Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
geerke schreef:flugeltje schreef:Tranen van verdriet...
Donderdag of vrijdag de eind beslissing van de verzekering en gaat mijn lieve knappe kerel naar de paardenhemel...![]()
![]()
![]()
gaat de verzekering het beslissen?
sorry...ik heb dus echt geen verstand daarvan,wil je het uitleggen...of iemand anders?
geerke schreef:tja,van die verzekeringswereld heb ik gelukkig geen verstand en ook niets mee te maken.
TS ik vind het heel triest voor je!
Ik heb uiteraard ook mijn bedenkingen....ik denk dat dit paard kapot gereden is....niet door TS....
Te jong,te veel...overbelasting...bekkeninstabieliteit,daarmee nog een flinke tijd gelopen begrijp ik.
Niemand van de instructie zag waarschijnlijk tijdig dat het paard op twee tracks liep.
Daardoor overbelasting op een pees....de simpelste peesblessure duurt ongeveer 6 maanden,en dan is het heeeel rustig opbouwen,en na een jaar zit je misschien weer op hetzelfde nivo...(als je geluk hebt)
Toen artrose,behandeld....4 maanden daarna rijdt je weer wedstrijden....daarna gaat het weer fout.
Wat ik al eerder schreef,ik vind dat niet vreemd.
En dit heeft even niets te maken met verwijten of modder gooien,maar met de kennis die ik heb met blessures enzo(bij anderen....)
Ik denk dat het paard zeker overvraagt is....dit paard kan nooit meer op het nivo lopen wat TS graag zou willen....misschien wel met heel veel geduld,er zijn immers wel succes verhalen...zelfs hier in dit topic.
TS ik wens je veel sterkte met je beslissing...misschien is inslapen inderdaad het beste.
En veel succes met je volgende paard,want ik begreep dat je al aan het rondkijken was.....
Anoeska schreef:Geerke, wat wil je nou bereiken?
geerke schreef:Anoeska schreef:Geerke, wat wil je nou bereiken?
om dit in de toekomst misschien te voorkomen?
In het belang van de paarden en verdrietige baasjes ...ik bedoel het niet verkeert.
Ik heb ook niet geschreven dat TS het paard kapot gereden heeft....dat is waarschijnlijk al eerder gebeurt dan dat TS het paard in haar bezit had.
Het gaat mij niet om mijn gelijk....het gaat mij erom om te voorkomen dat dit soort paarden worden ingeslapen door onkundige training en overbelasting....dit gebeurt aan de lopende band....we houden toch allemaal van paarden hier?
ik hou er ook over op...
just_bassie schreef:Gaaan we weer...kunnen we de TS misschien ff met rust laten
en Geerke....ga lekker dit soort dingen in een ander topic vertellen!
Ik vind dit echt het toppunt van onbeschoft gedrag!
Man, de TS moet afscheid gaan nemen van haar paard en dan is er weer iemand die alles heel goed weet
Ik word er echt een beetje ziek van.
Ik hoop voor de TS dat ze de laatste dagen nog intens van haar paard mag genieten
en dat ze een waardevol afscheid mogen krijgen!
Heel veel sterkte meid in deze moeilijke periode