2x vallen in 1 wedstrijd haha

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:03

Krissie0 schreef:
[Ik rij 20 jaar en heb nog steeds stress voor een wedstrijd maar dingen vergeten wat ik heb geleerd heb ik nog nooit gedaan...

Vergelijk het maar met het rijbewijs halen. Mensen die het in de les hartstikke netjes doen, en vervolgens met het examen niet meer weten wat links en rechts is, die met 30 willen invoegen op de snelweg etc. DAT doen zenuwen met sommige mensen :j

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:04

Sonja schreef:
Krissie0 schreef:
[Ik rij 20 jaar en heb nog steeds stress voor een wedstrijd maar dingen vergeten wat ik heb geleerd heb ik nog nooit gedaan...

Vergelijk het maar met het rijbewijs halen. Mensen die het in de les hartstikke netjes doen, en vervolgens met het examen niet meer weten wat links en rechts is, die met 30 willen invoegen op de snelweg etc. DAT doen zenuwen met sommige mensen :j

Mooi uitgelegd, alleen zullen de meesten hier nog niet weten hoe ze een rijbewijs moeten halen :p.. (aangezien de meesten hier wat jonger zijn denk ik)

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:06

Sonja schreef:
Krissie0 schreef:

DAT hoef je mij NIET uit leggen. Ik weet wat het is om stress te hebben tijdens een wedstrijd vroeger zelfs zo erg dat ik 2 nachten ervoor niet sliep en de dag zelf er soms ziek van was.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:08

Sonja schreef:
Ik snap niet zo goed hoe ze het dan moeten leren, als ze het niet meer mogen oefenen?

Dat scheidt de Talenten van de Lowlanders. :) Zij die het niet in 1 keer foutloos en perfect kunnen hebben niets te zoeken in de buurt van paarden, behalve uiteraard om de Talenten te aanbidden :)

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:09

Geweldig die filmpjes!!
Ik herken mezelf er wel in zo'n jaartje of 30 geleden toen ik dus jou leeftijd had die jij nu hebt.
Top hoor meid dat je er weer op stapt,er zullen genoeg meiden zijn van jou leeftijd die jankend naar mammie gelopen waren en er nooit meer op gegaan waren.

Probeer volgende keer wel teugel los te laten als je valt en nog een paar keer doorrollen van het paard af met je armen voor je gezicht,die pony wordt wel door een ander gevangen,denk aan je eigen veiligheid ivm met naslaan of op je stappen van de pony.

Gewoon lekker doorzetten,lukt je vast!

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:15

vind ook dat het hier heus wat minder mag..
Op veel manege's gaat het er zo aan toe hoor!
en om je af te geven op dit meisje is ook niet slim, want die heeft er niks aan.
Naar de manege stappen heb je meer aan ;)
ik zou natuurlijk ook zeggen zitles en eerst dressuur matig, maar op welke manege gebeurt dat nou ?
probeer inderdaad wel de teugels los te laten, nou krijg de pony ook een ruk na in de mond.
succes

DmNqUe

Re: 2x vallen in 1 wedstrijd haha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:19

het lijkt ook wel een beetje of je het leuk vind dat je allemaal dit soort reacties krijgt :
dit staat in je beginpost :

Graag reactie
En krijg vast veel commetaar xd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:21

ik snap wel waarom je er vanaf gevallen bent. je bent veelste onrustig en alles moet snel en vlug.
wel dapper dat je dit paard hebt genomen, terwijl je eigenlijk op een ander zou gaan.
blijf oefenen en neem goed les, en voorlopig ook wat minder heftige paarden en let op je strenge handhouding want hoe jij reed op de wedstrijd is niet goed natuurlijk!
naar het moet wel goed komen ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:21

Jasterina schreef:
ik zou natuurlijk ook zeggen zitles en eerst dressuur matig, maar op welke manege gebeurt dat nou ?

Wat een aannames :) Maar ik ben vooral benieuwd of welke hoeveelheid zitles en dressuurles je echt voorbereidt op zo'n situatie. Als ik naar mijn eigen ervaring kijk kan ik alleen maar zeggen dat het niet zo is, dat dressuur iets heel anders is dan door een parcoursje sturen, en dat ik de beweging van springen echt heel anders vindt en apart moet leren. Door... jawel, te springen. Doen doen doen.

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:36

KiWiKo schreef:
BeautyEmily schreef:
Opzich denk ik dat de ts nu best weet dat het geen goede manier is om zo te rijden, ts misschien eens een goede instructeur zoeken? Niet alleen voor springen maar ook voor dressuur, dressuur is namelijk de basis voor het springen! :)

Voor een 12 jarige manegeruiter vind ik voor een dat TS het niet verkeerd doet........... Tuurlijk als een van mijn leerlingen zo de baan door zou gaan op haar EIGEN paard na toch intensieve priveles.......... dan heb ik daar ernstig moeite mee........

maar komop zeg!!! beetje relativeren die handel!

hahaha ik heb al jou quote's gelezen (Geweldig) en ik ben het elke keer helemaal met je eens!
een 12 jarige moet het nog leren, en op de manege ook, mensen soms toch kwetsende kritiek geven snap ik niet, meisje is 12!!

gewoon door gaan meid! laat je niet kisten, volgende keer gaat het je hardstikke goed af..!
vond het zo goed van je dat je zo snel opstond er er weer op klom! dat zijn de echten, gewoon doorgaan!

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:39

Krissie0 schreef:
Nee gelukkig niet nee. Ik ben mezelf en niet iemand anders :D

Gedraag je dan ook alsof er niemand anders van jou is, want nu kom je over als een zware meeloper..

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:39

Komop, weet nu eens serieus zeg ;)
Iedereen is ooit moeten beginnen hoor ..
En ik druf te wedden, dat het er dan ook zo uit heeft gezien !

Aan TS, vindt het knap dat je er terug op bent gekropen,
En wat rot voor je, dat Erna kloiek kreeg zo vlak voor de wedstrijd..
Natuurlijk stress je dan !
Ik zou wel wat doen me de tips die je hier heb gekregen,
Maar, dat doe je zeker !
En, uit je fouten leer je he
Succes met je volgende wedstrijd

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:31

Conclusie: deze combinatie was gewoon niet geschikt :) .
Meisje kan netjes rijden, pony kan ook best een fijne pony zijn, alleen samen pakte het gewoon totaal niet uit. Dat hoeft imo nog niks te zeggen over de manege, instructie of amazone an sich. De combinatie van factoren was gewoon niet goed, alles heeft betrekking op elkaar.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 00:24

he TS, na een reactie van Kiwiko over of ik zelf zo goed reed op die leeftijd, moest ik opeens aan een eigen springwedstrijd van mezelf denken. Ook onderlinge manegewedstrijd, mijn pony sjeesde werkelijk waar langs ALLE hindernissen, tja, wist ik veel dat je 't nog een keertje opnieuw mocht proberen als ze er langs gaan? alhoewel ik vermoed dat 't me dan NOG niet geluk was, maargoed :+ wat ik wil zeggen, je bent niet de enige en over een paar jaar kan je er om lachen :D

vind deze actie van mezelf namelijk best komisch, en is ondertussen wel een jaartje of 10 geleden :j

Prinssieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 00:40

Sonja schreef:
Krissie0 schreef:

Ik vind je doet het voor de lol dus waarom zou je gestressd zijn.
Denk er altijd aan als je de zenuwen voelt op komen ik doe het voor de lol.
Geldt ook beetje voor auto rijden denk er aan als ik nu rustig blijf en mijn best doe dan heb ik het gehad en heb ik altijd vervoer.
stress is het slechtste wat je kan hebben. alleen er zin in hebben(gezonde stress) is niet erg.
want als je altijd gestresst bent en met wedstrijden niets meer weet STOP dan alsjeblieft:)

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 09:13

Citaat:
Krissie0 schreef:

Citaat:

Ik vind je doet het voor de lol dus waarom zou je gestressd zijn.
Denk er altijd aan als je de zenuwen voelt op komen ik doe het voor de lol.
Geldt ook beetje voor auto rijden denk er aan als ik nu rustig blijf en mijn best doe dan heb ik het gehad en heb ik altijd vervoer.
stress is het slechtste wat je kan hebben. alleen er zin in hebben(gezonde stress) is niet erg.
want als je altijd gestresst bent en met wedstrijden niets meer weet STOP dan alsjeblieft:)

deze meid doet het ook voor de lol, en toen ik die leeftijd had vond ik het ook hardstikke spannend! en dat is gewoon heel normaal, en als je ook nog eens op een ander paard moet, maakt het dubbel zo spannend! en als je met de wedstrijd niets meer weet volg je gewoon de nummers van de hindernissen weetje het zo weer ;) hoef je ook niet te stoppen!

Whizzy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 09:58

je zou hem nagevelijker moeten rijden zo heb je hem meer onder controle !

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 10:03

Je moet duidelijk nog werken aan je onafhankelijke zit. :')
Je hebt totaal geen controle, zeker in het tweede filmpje niet, en bent onzeker. Dan neemt het paard een loopje met je.
Hij heeft volgens mij bijna alles bepaald wat jullie gingen doen.

Probeer niet te erg ondersteboven te zijn van een val en zelfverzekerder te zijn, dan gaat het veel beter.
Zorg dat je ontspant op het paard.

Succes. :)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 10:10

Ik wilde gisteren de filmpjes al kijken, maar ze deden het bij mij niet. Ik had alleen het commentaar gelezen. Nu zie ik de filmpjes. Ik had het allemaal veel dramatischer verwacht na het lezen van de reacties. Daar waar de pony niet mee wil is ze grover met de handen, maar daar waar hij netjes galoppeert, valt het allemaal wel mee. En Ik ben na 20 jaar ervaring ook grover met de handen als een paard niet naar de sprong gaat, want wat er ook gebeurd, hij gaat erover.
Wel heb ik de mening dat de zit van de ruiter te onstabiel is. Het niet goed mee kunnen zitten op de sprong en ook de 2e val zijn daar een voorbeeld van. Daar mag de manege in de lessen een stuk mee aandacht aan besteden.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 10:11

Ik zou nog maar eens even gaan oefenen. Je kunt niet springen (blijft constant achter de beweging) en je kunt duidelijk niet rijden, want je valt eraf als de pony..... tja, wat doet de pony in filmpje twee eigenlijk dat je eraf moet vallen? Stoppen? Draven? Hij doet in ieder geval niets spannends en je ligt er al naast.

Ga nog maar eens even flink oefenen zou ik zeggen.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 10:13

Oh, en laat in het vervolg alsjeblieft de teugels los als je valt. Nu lig je op de grond en wordt de pony alsnog even lekker in zijn mond gerukt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 10:14

Whizzy123 schreef:
je zou hem nagevelijker moeten rijden zo heb je hem meer onder controle !

Whizzy123, zou je ook uit kunnen leggen hoe je dat deze ruiter zou willen laten doen?
Ik heb niet zo heel veel rijtechnisch verstand, maar volgens mij is deze ruiter namelijk nog absoluut niet aan 'nagefelijk rijden' toe? Ik dacht dat nagefelijkheid van een paard een resultaat was, geen doel.

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 10:39

HindaFree schreef:
het enige en eerste wat ik dacht .... waar heb je leren rijden... en dit is echt prutser werk ;)

Beetje ontmoedigend dit vind je ook niet? Vind eigenlijk dat je dit niet hoort te zeggen. De ts is 12, kommop zeg! Je bent 19, dan zeg je zulke dingen vooral niet! Ik zou wel eens willen zien waar jij hebt leren rijden en of jij het allemaal wel zo goed kan!

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 10:42

Kom op eej zijn jullie kleuters ofzo. Dat meisje weet na 9 pagina`s echt wel dat het er niet goed uitzag.

En kijk ff lekker allemaal naar julliezelf netalsof iedereen op 12 jarige leeftijd al goed kon rijden, dit meisje heeft een fout gemaakt, en ik denk dat ze het nu onderhand wel weet.
Wat mijn moeder altijd zei vroeger van fouten leer je, en ik denk dat zei hier wel van heeft geleert.

En dat mensen hier allemaal roepen dat ze de pony nageefelijk moet laten lopen, kruip zelf maar eens op zo`n manege pony en laat die maar eens nageefelijk lopen, is nog niet zo makkelijk hoor.
Toen ik 12 was dacht ik als ik heel hard in mijn pony`s mond was dat ze dan wel aan de teugel ging, zeer grote fout van mij, maar daar heb ik wel van geleerd, en ik denk dat als dit meisje wat ouder word dat zei dat ook wel gaat in zien dat dit gewoon fout was.

Dus als jullie gewoon kritiek geven waar zei ook daadwerkelijk iets aan heeft, op een manier dat een 12 jarige dat ook begrijpt.
:wave:

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 10:58

Wiebe___ schreef:
Kom op eej zijn jullie kleuters ofzo. Dat meisje weet na 9 pagina`s echt wel dat het er niet goed uitzag.

En kijk ff lekker allemaal naar julliezelf netalsof iedereen op 12 jarige leeftijd al goed kon rijden, dit meisje heeft een fout gemaakt, en ik denk dat ze het nu onderhand wel weet.
Wat mijn moeder altijd zei vroeger van fouten leer je, en ik denk dat zei hier wel van heeft geleert.

En dat mensen hier allemaal roepen dat ze de pony nageefelijk moet laten lopen, kruip zelf maar eens op zo`n manege pony en laat die maar eens nageefelijk lopen, is nog niet zo makkelijk hoor.
Toen ik 12 was dacht ik als ik heel hard in mijn pony`s mond was dat ze dan wel aan de teugel ging, zeer grote fout van mij, maar daar heb ik wel van geleerd, en ik denk dat als dit meisje wat ouder word dat zei dat ook wel gaat in zien dat dit gewoon fout was.

Dus als jullie gewoon kritiek geven waar zei ook daadwerkelijk iets aan heeft, op een manier dat een 12 jarige dat ook begrijpt.
:wave:

_/-\o_ _/-\o_