Ik heb precies gedaan wat ze me gezegd hebben. Koop een ouder paard wat alles al gezien en gedaan heeft. Hoe kom ik erachter bij het kopen van een paard dan dat hij zulk gedrag gaat vertonen? Dat is toch niet te doen?
Ik wil best met mijn knol gaan wandelen hoor. of stukjes in de weide rijden. Maar ik heb een paard om op te rijden, anders had ik wel een cavia of een kat gekocht. Logsich toch?
Ik moet wel zeggen dat afgezien van de laatste keer ik eigenlijk nooit echt problemen met hem heb. Hij draait wel eens om ja, maar om dat nu allemaal zo schokkend te noemen. Als ik relaxed ben, de zweep meeneem en daarmee mijn zelfvertrouwen versterk is daar makkelijk 4 a 5 uur mee te rijden.
Ja hij draait om bij betonblokken op het militair domein, maar dat wil toch zeker niet zeggen dat ik niet geschikt ben voor dit paard?
Ik heb gewoon nooit geweten hoe ik er precies op moest reageren. Ik heb altijd gehoord van de vorige eigenaars dat ik maar een tikje met een lange zweep moest geven en hij liep altijd wel door.
Ik zal morgenavond, of vrijdagavond eens samen met Christel rijden. Dan is er iemand bij. Dan zullen we zien hoe vaak hij moeilijk doet.
Dit weekend ga ik met een vriendin rijden in Houthalen, ook dan zal ik eens kijken hoe vaak hij het nu precies doet.
Even voor de duidelijkheid. Het steigeren daar is hij mee begonnen bij mijn bijrijdster, niet bij mij!
En nog iets. Koen denkt dat het komt door de pony. Dat hij niet meer zo graag bij ons mee wil omdat hij bij Sanne wil blijven. En inderdaad, als ik langs het straatje van de weide wandel, dan wil hij niks liever dan daar naartoe!
Op tekst hier lijkt de beschuldigende vinger allemaal naar mij te richten, maar is het niet gewoon een combinatie van dingen?
1x verkeerd reageren, 1x zijn zin gekregen, een vriendinnetje moeten missen, misschien last van zijn rug, ik bang geworden?
Om nu te zeggen dat ik een totale mislukkeling ben

Hoe dan ook, vanaf november zal ik hem volledig stil zetten met rijden onder het zadel en enkel nog maar met hem gaan wandelen. Als ik nu zo naar buiten kijk dan kan ik het echt niet om gewoon niet meer te rijden!
Bovendien wil ik het enduranceseizoen afmaken. Ik heb meer dan 100 euro aan licenties betaald en wil gewoon wedstrijden rijden.
Dan ga ik voortaan tot die tijd wel alleen nog maar met anderen mee. Mij best, is nog gezellig ook!