Eerste keer op Moonlight :D

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Eerste keer op Moonlight :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:34

Ik vind het een leuk dier en als je les gaat krijgen dan gaat het vast een stuk beter. :j

Verder daar geen commentaar meer op. ;)

Het enige wat ik nog wil vragen aan je is als je smileys gebruikt je asjeblieft de codes goed gebruikt. ;) En ik moet soms je zinnen een paar keer lezen voor ik ze snap. _O-

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 18:36

Bellatrix schreef:
Ik vind het een leuk dier en als je les gaat krijgen dan gaat het vast een stuk beter. :j

Verder daar geen commentaar meer op. ;)

Het enige wat ik nog wil vragen aan je is als je smileys gebruikt je asjeblieft de codes goed gebruikt. ;) En ik moet soms je zinnen een paar keer lezen voor ik ze snap. _O-

Oei. Sorry :D Euhm, hiezo hetzelfde, soms snap ik ook niet wat mensen zeggen hoor ;) En de codes, zal wel aan mijn redelijk msn-getyp liggen denk ik :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 18:42

Soms moet je ook gewoon over sommige mensen heen lezen. ;)
Maar soms ook niet. ;)

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 18:52

Bellatrix schreef:
Soms moet je ook gewoon over sommige mensen heen lezen. ;)
Maar soms ook niet. ;)

Tjah :) Ik zal mijn best doen :D

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 20:00

[quote="Silkaay
@ mimeslosydy
Nee hoor ze hangt niet :D dit lijkt zo, maar ze geeft geen druk op mijn handen of op de rekker. Ze is gewoon ontspannen. En dat is wat ik wil bereiken met haar (:
Danku,
& hoofd ligt niet meer bij god op tafel? Vrees dat ik het niet snap..
quote]

tja het is toch echt heel duidelijk te zien op bijna alle foto's maar ik heb al meer reacties van je gelezen dat je het afwimpeld van oh dat is niet zo dus ik zeg maar niks meer ;)

vetgedrukte betekent dat ze niet meer d'r hoofd zo abnormaal omhoog heft

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 20:29

Ik vind dat die stiek een stuk langer mag. Je paard is niet gewent in deze houding te lopen, en nu wordt hij in deze houding gedwongen. Want ja, hij kan zijn neus niet naar voren doen en hij kan ook niet lang en laag rijden, want dan wordt hij naar 'binnen' getrokken. Spieren train je door afwisseling, en niet door altijd in dezelfde houding geknupt te staan. Je paard krijgt hier alleen spierpijn van. Graag zou ik enkele rijfoto's zien zonder stiek, waarbij je je paard actief van achteren rijdt en over de rug rijdt. En laat dat hoofd waar dat is. Nageeflijkheid is een GEVOLG van actief rijden, aan het been zijn, luisteren naar zit, naar miniminiminimale teugelhulpen. En tis niet omdat je paard in zo'n houding loopt dat hij deze punten is.
Eventueel wel een martingaal, zodat ze dr hoofd niet meer heel hoog kan houden. Maar vaak is de oorzaak van sterrenkijken stress, slechtpassend zadel,... Mijn paard heeft soms ook zijn momenten, maar dat dier is vroeger zo ontzettend verreden. Gewoon actiever rijden, en voorwaarts met die handen. Mijn paard is aan het been en dat hoofd zakt dan weer.

Je houding is verbeterd :) top !

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 21:08

Dorienn schreef:
Ik vind dat die stiek een stuk langer mag. Je paard is niet gewent in deze houding te lopen, en nu wordt hij in deze houding gedwongen. Want ja, hij kan zijn neus niet naar voren doen en hij kan ook niet lang en laag rijden, want dan wordt hij naar 'binnen' getrokken. Spieren train je door afwisseling, en niet door altijd in dezelfde houding geknupt te staan. Je paard krijgt hier alleen spierpijn van. Graag zou ik enkele rijfoto's zien zonder stiek, waarbij je je paard actief van achteren rijdt en over de rug rijdt. En laat dat hoofd waar dat is. Nageeflijkheid is een GEVOLG van actief rijden, aan het been zijn, luisteren naar zit, naar miniminiminimale teugelhulpen. En tis niet omdat je paard in zo'n houding loopt dat hij deze punten is.
Eventueel wel een martingaal, zodat ze dr hoofd niet meer heel hoog kan houden. Maar vaak is de oorzaak van sterrenkijken stress, slechtpassend zadel,... Mijn paard heeft soms ook zijn momenten, maar dat dier is vroeger zo ontzettend verreden. Gewoon actiever rijden, en voorwaarts met die handen. Mijn paard is aan het been en dat hoofd zakt dan weer.

snap die zin niet echt :) (in het vet)
Foto's zonder komen nog, moest ik nu iemand hebben die fotos kon trekken .. Helaas moet ik nu alleen gaan :)
Dankuwel. :)

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 21:09

mimeslosydy schreef:
tja het is toch echt heel duidelijk te zien op bijna alle foto's maar ik heb al meer reacties van je gelezen dat je het afwimpeld van oh dat is niet zo dus ik zeg maar niks meer ;)

vetgedrukte betekent dat ze niet meer d'r hoofd zo abnormaal omhoog heft

Euhm ik bedoelde niet dat het niet zo is ;) Maar is het niet een beetje normaal dat ik ze voel? terwijl jullie alleen maar zien?
Dat punt is idd wel al beter, ook zonder rekker.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 21:12

na het lezen van alle reacties dat de TS te fors is voor haar paard durf ik straks ook niet meer op me paard O:)
ik heb een arabier E maat en vrij smal en ik ben ook fors!

maar weer on topic wat een leuk diertje :D
jullie worden nog een leuke combinatie moet nog net wat meer klikken denk ik ;)
op de laatste foto's ziet het er al heel leuk uit :D

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 21:20

dieketje schreef:
na het lezen van alle reacties dat de TS te fors is voor haar paard durf ik straks ook niet meer op me paard O:)
ik heb een arabier E maat en vrij smal en ik ben ook fors!

maar weer on topic wat een leuk diertje :D
jullie worden nog een leuke combinatie moet nog net wat meer klikken denk ik ;)
op de laatste foto's ziet het er al heel leuk uit :D

danku (:

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 21:51

Ik vind het een leuk paardje, en vind jullie ook best een goede combi! Als jullie straks les hebben gaat dat helemaal goed komen denk ik.

Je zij trouwens in het begin ergens dat je fijner reed met je gewone schoenen (als ik dat goed heb begrepen) en ook met je rij schoenen wel eens door de beugel bent geschoten. Is het dan geen goed idee om voortaan met veiligheidsbeugels te rijden? Ik vind dat persoonlijk altijd wel een veilig gevoel en ze zijn niet zo duur, die simpele met een elastiekje heb je al voor een euro of 30.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 21:56

liedje89 schreef:
Ik vind het een leuk paardje, en vind jullie ook best een goede combi! Als jullie straks les hebben gaat dat helemaal goed komen denk ik.

Je zij trouwens in het begin ergens dat je fijner reed met je gewone schoenen (als ik dat goed heb begrepen) en ook met je rij schoenen wel eens door de beugel bent geschoten. Is het dan geen goed idee om voortaan met veiligheidsbeugels te rijden? Ik vind dat persoonlijk altijd wel een veilig gevoel en ze zijn niet zo duur, die simpele met een elastiekje heb je al voor een euro of 30.

ja :p euhm thoh ja. heb niet echt een antwoord euhm :p
als ik mijn hakken meer uitdruk (wat ik nu wel al meer doe) kan ik er toch niet door schieten? :d

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 21:58

bo0tjeee schreef:
Hmm.
Als ik jou was zou ik als eerste met goed schoensel rijden.
En ja, hier begin ik wel over, want het is levensgevaarlijk. Ooit er wel eens doorheen geschoten en de gevolgen hiervan gezien? Geloof me, dan ga je wel moet goede schoenen en chaps rijden of met nog beter, laarzen.

Toen ik 12 was ging ik ook rijden op mijn verzorgpony toen d'r tijd, eerste keer rijden, naar buiten. Maar beessie was werd heel weinig bereden, en al helemaal niet buiten. Dus hup, eerste beste kans vloog ie er vandoor, met mij erop.

Ik voelde het toen niet door de adrealine en angst, maar de dagen erna zaten mijn voeten onder de blauwe plekken om de plekken waar ik met mijn schoenen door de beugels was geschoten. En het deed zééér :+

Verders heb je al genoeg advies denk ik gekregen over rijtechnische dingen, dus het is een mooi beessie, en zeker les volgen, die kijken toch heel anders naar je dan jij naar jezelf kijkt.

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:04

Om bokt te plezieren zou ik nog meer met sportschoenen rijden tot ze ophouden met daarover te zagen ^^ :P

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 22:12

@ Milanka

Hoe kijk ik naar mezelf??

@ muiske07

Jup :) ik rijd nu afwisselend, hangt af of ik ik zin heb om met chaps te rijden ^^

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:21

Silkaay schreef:
liedje89 schreef:

ja :p euhm thoh ja. heb niet echt een antwoord euhm :p
als ik mijn hakken meer uitdruk (wat ik nu wel al meer doe) kan ik er toch niet door schieten? :d

Goed uitdrukken is natuurlijk erg belangrijk maar een ongeluk zit altijd in een klein hoekje. Ik vind ze zelf ook niet anders of vervelend rijden oid en zo duur zijn ze niet, ik zou dat er best voor over hebben maar uitdrukken is ook niet mijn sterkste kant ;) . En helemaal als je ook zo af en toe met gympen wil rijden imo toch een stuk veiliger. (bij de divoza zijn ze trouwens 24.95 een gewoon setje kost een euro of 10 dus ze zijn wel wat duurder maar de gemiddelde cap kost een stuk meer ;) )

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 22:23

ik zal zien (: Mijn budget is al bijna op :p du zal niet voor in het korte zijn dan. en eerst moet ik nog mijn bestelling binnenkrijgen :D

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:35

Silkaay schreef:
ik zal zien (: Mijn budget is al bijna op :p du zal niet voor in het korte zijn dan. en eerst moet ik nog mijn bestelling binnenkrijgen :D

Gevalletje geld op, stuk maand over ;) . Heb ik nou noooooit O:) O:) (onschuldige blik :P ).

Maar goed dat ik geen eigenpaard heb, ik zou de hele divoza leeg kopen en de rest van de maand op een houtje bijten :P

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:36

Silkaay schreef:
@ Milanka

Hoe kijk ik naar mezelf??

Rijtechnisch, een instructeur ziet dingen die jij niet ziet, en zo andersom ook ;) Jij ziet weer dingen die zijn niet zien.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 00:22

Silkaay schreef:
@ anneliesdj
Misschien raar :D Maar mijn houding hangt af van paard tot paard. Nuja, persoonlijk vind ik hem toch wel al beter dan in het begin met Moonlight. Ik laat ze tijdens het longeren af en toe over een (enkel) balkje lopen.

Dat is helemaal niet raar hoor, hebben wel meer mensen last van ;)
Je zit vrij ver achterin je zadel waardoor je je been naar voren steekt en dat zorgt er weer voor dat het moeilijker is je hand stil te houden waardoor het voor je paard moeilijker wordt een stille aanleuning te houden.
Als je rijd zonder beugels en teugels moet je je puur op je zit concentreren om er niet af te kukelen en zul je dus meer voorin je zadel zitten en je been mooier naar beneden houden.

Je kunt met longeren rustig 5 of meer balken op de volte leggen(wel rustig opbouwen), is een goede spiertraining voor je paard. Ook kun je in-uitjes springen maar aangezien je haar nog maar net hebt is dat misschien nog wat veel gevraagd ;)

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:16

Silkaay schreef:
Dorienn schreef:

snap die zin niet echt :) (in het vet)
Foto's zonder komen nog, moest ik nu iemand hebben die fotos kon trekken .. Helaas moet ik nu alleen gaan :)
Dankuwel. :)

Ja een beetje rare zin, excuses.
Ik bedoel dat het niet is omdat je paard met zijn hoofd op de loodlijn loopt, hij nageeflijk is. En hij dus niet persé aan het been is, actief op de achterhand, en luistert naar de zit.
beter nu :)?

Jorteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:52

Leuk paardje! Het lijkt (op de foto's) ook wel steeds beter te gaan. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ze (op foto's) niet heel fors en ook klein oogt!
Ben zelf niet zo'n voorstander van bijzetteugels/elastiek/slof etc. Longeren aan bijzet is prima, maar onder het zadel is het heel makkelijk om er misbruik van te maken. Zou ook zeker les nemen, is wel héél belangrijk, niet te lang mee wachten zou ik zeggen :D .

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-10 17:55

liedje89 schreef:
Silkaay schreef:

Gevalletje geld op, stuk maand over ;) . Heb ik nou noooooit O:) O:) (onschuldige blik :P ).

Maar goed dat ik geen eigenpaard heb, ik zou de hele divoza leeg kopen en de rest van de maand op een houtje bijten :P

Haha :D Nuja, beetje gaan aftrommelen bij ouders dan :o

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-10 17:56

anneliesdj schreef:
Silkaay schreef:
@ anneliesdj
Misschien raar :D Maar mijn houding hangt af van paard tot paard. Nuja, persoonlijk vind ik hem toch wel al beter dan in het begin met Moonlight. Ik laat ze tijdens het longeren af en toe over een (enkel) balkje lopen.

Dat is helemaal niet raar hoor, hebben wel meer mensen last van ;)
Je zit vrij ver achterin je zadel waardoor je je been naar voren steekt en dat zorgt er weer voor dat het moeilijker is je hand stil te houden waardoor het voor je paard moeilijker wordt een stille aanleuning te houden.
Als je rijd zonder beugels en teugels moet je je puur op je zit concentreren om er niet af te kukelen en zul je dus meer voorin je zadel zitten en je been mooier naar beneden houden.

Je kunt met longeren rustig 5 of meer balken op de volte leggen(wel rustig opbouwen), is een goede spiertraining voor je paard. Ook kun je in-uitjes springen maar aangezien je haar nog maar net hebt is dat misschien nog wat veel gevraagd ;)

Euhm, is vrijspringen (in en uit) ook een oefening om haar spieren te kweken?

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-10 17:57

Dorienn schreef:
Ja een beetje rare zin, excuses.
Ik bedoel dat het niet is omdat je paard met zijn hoofd op de loodlijn loopt, hij nageeflijk is. En hij dus niet persé aan het been is, actief op de achterhand, en luistert naar de zit.
beter nu :)?

Oke :D Dat snap ik ^^