Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
DjunDjun schreef:Is ze misschien erg hengstig?
Ik heb een paard gereden die was eens zo hengstig dat ze hetzelfde gedrag vertoonde maar dan nog erger. Als ze vaststond kon je haar amper weer losmaken, zo stond ze om te diedelen en zenuwachtig te doen.
superwoman schreef:ik zie ook geen bang paard. Ik zie een paard dat aan het werk (energie kwijt) gezet moet worden, daardoor zal ze ook beter gaan luisteren. Imo wordt er veelste moeilijk over gedaan en maak je het probleem straks alleen maar groter.
[naam] schreef:Gisteren was die paniek niet in haar ogen te zijn en nam ze een loopje met me, en dat pik ik niet.
[naam] schreef:Zou fijn zijn als je dat ook even leest, voordat je zoiets aanneemt.Ik had toch wel het idee dat ze iets eng vond, maar er kan ook een stuk verveling bij zitten.
Ik hoop dat mijn aanpak van gisteravond goed is en ik het daarmee op kan lossen.
Oakland1990 schreef:@Slimmerik: zo'n halster maakt een bang paard nog banger, en een dominant paard nog dominanter...
KoudbloedKim schreef:Kim is niet verhuist naar een andere stal.
KoudbloedKim schreef:Spatter: Op het moment dat Kim in de wei stond (na haar ontsnapping), was de 'schrik' weg en waren de grasjes belangrijker.
Ja, dan krijgt ze van mij wel op haar donder.
Ik ben het met je eens dat je angst niet moet afstraffen, maar ik laat het ook niet toe dat ze, letterlijk, op me springt.
KoudbloedKim schreef:Monica08: Kim geeft niks om een zweepje, daar heb ik al eens een topic over geopend.
Als ik haar een tik geeft, reageert zij door de richting in te lopen waar het zweepje (dus ik) is.
Dat is geen dominantie, maar onbegrip.
Nee, en ik heb ook geen geld om een professioneel iemand te vragen.