Zo vreselijk opgelicht!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 09:43

als je hem heb laten keuren zou dit toch al bekend moeten zijn?

Vind het wel erg zielig voor dit beessie hoor, hoop dat ie bij jouw blijft en een goed tehuis krijgt.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 09:49

een ding snap ik niet. Is er nooit naar het chipnummer gekeken. Met name bij de klinische aankoopkeuring?

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 10:02

Caira schreef:
Als jij zo'n hart voor dat dier gehad had had je hem gehouden. Maar hij was toch rap terug. Dan moet je hier ook niet zielig gaan doen.

Zou jij dan €9500 betalen voor een 10 jarige fries die cornage heeft omdat je er gek op geworden bent? (dit omdat je dus opgelicht ben zoals dit verhaal)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 10:12

laura1987 schreef:
Caira schreef:
Als jij zo'n hart voor dat dier gehad had had je hem gehouden. Maar hij was toch rap terug. Dan moet je hier ook niet zielig gaan doen.

Zou jij dan €9500 betalen voor een 10 jarige fries die cornage heeft omdat je er gek op geworden bent? (dit omdat je dus opgelicht ben zoals dit verhaal)

Nu daar zou ik niet eens ingestonken zijn, maar dat is TS ook niet. Want iemand met met enorm veel paarden (dat stond er immers in haar profiel) die heeft dat truukje gelijk door.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 10:12

Caira schreef:

Tuurlijk! Even je geld weg gooien!

Jolliegirl

Re: Zo vreselijk opgelicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 10:36

nu is er opeens maar 9500 betaald?
ergens verder terug was het al 11.000 en hield ze maar 1500 over...

Ik snap er NIETS meer van.. Maar dat hoeft ook niet.
Dat arme paard is terug de handel in, ben benieuwd wie als volgende de dupe is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 10:48

Wat ik heb begrepen is dat ze er 1500 minder voor terug heeft gekregen dat ze heeft betaald, wat ze heeft betaald weten we niet, want volgens mij heeft ze dat niet verteld.

Ze wilde een hengst die naar de keuring kon en deze zou dat niet kunnen. Iets wat je zelf ook kan beoordelen als je veel verstand van Friezen hebt, denk ik dan maar weer.

Aan reakties merk ik nu dat het paard ineens naar waarde is gedaald als slachtwaarde. Maar dat is het altijd :D Elk paard heeft alleen slachtwaarde, alles meer dan dat is emotionele waarde en dat is maar wat een gek er voor geeft en dat dacht die handelaar ook!

Bij meer handelaren krijg je minder terug dan je betaald hebt, als je hem terugbrengt.

Verder is niet bekend of het een prettig dier was, goed kon lopen, er goed uitzag. Nerveus lijkt mij logisch, als ik op een markt kom te staan en iemand kiest mij uit, ben ik ook bloed neurveus als ik mijn nieuwe kamertje krijg toegewezen. := := := Wat gaat er nu gebeuren..... Realiseerden meer nieuwe paardeneigenaren zich dat maar eens, dan zullen ze wat makkelijker stalondeugden gaan inschatten en wellicht weer kunnen voorkomen.

Deze en die andere hengst moeten wel heeel erg op elkaar hebben geleken, anders laad je niet een verkeerde op..

Maar ik als Friezenleek zal denk ik ook niet het verschil zien en dat is natuurlijk voor zo een handelaar een lekker broodje... :Y)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 10:49

Ik ben eht met je eens russel.
en dat van die 1500 euro wist ik niet, vandaar.

maar dat van stalondeugden klopt hélémaal!

Ik blijf het vaag vinden... of een verkeerde hengst meekrijgen.... of de verkeerde gezien hebben en gewoon 'n bord voor je kop gehad hebben... wat mij niet lijkt gezien de paardenervaring van eppie..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:05

Pfff, het hele verhaal doorgeploegd.. Wat een wendingen zeg..
Het verhaal rammelt inderdaad. Dit soort toevalligheden bij elkaar optellen en dan klopt er gewoon iets niet.
Laat de mods maar even ip checken, dan is er gelijk duidelijkheid :)

Verder hoop ik dat Rinke/Walter goed terecht komt..
Het is vervelend dat dit soort dingen gebeuren, maar er is ook nog zoiets als goede onderzoeksplicht. Helaas is het nu allemaal misgelopen.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:42

Naar wat ik begrepen heb heeft de ts €11000 betaald voor de 4 jarige fries. Toen ze heeft gebeld dat ze haar geld terug wilde en de fries terug zou moeten begreep zij dat ze de fries mocht houden en alles - 1500 terug zou krijgen (dus €9500). Later bleek dus dat ze de aankoopprijs van de 4 jarige (dus €11.000) - €1500 terug zou krijgen dus dan zou ze €9500 betaald hebben voor de 10 jarige die ze uiteindelijk dus gekregen heeft.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:27

nogmaals voor de mensen die blijkbaar het topic niet helemaal goed doorgelezen hebben het paard is weer terug gegaan naar de verkoper..dat heeft de TS zelf verteld..
het is inderdaad een raar verhaal van alle kanten als ik het zo lees!

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:30

Als het voor mij bedoeld was brennie dan weet ik dat ze hem uiteindelijk toch terug heeft gedaan naar de verkoper. In eerste instantie wilde ze hem houden (zo kwam het over) maar ja je moet ook reeel zijn en dan is €9500 voor een 10 jarige fries met cornage wel erg veel.

Hopelijk komt de ts nog de kans haar droom te verwezenlijken.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:35

laura1987 schreef:
Als het voor mij bedoeld was brennie dan weet ik dat ze hem uiteindelijk toch terug heeft gedaan naar de verkoper. In eerste instantie wilde ze hem houden (zo kwam het over) maar ja je moet ook reeel zijn en dan is €9500 voor een 10 jarige fries met cornage wel erg veel.

Hopelijk komt de ts nog de kans haar droom te verwezenlijken.

het was niet voor jou persoonlijk hoor haha het was in het algemeen bedoelt omdat er mensen zijn die niet goed lezen voor ze reageren..
wat ik heb gelezen klopt het inderdaad dat de TS het paard wilde houden maar omdat de geld kwestie veranderd is heeft zij het paard toch maar weer terug gedaan naar de verkoper..
het is een vervelende zaak maar hopelijk wel leerzaam,niet alleen voor de TS maar ook voor de mensen die dit lezen,zodat zij niet ook dezelfde fout kunnen maken.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:36

Cayenne schreef:
Pfff, het hele verhaal doorgeploegd.. Wat een wendingen zeg..
Het verhaal rammelt inderdaad. Dit soort toevalligheden bij elkaar optellen en dan klopt er gewoon iets niet.
Laat de mods maar even ip checken, dan is er gelijk duidelijkheid :)

Verder hoop ik dat Rinke/Walter goed terecht komt..
Het is vervelend dat dit soort dingen gebeuren, maar er is ook nog zoiets als goede onderzoeksplicht. Helaas is het nu allemaal misgelopen.

Mooi gesproken .

Het rammelt idd aan alle kanten.
Bij een volledige keuring checkt dierenarts altijd chipnummer.
Dit had dus al de koop kunnen doen voorkomen.
Plus dat een dierenarts, of zelfs iemand die dat niet is, zeker het verschil kan zien aan de tanden van een 4 of 13 jarige.
Hiervoor hoef je niet eens naar het wisselen te kijken.

Als je dan al een hengst voor de hengstenkeuring wil kopen, neem je iemand mee met veel verstand van zaken, niet zozeer voor wat betrefd de gezondheid, maar meer nog voor de kwaliteiten van de hengst.

Jammer dat TS zich belazerd voelt, maar soms ligt de schuld niet alleen bij de verkoper.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:02

Dit gaat op slot voor overleg.
Conclusie volgt nog.