Wiliena (v. Houston) Z1 klaar!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:18

anneliesdj schreef:
Het is geen verdoezelen van de werkelijkheid, het is trots zijn op wat je hebt bereikt en is ts ook ;)

Goed lezen, dat zeg ik ook niet ;)

Kriel

Re: Wiliena (v. Houston) Z1 klaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:20

Geldt voor jou overigens ook Cloris; ik zeg immers ook dat dit niet de meest mooie plaatjes zijn, ongeacht of ik de ts ken of niet...

(je kunt overigens wel gruwelijk met haar lachen ;) :P (en lunchen ) )

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:25

Kriel schreef:
Geldt voor jou overigens ook Cloris; ik zeg immers ook dat dit niet de meest mooie plaatjes zijn, ongeacht of ik de ts ken of niet...

(je kunt overigens wel gruwelijk met haar lachen ;) :P (en lunchen ) )

Ik zeg ook niet dat jij dat niet zegt, dus ook even je eigen advies volgen :+

Het gaat erom dat mensen die deze combinatie niet kennen oordelen vanaf deze pics, die hebben geen glazen bol en kunnen ook in 1e instantie niet ervan uitgaan dat dit geen representatieve pics zouden zijn snappoe? ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:26

Kriel schreef:
anneliesdj schreef:
Het is geen verdoezelen van de werkelijkheid, het is trots zijn op wat je hebt bereikt en is ts ook ;)

Goed lezen, dat zeg ik ook niet ;)

Kriel schreef:
Wat ik juist zo "grappig" vind is dat een ieder altijd de meest gunstige foto's plaatst van zijn/haar rijderij en daarmee grotendeels de werkelijkheid probeert te verdoezelen.

:o? Nee? Volgens mij moet jij beter lezen >;)

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 13:37

Lekker door blijven rijden meid. Je hebt een prachtig paard en enorm gaaf hoofdstel.
Je geeft je punten zelf al aan. Werken aan iets meer geslotenheid en nu lengte in de hals.
Paard mag wat meer gaan zitten maar het is je Z1 debuut niet je grand prix debuut. Ik denk nav deze plaatjes dat je ook best winst kunt gaan scoren.
Je instructie meteen aan de kant zetten zou ik ook niet doen vanwege het commentaar op 15 plaatjes.
Diegene weet vast heel goed waar ze heen wil met jullie.
lekker blijven schakelen en het neusje eruit willen rijden, als ze zich er teveel opdrukt die halslijn weer laten zakken.
Ik zie geen doorgesleurde stang geen open getrokkenmond of een trensje die meters uit de mondhoek komt.
zeker in een leerproces moet je nu eenmaal eens doorsluiten om aan te geven wat de bedoeling is.
Over de bespieren zou ik me al helemaal geen zorgen maken het ene paard heeft nu eenmaal mee bespiering dan de ander. Mogelijk is de jouwe kwa exterieur op stand wat minder dan een knappe hengst mar ze doet het toch maar fijn.

succes met je debuut en laat je nog ff weten hoe het ging?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 15:20

Geen aanspanning zonder ontspanning en andersom.
Ik begrijp wat de TS bedoeld dat ze hem nu echt bovenin naar die ontspanning en lengte zal moeten rijden. Op dit punt is ze nu in haar training aangeland en daar werkt ze dus aan.

TS, mooie vos heb je en ik wens je veel succes in het Z!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 19:21

Ik vind dat jij een fantaaaaastisch mooi paard onder je kont hebt! Alleen ga ik wel met het eerder gegeven commentaar mee, ik vind de mate van oprichting op de meeste plaatjes niet helemaal in overeenstemming met de verbinding van achter uit zeg maar.

Ik denk dat je haar gerust een fractie lager en langer nog kan instellen en evengoed punten halen in het Z. Ik zou wel graag foto's willen zien dat je haar wat lager instelt, voor mijn gevoel breekt ze nu wat af in de rug.

Maar jullie zijn een hele mooie combinatie, ik heb zelf een vos met zoveel wit, maar deze is toch net wat knapper!

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 11:23

Trek je alleen iets aan van de helpende en ondersteunende meningen! NIEMAND kan oordelen over
het rijden of de instructrice! Natuurlijk kunnen er kleine dingetjes over gezegd worden, maar komop,
iedereen weet toch dat je niet kunt oordelen over het "lesgeven" en over het paard zelf!? De enige
die dat echt kan is de amazone zelf. Zo jammer dat mensen hun mening zo doordrukken dat de TS
zich waarschijnlijk gewoon echt naar voelt! Inderdaad,

echt tipisch Bokt, iedereen meent maar dat ze 't beter kunnen, terwijl ze vast ook wel eens hun paard
misschien te gespannen hebben lopen, of niet genoeg op de achterhand. Jeetje, deze meid plaatst ten-
minste foto's om te laten zien hoever ze al zijn gekomen. Blijkbaar is dit paard dus echt niet gemakkelijk,
en wanneer je zo trots bent en zo 'naar beneden gehaald' word, da's gewoon echt treurig.

Vind dat je het SUPER doet, weet zeker dat je de top gaat halen! Jij weet hoe je paardje is en JIJ weet
zelf heel goed hoe jouw instructrice is. Daarbij vind ik het ook echt onzin dat mensen gaan reageren op
het feit dat het paard iedere maand even een lekkere massage krijgt. Jeetje, dat is toch niet dodelijk!?

Heel veel succes, dat gaat helemaal goed komen! *D

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 18:18

Ik heb niet het gehele topic doorgelezen maar ik begrijp dat er nogal wat commentaar is.

Hoewel ik je paard af en toe iets strak vind worden, iets kort in de hals lijkt te worden en op die zelfde momenten uit de rug lijkt en van het achterbeen lijkt te lopen vond ik het toch niet zo heel dramatisch. Het is maar Z1-niveau, het is nog maar een W-tje en je bent tenminste nog in staat om je paard bovenin te zetten met de neus eruit.

Als je paard wat strak en sterk wordt en daarin weg wil lopen dan schakel je terug, maak je haar lager/ronder totdat je weer verbinding hebt en je hand weer ontspannen voor kunt zetten. Dit werk blijf je net zo lang herhalen tot ze daar licht is en ze in jouw tempo blijft lopen. Als dat beter voor elkaar is zul je haar bovenin ook een stuk fijner voor elkaar kunnen krijgen.

Maak je niet druk om de mening van anderen, het is maar internet! En bij het gros van de foto's die ik hier zie zijn er maar weinig die in staat zijn om de neus eruit te rijden met de nek als hoogste punt. ;)