Stom paard, ben je beu, ik ben niet meer onder de indruk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Re: Stom paard, ben je beu, ik ben niet meer onder de indruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:48

paard is hele jaar braaf alleen buiten en in januarie
begonnen met "etteren" ts zoekt al maanden naar lieve oplossingen .. kan me de frustratie wel iets voorstellen

en als nu blijkt dat dit werkt en paard dan wel gaat ..

of het de meest ideale weg is ...

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:50

Misschien dacht het paard sinds januari ook wel de titel van dit topic :D

tanjazaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:51

kazary schreef:
tanjazaffira schreef:
@ Kazary, jou reacties zijn somsn net zo geformuleerd als de begin post van de TS, ondanks dat ben ik het wel met je eens.
Toch een tik of wat dan ook op zijn tijd kan echt geen kwaad, nu weet ik wel dat je doelt op de 3 meppen, brul en gevloek van de TS maar dat zal even een uiting van frustratie zijn tijdens het maken van haar topic, denk je niet?

Met frustratie red je het niet bij een paard.
Dan ben je niet meer eerlijk. Dan neemt emotie de overhand.

Ja klopt, mijn emotie nam hier ook de overhand. En kijk eens hoeveel verzet er op komt door jullie?
Maar een paard dat dan verzet geeft krijgt nog een paar klappen erbij? Stomme knol moet maar luisteren.

Ik laat het tenminste bij woord, deed de ts dat ook maar.

Ik zeg ook niet dat ze dat op haar paard mag botvieren!
Waar ik het over heb is over haar topic.
Het zal allemaal wel meevallen met wat ze gedaan heeft bij/tegen haar paard

tanjazaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:52

kazary schreef:
Misschien dacht het paard sinds januari ook wel de titel van dit topic :D

Mogelijk ;)

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:55

Ik neem aan dat de zinnen waar staat dat ze 3 keer heeft gemept ook wel zo bedoeld zijn?

Het gaat mij niet eens over de frustratie in haar bericht, die kan ik begrijpen. Het gaat mij over de frustratie op haar paard.
Beginnend al met het uit de wei halen en poetsen. Dan heb je al geen basis om te starten.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:57

Kazary, ken je ts IRL?
zo nee, dan kan je niet oordelen.
ik typ ook wel eens een bericht in frustratie en dan bedoel ik het ook heel anders..

Dit geldt overigens voor iedereen. Ts haar verhaal is nog heel omslachtig uitgelegd. Ik denk dat als zij vanavond komt reageren er een hoop duidelijker wordt :)

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:57

Twiggy2008 schreef:
roybrit schreef:
haha omdat die gewoon LUI is en nergens zin in had en die anders omhoog kwam haha in de bak nergens last van maar gewoon na buiten was altijd 1 drama 1x in ze 8teruit en daarna ging hij graag na buiten :D

Klinkt toch meer als een uiting van angst, hoor, maar goed, jij zegt het. :)
Het is trouwens 'naar buiten' en niet 'na buiten'. ;)

dat was gewoon puure luiheid en nergens zin in hebben gewoon stom gedram!
daar na ging hij altijd graag NAAR BUITEN ;)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:00

Dat denk ik dan wel, NonaWen, dat je wat gemist hebt. }:0

Jemig, typisch bokt weer hier. Ha ha ha, wat een sneue reacties van het gros.

Natuurlijk zijn jullie állemaal engeltjes en sterruiters die altijd alles oplossen met liefkozende woordjes! Hoe kan men dat vergeten, het standaard-bokt-publiek. Ik word altijd een beetje misselijk van zulke te verwachten reacties. Er word gezócht naar redenen om te mekkeren en mensen de grond in te boren.

Ik denk dat het allemaal wel meevalt. Als je het opschrijft wil je even je frustratie kwijt en dan schrijf je woorden als „meppen“ „pets“ etc.
Dat weten jullie natuurlijk wel, maar het is zo lekker he, te kunnen uithalen op iemand door het allemaal zo letterlijk te nemen. Want niemand ziet wat jij allemaal „uitvreet“ met je paard, elke dag met rijden zweepje en sporen erbij, ze kennen je toch niet en jij bent lekker anoniem achter je beeldscherm!
Als ik het verhaal zo lees wil de pony het liefste naar huis en gaat lopen draken. Ik ken het. En inderdaad, dan moet je af en toe eens optreden en geen loopje met je laten nemen. Ik denk dat TS gewoon het zweepje er bij heeft gehad om het diertje langs die opeens-enge dingen te laten lopen. Dat is wat iedereen doet. Al word er om het hardste geroepen van niet. Geen hond natuurlijk die dat geloofd, behalve al die andere schijnheilige bokt-engeltjes hier, want zo leer je het ook, overal.
Dus hou nu lekker op met schijnheilig zitten zijn, TS doet niets verkeerd, ik geloof niet dat ze uit frustratie dat paard de hele route over gemept heeft.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:06

@ GamblersCup, heel goed verwoord!

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:09

Nee ik ken ts niet. Maar als ik een paard niet heb gemept schrijf ik dat ook niet. Dan schrijf ik dat hij een tik heeft gekregen. Maar als je zo gefristreerd al aan je rit begint is meppen niet direct iets wat niet zou kunnen.

En je hoeft geen engeltje te zijn om je paard netjes te rijden. Maar sommige mensen zouden eens wat minder braaf paarden moeten treffen, dan leren ze hoe het moet. Of een instructeur die ze wel even verteld dat het zo niet kan. Helaas mag een instructeur tegenwoordig niet meer duidelijk zijn.
En het zegt heel wat meer over de ruiters die denken dat dit de oplossing was dan over de mensen die hebben geleerd dat consequent zijn wat anders is dan wat uit woede meppen.
Dat helaas steed meer mep ruiters lijken te komen dan mensen die hebben geleerd om iets rijtechnisch op te lossen is gewoon heel erg. ;(
Nog erger is dat het nog goed gevonden wordt ook.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:12

maar zou het niet kunnen dat ze bedoelde dat ze een tik gegeven heeft in plaats van gemept heeft?
Sommige mensen zijn nou eenmaal wat grover in de mond.
Ik denk gewoon dat je de beginpost niet te letterlijk moet nemen...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:15

Jaaa, vréééselijk... zoals ik al schreef, word er weer heerlijk overdreven hier.
Ik denk niet dat het paard de hele route over gemept is, al wil je dat wel gráág geloven (kun je weer mekkeren en jezelf beter voordoen dan je bent!). Een tik geven als er door paard een beetje gedraakt wordt en opeens ergens niet langs wil heeft iedereen wel eens gedaan. Zelfs jij.

En als het niet op de ts mocht slaan, maar in het algemeen bedoeld is, zit je in het verkeerde topic te posten.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:16

Zou kunnen.
Maar gezien de frustratie al beginnend met het uit de wei halen, het op zadelen, het opstappen, het paard teugelkreupel rijden, dan is een mep zo raar niet meer. Dan geloof ik niet meer in een corrigerend tikje.
Ik heb niets tegen een tik, zelfs niet tegen een mep. Maar wel als die gegeven wordt uit woede.
Die zijn nooit terecht en eerlijk. Die zijn niet corrigerend, die zijn gegeven uit onmacht. En dat maakt het verschil. En mensen die dat niet inzien en zelfs goed praten mogen ook wel eens even rustig gaan over denken.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:17

GamblersCup, misschien het topic door lezen.
Ik heb eerder gezegd dat ik wel eens een mep heb verkocht, maar nooit een uit woede.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:18

En wat me opvalt is dat er zo goed als géén aandacht wordt besteed aan het jonge-gras verhaal... normaal gesproken is paardje braaf en rustig, viel haar al op dat dit steeds zo is voor de zomer.
Maar ok, als je daar op in gaat kun je je niet meer fijn schijnheilig voordoen hier natuurlijk, dat ik dat niet direct begrepen heb zeg... tsss... 8-)

kazary: ik lees nergens in de post van de ts dat ze geslagen heeft uit woede. Ze heeft een tik verkocht om het dier langs opeens-enge dingen te krijgen. Jij kunt ook aardig overdrijven zeg!

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:19

kazary schreef:
En jij vindt het gek dat je paard zo doet?
Ik vind hem erg lief voor je. Als ik hem was geweest had ik me achterover laten vallen, dan was je misschien eens afgekoeld.
Jij hebt die klappen meer nodig naar mijn idee dan jou pony. Arm ding.
Ik ben echt niet tegen het geven van een mep, maar wel uit woede en frustratie.

Om te beginnen mijn eerste post al.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:20

Geen woede?
Lees eens hoe vaak ze schrijft dat ze boos is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:20

@kazary.

Leer lezen. TS zegt dat haar paard andere keren wel braaf is. Dan is het niet zo gek dat je pissed bent. En ga mij nou niet vertellen dat jij dan net zo lang gaat zitten tutten/ respect op gaat zitten brengen totdat ie wel lief is, want dat beest lacht je keihard uit.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:22

@ GamblersCup: ja maar omdat ze het bewoordde met mep is het zeker weer een heeeeel ander verhaal :\

@ Kazary: Die eerste post va jou vind ik BELACHELIJK. Wat heeft de ts nou aan zo'n post? Staan er bruikbare tips in? Nee...

tanjazaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:22

En daar gaan we weer.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:23

Hahah ik wilde het net zeggen. Pfffff :P Leuk paardensport waarin ieder het op zijn manier doet...

tanjazaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:25

Laat iedereen lekker in zijn waarde, als je er niet tegen kan dan moet je dit niet lezen.....
Je kan nou eenmaal niet de hele wereld redden en al helemaal niet via het internet

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:26

in januari is hij begonnen met dit gedoe, toen was er geen jong gras bij -20
draaien en er 1,5 jaar geleden afvallen is ook jong gras?

Bruikbare tip dat je je paard niet af hoeft te meppen en dat ze moet beseffen dat hij braaf is als hij dat pikt.

Jolien, zelf leren lezen, ik tut niet, Hij gaat er bij mij voorbij. zeker weten.
Maar ik ga niet meppen.

ongelooflijk dat de rijkunst dit voortaan goed praat. Maar dat is dan weer offtoic en krijg ik weer groene opmerkingen.
Ik begin rt-p steeds beter te begrijpen.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:26

Zullen we anders het topic even op slot laten doen totdat TS kan reageren en ze de kans krijgt om eens haar kant van het verhaal uit te lichten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:28

Met verbazing las ik de titel van dit topic en nog verbaasder was ik toen iemand signaleerde dat TS een volwassen vrouw is ipv een kind. :oo
Maar goed, niet alles gelezen, dus ik stap hier maar even in. ;)
Joolien schreef:
TS zegt dat haar paard andere keren wel braaf is. Dan is het niet zo gek dat je pissed bent.

Hier ben ik het dus niet mee eens. Juist wanneer je paard altijd braaf is en je nooit problemen hebt, heb je die ene keer dat hij z'n dag niet heeft toch jùist het begrip en geduld om dat te respecteren? Waarom zou je in dat ene geval zó pissed worden?
Ik vind, wanneer je merkt dat je paard een dag erg dwars of hyper is, dan sla je die dag gewoon over en probeer je het een volgende keer weer.
Waarom zo enorm de strijd aangaan?
Het is altijd nog een levend wezen waar je mee van doen hebt, en geen ding 'dat het gewoon moet doen'.