Mijn nieuwe Paardje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 12:42

bigone schreef:
yfkelover, rijden met bandages bied geen enkele bescherming en is voor puur voor het plaatje, echter, uit onderzoeken is gebleken dat de kerntemperatuur van de pezen door bandages en verschillende soorten peesbeschermers na een kwartier werken al zo hoog oploopt dat er kleine beschadigingen in de pezen op kunnen treden, dit kan tot gevolg hebben dat de pezen zoveel littekentjes krijgen dat ze op een gegeven moment goed stuk gaan en daar zit je niet op te wachten, dus het advies is om, behalve wanneer het echt niet anders kan, beenbescherming te gebruiken die zoveel mogelijk ventileert en dat is iets wat bandages dus helemaal niet doen. Maar iedereen moet dit zelf weten dus vind je het leuk dan knoop je ze gewoon om.

Ik heb juist begrepen dat bandages juist erg goed zijn, vooral omdat ze na het werk de pezen heel langzaam af laten koelen, wat beter is voor de spieren en pezen...

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 13:43

Binckydenice

Re: Mijn nieuwe Paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 14:16

Werkbandages zijn elastische windsels, verkrijgbaar in allerhande kleurtjes, die voornamelijk steun bieden, doch in combinatie met onderleggers ook tegen blessures en het gevaar van doorbloedingsproblemen beschermen. Bandageren is namelijk letterlijk en figuurlijk best ingewikkeld. Wikkel je te strak, dan kan een goede doorbloeding belemmerd worden; wikkel je te los, dan kan dat tot het losraken van de bandage leiden en daarmee tot grote paniek bij paard en ruiter. Het bandageren an sich begint met het gladstrijken van de haren. Je begint met bandageren links. Je legt de punt van de bandage aan de binnenzijde van het been, een handbreedte boven de kogel. Vervolgens wikkel je de bandage linksom om het pijpbeen, dus eerst naar voren. Met de eerste slag leg je de bandage vast, dan ga je omlaag en leg je de bandage net om de kogel. Daarna bandageer je weer omhoog, waarbij je elke slag ongeveer voor de helft overlapt. Leg de bandage tot net onder de voorknie of het spronggewricht, en dan weer een klein stukje omlaag tot iets boven de helft van het pijpbeen. Zorg ervoor dat de sluiting goed vastzit.
Zie: http://www.rsc-degroenevallei.nl/paardenzaken.htm

Zelfs bij mensen wordt het aangeraden:
http://www.alfons-sport.nl/tapen-en-ban ... andageren/

Nog een voorbeeld:
http://www.superhorse.nl/teksten/paardi ... erming.htm

Toch geven ze overal aan dat het toch ondersteuning bied...

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 14:23

Laatst bijgewerkt door Captain op 18-11-09 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 14:23

Lady_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 14:35

Wat een mooi paardje!

Ik heb alleen even een domme vraag :+ Je zegt dat je al 12 jaar rijd, maar je bent pas 16...?

Maks_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 15:13

Mooi paardje hoor! Heb niet alles gelezen omdat alles over het zelfde gaat..
Vind dat je hem lekker hebt lopen en dat je je slof op een goede manier gebruikt. Je kunt ook duidelijk zien op foto's dat je hem de ruimte geeft om goed te bewegen en dat ie niet verplicht 'in de krul' word getrokken. En zeker voor je eigen veiligheid is het een oplossing. Je kunt het vanzelf afbouwen (als je dat wilt natuurlijk). Vind dat je goed bezig bent en dat je lekker op je eigen manier en wat je word aangeleerd door je instructeurs, moet doorgaan!

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 15:32

Maks_ schreef:
Mooi paardje hoor! Heb niet alles gelezen omdat alles over het zelfde gaat..
Vind dat je hem lekker hebt lopen en dat je je slof op een goede manier gebruikt. Je kunt ook duidelijk zien op foto's dat je hem de ruimte geeft om goed te bewegen en dat ie niet verplicht 'in de krul' word getrokken. En zeker voor je eigen veiligheid is het een oplossing. Je kunt het vanzelf afbouwen (als je dat wilt natuurlijk). Vind dat je goed bezig bent en dat je lekker op je eigen manier en wat je word aangeleerd door je instructeurs, moet doorgaan!

Mee eens :j
Het ziet er allemaal erg ontspannen uit en de slof hangt los, dus ik vind dit geen foutief gebruik van een slof.

Daarnaast: ik vind het erg knap wat je op jouw leeftijd al bereikt hebt +:)+

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 15:52

Lady_Kelly: jaa dat klopt. op mijn 4de begon ik al met mijn shetlandertjes, dat was natuurlijk nog niet echt heel veel rijden, maar ik was er wel mee bezig om het te leren.

Maks_: Dankjee

Horseware: Dankjewel :D

Lady_Kelly: Hihi okee, jaa dan is het ook wel logisch :D
Laatst bijgewerkt door Kimberly001 op 18-11-09 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Lady_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 16:01

Kimberly001 schreef:
Lady_Kelly: jaa dat klopt. op mijn 4de begon ik al met mijn shetlandertjes, dat was natuurlijk nog niet echt heel veel rijden, maar ik was er wel mee bezig om het te leren.

Ahh oke :D Het was ook niet stom bedoeld ofzo, maar ik vroeg het me gewoon af. Ik was namelijk ook al helemaal met mijn hoofdje in de paardenwereld toen ik 4 was, maar mocht pas beginnen met rijden toen ik 7 was. Ik was namelijk echt een ieniemienie mensje :+

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 08:41

@Lady_Kelly Hihi, okee jaa dan is het ook wel logisch ;)

ReneeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 18:56

Je hebt een prachtig paard hoor! Over die slof zal ik maar niets meer zeggen :x dat is al genoeg gedaan..

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 20:36

dankjee, idd,

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 21:03

wat een welkom commite hier op bokt of niet :+
Vuurdoop ;)

Maar super mooi dier heb je en heel veel plezier met hem :)

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 08:37

haha, jaa hea ;)
Dankjewel :D

floorcello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:09

Je profiel is nie
zichtbaar voor iedereen!
dus ik kan je Paardje nie zien!

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 17:36

Ow jaa ik heb op paginaa 8 een paar foto's gezet ;)

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 17:20

Ik had Zondag mijn eerste wedstrijd in het B! Hij liep super en werd 1x eerste met 192 :D en in de tweede proef had ik 184 :)
Super trots op mijn baby

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 19:08

ik kan je foto's nog steeds niet zien hoor ?
ik heb mijn eigen hyves al zichtbaar gezet voor iedereen maar ik kan nog steeds niet in je profiel.

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 23:17

Jaa ik weet het, maar op pagina 8 staan wat foto's en ik ben bezig met een nieuwe topic :D

Gigi37

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 14:39

Een slof is alleen gevaarlijk als je niet weet hoe je hem moet gebruiken -- en vooral wanneer juist niet. Kimberly ziet er uit alsof ze dat goed weet, hij hangt namelijk 3/4 van de tijd gewoon los naarbeneden.

Ik rij jonge paarden graag met slof -- verantwoord, natuurlijk. net zoals Kimberly.

Geen gezeik meer dus, ben er zo langzamerhand een beetje klaar mee dat mensen een grote bek hebben over dingen waar ze geen idee van hebben.

Klaar.

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 23:08

+:)+ Top gezegt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 11:13

Kimberly001 schreef:
Ik had Zondag mijn eerste wedstrijd in het B! Hij liep super en werd 1x eerste met 192 :D en in de tweede proef had ik 184 :)
Super trots op mijn baby

Leuk, gefeliciteerd!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 12:27

Mooi paard is het, ziet er goed uit voor een 3 jarige. en wow 1.80, als die nog wat gaat groeien en uitzetten, maar je past er mooi op (zou bij mij gewoon geen zicht zijn ;)). Veel plezier in elk geval met hem, denk dat je er idd nog een heel stuk verder mee kunt. Mooie e pony had je ook.

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 15:52

dankjewel! :D