Rijden met neck-rope.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:45

xChantal94 schreef:
Even tussen door op die reactie's,;

Hulpteugels zijn zeker niet verkeerd. Maar helaas worden ze vaak verkeerd gebruikt, waardoor hulpteugels verkeerd worden ingezien. Maar als ik eerlijk mag zijn, zie ik toch iemand liever zo als 'mij' (en nog meer mensen natuurlijk) rijden, wat je op deze foto's ziet. Dan iemand met hulpteugels (ook al worden ze goed gebruikt).

Maar goed, dat ben ik. Ik vind idd dat soms de reactie's té zijn. Mensen vinden het alleen veilig als je een zadel en/of hoofdstel op hebt, want dan heb je beter evenwicht en/of controle. Dat vind ik nogal raar. Het licht eraan hóe je jou paard inrijd. Hadden we het op de indianen manier gedaan, vonden jullie het maar wat onveilig als ik ineens kom aanzetten met een zadel en/of hoofdstel. Kan goed zijn van niet, maar zoals er gepraat word..

Ehm, laat me je even iets uitleggen :o . Ik ben daar geweest waar heel erg vroeger idianenstammen te vinden waren. Ik ben daar zelf ook gereden....Dat kun je niet vergelijken met Nederland. Dat zijn oneindige vlaktes waar je geen kip tegenkomt, hooguit een pronghorn, een eagle en met een beetje geluk kun je ook een poema scouten. Daar bestaat het risico niet dat je paard onder een auto komt nadat jij er vanaf bent gedonderd (hoewel ik het risico niet aan zou willen gaan, moet je een pokken-end lopen als je valt en je paard er vandoor gaat :+ )

Indianen zijn ook gevallen, alleen hoefden zij zich geen zorgen te maken om auto's die hun paarden mogelijk dood zouden kunnen rijden, wij wel. En dat is mijn punt: Je hebt een verantwoording af te leggen tegenover medeweggebruikers en op deze manier, TS, leg je die verantwoording deels van je af, dat vind ik niet alleen gevaarlijk maar ook egoïstisch! Ik vind daarom ook niet dat de reacties te zijn, maar dat jij net iets te nonchalant met alles omgaat. En inderdaad, dan kun je de reacties van mij en anderen al 'te' zien, wil echter niet zeggen dat ze dat ook zijn....

xChantal94 schreef:
Verder .. Adil, jij geeft veel reactie's in het topic. Stoor jij je dan zó erg aan mij? Omdat je nogal aanwezig bent? Ik bedoel het niet aanvallend, maar het viel me gewoon op. ;)

Ik stoor me slechts een beetje aan het koppige en het niet willen aannemen van meningen van anderen die een behoorlijke tijd ervaring hebben en veel gezien en beleefd hebben. En ik denk dat je je gewoon niet goed beseft hoe gevaarlijk het is op straat. Niet beledigend hoor, ik denk dat ik dat op jouw leeftijd ook iets anders zag.

xChantal94 schreef:
Zoals ik al zei, reageren blijft gewoon vrij. En jullie mogen me op mijn fouten wijzen, maar geef er dan óok tips bij! En niet in herhaling blijven vallen, daar schiet ik natuurlijk niet veel mee op :) .

Nou, daar heb je dus wel gelijk aan, het is alleen jammer dat je de meest vaak genoemde tip niet wilt aannemen, ook niet na herhaling ervan.

Marjo

Re: Rijden met neck-rope.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:48

Adil, ik vind dat je erg aanvallend praat nu. Iedereen heeft eigen ideeën en jij weet niet hoe haar paardje reageert. Iedereen is anders, net zoals elk paard.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:51

Marjoow schreef:
Adil, ik vind dat je erg aanvallend praat nu. Iedereen heeft eigen ideeën en jij weet niet hoe haar paardje reageert. Iedereen is anders, net zoals elk paard.

Helemaal niet hoor, dat zie je helemaal verkeerd. Ik ben absoluut niet aanvallend, ik geef eerlijk mijn mening als ieder ander.

Natuurlijk is iedereen anders en elk paard is anders, maar 1 ding hebben alle paarden gemeen: Het zijn vluchtdieren die nooit voor de volle 100% te vertrouwen zijn!

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 18:56

Hoe weet jij trouwens dat ik de tips niet aan neem? Er zijn geen nieuwe foto's verschenen, waarin je mij misschien in een omheinde omgeving ziet oefenen. Die foto's zullen waarschijnlijk ook niet meer verschijnen. Hier hoef je trouwens verder niet op in te gaan, ook al staat er een vraag. Het is gewoon maar 'n idee..

En ja, je mag je mening geven. Maar houd er dan ook rekening mee dat ieder een eigen mening heeft ;). En dat dus niet altijd jou mening 'de waarheid' is, want in andere ogen kan dat dus anders zijn. Zo is in mijn ogen het paard op verschillende gebieden wel weer voor 100% te vertrouwen, en op andere gebieden niet. Ook licht dat naar mij idee aan het paard. Zo zou ik dat met mijn pony (waar ik nu ook te groot voor ben) nooit doen, daar doe ik echter wel weer andere dingen mee. Die ik met dit paard (van de foto's) nooit zou doen. (Voorbeeld dus).

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:59

xChantal94 schreef:
Hoe weet jij trouwens dat ik de tips niet aan neem? Er zijn geen nieuwe foto's verschenen, waarin je mij misschien in een omheinde omgeving ziet oefenen. Die foto's zullen waarschijnlijk ook niet meer verschijnen. Hier hoef je trouwens verder niet op in te gaan, ook al staat er een vraag. Het is gewoon maar 'n idee..

En ja, je mag je mening geven. Maar houd er dan ook rekening mee dat ieder een eigen mening heeft ;). En dat dus niet altijd jou mening 'de waarheid' is, want in andere ogen kan dat dus anders zijn. Zo is in mijn ogen het paard op verschillende gebieden wel weer voor 100% te vertrouwen, en op andere gebieden niet. Ook licht dat naar mij idee aan het paard. Zo zou ik dat met mijn pony (waar ik nu ook te groot voor ben) nooit doen, daar doe ik echter wel weer andere dingen mee. Die ik met dit paard (van de foto's) nooit zou doen. (Voorbeeld dus).

Paarden kunnen schrikken, klaar uit. Zelf getrainde politiepaarden raken af en toe van de rails, dus waarom niet jouw paard?

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 19:00

Zeg ik dat mijn paard niet kan schrikken dan? Nee dat zeg ik niet. Ik zeg iets anders, maar het zal wel aan mij liggen dat er wat anders staat ;). Ik heb verder even geen zin om hierop in te gaan, dit gaat namelijk niet meer over het topic zelf ..

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:01

Marjoow schreef:
ja maar de meeste doen het wel zo, denken wel zo en daarom ben ik blij dat er mensen zijn die nog aan het paard denken ipv de prijs en de roem.

En waarom zouden mensen die wel met zadel en hoofdstel rijden, en wél op wedsdtrijd gaan en wél af en toe er eens een martingaal aandoen het allemaal doen om de prijs en roem en niet dnken aan het paard??

geloof mij maar, menig sport paard wat op hoog niveau loopt wordt beter behandeld, verzorgt, gekeken naar behoefte dan een heleboel paarden die 'natural' worden gehouden en in de bagger staan.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 19:03

peanutbutter schreef:
Marjoow schreef:
ja maar de meeste doen het wel zo, denken wel zo en daarom ben ik blij dat er mensen zijn die nog aan het paard denken ipv de prijs en de roem.

En waarom zouden mensen die wel met zadel en hoofdstel rijden, en wél op wedsdtrijd gaan en wél af en toe er eens een martingaal aandoen het allemaal doen om de prijs en roem en niet dnken aan het paard??

geloof mij maar, menig sport paard wat op hoog niveau loopt wordt beter behandeld, verzorgt, gekeken naar behoefte dan een heleboel paarden die 'natural' worden gehouden en in de bagger staan.

Het is niet over dat élk paard zo staat, ik weet dat je dat niet zegt. Maar mijn paard staat niet in de bagger. En hij word elke dag verzorgt, en tsja. Naar mijn idee heeft hij het super. Dit wou ik even zeggen :o .

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:03

xChantal94 schreef:
Zeg ik dat mijn paard niet kan schrikken dan? Nee dat zeg ik niet. Ik zeg iets anders, maar het zal wel aan mij liggen dat er wat anders staat ;). Ik heb verder even geen zin om hierop in te gaan, dit gaat namelijk niet meer over het topic zelf ..

Als jij je realiseerd dat je paard best kan chrikken, maar er kenneklijk geen zin in hebt om dat in acht te nemen is het des te kwalijker. Dan ben je namelijk bewust ergens mee bezig en niet het onbevangen jonge meisje.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 19:05

peanutbutter schreef:
xChantal94 schreef:

Als jij je realiseerd dat je paard best kan chrikken, maar er kenneklijk geen zin in hebt om dat in acht te nemen is het des te kwalijker. Dan ben je namelijk bewust ergens mee bezig en niet het onbevangen jonge meisje.

Alweer eentje. Die reactie van mij, was wéer een reacite van mijn voorbeeld. Het gaat dus hélemaal niet over het rijden, het ging over iet sheel anders. Verder ga ik nu uit dit topic, heb er even geen zin meer in. Omdat alles meer en deels herhaald word :o . Je hoeft niet te denken dat ik wegloop, je kunt me verder wel gewoon een pb sturen..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 20:46

Ik heb met de TS overlegd, en we zijn tot een slotje gekomen. Alles is wel gezegd ondertussen in dit topic, de argumenten voor en tegen het rijden met een neckrope. Mensen gaan nou onnodig herhalen of off-topic.
Vandaar dat ik dit topic nou sluit :)