Landbouwdag Opmeer foto's en filmpjes (300 fr/sec)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Re: Landbouwdag Opmeer foto's en filmpjes (300 fr/sec)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:29

Moderatoropmerking:
Nogmaals: discussiëren is prima, maar hou het wel vriendelijk. Op de man spelen is niet nodig.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:29

starremans schreef:
of naakt filmen ! arabesk wil toch alles ála puur natuur ??? gewoon lekker naakt filmen in de achtertuin op haar dappere dodo......

starremans, als je alleen met beledigende, onnozele uitspraken komt, ga dan ergens anders een topic volkletsen ;)
*edit: Imre was me voor :+

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:30

Kelly1992 schreef:
Oke dan hebben we elkaar verkeerd begrepen maar als een paard af geleid en vervelend is moet je dat niet van voor oplossen is mij geleerd

Nee daar heb je gelijk in.
Maar misschien wilde het paard op dat moment wel omhoog komen, en dan geef ik die persoon groot gelijk dat hij hem doorvraagd.
Daar door haalt hij het mogelijke gevaar eruit.

Aelin

Re: Landbouwdag Opmeer foto's en filmpjes (300 fr/sec)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:35

larissa3 we kunnen nu wel gaan bedenken wat het paard wilde maar dat weten we bijde niet. ik vindt in ieder geval dat je problemen van uit achter moet oplossen niet van voor.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:35

Ik denk dat in een topic als dit je niet anders kan dan op de man spelen. Want er bestaan al tig topics over dit onderwerp. Dus logisch dat we van bepaalde individuen nu eens daden willen zien. Commentaar geven ok, maar dit zijn gewoon filmpjes plaatsen uit sensatie, zonder toevoeging. Enkel hoe slecht het wel niet is. Dus logische respons van menig bokker is laat zelf zien wat je kan. Echter dat blijft allemaal vaag.

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:37

Kelly1992 schreef:
larissa3 we kunnen nu wel gaan bedenken wat het paard wilde maar dat weten we bijde niet. ik vindt in ieder geval dat je problemen van uit achter moet oplossen niet van voor.

We weten inderdaad bijden niet wat het paard wilde, wat heeft het dan voor zin om de ruiter in dit geval aan te vallen?
Misschien handelde hij juist ook wel heel correct, wat weten wij daar nou van?
We waren er niet bij én we zaten er niet op...

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:39

bulck schreef:
Ik denk dat in een topic als dit je niet anders kan dan op de man spelen. Want er bestaan al tig topics over dit onderwerp. Dus logisch dat we van bepaalde individuen nu eens daden willen zien. Commentaar geven ok, maar dit zijn gewoon filmpjes plaatsen uit sensatie, zonder toevoeging. Enkel hoe slecht het wel niet is. Dus logische respons van menig bokker is laat zelf zien wat je kan. Echter dat blijft allemaal vaag.

Ik kan niet anders dan het hier mee eens zijn.
Het zijn telkens dezelfde personen die de boel graag willen opruien.
Dan is het ook niet raar dat er aan die personen gericht gepost wordt.
Laatst bijgewerkt door vorame op 06-08-09 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:42

poes schreef:
Waarom zijn deze beelden dan plots niet toegestaan?

verder: ik ben het eens met HC dat we objectiever moeten gaan kijken met hoeveel druk we rijden?

Want, als het zo is dat we idd op zeer regelmatige basis gebruik moeten maken van pijnlijke druk om een paard te leren zijn lijf goed gebruiken, zitten we dan nog geoorloofd op onze dieren?

Dat is de kern van het probleem.

Deze beelden vindt men onprettig.
De oplossing is zo niet toe te staan :)*

Wat mij betreft is de onwil om objectief te meten een alarmsignaal. Het is namelijk niet iets van nu en hier op dit topic.
De objectieve aandacht voor de kracht van de signalen is op zích niets nieuws. Op papier is het doel van de klassieke dresuur een lichtheid naderend tot nul.
Er is 2 jaar geleden zelfs al een ´meet´instrumentje voor de kracht op de teugels door een groot ruiterspullen-postorderbedrijf verkocht.
Het idee van een elastiek tussen teugel en bit is al meer dan 35 jaar oud want toen heb ik het zien toepassen door een instructeur.

De moderne techniek geeft heel laagdrempelig waardevolle stukken gereedschap.
Zes jaar geleden ben ik begonnen de voor fysieke training aangeschafte hsm te gebruiken bij het beleren als gereedschap voor effectief aanleren.
Dat was zó informatief en dus effectief voor het verbeteren van het leerproces dat ik er nog twee aangeschaft heb, inclusief interface en software voor de pc.
Het is een voorbeeld van een stukje objectieve informatie over wat er wanneer ín je paard gebeurt.

De telemetrie is inmiddels laagdrempelig beschikbaar. Je zou verwachten dat ruiters die het welzijn van hun paard bovenal stellen hier om roépen!
Idem ruiters die zeggen correct rijden na te streven.

Samengevat:
Je krijgt wat je beloont. De dressuursport oogst wat de juries beloond hebben.
De beelden van de ts zijn ongewenst en de oplossing is zo niet te rijden.
Een hulpmiddel is objectiveren door méten en zo kan lichtheid weer een doel zijn wat beloond wordt :)*

Welke paardenliefhebber kan dáár nu op tegen zijn?

hc

Desir_ee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:44

Ik denk dat het voor ieder duidelijk is dat de TS wil laten zien dat zelfs in de top niet alles gaat zoals het zou moeten.
En ik denk dat we dat allen weten, zelfs de ruiters die op dat niveau presteren..

Maar dit op bokt plaatsen, aangeven dat het fout is,
en van je zelf een filmpje op youtube hebben waar ze mee propageert hoe het wel zou moeten,
en dat in dat filmpje duidelijk iets te zien is waarvan ieder weet dat je daar een paard geen plezier mee doet of zelfs ook maar goed bezig bent voor zijn welzijn..
Dat vinden de meeste bokkers een "beetje" (zacht uitgedrukt) vreemd!!

Ja, je mag/kan er een discussie over starten!! heeft het zin? Nee dat denk ik niet..

Dus de post van de mod dat het niet de bedoeling is om de TS persoonlijk aan te vallen.. vind ik maar raar,
want sorry, wat doet zij dan tegen de mensen op de filmpjes en foto's??!! >;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:45

Imre schreef:
Nogmaals: discussiëren is prima, maar hou het wel vriendelijk. Op de man spelen is niet nodig.

Let op Imre:
Het is een taktiek om topics die niet bevallen gesloten te krijgen.
Off-topic gaan en persoonlijk beledigen. Moderators waarschuwen. Uiteraard gaat ´men´ gewoon door. Moderators sluiten topic af.
Je krijgt wat je beloont :)*

hc

Desir_ee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:49

@ HC: Ik snap goed wat je bedoelt, heel goed zelfs.
maar ipv dit soort filmpjes op bokt te plaatsen,
kunnen deze personen dan niet door "ons" benaderd worden
met de vragen waarom, hoe, wat.. en ga zo maar door..

Ik denk dat het duidelijk is dat we hier niks meer mee opschieten dan dat we elkaar voor rotte vis zitten uit te maken..

Ik denk dat we daar dan maar een stap in moeten maken,
En misschien zelfs wel de moeite moeten nemen om eens goed naar zo'n ruiter te luisteren, en kijken wat de kant van zijn/haar verhaal is..

Desir_ee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:51

Huertecilla schreef:
Imre schreef:

Let op Imre:
Off-topic gaan en persoonlijk beledigen. Moderators waarschuwen. Uiteraard gaat ´men´ gewoon door. Moderators sluiten topic af.

hc

Ik denk dat wij als bokkers die in de aanval gaan tegen een andere bokker,
de desbetreffende bokker wel verkeerd begrijpen, of het anders lezen dan bedoelt is..

Dus het topic sluiten hoeft niet. Maar ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat wat gebeurd niet goed is.
Maar om het in het extreme te trekken naar het welzijn van een paard dat dat zwaar slecht is..
Daar zijn de meningen zwaar over verdeeld...

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:51

Huertecilla schreef:
Imre schreef:

Let op Imre:

hc

Dit is al decennia lang zo'n zichtbaar beeld in de paardensport dat het vertrouwd is geworden. Dat is dan ook precies de reden waarom mensen er geen afscheid van kunnen nemen. Dat is zelfs wetenschappelijk bewezen. Mensen houden vast aan wat hen vertrouwd is en niet omdat het goed of zelfs beter zou zijn (niet alleen in de paardensport), daarbij houden ze niet van verandering. Onbekend maakt onbemind, waardoor de kritische reacties op jouw posts ook wel te verklaren zijn. :(:)
Keep up de good work!

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:54

Huertecilla schreef:
Deze beelden vindt men onprettig.

Wie is 'men'? Spreek voor jezelf aub. Ik vind deze beelden niet echt heel onprettig/naar om te zien hoor. Ik kan er niet zo heel veel uit afleiden. Zeker geen algemeen geldende conclusies over de huidige wedstrijdsport. Zeker de beelden van Anky niet. Ik realiseer mij dat met vertraagd afspelen alles 100x uitvergroot wordt. En we kunnen deze beelden, en waarschijnlijk veel erger, van iedere ruiter schieten, met of zonder bit. Op wedstrijd of op een buitenrit... Iedereen heeft wel eens een (kleine) miscommunicatie of storing met zijn paard (behalve jij dan natuurijk HC... Maar van jou zien we vooralsnog geen beeldmateriaal...). Zet dat op zo'n vertraagde film en je ziet beelden die 100x erger zijn als die in Opmeer zijn geschoten.

Dus iedereen die hier zo'n commentaar heeft op de betreffende ruiters; ga eerst jezelf eens op de vertaagde film zetten (terwijl je iets meer gedaan probeert te krijgen van je paard dan een beetje freewheelen door een afgesloten weitje), kijk of je het dan veel beter doet, laat het ons hier zien en kom dan nog eens terug op je commentaar.

Verder zal geen wedstrijdruiter ontkennen dat er nog veel te verbeteren valt in de wedstrijdsport. Maar over wat het hoe is het zinloos discussieren met mensen die wedstrijsport bij voorbaat al veroordelen.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:56

Huertecilla schreef:
Imre schreef:

Let op Imre:

hc

Topcis geopend met deze insteek op deze manier zouden bij de openingspost al op slot horen te gaan met een flinke waarschuwing voor de openen.
Waarom, zie mijn eerdere bericht over de boktregels.
Deze mensen kunnen zich ook niet verdedigen, ze zitten niet op bok.

bulck

Nee jullie maken die beelden onprettig en willen daar een publieke opinie opkrijgen.
Terwijl dit slechts momentopnames zijn, zonder dat de achtergrond bekeken wordt. Wie wat hoe en waarom. Nee alles gebeurd achter de rug, ga en durf de confrontatie dan aan door de mensen aan te spreken.

Ik heb thuis verschillende paarden, als ik ze van de ene wei verzet naar de andere, kruip ik er ook op met enkel een touwtje in alle rust. Maar diezelfde dieren, zijn op wedstrijd wel klaar voor de strijd en in het niets meer te vergelijken met de sulletjes. 1 omdat ze dan aan het werk staan, 2 ze in opleiding zijn en dus nog niet perfect reageren op alle omstandigheden en je op verplaatsing altijd externe factoren hebt die je uit je ritme kunnen brengen. 3 het dieren zijn en blijven, die kunnen wegspringen en capriolen maken uit angst, vreugde of onzekerheid en je nog altijd te maken hebt met mensen andere paarden en materiaal, dat het de boodschap is van dergelijk ongewenst gedrag de kop in te drukken en dat zo snel mogelijk.

Ook van mij zal je wel fotos kunnen maken waarbij ik mss net eens harder doorkom of waarbij het er net niet uitziet zoals het moet zijn. Ook al weet menig persoon die mij kent dat ik niet al bruut beschouwd kan worden

_l_amanda_l_

het filmpje van Arabesk zelf is toch gewoon een "bewegingsfilmpje"? gewoon slow-motion-galop? ik heb nergens zien staan dat zij vind dat het zó zou moeten en dat je het als "propaganda" van haar manier moet zien.. (en als je goed kijkt heeft het paard relaxed, 1 oor naar voren, 1 oor op de ruiter gericht, een los teugeltje en geen dwang in welk opzicht dan ook! dus waaruit maak jij op dat het paard het niet wil?)

Larissa3 schreef:
Daarbij weet niemand de achtergrond van deze paarden, het mag er dan wel niet zo fijn uit zien, maar misschien hebben ze het wel nodig.
Denk niet dat jij het zelf beter zou kunnen, helaas is commentaar leveren altijd gemakkelijk.

LovesHerPony schreef:
@Arabesk : Ik vind het jammer dat jij zo de paardensport ziet. Als je hier niet tegen kunt dan moet je een andere hobby zoeken. Dit is al heel oud nieuws. Desondanks hebben de meeste in je filmpjes en foto's veel bereikt...

zo kun je alles wel goedkeuren he, sommige wielrenners beweren ook dat ze doping nodig hebben om de top te halen :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:57

Desir_ee schreef:
@ HC: Ik snap goed wat je bedoelt, heel goed zelfs.
maar ipv dit soort filmpjes op bokt te plaatsen,
kunnen deze personen dan niet door "ons" benaderd worden
met de vragen waarom, hoe, wat.. en ga zo maar door..

Ik denk dat het duidelijk is dat we hier niks meer mee opschieten dan dat we elkaar voor rotte vis zitten uit te maken..

Doe dat dan niet :)*

Wat op de beelden getoond wordt is níet de bedoeling.
Wat daar aan moet gebeuren is niet het verbieden van de beelden maar veranderen van dat rijden.
Ernest van Loon heeft met zijn R&R aangetoond dat informeren niet helpt.
Je krijgt wat je beloont, dus ????? Objectiveer en beloon lichtheid :)*

hc

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:58

Is dit niet een vervolg op de filmpjes van de bitloze wedstrijd? Daar werd gevraagd of er ook eens zoiets gemaakt kon worden op een gewone wedstrijd. Voor de rest hou ik mijn mening voor me.

Desir_ee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:00

_l_amanda_l_ schreef:
het filmpje van Arabesk zelf is toch gewoon een "bewegingsfilmpje"? gewoon slow-motion-galop? ik heb nergens zien staan dat zij vind dat het zó zou moeten en dat je het als "propaganda" van haar manier moet zien.. (en als je goed kijkt heeft het paard relaxed, 1 oor naar voren, 1 oor op de ruiter gericht, een los teugeltje en geen dwang in welk opzicht dan ook! dus waaruit maak jij op dat het paard het niet wil?)

Dus jij zou fijn met je paard over asvalt of stoeptegels galoperen???

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:01

Best grappig om te zien hoe gedachten met mensen aan de haal kunnen gaan. TS plaatst foto's en filmpjes en mensen gaan roepen dat 'zij vindt dat het zo en zo wel en niet moet!'
Lees je echter de posts van de TS na dan zie je dat nergens staan :\

Desir_ee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:02

Huertecilla schreef:
Doe dat dan niet :)*

Wat op de beelden getoond wordt is níet de bedoeling.
Wat daar aan moet gebeuren is niet het verbieden van de beelden maar veranderen van dat rijden.
Ernest van Loon heeft met zijn R&R aangetoond dat informeren niet helpt.
Je krijgt wat je beloont, dus ????? Objectiveer en beloon lichtheid :)*

hc

Heb jij dan een manier om het duidelijk te maken aan deze ruiters wat ze fout doen en hoe ze dat mogelijk kunnen verbeteren??
Want als jij daar een plan voor hebt luister ik graag!!

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:02

Desir_ee schreef:
_l_amanda_l_ schreef:

Dus jij zou fijn met je paard over asvalt of stoeptegels galoperen???

Dat is voor een goed getraind (dan doel ik op de hoeven) paard zonder ijzers geen enkel probleem.
Het hoefmechanisme zorgt voor voldoende schokdemping. Wil natuurlijk niet zeggen dat je voortaan alleen nog maar op asfalt moet galopperen. Volgens mij zijn de ruiterpaden in de duinen dan ook niet geasfalteerd :+

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:03

arno8 schreef:
joopie7 schreef:
En wat moeten we hier precies mee?

Aan het denken gezet worden?

:Z :Z

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:03

_l_amanda_l_ schreef:

Larissa3 schreef:
Daarbij weet niemand de achtergrond van deze paarden, het mag er dan wel niet zo fijn uit zien, maar misschien hebben ze het wel nodig.
Denk niet dat jij het zelf beter zou kunnen, helaas is commentaar leveren altijd gemakkelijk.

LovesHerPony schreef:
@Arabesk : Ik vind het jammer dat jij zo de paardensport ziet. Als je hier niet tegen kunt dan moet je een andere hobby zoeken. Dit is al heel oud nieuws. Desondanks hebben de meeste in je filmpjes en foto's veel bereikt...

zo kun je alles wel goedkeuren he, sommige wielrenners beweren ook dat ze doping nodig hebben om de top te halen :+

Zoals ik eerder al heb verteld, we waren er niet bij, en we zaten er ook zeker niet op.
Dus om nou als conclussie te gaan stellen dat de ruiter slecht voor zijn dier is... ;)