trekt, en je tot die tijd gewoon even niet druk maken over die achterhand. Dan zou je iets wat al trekt nog meer rek en strek aan moeten gaan vragen, dat is (lijkt mij dan) gewoon wachten op problemen... Dat doet namelijk gewoon pijn nog blijkbaar, het litteken.

En van adb ben ik geen fan, vind juist dat paarden rennerig worden en op de voorhand gaan vallen... Maar dit is niet de juiste plaats voor een discussie daarover denk ik zomaar.

CindyUniek

Berichten: 2528
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: Cothen

Re: Paniek *foto's kunnen schokkend zijn*

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 09:58

er zijn vele wegen die naar rome leiden
voor de een is het wel wat voor de ander niet, ik heb mijn paard helemaal vastgereden aantal jaar terug, fysio had zoiets nog niet gezien, ik ben AdB lessen gaan nemen op haar aanraden en binnen 3 maanden was paard weer los, had de fysio ook nog nooit gezien... ik vind het ook niet álles op de manier waarop ik het toen kreeg, maar het rechtrichten zelf is een heel belangrijk onderdeel en dat pakken de gewone huis-tuin-keuken instructeurs meestal niet goed mee is mijn ervaring (anders had ik het niet eerst 4 jaar hoeven verkloten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 10:25

CindyUniek schreef:
er zijn vele wegen die naar rome leiden
voor de een is het wel wat voor de ander niet, ik heb mijn paard helemaal vastgereden aantal jaar terug, fysio had zoiets nog niet gezien, ik ben AdB lessen gaan nemen op haar aanraden en binnen 3 maanden was paard weer los, had de fysio ook nog nooit gezien... ik vind het ook niet álles op de manier waarop ik het toen kreeg, maar het rechtrichten zelf is een heel belangrijk onderdeel en dat pakken de gewone huis-tuin-keuken instructeurs meestal niet goed mee is mijn ervaring (anders had ik het niet eerst 4 jaar hoeven verkloten)

Daarom ben ik heel blij dat ik heel goed les krijg, en de basis mij heel goed is geleerd en ik tot nu toe nog geen fysiobezoek echt nodig heb gehad ;) maar wat ik ervan heb gezien vind ik het niet fijn, heb adb en leerlingen van hem aan het werk gezien maar vond het nergens op slaan, totaal anders als ik les krijg. Prima als het bij jou heeft geholpen, maar ik begin er niet aan. Al mijn paarden zijn, of anders worden, al heel soepel, op de eigen benen en recht door mijn manier van rijden, zelfs een pony waarvan de meeste mensen niet snappen dat ik eraan begin zo vast als die zat... Vind het een beetje een belediging voor de normale instructeurs om te zeggen dat jij er geen kent die er niet mee bezig is, ik ken hier in de gemeente alleen al 2 instructeurs die daar ook heel erg mee bezig zijn maar op een totaal andere manier. Ik weet zeker als je goed gaat zoeken jij er ook een in de buurt vind, het zijn vaak juist alleen de minder populaire omdat het minder om het plaatje gaat. Het is heel belangrijk, maar de ruiter zelf moet het eerst ook goed leren. Het ligt niet alleen aan het paard. Ik heb alles geleerd vanuit de basis, en ben heel blij dat ik vanaf het begin die lessen heb gehad en nu zelf gelukkig niet meer op een scheef paard zit zonder basis.

Maar zoals ik zei, dit is niet de juiste plek om hier een discussie over te hebben.

vivana

Berichten: 3267
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: plekje onder de horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:41

goldy007 schreef:
Zo hierbij weer even een foto update van de wond van Prio.
Het gaat goed met hem en we kunnen niet wachten tot de sneeuw opger*t is want
dan kunnen we eindelijk aan de wandel. Hierbij de beloofde foto's van hoe de wond er
nu uitziet.
2weken geleden voor het schoonmaken
Afbeelding
en na het schoonmaken
Afbeelding
en van gisteren
Afbeelding
en van vandaag
Afbeelding
nog 1 van vandaag
Afbeelding
en z'n hele been
Afbeelding
Wat een verschil al he??

Zie dat de foto's vrij recent zijn....
Naar mijn idee zal de wond wel al veel kleiner zijn heb zo eens een paard gehad met een kniewond maar dat was nóg erger en daar zie je niet meer van als een cm litteken (winkelhaakje zeg maar) (zijn gehele knie voor van boven de knie tot onder zijn knie in een V hing eraf).......
ik heb de eerste mnd veel gewerkt met schoon spuiten koelen ,dan Swedenkruiden erop en 'savond groene leem erop (vond ie ook heel lekker :( )..Dode huid eraf knippen.... :Y) en zijn genezing zag eruit net als bij die van jouw

rowene
Berichten: 39
Geregistreerd: 27-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 11:56

ik wil even laten weten dat prio helemaal genezen is
xxxx rowene nichtje van goldy007

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 18:44

Fijn om te horen dat Prio er weer helemaal bovenop gekomen is. Altijd prettig om dat te lezen. Het was toch een hele nare wond.

rowene
Berichten: 39
Geregistreerd: 27-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 21:46

Aukelizzy schreef:
Fijn om te horen dat Prio er weer helemaal bovenop gekomen is. Altijd prettig om dat te lezen. Het was toch een hele nare wond.

idd ik was er zelf ook van geschrokken omdat ik nl ook wel eens op prio rij

jvd01
Berichten: 77
Geregistreerd: 29-05-11
Woonplaats: Heemskerk

Re: Paniek *foto's kunnen schokkend zijn*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 21:47

Wauw wat mooi genezen zeg!!!

goldy007
Berichten: 466
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 01:18

Hey nichtje leuk dat je in mijn topic komt kijken!

Ik zal gelijk ff een goede update houden!
Het gaat heel goed met Prio...Hij doet en kan alles en heeft er gelukkig niks aan
overgehouden! Ik zal straks ff foto maken dan hebben jullie een idee hoe het er nu
uit ziet. 2011 is ons jaar en het gaat alleen maar beter worden vanaf hier!!!

Wieze
Berichten: 70
Geregistreerd: 21-08-11

Re: Paniek *foto's kunnen schokkend zijn*

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 02:00

Dat is heel mooi aan het genezen; wow :)