Hoera vandaag Lotus toch gered van de slacht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

S_uus

Re: Hoera vandaag Lotus toch gered van de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 02:38

JesjeS schreef:
suleilitha schreef:
Bedankt, Kiwiko, dan weet ik zeker dat jij mij niet als een potentiele moordenaar ziet. Ik vermeld nog wel even dat ik, mits ik een paard moet laten slachten er ook bij blijf staan tot het dier dood is. Wie A zegt moet B zeggen, neem je een paard, dan moet je er ook voor kunnen zorgdragen dat het dier, als er reden toe is, niet in de handel komt maar uit het lijden wordt verlost, of zoals bij die van ons, lijden voorkomen.

Ik ben het helemaal met je eens, al zeg je het wat crú , ik zou het voor mijn paardje ook zo willen, maar het lef om erbij te staan.....pffft ik moet er niet aan denken!

Nee een telefoontje met dat ze/hij overleden is oid is mij voldoende Nagelbijten / Gniffelen

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 02:44

suusiejj schreef:
Nee een telefoontje met dat ze/hij overleden is oid is mij voldoende Nagelbijten / Gniffelen

Mij niet. Ik zou willen zien dat hij echt dood is. Om zeker te weten dat je 'm niet drie jaar later ineens ergens in een weitje ziet staan. Maar we dwalen af Vork

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 03:10

hestejente schreef:
suusiejj schreef:

Mij niet. Ik zou willen zien dat hij echt dood is. Om zeker te weten dat je 'm niet drie jaar later ineens ergens in een weitje ziet staan. Maar we dwalen af Vork

Kom ik ergens wel begrijpen maar heb er gemengde gevoelens bij, denk dat k dat zo niet kan zeggen..
Maar indd we dwalen af, en ik nog verder ga me bed eens opzoeken Knipoog

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 04:37

Maar staat het paard inmiddels al weer te koop dan?
Het idee achter alles zal heus wel goed zijn geweest maar wel een beetje ondoordacht.
Nu blijkt er geen geld te zijn als het diertje wat gaat mankeren en dat is erg sneu.
Maar slimmerik,je had iets op tv gezien over de TS,begreep ik dat nou goed?
Kun je je nader verklaren?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 07:18

9 bladzijde duizend verhalen, wat ik grappig vind is dat de grootste roepers wel het eerste beste verhaal geloven dat in hun plaatje past. Verder zie ik ook veel opfokken, typisch. Sommige mensen beginnen maar wat te roepen om te roepen, zeker als ze voelen dat mensen het beginnen eens te zijn. Want dan staat het brein sterk Lachen

Wat er met dit paard is gebeurd geen idee, droevig als er een dier het slachtoffer word van menselijk handelen door wie ook.
Ik zie geen verhaal in dit topic, ik weet dat je vaak de fouten van je eigen manege niet ziet, en ik weet ook dat sommige verhaaltjes vaak te mooi om waar te zijn. Simpel ik vorm dus geen mening, en ik denk dat veel mensen beter hetzelfde kunnen doen.

Hopelijk krijgt het dier wat het verdiend, wat dit ook mag zijn.

Verder vind ik de reacties op het ander forum spijtig, wat er ook speelt beetje volwassenheid is toch een noodzaak.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 08:19

JesjeS schreef:
nickyu schreef:
het is wel een zaak een bedrijf .. geen uit de hand gelopen hobbie

Klopt maar wel een bedrijf in levende dieren die hard gewerkt hebben!
Ze hoeven geen gouden handdruk of een 13de maand maar een beetje rust na hun dienstbare jaren!

punt is dat manege volgens afspraak met oude eigenaar haar hebben verwittigd
dat paard niet meer bruikbaar is en of naar haar tegen slacht geld of naar de slacht gaat
(mijn paard is dan niks waard voor de slacht maar geef m alsnog liever een kogel en in 1 x weg
dan een evt gevecht aan .. heb dit ooit meemogen maken , helaas, en wil het risico hierop met mijn schat niet lopen)

vervolgens stuurt de vriendin van de oude eigenaar overal mail naartoe
met de hoofdtekst

red het paard van mijn vriendin ... hard gewerkt word nu afgedankt
omdat het beetje kreupel is ..even rust en dan is het waarschijnlijk weer fijn recreatie paard .. wie wil er een lief paard
binnen 2 dagen reageren aub

ze wekken de ilusie dat paard nu tijdelijk licht kreupel is en na wat rust weer bruikbaar
terwijl deze manege kennende er al heel wat aan gedokterd is voordat ze paard weg doen
eerst gestopt met manege lessen .. dan maar in de lease
wat ook niet bleek te werken

daarbij als het wel nog als recreatie paard had kunnen dienen was dat direct gemeld
en zou manege het als zodanig verkopen
levert imo meer geld op
dus uit winst bejag , was het een niet aan het paard denkende manege geweest
maandje rust en hup voor 750 euro naar een handelaar
of erger 1500 naar particulier ..
maar nee .. dat is niet wat er gebeurd

op het andere forum word er laag laag dingen geroepen
waarvan de helft niet waar KAN zijn

als de oude eigenaar welke nu dus geen 500 op kon hoesten
een oude dag als grasmaaier wilde vor haar paard
moeten ze niet de valse hoop geven dat het met het been weer goed komt
en de ellende van de manege (da kosten onbruikbaar kreupel paard) verleggen naar weer een
andere eigenaar ..

die op zijn/haar beurt weer kan aanklooien met het paard

ben erg benieuwd wat het been probleem nu precies is
en of paard wel fijne oude dag als grasmaaier kan hebben

als het maar een onschuldige kleine fistel is welke met wat rust geneest
dan was het paard allereerst al niet bij de manege weg gegaan

verkoop m dan niet weer als recreatie paard
en ga geen lage leugens ophangen ..

manege had ook paard gewoon af kunnen laten maken
al dan niet via slachter en dan de eigenaar kunnen vertellen , paard is dood
hartstilstand (alleen het hoe die harstilstand dan kwam er niet bji zeggen)
geen gezeur voor de manege .. maar nee ze hebben netjes woord gehouden
en de eigenaar verteld , en de mogelijkheid gegegevn
zodat dit paard als grasmaaier nog dienst kon doen

al met al krijg ik een bijsmaak van de redders ..

verder is er uiteraard niks nada noppes mis
om voor een paard wat hard gewerkt heeft (of niet is eigenlijk irrelevant)
een goede oude dag als grasmaaier te geven
daaronder hoort ook pijnvrij genoeg om te kunnen genieten van die oude dag !

dat verdiend imo eigenlijk elk paard
maar blijf aub wel eerlijk naar het paard

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 09:10

Meetje22 schreef:
Maar staat het paard inmiddels al weer te koop dan?
Het idee achter alles zal heus wel goed zijn geweest maar wel een beetje ondoordacht.
Nu blijkt er geen geld te zijn als het diertje wat gaat mankeren en dat is erg sneu.
Maar slimmerik,je had iets op tv gezien over de TS,begreep ik dat nou goed?
Kun je je nader verklaren?

Het paard is inderdaad weer te koop.
Dat andere ging niet over de TS maar over een van de andere betrokkenen maar daar is dit topic niet voor bedoeld. Je krijgt pb.

lootjevanmij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 10:16

jullie hebben wel allemaal een eigen mening, dat vindt ik ook prima maar jullie gaan denken voor een ander en dat zouden jullie niet moeten doen een beetje jammer
als jullie het echte verhaal weten dan kan je pas wat zeggen en wie weet dat beter dan ik

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 10:28

lootjevanmij schreef:
jullie hebben wel allemaal een eigen mening, dat vindt ik ook prima maar jullie gaan denken voor een ander en dat zouden jullie niet moeten doen een beetje jammer
als jullie het echte verhaal weten dan kan je pas wat zeggen en wie weet dat beter dan ik

Verklaar je nader....

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 10:31

Even off topic....Met Lotus zou ik geen buitenritje durven maken ze was overal bang van.
Even voor de duidelijkheid, ze is wel op de foto geweest bij de dierenarts.
Waar kan ik vinden dat ze weer te koop staat?

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 10:37

dit heeft marialva in haar onderschrift staan;
Citaat:
HET LEUKSTE PAARDEN FORUM VAN NEDERLAND WAAT GEEN HAAT EN NIJD IS TOEGESTAANen mens en dier in zn waarden wordt gelaten!!!

dit schrijft ze op haar eigen forum;
http://www.paardenpraatjes.nl/viewtopic ... ight=lotus schreef:
gut gut gut Bar moet je eens zien wat die slimmerik schrijft nou die doet haar naam weer eer aan, tjee zeg als je iemand een veulen wil geven terwijl die persoon is opgelicht door een man is, en schenken erg verkeerd is natuurlijk door al dat gezeik toen op bokt is die vrouw waaraan ik het veulen zou schenken zo over haar zeik gegaan dat ze het veulen toen niet meer durfde aan te nemen om dat ze (mede met dank aan slimmerik) door veel mensen werd bedreigd, die vrouw heeft door die stumpers van bokt hulp moeten zoeken zo geestelijk kapot was ze gemaakt door bokt mensen en dan moet je zeker trots zijn op zn forum als bokt met al het slape geklets daar

nou slimmerik (je kan beter je naam veranderen in boktterrorist) wij hebben zelf het geld voor lotus uit ons zak geklopt en zit er verder niets achter degene (wat eerst onderzocht wordt) die lotus een goed tehuis kan bieden mag haar over nemen voor het aankoop bedrag van 500 euro en vragen wij niets van het benzine geld (a 200 euro) en stalling en da kosten dus wat moet er nu weer volgens jou achter steken? zeker dat er ook wat achter het schenken van het veulen zat, ik zeg nog een ding tegen je bent een groot jaloers stuk strond!!!

ps als er niet een goed tehuis voor Lotus wordt gevonden en ik met een paar maanden een stal leeg heb komt ze gewoon weer terug naar mij en blijft ze tot ze de laatste adem uitblaast

en een paar weken geleden huilt ze hier nog;
marialva schreef:
Ik geloof dat ik niet de enige ben met dit probleem, en er veel mensen worden uitgemaakt voor alles en nog wat hier op bokt, is dit dan de Bokt mentaliteit?
Ik vindt het grof schandalig, mensen die alles voor hun paarden over hebben hier altijd met de grond gelijk gemaakt moeten worden en dat er niet wordt in gegrepen.
Het enige wat dan gezegd wordt is dat je niet moet reageren en je verstandig moet blijven, maar intussen wel over je heen moeten laten lopen! (want daar komt het op neer)
Zo ben ik dus niet als mij ( en mijn paarden) onrecht wordt aangedaan , bijt ik van me af.
Intussen zijn er een aantal mensen die op een ander forum ten onrechte vuiligheid over mij schrijven, ik ka je verzekeren degene die dat op z’n geweten heeft (en daar ben ik al achter) dit niet ongestraft laat gaat gaan , er wordt aangiften van laster tegen die persoon gedaan.

Tot slot ik ben blij dat ik toen der tijd een eigen forum heb opgezet en kan ik je verzekeren dat het daar wel gezellig en leuk er aan toe gaat, en als er toch personen zijn die een ander de grond in willen trappen worden deze accounts meteen verwijderd.

Het gaat toch maar om een ding mensen??

DE PURE PASSIE VOOR HET PAARD!!

Of zie ik dat nu zo zwart en wit??

Als laatste mij zal je hier niet meer zien op bokt en wens ik iedereen heel veel plezier met zijn paard of pony.

je vraagt je af of sommige mensen zaagsel i.p.v hersenen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 10:39

BraveSpots schreef:
slimmerik schreef:
Ik vraag me af, als er met pijn en moeite 500 euro bij elkaar gekrabbeld is, wat er gebeurd als het dier weer een DA nodig heeft....
Een erg ondoordachte aktie imo. Bloos

Het paard heeft geen DA nodig, er is namelijks niks aan de hand, met wat rust wordt alles beter Rolleyes . Vind het echt erg voor het paard dat ze slachtoffer word van onwetende mensen...

Als er niets aan de hand is, waarom wordt het paard dan steeds kreupel?

Veel paarden worden kreupel omdat ze te weinig bereden worden, te weinig beweging en hele dagen in hun stalletje staan omdat de lieve eigenaren gewoon bijna nooit komen en er zo veel van houden dat ze op elke verjaardag trots moeten vertellen dat ze een paard hebben! Boos!
Manege paarden krijgen juist lekker veel beweging en dat houdt ze fit. Als dit paard een buitenrit moet maken op allerlei ondergronden en halverwege kreupel wordt, wat dan?? Ik vind het zo wreed wat jullie doen.

De een zegt, ik weet dat hij niet gezond is, maar wat het dier mankeert dat weet niemand, waar zijn de foto's?!?

Nu lees ik dat ze te koop staat. Wordt er bij verteld, weggekocht bij slager wegens herhaaldelijke kreupelheden, oorzaak onbekend, maar zo snielugh dat we 500 euro bij elkaar hebben gesprokkeld, voor de liefhebber en lekker recreatie racen in zware zand ondergronden. Lekker met de groep mee dus beestje moet wel anders blijft hij achter, lekker zwaar. Bleh!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 10:51

Poe,poe,de stemming zit er weer in(ik heb niet alles gelezen hoor!)
In de openings post zie ik een plaatje van een mooi,erg goed verzorgd paard.Ik vraag me af hoeveel 16-jarige paarden die al 10 jaar manege lessen draaien er zo goed uit zien.Verder weet ik nergens vanaf,maar volgens mij is die'beruchte' stal echt niet zo slecht voor zijn dieren!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 10:53

kohtje schreef:
Even off topic....Met Lotus zou ik geen buitenritje durven maken ze was overal bang van.
Even voor de duidelijkheid, ze is wel op de foto geweest bij de dierenarts.
Waar kan ik vinden dat ze weer te koop staat?

Dat is waar Lin!
Daarbij vraag ik me ook af hoelang ze goed zal blijven als ze door het zware zand moet lopen.
Zo af en toe is een klein ritje zal lukken maar echt een buitenrit zal al teveel zijn.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 10:53

jodi .. buiten dat deze stal goed voor de dieren zorgt
is die foto van het paard van die stal , door die stal
gemaakt ..jaren geleden

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 10:54

het begint een beetje op een soap-serie te lijken hier....
ik ben iedergeval blij dat het paard niet geslacht is....en ocd?
zolang ze er geen pijn aan heeft is er toch niets aan de hand?
Denken jullie trouwens dat als paarden oud worden ze nooit ergens last van hebben?pijntjes en stijfheid?
dat hoort bij het ouder worden...net als bij mensen....alleen z'on paard laat je niet meer werken....net als chronisch zieke mensen ...aangepast werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 10:59

OCD hoeven ze geen last van te hebben, klopt, maar als het paard herhaaldelijk kreupel is, dan heeft ze er wel last van. Is operabel, maar is kostbaar, gaan mensen dat doen? Koop je een gezond paard voor 1500 euro op marktplaats, heb je niet meteen al het ocd probleem.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 11:09

Er wordt hier steeds over OCD gesproken maar het paard is op de foto geweest en op de foto was voor zover mij bekend niets zichtbaar. OCD is wel zou zichtbaar moeten zijn op de foto´s.

Lotus heeft gewoon grof beenwerk en piephakken, dit laatste omdat het op stal nou niet bepaald een snoesje was naar andere dieren.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 11:19

katiavl schreef:
9 bladzijde duizend verhalen, wat ik grappig vind is dat de grootste roepers wel het eerste beste verhaal geloven dat in hun plaatje past. Verder zie ik ook veel opfokken, typisch. Sommige mensen beginnen maar wat te roepen om te roepen, zeker als ze voelen dat mensen het beginnen eens te zijn. Want dan staat het brein sterk Lachen

Wat er met dit paard is gebeurd geen idee, droevig als er een dier het slachtoffer word van menselijk handelen door wie ook.
Ik zie geen verhaal in dit topic, ik weet dat je vaak de fouten van je eigen manege niet ziet, en ik weet ook dat sommige verhaaltjes vaak te mooi om waar te zijn. Simpel ik vorm dus geen mening, en ik denk dat veel mensen beter hetzelfde kunnen doen.

Hopelijk krijgt het dier wat het verdiend, wat dit ook mag zijn.

Verder vind ik de reacties op het ander forum spijtig, wat er ook speelt beetje volwassenheid is toch een noodzaak.

Hier sluit ik me bij aan. Aan heen-en-weer gefilosofeer en de ander veroordelen om er zelf als de meest zuivere uit te komen (moraalridders) hebben we i.m.o. niks. Aan beide kanten zal ongetwijfeld een hoop waar zijn; en sommige dingen zullen aangedikt zijn of weggelaten..

Het lijkt me als paardenliefhebber toch de main thing dat dit dier het goed heeft, ogneacht waar het staat! Knipoog

mbt Het laten inslapen of slachten van je paard: Een ider heeft daar zijn grenzen in en ik vind niet dat er maar één weg de goede is; afscheid nemen van een paard is voor een ieder een heel persoonlijk gebeuren. Ach gut

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 11:24

Ik snap inmiddels geen barst meer van dit verhaal.. misschien ben ik wel "een beetje dom"..

Wat een vat vol tegenstrijdigheden!

De manegebaas c.q. de verzorgers claimen dat er "alles" aan gedaan is, maar het paard kan niet meer dan een uurtje per dag werken.. desondanks wordt het paard dan toch maar verleased .. zo krijg je toch nog wat centjes binnen, voor een dier wat in de lessen kennelijk zijn hooi niet kan verdienen.
En dan de reddertjes... zonder enige gegronde medische deskundigheid wordt er op basis van zieligheid een paard gekocht, dat - het verleden van het betreffende paard bewijst het immers - niet meer 100% geschikt is om te rijden. Met het doel het paard door te verkopen, waarna er helemaal geen zicht meer is op de toestand van het paard, een misschien naïeve persoon opgezadeld wordt met een niet goed functionerend paard en alle bijbehorende drama.

Het lijkt me dat geen van de partijen hier juist gehandeld heeft.
Als het paard regelmatig kreupelheid vertoont, dan hadden er scans of röntgenfoto's gemaakt moeten worden - dan is het overzichtelijk wat er in feite aan de hand is.
Afhankelijk van de uitkomst van degelijk onderzoek had kunnen blijken: gezond en in staat om te werken, of ongezond en niet in staat om te werken.

In het eerste geval zou slacht (nog) niet nodig zijn en in het tweede geval is er een keus uit twee mogelijkheden: slachten of iemand vinden die het paard opvangt als grasmaaier en niet berijden zal.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 11:28

detour schreef:
Het lijkt me als paardenliefhebber toch de main thing dat dit dier het goed heeft, ogneacht waar het staat! Knipoog

Geen idee of jullie mij bedoelen met de grootste roepers maargoed.

Dit stukje wat je aanhaalt is juist het probleem, niemand schijnt te (willen) weten of het paard nu wel of niet pijn lijd.

Als paardenliefhebber is dat wat me aan het hart gaat, voor de rest gooien ze imo maar met modder naar elkaar, kan me niet schelen...
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 20-12-08 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 11:30

.. Het enige wat ik feitelijk kan waarnemen is die enorme zwelling aan de voorkant van de sprong, links achter.

Ik ben echt - gewoon puur uit banale nieuwsgierigheid- benieuwd wat dat is; botwoekering?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 11:31

BraveSpots schreef:
detour schreef:

Geen idee of jullie mij bedoelen met de grootste roepers maargoed.

Dit stukje wat je aanhaalt is juist het probleem, niemand schijnt te (willen) weten of het paard nu wel of niet pijn lijd.

Als als paardenliefhebber is dat wat me aan het hart gaat, voor de rest gooien ze imo maar met modder naar elkaar, kan me niet schelen...

Nou, dan hoop ik dat iemand de moeite neemt het paard achter eens op de foto's te zetten, een keuring te laten doen. Knipoog

en dat modder gooien?

Ach, da's ook bokt hé? Haha!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 11:34

ls het paard regelmatig kreupelheid vertoont, dan hadden er scans of röntgenfoto's gemaakt moeten worden - dan is het overzichtelijk wat er in feite aan de hand is.

Ze is gescand en op de foto geweest!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 11:36

och heb het nog maar 10 x aangehaald geloof ik
..

Citaat:
In het eerste geval zou slacht (nog) niet nodig zijn en in het tweede geval is er een keus uit twee mogelijkheden: slachten of iemand vinden die het paard opvangt als grasmaaier en niet berijden zal.

en het word nu verkocht als zijnde recreatie paard

dat het gered word om dat de ex eigenaresse dat graag wil
allah .. dat er daarna een huis gezocht word voor oude gras maai dag is een 2e
dat men dan dus een ander opzadeld met de ellende is een 3e
(oude eigenaresse kan er waarschijnlijk geen weg mee , iig geen geld en de rest weten we niet)
maar dat het paard te koop staat als kan nog bereden worden na wat rust
daar val ik over

de geen die dit paard neemt moet zich bewust zijn van waarschijnlijk dus NIET rijden
waarschijnlijk wel extra kosten en een grens van paardwaardigheid goed in de gaten houden
ivm al dan niet pijn arm nog grasmaaier kunnen zijn en waar de grens ligt