zware val na rijden op pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Niekdance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 22:15

Jezus, dit verhaal hoor je indd erg vaak...

Tis een vriendin van mij ook overkomen helaas liep het voor haar NOG erger af.. meiske heeft het na erg hard vechten helaas niet gered (gebroken nek)
Ze hebben ook een advocaat in de arm genomen de verkoper heeft namelijk een verkoop PLICHT! ik raad je aan om de advertentie uit te printen en stappen te ondernemen..Dit paard is duidelijk onbetrouwbaar en is voor een 'onervaren' ruiter geen geschikte optie... god weet welke gevolgen het allemaal nog heeft voor jullie dochter? misschien is ze nu zo bang geworden dat ze nooit meer durft te rijden..

Verder wil ik jullie heel veel sterkte wensen met het herstel en revalidatie van jullie dochter... niet alle paarden zijn zo.. maar n paard blijft een beest en is op een of andere manier altijd onbetrouwbaar.. toch hoop ik dat ze haar droom vast houd en zelf nog eens een paard krijgt die ze haar eigen mag noemen... Sterkte.!!!

NicoleWHS

Re: zware val na rijden op pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 23:01

Jeetje Niekdance wat erg!!

Gelukkig is mij dochter er dan beter vanaf gekomen.

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 08:21

Niekdance schreef:
Ze hebben ook een advocaat in de arm genomen de verkoper heeft namelijk een verkoop PLICHT!

Ik denk dat je inlichtingenplicht bedoeld?

Ben blij dat het de goede kant op gaat met je dochtertje Nicole3939!

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 12:09

Oh mijn god !
Dit is tog niet normaal meer :(

Ik vind dit echt heel erg voor je dochter.
Hoe gaat het nu met haar?
Het had heel anders af kunnen lopen, ze heeft geluk gehad.

Ik zou echt met een advocaat en die mensen aanklagen.
Dan kun je misschien een schade vergoeding krijgen.
Dit kan zo niet, die mensen moeten inzien wat ze gedaan hebben voordat ze nog meer families wat aan doen.

Kellsterrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 12:15

dit kan echt niet!
wat erg zeg.
ik hoop dat het wat beter gaat met jullie dochtertje.
in ieder geval heel veel sterkte

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 17:46

FrisianlOver en Kellsterr het gaat inderdaad al veel beter met me dochter.
En we wachten af wat de toekomst brengt.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 18:52

Dat is goed nieuws! 8-)
Morgen gaat ze weer de les in?
Wens haar maar veel plezier en probeer zelf niet in de stress te schieten als er iets gebeurt.
Het zal voor jou ook niet makkelijk zijn na zo'n lelijke laatste rit. ;)

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 19:00

Heb ik gedaan! *D

Ik ga morgen denk ik niet kijken, of toch stiekem :+

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 19:46

Ik heb net het hele topic doorgelezen. Wat erg zeg, ik werd er even stil van..
Maar gelukkig is het met je dochter nu allemaal al stukke beter!

Heel veel succes morgen als je dochter gaat rijden! :)

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 19:49

An1985 schreef:
jeetje wat erg!! kan me voorstellen dat jullie enorm geschrokken zijn! ik weet dat het weinig nut heeft om dit nu te zeggen maar ik stap NOOIT als eerst op de paard als ik een paard ga proberen.. laat eerst de eigenaar er alles mee doen voordat ik besluit of ik erop wil op niet..
sterkte!!

dat is hier hetzelfde, ook als er mensen bij paarden komen kijken, altijd netjes voorrijden. dan heb je toch een beeld.

Veel beterschap voor je dochter, hoop dat ze er niet teveel schrik ana over heeft gehouden

daantje5979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 15:45

Hoi hoi,
Als ik het goed heb begrepen heeft je dochter afgelopen vrijdag weer gereden... toch? Ben heel benieuwd hoe het is gegaan namelijk! ;)

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 16:20

Hoi Daantje

Niet zo heel goed, heel andere ruiter op dit moment.
Eerder was ze een beetje een brutale ruiter, die nergens bang voor was, nu heel voorzichtig, durft nu niet meer door te pakken. Ze zegt zelf dat ze het niet eng vond, maar haar lichaamstaal gaf anders aan. Hopen dat het tijdelijk is en er even overheen moet komen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 16:23

Jammer, maar wel logisch dat het haar niet in haar koude kleren is gaan zitten.
Hopelijk krijgt ze het vertrouwen weer terug en daardoor ook weer volop plezier in het rijden!

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 16:27

Pollewoppy schreef:
Jammer, maar wel logisch dat het haar niet in haar koude kleren is gaan zitten.
Hopelijk krijgt ze het vertrouwen weer terug en daardoor ook weer volop plezier in het rijden!

Ja vind ik ook logisch. Alleen omdat ze eigenlijk heel onbevangen ging poetsen, zadelen etc had ik dit eigenlijk niet verwacht.
Ze weet het zelf ook. Ze zei ook: mama ik weet niet wat er met me aan de hand is, maar het wil niet ;(

Ik heb gewoon gezegd dat ze weer langzaam aan moet beginnen en haar vertrouwen dan vast wel weer terug komt.

Alleen of ze ooit weer het brutaaltje van vroeger wordt, dat denk ik niet.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 16:31

Nee daarvoor is er misschien teveel gebeurd..
Wel lastig om te zien lijkt mij dat je dochter het zelf doorheeft. Sneu hoor..

Inderdaad langzaam weer beginnen en zien hoe het loopt. Wat een impact heeft zo'n val dan zeg...

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:51

FrisianlOver schreef:
Oh mijn god !
Dit is tog niet normaal meer :(

Ik vind dit echt heel erg voor je dochter.
Hoe gaat het nu met haar?
Het had heel anders af kunnen lopen, ze heeft geluk gehad.

Ik zou echt met een advocaat en die mensen aanklagen.
Dan kun je misschien een schade vergoeding krijgen.
Dit kan zo niet, die mensen moeten inzien wat ze gedaan hebben voordat ze nog meer families wat aan doen.

Nou ga ik heeeel voorzichtig vragen of ik de enige ben die het wel vind meevallen?
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het verschrikkelijk voor jullie (ts en familie) en voor de dochter natuurlijk en het is van de verkopers niet netjes dat ze niet hun medeleven hebben getoont! Dat staat buiten kijf. Ontzettend naar.
Ik bedoel wat de pony deed... In het springen 'opeens' keihard de bak door... Er zijn namelijk redelijk veel (zeer brave) paarden/pony's die in een bak met hindernissen wat heet worden, als de ruiter dan tegen zit, kunnen ze er vandoor spurten. Ook met de landing als de rug gevoelig is en de ruiter niet perfect meegaat kunnen ze in ene de rit aannemen.

Ik herhaal: heeel vervelend voor jou en je dochter en ik hoop dat ze ook in har koppie snel hersteld want over zo'n nare val heenkomen is niet niks! Sterkte

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:56

Punt is denk ik of dit van de pony bekend was bij de verkopers. Ze hadden dit er dan op z'n minst bij kunnen vermelden toen het meisje erop ging. Zeker wanneer er in een advertentie aangegeven wordt dat de pony superbetrouwbaar is...

daantje5979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:58

nicole3939 schreef:
Hoi Daantje

Eerder was ze een beetje een brutale ruiter, die nergens bang voor was, nu heel voorzichtig, durft nu niet meer door te pakken. Ze zegt zelf dat ze het niet eng vond, maar haar lichaamstaal gaf anders aan. Hopen dat het tijdelijk is en er even overheen moet komen.

Jeetje... Begrijp het natuurlijk wel, hoop inderdaad dat het tijdelijk is voor je dochter. Hoe voelde jij je, als moeder aan de kant? Kan me zo voorstellen dat het zo spannend is.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:39

nicole3939 schreef:
Hoi Daantje

Wat jammer. Maar wel begrijpelijk. Ik denk echt dat het een kwestie is van weer vertrouwen krijgen.
Ik vind het eigenlijk al heel knap dat ze er toch zo snel weer op stapt. Ik kan me nog goed herinneren dat ik als klein meisje op de manege in galop van een groot paard afgebokt werd en - zonder cap (wisten wij veel toen, wij hadden er geen verstand van en het was niet verplicht op de manege) - op mijn hoofd belandde. Ik had een hersenschudding. Bij lange na niet zo ernstig als wat jouw dochter had, maar ik heb een half jaar niet durven rijden. Daarna ben ik heel voorzichtig weer begonnen op een andere manege, op kleine pony's, maar ik heb nog 3 maanden niet durven galopperen. Stukje bij beetje kreeg ik weer vertrouwen en na ongeveer een jaar durfde ik alles weer. Ik denk dus echt dat het een kwestie van tijd geven is.

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:35

Ik heb al een tijdje dit topic 'in de gaten' gehouden, alleen niet gereageerd.

Echt naar, wel heel dapper van je dochter dat ze het toch probeert!

Kan me heel goed voorstellen dat ze een stuk voorzichtiger is geworden!!
Ik was eerst ook echt voor geen een pony van, maar nadat mijn 1e pony over me heen was gelopen ben ik toch stuk voorzichtiger geworden.
Alhoewel ik wel erg veel geluk heb gehad aangezien mijn pony van ruim zo'n 400 kg ook op mn rug is gaan staan.. (gelukkig had ik nog mijn body-protector aan.
Dus kwam ik er van af met een flink gekneusde arm..

Heeel veel succes en het komt vast allemaal weer goed ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:44

Jammer dat je dochter nu toch terug houdend is met rijden, wel te begrijpen uiteraard.
Hopelijk komt dat wel weer goed als ze weer wat meer gereden heeft.
En vind je uiteindelijk een leuk paard voor haar, waar ze alle vertrouwen in heeft.

Overigens zijn er ook keurige verkopers.
Zaterdag paard kopen geweest, (groen paard ca dik 2 mnd onder het zadel, beleerd in april/mei toen wei weer op.
voor kerst voor andere koper 5 x gereden, koper is niet geweest, was uitgegleden...)
Ik wist dat hij nog niet echt doorgereden was.
Ze hebben ook keurig vermeld dat hij de vrijdag ervoor voor het eerste sinds tijden weer gereden was. (sneeuw en ijs)
Heb hem zelf eerst mogen longeren en met het opstijgen eerst moeten hangen.
Eerst rondje aan de longe gestapt toen pas los.
Verkopers die zuinig zijn op kopers en paarden zijn er dus ook.
(overigens gekocht onder voorbehoud van goedkeuring :D )

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 22:05

Hoe ik me voelde langs de kant?? pff stond stijf van de zenuwen, maar ben wel blijven kijken (dus niet weggelopen, wat ik wel van plan was.) Mijn dochter keek me om de zoveel rondjes aan. Dus ik maar duim omhoog en blijven bevestigen dat het goed ging. Maar ondertussen zag ik in haar oogjes al genoeg. Zij snapt het denk ik ook niet zo. Zij zegt ook: ik ben helemaal niet bang, waarom rijd ik dan zo raar?
We wachten het gewoon even af, en hopen dat ze weer meer vertrouwen krijgt. En zo niet?
Jammer dan. als zezelf maar schik in het rijden heeft en houdt, dat is het belangrijkste.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 08:49

Wat knap dat ze er nu al weer op durft. Ik hoop voor jullie alle twee dat ze er heel snel weer plezier in heeft en van de angst af komt die er nu natuurlijk is.

En heel goed dat je bent blijven kijken, voor jou is dit natuurlijk net zo eng als voor haar!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 15:09

Vind het in ieder geval ook al super dat ze er weer op stapt! En dat ze opnieuw wat vertrouwen moet opbouwen.. das niet meer dan logisch. Als ze er op de manege even rekening mee houden en haar voorlopig op de wat bravere pony's zetten moet het helemaal goedkomen, en als ze over een tijdje een eigen pony heeft zal het allemaal nóg wat beter worden :)

Voor haar inderdaad wel heel rot dat ze er even geen touw aan vast kan knopen..

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 15:47

Ja ze geven haar gelukkig de bravere pony's en ze rijdt daar 2 x in de week. Vanavond mag ze weer.

De eigen pony? Ja op dit moment zit ik daar over te twijfelen.
Voordat we naar de bewuste pony zijn gegaan waren we bij een ander geweest, dat ging eigenlijk super.

Met deze mensen heb ik contact gehouden en zijn we gisteren geweest, maar het rijden ging nu niet goed.

We gaan woensdag nog een keer erheen en dan moet ik toch de knoop gaan doorhakken. Voorlopig alleen op de manege of toch deze pony kopen. De klik tussen mijn dochter en die pony was er de 1e keer duidelijk en nu niet.