30 en 31 Januari: Limburgse Kampioenschappen 2010!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Anke_

Re: 30 en 31 Januari: Limburgse Kampioenschappen 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:57

Ik ga ook liever naar Bocholtz dan naar Geleen, maar dat komt meer omdat ik geen fan ben van de trein :+

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:04

En van de stenen/kuilen in de ring, maar goed.. Ben er al jaren niet meer geweest :x Bocholtz vond ik echt de beste wedstrijd van het seizoen, je kreeg beetje zo'n nationale wedstrijd gevoel op dat witte zand met bloemetjes langs de ring..

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:06

Al kon je daar ook de pech hebben, dat je op de ringen moest die meer op een berg lagen, maar nog altijd fijner dan Geleen in mijn ogen.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:26

Nee afgelopen jaar waren alle ringen in de grote nieuwe springbak met agterberg bodem, wel verdeeld over 2 dagen, echt ideaal. En heb gehoord dat ze dat wilde gaan uitbreiden, maar hoe dat nu precies zit weet ik ook niet..

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:27

Dat wist ik :j Dat is echt super fijn, betere bodem kun je je niet wensen :Y)

We zullen het van de zomer wel zien :)

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:29

Jup, wel beetje vreemd dat van midden en noord wel de selecties achter de wedstrijden staan. Van zuid nog niet.. En Melick zie ik er niet op staan..

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 21:37

Geleen neemt een super initiatief. Ik heb gesproken met Wilma en die willen mij inhuren als fotograaf en ze zetten alles op alles om Geleen nu super te laten lopen. Ze hebben inderdaad een enquete gestuurd met jullie mening en zijn overwegen om enkele ringen op zand te laten starten. Mooi idee! :j

Bocholtz vind ik outdoor, naast Limbricht overigenso ook, een van de mooiste outdoorconcoursen!

Voor de mensen die geïntresseerd zijn; Enkele foto's laden zich nu op de site! :)

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:24

Mensen nu niet direct over elkaar heen vallen. Ik melde alleen maar de procedure die de kring gevolgd heeft in het aanwijzen van de selecties.
Ik kan het documentje nu niet meer 123 vinden, maar ik DACHT dat Bocholtz en Geleen niet zo goed gescoord hadden. Nogmaals dit is gebaseerd op de mening van max een handvol ruiters en sterker nog niet eens dezelfde ruiters.
Als ze nu een panel hadden gemaakt van een aantal ruiters die al die wedstrijden starten ( want dat zijn er tenslotte genoeg die dat doen) dan was er naar mijn mening iets veel objectievers uit gekomen. :?
Bocholtz heb ik ook altijd snel en netjes uitgevoerd gezien, ok de ringen (vooral in de lagere klasses) lagen vaak op hellend terrein, maar ja wat wil je in zuid limburg?
Eerlijk is eerlijk door de blessures van mijn paardje heb ik de laatste 2 jaar amper een outoorconcours gestart, dus hoe het de laatste jaren is geweest ??
Starten op zand is natuurlijk erg fijn maar ook niet altijd een garantie. 2 jaar geleden werd Maalbroek verreden op een zandbodem, perfect ! heel veel ruiters hadden dit gehoord en hadden afgelopen jaar daar ook ingeschreven. Werd er afgelopen jaar plots( te veel deelnemers???) gestart op een ingezaaid maisstoppelveld. Toen ik dat zag, was ik wel blij dat ik niet had ingeschreven alleen voor de zandbodem.
Hulsberg waar is dat afgelopen jaar gehouden ? 3 jaar geleden was dat bij Niessen voor toch? Maar ik heb begrepen dat die Niessen verhuisd is. Is het concours nu ook verhuisd?? :o

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:30

Hulsberg wordt bij stal Bemelmans gehouden, op zich een fijn terrein :) Tenminste dat was in 2008, 2009 ben ik niet gestart, dus weet ff niet waar dat precies was :o Ik meen op hetzelfde terrein.

Maalbroek was inderdaad fijn in 2008 op die zandbodem :)

Volgens mij vielen we elkaar niet aan, waren we alleen aan het vergelijken welk concours fijner was :Y)

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:36

WinkyTinky schreef:
@Au3: Ja ik had het al gezien :D . Een oefenrondje is nooit verkeerd he?
Welke wedstrijden start je nog? Ik ga nog naar susteren en naar beek!

Nou voorlopig eigenlijk geen enkele.
Heb in november 2 wedstrijdjes al geprobeerd, maar dat ging zo slecht ( 2x laatste :o :( ) dat ik besloot om toch eerst maar te zorgen dat ze thuis perfect loopt. Was eigenlijk veel te snel na blessure , maar hoopte me nog te plaatsen voor LK }:0 }:0 }:0 }:0
Paardje kan het allemaal wel maar amazone heeft (zeker bij het ontbreken van wedstrijdritme) zo'n last van zenuwen dat ik echt letterlijk met papbenen de ring in rijdt en dan heb ik weer een echte tutmerrie die daar heel handig misbruik van maakt. Kortom het moet thuis perfect gaan ,dan gaat het op wedstrijd ook weer goed. Als ik dan weer 2-3 x gereden heb en met een goed gevoel uit de ring ben, dan heb ik de rest van het seizoen weer geen last meer van stress.
Daarom was dit een handige manier zonder de druk van een officiele wedstrijd om te kijken waar ik sta.
Gaat het goed dan mss nog naar Margraten en anders pas weer naar Maasbree op 11 april

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:49

_Anke_ schreef:
Hulsberg wordt bij stal Bemelmans gehouden, op zich een fijn terrein :) Tenminste dat was in 2008, 2009 ben ik niet gestart, dus weet ff niet waar dat precies was :o Ik meen op hetzelfde terrein.

Ik ben echt niet bekend met de stallen in het zuiden, zelfs niet met die van bemelmans ( gaat googlen).
Het hulsberg wat ik weet van wedstrijd lag tegenover zo'n westernshop/daytona of zoiets??

_Anke_ schreef:
Volgens mij vielen we elkaar niet aan, waren we alleen aan het vergelijken welk concours fijner was :Y)

En daar heb je helemaal gelijk in, maar ik bedoelde eigenlijk pin me nog niet vast op mijn woorden, ik zoek morgen even dat documentje erbij.

Ik heb op mijn outdoorplenning op bassis van de toegekende selecties als de selecties in mijn lijstje gezet.
Dan kan ik precies zien wat selectie gaat worden. Vind het wel vreemd dat het voor kring zuid zo lang moet duren voordat dit bekend wordt gemaakt.
Ik dacht dat selecties zijn, Arensgenhout, Graetheide, CH Hingen, Hulsberg, De Paardenvrienden Echt en Beek.

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:59

Dat was inderdaad bij Niessen, maar daar is het al 2 jaar niet meer, maar is een fijne locatie :)

We zien het wel waar de selecties zijn, niet dat het mij echt uitmaakt, waarschijnlijk maak ik ergens in het seizoen de overstap naar het M1 of alles moet anders lopen, wat ook waarschijnlijk is :+

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 09:19

Ik meen dat Beek al jaren geen selectie meer is.. Melick normaal gesproken wel, die staat er nu niet op. Maar kan best zijn dat het dit jaar anders is..
Och ja we zien wel, misschien ga ik ook over, maakt me eigenlijk niet zo veel uit.. Vind het een beetje zonde om een heel seizoen alleen voor de kampioenschappen te rijden, kans dat ik daar iets maak is toch erg klein..

Ben vorig jaar ook niet in Hulsberg geweest, jaar daarvoor wel, was heel fijn terrein. Maar pap (soms mam) navigeert altijd, dus heb echt geen idee waar het is.. Volgens mij inderdaad bij Bemelmans.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 09:46

Hulsberg is bij Manege Bemelamns-terrein :j

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 10:55

Bij ons zijn het al jaren ongeveer allemaal dezelfde wedstrijden die selecties hebben (Nederweert, Helden, Reuver, Beesel en Laar) dit jaar is er Roggel bijkomen.

Moet wel zeggen dat wij hier totaal niet te klagen hebben met de terreinen. Vorig jaar is alleen Laar in het water gevallen (maar tegen die regen was ook geen enkel terrein bestand).

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:13

Maar jullie hebben ook geen bergen :+ De wedstrijden hier in de buurt zijn ook meestal prima.. Kom je zuidelijker dan Sittard, heb je kans dat het een beetje hobbelig gaat worden :+

Ben trouwens erg benieuwd waar de kampioenschappen gehouden worden komende zomer. Niemand wil nog :=

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:15

Tja, had je maar hier moeten gaan wonen :+. Haha, nee we hebben echt geluk met onze wedstrijden. De meeste zijn allemaal super georganiseert!

Van mij mag het wel weer in Baexem hoor :D (lekker dichtbij). Horst was voor ons al een klere eind, laat staan als je uit maastricht moet komen :=.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:16

Ja Baexem was nog een optie, maar Sevenum wil het niet meer, Stamproy niet, Horst niet.. Enja hier in het Zuiden is er gewoon de plek niet voor..

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:27

Misschien moet Grathem zich dan maar eens van hun goede kant laten zien (helaas hebben we wat weinig leden daarvoor :+)

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:28

Ik heb me vergist dames !
Hulsberg krijgt geen selectie dit jaar en Bocholtz wel !
Beek is idd ook al jaren geen selectie, maar het toedelen van selecties was ook vriendendienst ipv beste wedstrijden. Wat te denken van Echt, vorig jaar was volgens mij het 1e outdoorconcours in 10 jaar ( zo ongeveer) wat Echt organisseerde. Omdat het een goede kritiek heeft gekregen is het dit jaar WEL selectie. Het zelfde zal dan ook wel voor Beek gelden. als een organisatie zijn best doet voor een goed concours neer te zetten, dan moeten ook de beste selectie krijgen en die degene die het traditiegetrouw "verdienen ".
Erger nog is het feit dat niemand zich nog kandidaat heeft gesteld voor de regiokampioenschappen te organiseren !!
Sevenum heeft zich terug getrokken omdat ze paarden en pony's niet op 1 dag mochten laten rijden. Intussen geen nieuwe kandidaat.
1 idee was om dan maar een losse wedstrijd te bombarderen tot "regiokampioenschap dressuur en regiokampioenschap Springen "alsof dat straks nog een mooie glans aan een titel geeft.

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:30

REuver start ik meestal ook en ook Heibloem en stramproy zijn fijne westrijden. Als er niet een selectie is in kring zuid probeer ik meestal naar een wedstrijd in midden te gaan.
Dit jaar gaan we ook eens het eind naar Meerlo rijden, dat schijnt ook prachtig te zijn !!

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:36

Ah ok, dus Hulsberg is geen selectie dit jaar? Ik meende ergens gelezen te hebben dat het Geleen was, maar maakt ook niet zo veel uit, we zien het wel.
Meerlo ben ik nooit geweest :n Midden probeer ik inderdaad ook wel naar toe te gaan als hier geen leuke wedstrijden zijn. Reuver, Stamproy, Helden en Heibloem zijn fijne wedstrijden :j
Iemand wel eens in Maarheeze geweest? Is ook niet zo heel ver..

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:43

Zou je Ymke eens moeten vragen, die is daar volgens mij eens geweest. Ik alleen in de winter.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 12:40

Raggel schreef:
Ben trouwens erg benieuwd waar de kampioenschappen gehouden worden komende zomer. Niemand wil nog :=

Ik heb wel al gehoord waar evt de kampioenschappen gehouden worden :Y)

We zullen maar zeggen in kring noord.

waarom wil niemand meer eigenlijk?

Heb mijn dochter opgegeven voor de Citaverde wedstrijd, wel leuk een pony tussen de paarden, ze starten een L1 proef voor te proberen hoe die verloopt, in april willen ze over, een goede oefening van tevoren, ook omdat de eerste outdoor wedstrijd gelijk een selectie is en dan gelijk een klasse hoger, zo is misschien de eerste druk ervan af.

WinkyTinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 13:20

Meerlo is inderdaad een mooie wedstrijd met fijne terreinen. Werd voorgaande jaren ook ZZ-licht verreden en jonge paarden rubrieken. Ik ben ook wel benieuwd waar de kampioenschappen plaatsvinden. Hier in het zuiden kan ik me eigenlijk geen wedstrijd bedenken die geschikt is... Maasbree een paar jaar geleden vond ik ook niet verkeerd!