een paard met zo 'n wit hoofd lijkt juist een groot hoofd te hebben. door een brow doorbreek je het grote witte vlak.en lijkt het kleiner.dus optisch gezien is een brow beter...
maar dan moet het wel je smaak zijn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
spicegirl schreef:ja maar- dan vraag je dat toch aan iemand ? je gaat toch niet op de bonnefooi meedoen ? je informeert toch ook WAT je moet rijden ?
iemand die lest op een gewone manege met een rose rijbroekje en kaplaarsjes, die vraagt toch ook een de instructie wat ze aan moeten op hun eerste wedstrijdje ?
quarterH schreef:in beginpost is aangegeven dat dit topic is voor de show do's en dont's, gericht vanaf L3 niveau.
dus waarom 2 pagina's ruzien over L5 ruiters wel niet?
ze kunnen hier leven hoe het moet en zelf KIEZEN welke onderdelen ze wel doen zoals het hoort en welke niet.
(geldt natuurlijk ook voor ruiters boven L5/L4).
beginpost schreef:Na aanleiding van een ander topic start ik hier met het opstellen van mijn visie op hoe je voor de dag moet komen als een beginnende wedstrijdruiter. Ik spreek hier over het niveau beginner bij de rassenvereniging, l5 t/m l3 bij de WRAN, de GAG en Rookie bij de DRHA.
spicegirl schreef:als je western shows wilt gaan rijden, heb je ook les nodig. dus kom je wel bij een westernstal.dan kan je altijd wel advies vragen aan je instructeur/trice, of een wedstrijd ruiter. op het internet kun je ook een hoop vinden.
en de jury, of bakrandhangers zullen zich niet zo gauw geroepen voelen om je te wijzen op je te korte broek, of je wehkamp blousje..
dofuzz schreef:HumbleTalent schreef:Oh ik juist wel.. Ik vind een brow bij zo'n bles ontzettend storend. Ik vind juist dat het hoofd hierdoor heel sprekend wordt. Nee prachtig.
Dat zelf op laten zetten denk ik ook. Althans ik heb ze nog niet veel eerder gezien met een bijgeleverde throat latch.
nogmaals, het draait niet om wat jij leuk vindt, maar wat gangbaar is en wat de jury passend vind
Rebel_Gloe schreef:Ik word zo moe van dat af kraken van de nederlandse western sport!!! "het niveau is zo laag blablabla". We zijn een klein landje maar doen t hartstikke goed. En tuuuuuurlijk zal t niveau in grotere landen misscien hoger zijn maar, laten we eens positief doen. Ik vind dat je als beginner je net zo moet kleden als een nederlands paard, niet voor jezelf maar voor de sport!!
*EDIT nederlands paard moet open ruiter zijn (moet niet praten en typen tegelijk, sorry:))