Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kelly1992 schreef:Oke dan hebben we elkaar verkeerd begrepen maar als een paard af geleid en vervelend is moet je dat niet van voor oplossen is mij geleerd
Kelly1992 schreef:larissa3 we kunnen nu wel gaan bedenken wat het paard wilde maar dat weten we bijde niet. ik vindt in ieder geval dat je problemen van uit achter moet oplossen niet van voor.
bulck schreef:Ik denk dat in een topic als dit je niet anders kan dan op de man spelen. Want er bestaan al tig topics over dit onderwerp. Dus logisch dat we van bepaalde individuen nu eens daden willen zien. Commentaar geven ok, maar dit zijn gewoon filmpjes plaatsen uit sensatie, zonder toevoeging. Enkel hoe slecht het wel niet is. Dus logische respons van menig bokker is laat zelf zien wat je kan. Echter dat blijft allemaal vaag.
poes schreef:Waarom zijn deze beelden dan plots niet toegestaan?
verder: ik ben het eens met HC dat we objectiever moeten gaan kijken met hoeveel druk we rijden?
Want, als het zo is dat we idd op zeer regelmatige basis gebruik moeten maken van pijnlijke druk om een paard te leren zijn lijf goed gebruiken, zitten we dan nog geoorloofd op onze dieren?
Imre schreef:Nogmaals: discussiëren is prima, maar hou het wel vriendelijk. Op de man spelen is niet nodig.
Huertecilla schreef:Imre schreef:Nogmaals: discussiëren is prima, maar hou het wel vriendelijk. Op de man spelen is niet nodig.
Let op Imre:
Het is een taktiek om topics die niet bevallen gesloten te krijgen.
Off-topic gaan en persoonlijk beledigen. Moderators waarschuwen. Uiteraard gaat ´men´ gewoon door. Moderators sluiten topic af.
Je krijgt wat je beloont![]()
hc
Huertecilla schreef:Imre schreef:Nogmaals: discussiëren is prima, maar hou het wel vriendelijk. Op de man spelen is niet nodig.
Let op Imre:
Off-topic gaan en persoonlijk beledigen. Moderators waarschuwen. Uiteraard gaat ´men´ gewoon door. Moderators sluiten topic af.
hc
Huertecilla schreef:Deze beelden vindt men onprettig.
Let op Imre:
hc
Larissa3 schreef:Daarbij weet niemand de achtergrond van deze paarden, het mag er dan wel niet zo fijn uit zien, maar misschien hebben ze het wel nodig.
Denk niet dat jij het zelf beter zou kunnen, helaas is commentaar leveren altijd gemakkelijk.
LovesHerPony schreef:@Arabesk : Ik vind het jammer dat jij zo de paardensport ziet. Als je hier niet tegen kunt dan moet je een andere hobby zoeken. Dit is al heel oud nieuws. Desondanks hebben de meeste in je filmpjes en foto's veel bereikt...
Desir_ee schreef:@ HC: Ik snap goed wat je bedoelt, heel goed zelfs.
maar ipv dit soort filmpjes op bokt te plaatsen,
kunnen deze personen dan niet door "ons" benaderd worden
met de vragen waarom, hoe, wat.. en ga zo maar door..
Ik denk dat het duidelijk is dat we hier niks meer mee opschieten dan dat we elkaar voor rotte vis zitten uit te maken..
_l_amanda_l_ schreef:het filmpje van Arabesk zelf is toch gewoon een "bewegingsfilmpje"? gewoon slow-motion-galop? ik heb nergens zien staan dat zij vind dat het zó zou moeten en dat je het als "propaganda" van haar manier moet zien.. (en als je goed kijkt heeft het paard relaxed, 1 oor naar voren, 1 oor op de ruiter gericht, een los teugeltje en geen dwang in welk opzicht dan ook! dus waaruit maak jij op dat het paard het niet wil?)
Huertecilla schreef:Doe dat dan niet![]()
Wat op de beelden getoond wordt is níet de bedoeling.
Wat daar aan moet gebeuren is niet het verbieden van de beelden maar veranderen van dat rijden.
Ernest van Loon heeft met zijn R&R aangetoond dat informeren niet helpt.
Je krijgt wat je beloont, dus ????? Objectiveer en beloon lichtheid![]()
hc
Desir_ee schreef:_l_amanda_l_ schreef:het filmpje van Arabesk zelf is toch gewoon een "bewegingsfilmpje"? gewoon slow-motion-galop? ik heb nergens zien staan dat zij vind dat het zó zou moeten en dat je het als "propaganda" van haar manier moet zien.. (en als je goed kijkt heeft het paard relaxed, 1 oor naar voren, 1 oor op de ruiter gericht, een los teugeltje en geen dwang in welk opzicht dan ook! dus waaruit maak jij op dat het paard het niet wil?)
Dus jij zou fijn met je paard over asvalt of stoeptegels galoperen???
_l_amanda_l_ schreef:het filmpje van Arabesk zelf is toch gewoon een "bewegingsfilmpje"? gewoon slow-motion-galop? ik heb nergens zien staan dat zij vind dat het zó zou moeten en dat je het als "propaganda" van haar manier moet zien.. (en als je goed kijkt heeft het paard relaxed, 1 oor naar voren, 1 oor op de ruiter gericht, een los teugeltje en geen dwang in welk opzicht dan ook! dus waaruit maak jij op dat het paard het niet wil?)Larissa3 schreef:Daarbij weet niemand de achtergrond van deze paarden, het mag er dan wel niet zo fijn uit zien, maar misschien hebben ze het wel nodig.
Denk niet dat jij het zelf beter zou kunnen, helaas is commentaar leveren altijd gemakkelijk.LovesHerPony schreef:@Arabesk : Ik vind het jammer dat jij zo de paardensport ziet. Als je hier niet tegen kunt dan moet je een andere hobby zoeken. Dit is al heel oud nieuws. Desondanks hebben de meeste in je filmpjes en foto's veel bereikt...
zo kun je alles wel goedkeuren he, sommige wielrenners beweren ook dat ze doping nodig hebben om de top te halen