Haal vooral enkel eruit wat in je kraam past om te kunnen bewijzen dat ik helemaal mis zit.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Gert
pharagirlke schreef:Zo wat een akelige bok is dat zegJe zou het maar op stal hebben
Zijn het eigenlijk per definitie probleempaarden die hij onder zijn kont krijgt? en zo ja: zijn die problemen dan veroorzaakt door de eigenaar, of is het echt het paard zelf dat het probleem is.
Even in jip en janneke modus:
pharagirlke schreef:Interpreteren is een vakEven in jip en janneke modus:
Ik vind dat dat paard erg gemeen bokt en zou hem niet graag op stal willen hebben om op te leren. En zoals ik al in vrijwel al mijn eerdere berichten heb gezegd, maar die heb je dan kennelijk helemaal gemist, denk ik dat Gert voor dit type de ideale persoon is
)
Als je er sneller weer langs staat dan dat je erop geraakt bent, weet je dat het een Gert-type is 
Maar ik denk wel dat ik, bij een paard dat het toelaat, voor een andere (rustigere) manier zou kiezen.
En gezien die er in slaagt om er na een tijdje op weg te rijden, ga ik er van uit dat ie zadelmak kan maken. Maar alsnog ben ik niet extreem gecharmeerd van hem zeg maar. Maar waarom niet heb ik op de vorige pagina al uitgelegd. Long story short: het toont voor mij heel snel en chaotisch allemaal. En ik zie het liever rustiger en met iets meer ehm... "eenheid". Gewoon rustiger in het algemeen.
Maar dat kan simpelweg niet met elk paard en dat weet ik heel goed, dat maakt net dat ik pas echt onder de indruk ben als iemand er in slaagt dat te bereiken.
timilon schreef:ik vind dus juist NIET dat je in kunt schatten hoe een paard gaat reageren als je er voor het eerst op gaat zitten.
ik heb daar meerdere voorbeelden van,van paarden die niets doen met opzadelen en als je erop gaat zitten ze helemaal uit hun dak gaan tot paarden die als een rodeopaard de bak door gaan met een zadel op en waar je gewoon op kan gaan zitten.
je kunt wel inschatten of je paard rillerig is of dat je paard het eng gaat vinden iets bovenop z'n rug te hebben,maar de rodeo-bokken kun je niet inschatten mijns inziens.
het ene paard rilt een keer,de ander doet niets en weer een ander gaat als een blinde door de baan.
timilon schreef:ik vind dus juist NIET dat je in kunt schatten hoe een paard gaat reageren als je er voor het eerst op gaat zitten.
ik heb daar meerdere voorbeelden van,van paarden die niets doen met opzadelen en als je erop gaat zitten ze helemaal uit hun dak gaan tot paarden die als een rodeopaard de bak door gaan met een zadel op en waar je gewoon op kan gaan zitten.
je kunt wel inschatten of je paard rillerig is of dat je paard het eng gaat vinden iets bovenop z'n rug te hebben,maar de rodeo-bokken kun je niet inschatten mijns inziens.
het ene paard rilt een keer,de ander doet niets en weer een ander gaat als een blinde door de baan.
suleilitha schreef:Je kunt de rijstijl van iemand die heel erg groene paarden onder de bips heeft niet vergelijken met iemand die geschoolde paarden rijdt, Pharagirlke. Zet je deze man op een paard wat enig nivo heeft dan zul je ook echt een heel ander plaatje krijgen.
Inrijden/zadelmak maken is echt een kunst apart en dat doet hij heel goed, maar ik zou hem dus ook eens willen zien op een doorgereden paard
Blijkbaar springt hij dus concoursen.