Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Roane schreef:Het is nog niet over, maar ik weet zeker dat het van de winter heel snel zal gaan en dat wil ik voor zijn.
Vandaag tijdens werk () heb ik er nog eens aan gedacht. Ik stelde me Bart voor als een paard dat vol artrose zat en niet meer overeind kon of wilde komen, of Bart met een hangend hoofdje van de pijn.
Ik heb dat namelijk al eens gezien, bij manegepaarden, en bij eigen paarden wiens baasjes stug vol bleven houden dat de medicijnen écht wil werkten.
Hier op bokt ben ik ook eens een filmpje tegengekomen van een paardje die heel erg opgeknapt was dankzij een bepaald medicijn, maar zo ver wil ik niet gaan. Dat ik zelf sta te juichen aan de zijkant omdat ik zie hoeveel moeite Bart dan heeft met opstaan, en hoe trots ik dan zal zijn 'als hij toch weer staat.'
Dus of het te vroeg, ik denk dat ik gewoon blijf bij 'liever te vroeg dan te laat.'
Ik blijf in mijn verdriet maar vergeten dat de winter komen zal, dat de zomer niet voor eeuwig is, en als ik dan voor de geest haal hoe hij vorige winter liep, en de artrose is nu erger. Dan kan deze keuze alleen maar de juiste zijn.
Dus ik begin een beetje vrede te krijgen met komende woensdag.
Maar ik maak nu al zo'n zooitje van werk omdat mijn gedachten continue ergens anders zijn, schaam me een beetjeHet is
begrijpelijk, maar ergerlijk, dat ik echt alles door elkaar haal in m'n verwarring.
pentium schreef:Ik heb even moeten nadenken, omdat dit berichtje van mij een andere kijk geeft dan vele andere berichtjes. Terwijl ik het wel ontzettend moedig vind als je deze keuze, om lijdensweg te besparen, kunt maken.
Maar Roana, ben jij er wel aan toe en is je paard wel zover? is de levenslust eruit? Je maakt jezelf helemaal gek met de gedachte en denkt nu al aan de winter, maar bekijk het eens anders.
Zelfs in de winter kun je nog de beslissing maken, als het echt niet gaat. Dan weet je het tenminste zeker dat je het moet doen. Zie nog niet op tegen de toekomst, je weet nooit hoe de toekomst zal zijn.
Atrose stopt niet, maar het heeft ups en downs. Het kan goede jaren en slechte jaren hebben, ook na slechte jaren kunnen weer wat betere jaren komen (stijfheid hoeft niet altijd pijn te betekenen). Ik spreek uit eigen ervaring. Als je je dier laat inslapen dan weet je wanneer moment daar is. Misschien komt dat nog bij jou dat je er ineens vrede mee krijgt. Dan weet je zeker dat het niet meer langer zo kan en dat je het moet doen. Dat mis ik (nog) in jou berichtjes.
luister naar jezelf..
Vergeet niet dat niets moet, zelfs nu je een afspraak hebt gemaakt, ben je niet verplicht je paard te laten inslapen. Het is jouw paard, jij weet hoe hij zich voelt. We hebben respect voor je keuze, wat dat ook zal zijn. Heel veel sterkte !!! Ik vind het echt heel erg voor je, als je je paard moet laten inslapen, sterft een stukje van je hart...