Mijn meisje, zomaar weg..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Lizzy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 22:35

Wat een erg verhaal zeg!
Ik kan me echt niet voorstellen dat een vader dat kan doen.
heel veel sterkte. Y;(

HuppeltjeZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 22:35

slimmerik schreef:
Tja, kort samengevat kan ik vader toch ook enigszins begrijpen. Kind stapt naar de advocaat omdat ze vader niet meer wil zien omdat hij zijn vriendin belangrijk vindt. Hij moet toch het volle pond voor het paard blijven betalen....

Tja..... ik snap zijn standpunt ook wel hoor. Bovendien rijdt TS op een verzorgpony..... dus zal niet alle aandacht meer voor het paard gehad hebben. Vader ondertussen maar dokken voor dure stalling.

Ze hàd nog geen verzorgpony toen ze Beauty nog zag!
En misschien is het niet leuk voor hem dat ze niet meer zovaak naar hem toe wilt maar hoe zou jij je voelen!? Zijn je ouders wel gescheiden? Als ze dat niet zijn, snap je er natuurlijk niks van! Ik vond het ook steeds moeilijk als een van men ouders een nieuwe liefde had hoor! Het is alsof je niets meer voor hen betekend! En trouwens, ookal zou het erg zijn en blablabla ZOIETS DOE JE GEWOON NIET! :(

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 22:39

@ slimmerik : uit je laatste reactie laat je weer uitschijnen dat je men verhaal totaal niet snapt. Denk je nu echt dat ik 'gewoon' omdat ik niet zoveel mag computeren en ik de vriendin van m'n vader haat naar de advocaat zou stappen? I don't think so. Ik weet niet wat je beeld van de gemiddelde veertienjarige is maar als die is zoals je doet uitschijnen in je reacties, ben ik niet zo ;)

HuppeltjeZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 22:40

Pfuh! Jaloers op de vriendin van je papa?!
Wie zegt dat ze jaloers is op de vriendin van haar papa!?
Als ik naar mijn papa ga verveel ik mij ook en als ik dan mijn stiefbroertje en stiefmama zich zie amuseren, dàn ben ik jaloers en daarom ga ik ook niet zo vaak naar mijn papa, ookal wíl ik dat wel, ik heb er geen vrienden dus ook geen tijdsverdrijf behalve de PC en als ik daar maar 2uur op zou mogen!?
Het is al erg genoeg dat mijn stiefbroertje MIJN kamer als speelkamer heeft gekregen! En daardoor ben ik boos, jaloers,.. Hoe moet Joycebunny zich dan voelen!? Ik mag eigenlijk écht niet klagen, zij wel!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 22:40

slimmerik schreef:
Inney schreef:
Slimmerik: Deels kun je het begrijpen. Maar moet dat dan persé op zo'n achterbakse manier? Hij had op zijn minst kunnen zeggen wanneer de paarden verkocht werden, lijkt me. En bovenal, een vader hoort zijn veertienjarige (!!) dochter niet zo te chanteren.

Een veertienjarige dochter die naar de advocaat stapt omdat ze maar 2 uur mag computeren en jaloers is op de vriendin van haar vader ..... is ook een beetje chantage imo.

Maar denk dat het is zoals meestal het geval is: waar 2 vechten hebben 2 schuld.

Mijn ouders zijn ook gescheiden. En ik wil helemaal niet zielig doen. Maar er is ook wel erg veel ruzie geweest. En ik weet voor meer dan honderd procent zeker dat TS niet alleen naar de advocaat is geweest voor de te weinige computer uren...

(Als je meer 'uitleg' wilt, graag PB, want het is nogal persoonlijk, maar ik snap de Ts volkomen)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 22:42

Moderatoropmerking:
Ik heb een boel oneliners als "sterkte" verwijderd. Ook zou ik graag wel een klein beetje matiging van toon zien in dit topic, van zowel TS als sommige anderen die hier posten. Ik snap het verdriet van TS heel erg goed, maar feitelijk is dit een kwestie tussen een minderjarige en haar vader. Iedereen kan en mag zijn mening zeggen, maar ik wil hier geen scheldwoorden of andere ongezellige termen meer voorbij zien komen.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 23:07

Citaat:
ik krijg net een smsje van hem :
Beauty is in prima conditie, ze wordt elke dag gereden en ze rijdt volgende maand een wedstrijd dressuur.
Ik ga nu veel reacties krijgen van 'nou dan weet je dat ze goed staat toch'
nou denk je echt dat mijn vader daarom een sms zou sturen, deze sms is enkel om mij stikjaloers te krijgen en
om me me gewoon rot te laten voelen ;(

Gewoon terug-smsen; Bedankt pap, ik ben ontzettend blij dat het zo goed met Beauty gaat, ik denk er veel aan. Nu hoef ik me geen zorgen te maken!

billionache

Re: Mijn meisje, zomaar weg..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 23:08

heb al geantwoord : 'tss.. goeie vader ben jij' ;)

Esther_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 23:14

ik heb je topic meegelezen en weet precies hoe vaders kunnen zijn ..

Toch heb je met je sms het niet echt heel handig aangepakt.. dit is juist wat hij wil horen, dat je jaloers bent enz.
wat nakisha zei was een slimmere oplossing, dan pak je hem terug..

waarom zou jij je paardje niet willen kopen ALS je vader hem weg zou doen? Waarom zou je eerder je vz pony kopen als toen je eigen? (sorry, ben benieuwd na)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 23:19

Lees het topic door, mijn vader wou haar absolúut niet verkopen aan mij (ik weet zelfs niet of hij haar nu nog verkoopt).

Ten tweede, die sms heb ik gestuurd toen ik nog BOOS was. ;)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 08:35

Is er niemand die kan bemiddelen tussen jou en jouw vader? De moeder van jouw vader bijv? Iemand die kan proberen dat jullie met elkaar kunnen praten zonder alle emoties, gekwetstheid, etc.
zodat je je eigen paard mag zien/houden.

Esther_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 09:46

Joycebunny schreef:
Lees het topic door, mijn vader wou haar absolúut niet verkopen aan mij (ik weet zelfs niet of hij haar nu nog verkoopt).

Ten tweede, die sms heb ik gestuurd toen ik nog BOOS was. ;)

Ik zeg ALS ... dus moet jij ook even goed lezen (ik heb hele topic door gelezen)

En ik zeg alleen dat het slimmer was geweest ..
Dus volgende keer even afkoelen en dan wat terug sturen misschien slim ?

de meeste hier proberen je alleen te helpen :). niks is aanvallend bedoelt ofzo

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:03

Pfff, wat een actie van je vader zeg :s Vind het eerlijk gezegd behoorlijk laag van hem, wie is hier nu volwassen :s

Ik hoop voor je dat je je paardje nog kan zien zonder gedoe met je vader!

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 19:27

Dit kan je vader je toch niet aandoen. Dat klinkt zo idd als chantage. Jij moet niet tussen de scheiding van je vader en je moeder in zitten. Je vader maakt toch zelf de beslissing om daar te gaan wonen (niet dat de woningen voor het oprapen liggen hoor...). Ik kan mij best voorstellen dat je niet zoveel wilt reizen elke dag, dat gaat je opbreken na verloop van tijd denk ik. Misschien herkent iemand op bokt je paardje wel en weet die waar ze nu staat.

acera1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 16:58

Ik kan dit bijna niet geloven -:(- Wat vreselijk voor je! Ik wens je veel sterkte en ik hoop zo voor je dat je ze ooit weer eens terugkrijgt! :(:)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 17:02

Even weer een update ;
Ik krijg een nieuwe pony. Ja, nu krijg ik vast veel reacties dat dat wel héél snel is na Beauty enzo. Ik mag van m'n moeder Beauty opzich wel kopen, maar m'n vader wil het niet en mogelijkheid tot een tussenpersoon heb ik ook niet. Daarom heb ik besloten om een andere pony te kopen. Ik moet toch écht verder vind ik. Ponylief zal Beauty zeker en vast niet kunnen vervangen, dat kan niemand, maar hij zal de pijn zeker verzachten. Zo kan ik me weer ergens op focussen waardoor ik mijn gedachten kan verzetten en niet non-stop aan m'n lieve merrie hoef te denken.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:04

jeetj hoe een vader zo zijn dochter kan klooten
hoop voor je ze dat je ze nog terug vind

En succes met je nieuwe pony

sweety-loves

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:08

Ik heb hier geen woorden voor ....
Dat je eigen vader jou dit kan aan doen...
Dat begrijp ik echt niet....
Echt onwijs veel sterkte en hoop dat je haar snel terug vind!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:14

De reactie van je vader vind ik in een woord: walgelijk. Hoe kan iemand zijn onenigheden over de rug van een paard uitvechten?
Ik snap je beslissing om door te gaan met een nieuwe pony, maar is dat niet ook stiekem een signaal naar je vader toe? Ben je er echt klaar voor?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 17:23

Is helemaal geen signaal naar m'n vader toe hoor, hij wéet het zelfs niet en ik ben niet van plan het te vertellen. Zou wel een goede manier zijn om te laten zien dat ik weer verderkan, dat zijn gedoe 'me niets kan schelen', maar nee hoor, ik koop echt geen pony om m'n vader een laars te lappen :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:32

Ik zou als dochter dan ook heel bot worden en een sms sturen.

Nou pa bedankt voor het zorgen van Beauty succes met haar.
Ow ja, ter info je bent welkom om mijn nieuwe aanwinst te komen bezichtigen hoor, ze staat hier op stal.

En verder zou ik dan maar denken.... doei pa je heb me te veel pijn gedaan.

Misschien zet hij haar dan te koop en kan je misschien via een belgische bokker haar laten kopen....

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:52

wat een misselijke streek zeg. echt heel erg triest..
wie is hier nu de volwassene. meid heel veel sterkte in het verwerken hiervan maar vooral in de zoektocht naar je paard.

EAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:59

Meid, wat super l*llig van je vader om je zo te chanteren!
Echt, heb er geen woorden voor, ik hoop echt dat je haar terugvind!

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:11

Fijn voor je dat je een nieuwe pony krijgt om in elk geval weer wat fijner in je vel te komen zitten.

Ik vind het echt vreselijk dat ouders zo met hun kinderen om kunnen gaan. Pony als middel om lief gevonden te worden.... dan heb je ergens iets niet helemaal goed geleerd. Handiger had hij gezegd: weet je wat, ik hou Beauty voor je. Misschien was je hem dan vanzelf al iets meer gaan waarderen. Op de manier zoals hij het nu aanpakt, schiet je er niks mee op. Ik kan me al je frustraties goed voorstellen.
Probeer de eer aan jezelf te houden, en mocht je toch nog Beauty kunnen overnemen, meteen doen. (bijvoorbeeld via een ander persoon die doet alsof hij hem wil kopen en hem dan aan jou doorverkoopt :+ ) Maar tot die tijd, veel plezier met je nieuwe pony :) en veel sterkte met je familie.

elisespunky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:54

jeetje wat een verhaal

veel sterkte meis en ik hoop dat je haar terug krijgt