Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Evelienepien schreef:Hallo, dat zie je toch op geen enkele wedstrijd? Ja, als we Anky heette b.w.v.s. Het zijn allemaal mensen, die gewoon lekker met hun hobby bezig waren met paarden, die bij hun budget passen en dus geen salinero's. Doe eens realistisch......Waarom zou dat op zo'n wedstrijd anders zijn?
En ja, ik heb ook foto's van mezelf gezien waar ik heel "paard-onvriendelijk" op zit. Nooit bij stil gestaan dat mijn manier van losrijden, wat ik als spelen ervaar, zo kan overkomen.
[***] schreef:Dan nog eens: de officials van de KNHS zien ook wel dat een hackamore nog vele malen erger is dan een bit.
Van mij mag bitloos toegestaan worden maar dan wel een gewoon bitloos hoofdstel en geen hackamore's e.d. En geen aparte wedstrijden maar gewoon tussen de combinaties met bit.
Ik hoop alleen dat de naturals een beetje inbinden met het zichzelf voordoen als de redding van de paardenwereld, want zo goed ziet het er niet uit dat bitloos rijden.
crossmonster schreef:De discussie is ook een beetje uit zijn verband gerukt.
Veel naturals/bitlozen hebben een enorm grote mond over hoe zielig een bit wel niet is.
Maar als je dan dat getrek aan sommige hackamores ziet... dan vraag ik me af wat erger is, datzelfde getrek aan een bit of aan een streng inwerkende hackamore.
Dat is eigenlijk waar de discussie aanvankelijk om gaat.
__Laura schreef:Bijna de neus breken: Dat kan alleen als de hack op het zwevend bot hangt & het is algemeen bekend dat ie hóger hoort te hangen..
__Laura schreef:[***] schreef:Dan nog eens: de officials van de KNHS zien ook wel dat een hackamore nog vele malen erger is dan een bit.
Van mij mag bitloos toegestaan worden maar dan wel een gewoon bitloos hoofdstel en geen hackamore's e.d. En geen aparte wedstrijden maar gewoon tussen de combinaties met bit.
Ik hoop alleen dat de naturals een beetje inbinden met het zichzelf voordoen als de redding van de paardenwereld, want zo goed ziet het er niet uit dat bitloos rijden.
Vele malen erger dan een bit? Excuse me?
Op micro niveau: Ik kan mijn pony niet fijn rijden met bit. Met een hackemore wel! & ik stuur hem op m'n pinken rondBij deze ben je uitgenodigd om te komen testen
Ik denk namelijk dat je dan een heel ander beeld krijgt..
vorame schreef:Ik vind een hackamore vergeljkbaar met stang en trens.
Van mij zou het ook niet eerder toegetsaan zijn dan de klasse Z
Dat een paard dan daar op de pinken op rondloopt is te hopen, anders is het wel heel erg gesteld.
__Laura schreef:Maar is de hack dan gevaarlijk of maakt deze ruiterhand m gevaarlijk?
Hetzelfde met S&T en een pessoabit... Zijn die gevaarlijk of alleen bij verkeerd gebruik?
Marjoow schreef:Natuurlijk komt dat door de ruiterhand, zo'n ding opzich kan natuurlijk geen kwaad, maar omdat deze vaak verkeerd gebruikt word, word het voorwerp gevaarlijk
__Laura schreef:vorame schreef:Ik vind een hackamore vergeljkbaar met stang en trens.
Van mij zou het ook niet eerder toegetsaan zijn dan de klasse Z
Dat een paard dan daar op de pinken op rondloopt is te hopen, anders is het wel heel erg gesteld.
& waarom?
Over wat voor hack hebben we het? Lange scharen, korte scharen, met kinketting of zonder? Je hebt zoveel verschillende, kan je die allemaal over één kam scheren?
__Laura schreef:Marjoow schreef:Natuurlijk komt dat door de ruiterhand, zo'n ding opzich kan natuurlijk geen kwaad, maar omdat deze vaak verkeerd gebruikt word, word het voorwerp gevaarlijk
Moeten we dan de hack verbieden of de slechte ruiterhand?
__Laura schreef:Marjoow schreef:Natuurlijk komt dat door de ruiterhand, zo'n ding opzich kan natuurlijk geen kwaad, maar omdat deze vaak verkeerd gebruikt word, word het voorwerp gevaarlijk
Moeten we dan de hack verbieden of de slechte ruiterhand?
http://i140.photobucket.com/albums/r31/ ... /bokt2.jpg
__Laura schreef:Het werkt zwaar in, ja. Maar een hack lijkt mij makkelijker in gebruik dan een S&T? En moet je naar een zwaardere bitloze optoming naarmate je hoger niveau rijdt?
@Marjoow: Een soort ruiterbewijs halen voordat je op wedstrijd mag verschijnen?
__Laura schreef:Het werkt zwaar in, ja. Maar een hack lijkt mij makkelijker in gebruik dan een S&T? En moet je naar een zwaardere bitloze optoming naarmate je hoger niveau rijdt?
@Marjoow: Een soort ruiterbewijs halen voordat je op wedstrijd mag verschijnen?