Verder daar geen commentaar meer op.

Het enige wat ik nog wil vragen aan je is als je smileys gebruikt je asjeblieft de codes goed gebruikt.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Bellatrix schreef:Ik vind het een leuk dier en als je les gaat krijgen dan gaat het vast een stuk beter.
Verder daar geen commentaar meer op.
Het enige wat ik nog wil vragen aan je is als je smileys gebruikt je asjeblieft de codes goed gebruikt.En ik moet soms je zinnen een paar keer lezen voor ik ze snap.
Dorienn schreef:Ik vind dat die stiek een stuk langer mag. Je paard is niet gewent in deze houding te lopen, en nu wordt hij in deze houding gedwongen. Want ja, hij kan zijn neus niet naar voren doen en hij kan ook niet lang en laag rijden, want dan wordt hij naar 'binnen' getrokken. Spieren train je door afwisseling, en niet door altijd in dezelfde houding geknupt te staan. Je paard krijgt hier alleen spierpijn van. Graag zou ik enkele rijfoto's zien zonder stiek, waarbij je je paard actief van achteren rijdt en over de rug rijdt. En laat dat hoofd waar dat is. Nageeflijkheid is een GEVOLG van actief rijden, aan het been zijn, luisteren naar zit, naar miniminiminimale teugelhulpen. En tis niet omdat je paard in zo'n houding loopt dat hij deze punten is.
Eventueel wel een martingaal, zodat ze dr hoofd niet meer heel hoog kan houden. Maar vaak is de oorzaak van sterrenkijken stress, slechtpassend zadel,... Mijn paard heeft soms ook zijn momenten, maar dat dier is vroeger zo ontzettend verreden. Gewoon actiever rijden, en voorwaarts met die handen. Mijn paard is aan het been en dat hoofd zakt dan weer.
Je houding is verbeterdtop !
mimeslosydy schreef:tja het is toch echt heel duidelijk te zien op bijna alle foto's maar ik heb al meer reacties van je gelezen dat je het afwimpeld van oh dat is niet zo dus ik zeg maar niks meer![]()
vetgedrukte betekent dat ze niet meer d'r hoofd zo abnormaal omhoog heft
dieketje schreef:na het lezen van alle reacties dat de TS te fors is voor haar paard durf ik straks ook niet meer op me paard
ik heb een arabier E maat en vrij smal en ik ben ook fors!
maar weer on topic wat een leuk diertje
jullie worden nog een leuke combinatie moet nog net wat meer klikken denk ik
op de laatste foto's ziet het er al heel leuk uit
liedje89 schreef:Ik vind het een leuk paardje, en vind jullie ook best een goede combi! Als jullie straks les hebben gaat dat helemaal goed komen denk ik.
Je zij trouwens in het begin ergens dat je fijner reed met je gewone schoenen (als ik dat goed heb begrepen) en ook met je rij schoenen wel eens door de beugel bent geschoten. Is het dan geen goed idee om voortaan met veiligheidsbeugels te rijden? Ik vind dat persoonlijk altijd wel een veilig gevoel en ze zijn niet zo duur, die simpele met een elastiekje heb je al voor een euro of 30.
bo0tjeee schreef:Hmm.
Als ik jou was zou ik als eerste met goed schoensel rijden.
En ja, hier begin ik wel over, want het is levensgevaarlijk. Ooit er wel eens doorheen geschoten en de gevolgen hiervan gezien? Geloof me, dan ga je wel moet goede schoenen en chaps rijden of met nog beter, laarzen.
Silkaay schreef:liedje89 schreef:Ik vind het een leuk paardje, en vind jullie ook best een goede combi! Als jullie straks les hebben gaat dat helemaal goed komen denk ik.
Je zij trouwens in het begin ergens dat je fijner reed met je gewone schoenen (als ik dat goed heb begrepen) en ook met je rij schoenen wel eens door de beugel bent geschoten. Is het dan geen goed idee om voortaan met veiligheidsbeugels te rijden? Ik vind dat persoonlijk altijd wel een veilig gevoel en ze zijn niet zo duur, die simpele met een elastiekje heb je al voor een euro of 30.
ja :p euhm thoh ja. heb niet echt een antwoord euhm :p
als ik mijn hakken meer uitdruk (wat ik nu wel al meer doe) kan ik er toch niet door schieten? :d
Silkaay schreef:ik zal zien (: Mijn budget is al bijna op :p du zal niet voor in het korte zijn dan. en eerst moet ik nog mijn bestelling binnenkrijgen
Silkaay schreef:@ anneliesdj
Misschien raarMaar mijn houding hangt af van paard tot paard. Nuja, persoonlijk vind ik hem toch wel al beter dan in het begin met Moonlight. Ik laat ze tijdens het longeren af en toe over een (enkel) balkje lopen.
Silkaay schreef:Dorienn schreef:Ik vind dat die stiek een stuk langer mag. Je paard is niet gewent in deze houding te lopen, en nu wordt hij in deze houding gedwongen. Want ja, hij kan zijn neus niet naar voren doen en hij kan ook niet lang en laag rijden, want dan wordt hij naar 'binnen' getrokken. Spieren train je door afwisseling, en niet door altijd in dezelfde houding geknupt te staan. Je paard krijgt hier alleen spierpijn van. Graag zou ik enkele rijfoto's zien zonder stiek, waarbij je je paard actief van achteren rijdt en over de rug rijdt. En laat dat hoofd waar dat is. Nageeflijkheid is een GEVOLG van actief rijden, aan het been zijn, luisteren naar zit, naar miniminiminimale teugelhulpen. En tis niet omdat je paard in zo'n houding loopt dat hij deze punten is.
Eventueel wel een martingaal, zodat ze dr hoofd niet meer heel hoog kan houden. Maar vaak is de oorzaak van sterrenkijken stress, slechtpassend zadel,... Mijn paard heeft soms ook zijn momenten, maar dat dier is vroeger zo ontzettend verreden. Gewoon actiever rijden, en voorwaarts met die handen. Mijn paard is aan het been en dat hoofd zakt dan weer.
Je houding is verbeterdtop !
snap die zin niet echt(in het vet)
Foto's zonder komen nog, moest ik nu iemand hebben die fotos kon trekken .. Helaas moet ik nu alleen gaan![]()
Dankuwel.
liedje89 schreef:Silkaay schreef:ik zal zien (: Mijn budget is al bijna op :p du zal niet voor in het korte zijn dan. en eerst moet ik nog mijn bestelling binnenkrijgen
Gevalletje geld op, stuk maand over. Heb ik nou noooooit
![]()
(onschuldige blik
).
Maar goed dat ik geen eigenpaard heb, ik zou de hele divoza leeg kopen en de rest van de maand op een houtje bijten
anneliesdj schreef:Silkaay schreef:@ anneliesdj
Misschien raarMaar mijn houding hangt af van paard tot paard. Nuja, persoonlijk vind ik hem toch wel al beter dan in het begin met Moonlight. Ik laat ze tijdens het longeren af en toe over een (enkel) balkje lopen.
Dat is helemaal niet raar hoor, hebben wel meer mensen last van![]()
Je zit vrij ver achterin je zadel waardoor je je been naar voren steekt en dat zorgt er weer voor dat het moeilijker is je hand stil te houden waardoor het voor je paard moeilijker wordt een stille aanleuning te houden.
Als je rijd zonder beugels en teugels moet je je puur op je zit concentreren om er niet af te kukelen en zul je dus meer voorin je zadel zitten en je been mooier naar beneden houden.
Je kunt met longeren rustig 5 of meer balken op de volte leggen(wel rustig opbouwen), is een goede spiertraining voor je paard. Ook kun je in-uitjes springen maar aangezien je haar nog maar net hebt is dat misschien nog wat veel gevraagd