Marie Fjordien in het roze

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Marie Fjordien in het roze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 15:57

@ Okee dan Kiwiko. Lachen

Algemeen: Als jullie het dan echt zo graag willen weten: Ik ben 14 jaar, jaa. Maar dat betekent nog niet dat mijn mening bij voorbaat onzin is. Of niet telt. Of niet serieus genomen hoeft te worden. Ik ben dan 14, maar niet dom. Dus je kunt gewoon een serieuze discussie met me gaan, en me behandelen als ieder ander. Zo.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 16:02

naaaah je bent zeker niet dom, en ik vind je voor een 14 jarige heel goed kunnen discuseren! Ik had je eerlijk gezegd wel een stuk ouder geschat Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 16:15

Dankudanku, en ik heb nu wat info op mijn profiel gezet, maar nog geen foto's. Ben bij mijn vader en hier heb ik ze niet, dus dat komt later. Weet trouwens ook niet hoe het moet. xD

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 16:19

Mensen waar gaat dit allemaal heen zeg? ik lees even een paar pagina's bij en en kan gerust de conclusie trekken dat er ondertussen van een mug een olifant word gemaakt.

De TS heeft lef, lef omdat ze haar foto's plaatst en lef omdat ze maar wat vriendelijk blijft op al het commentaar en rustig blijft posten op haar topic.

Ik heb leren rijden op de manege maar ondertussen gebruikte ik op 6 jarige leeftijd mijn moeders paard als proefkonijn, en geloof mij daar zijn deze foto's niks bij,wil wel even een paar dingen opnoemen die ik als fantasierijk kind allemaal deed:

Samen met vriendinnetje pony vlechten en doen alsof je een belangrijke wedstrijd moest rijden.
In de bak met achterlijk korte beugels scheuren en denken dat je een jockey bent

Op 10 jarige leeftijd een eigen pony krijgen, en dan begint helemaal de gekkigheid:
Crossen zonder zadel, tot de prut mijn neus uit kwam.
Hindernissen maken van de meest vreemde voorwerpen, er vanaf donderen en de grootste lol daarom hebben.
Op je pony gaan staan tijdens het longeren of rijden, gek genoeg toen nooit gevallen
Met 3 vriendinnetjes op 1 pony zitten
De hele dag bezig zijn met 2 pony's van s'morgens totdat mams me eens kwam halen, en dan de hele dag dingen doen als opzadelen...rondje tuffen....afzadelen...vriendinnetje 2 komt....weer opzadelen en rond tuffen....afzadelen....wandelen met pony....poetsen tot zijn vel haast los liet.....hapjes maken voor pony met de meest vreemde ingredienten....parcourtje bouwen en wedstrijdje spelen, en dit gebeurde dag in dag uit.
En zo kan ik echt nog eindeloos doorgaan, ook ik had een heethoofd van een pony maar toch kroop ik erop zonder beugels of zonder zadel of zelfs zonder zadel en met halster gaan crossen.
Maar nu ruim 15 jaar later zit ik als een huis te paard, ken haast geen angst, en rijd nu ook af en toe zonder zadel op mijn hyperactieve kwpn'er.

Mijn moeder (rijd zelf ook van kinds af aan) heeft me nooit op mijn donder gegeven en waarom niet??? je word vanzelf serieus met je pony en bovendien leer je van zulke dingen behoorlijk. Ik reed 1 uur in de week les in de manege en 2 uur in de week ponyclub, maar het aanklooien thuis vond ik toch het leukst en daar kijk ik ook nog steeds met goede herinneringen op terug.
Bovendien heb ik een vriendin die altijd alleen manege lessen heeft gereden, die poept in haar broek om buiten te rijden en al helemaal om even lekker een stukje te racen, dan denk ik toch dat ik door mijn gekke fratsen een stukje meer vertrouwen in paarden heb.

En hoeveel tuig ik wel niet in die periode versleten hebt, er is toen geen maand voorbij gegaan dat er niet iets stuk ging, maar mijn pony is er niet slechter van geworden. Voor ik haar kreeg was het een wedstrijdpony maar toen ze van mij werd deed ze net zo hard mee met idiote dingen, en nu? nu is ze bijna 31 en rijd mijn dochter van 5 er soms op.Maar mijn oma'tje vind het allemaal best, die heeft alles immers al een keer meegemaakt.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 16:26

VivaLaVida schreef:
@ts: WOW wat een verschil met in je pro. Die is afgevallen zeg Scheve mond

maar ik zie in haar pro dat ze wel degelijk netjes kan rijden hoor Lachen

De pony is idd flink afgevallen en ik denk dat het komt omdat ze nog vrij jong is en al aardig wat veulens heeft gebaard, bovendien geeft de TS aan dat de eigenaar het voer niet wil aanpassen.Dan zou ik net als de TS ook niet meer weten wat te doen,je gaat als verzorgster natuurlijk geen handen vol geld aan voer en tuig uitgeven als het de eigenaar volstrekt koud laat hoe zijn eigendommen er uitzien.

Ben ook blij dat er nog bokkers zijn die de moeite nemen om haar profiel even te bekijken en dan zien dat dit meisje wel degelijk serieus met paarden bezig kan zijn, en dat ze het beste met ze voor heeft.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 16:33

Ik wil nog wel even kwijt dat ik hier echt niet druk zit te typen om de TS te verdedigen want volgens mij kan ze dat prima zelf.
Ik herken alleen een kleine Wendy in de TS.

Verder ga ik ook volledig mee met Kiwiko, als er in mijn tijd Bokt bestond had ik nu geen leven meer gehad, en ik denk dat er heel wat bokkers zijn die daar ook over mee kunnen praten.

Ik wil nog wel zeggen: ik heb op een stal gewerkt bij een redelijk bekende Grand Prix amazone, die overigens vroeger net zo gek was en nu af en toe nog steeds.
Zij rijd toch serieus maar gaat evengoed nog lol met je knol'len om het ook een beetje leuk voor haar paarden te houden.
Altijd maar in het gareel lopen is voor je paard ook niet leuk.

M_LiSszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:25

amen.

wil nog wel ff zeggen dat een sperriempje en een paar beugels niet zo duur zijn. en als je een pony wilt verzorgen ook er wat voor mag doen. en dat trekken moet ze gewoon echt afleren!

voor mijn verzorgpony(die daarna mijn eigen pony werd) had ik ook mijn eigen spullen: zadel, hoofdstel, dekens, poetsspullen etc. ik betaalde zelfs de DA & het voer. heb meegeholpen met het bouwen van de stallen. het enige wat ik niet betaalde was de wei en de hoefsmid!

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:37

KiWiKo schreef:
ach ik ben heel blij dat er geen bokt bestond in mijn ponytijd Haha! Haha! Haha!

gut wat had ik al die moraalridders op de kast gehad zeg met mijn fratsen Lachen Lachen

er is HELEMAAL NIEMAND, echt helemaal NIEMAND die een vlekkeloze ponytijd gehad heeft............ en laat dat nou de tijd zijn waar we het meest in leren, want van al die gekkigheid leer je dat je een deksel op je neus kan krijgen, leer je zitten, en leer je omgaan met paarden..........

Goed dat het hoofdstel niet goed zit.......... is gewoon zo Lachen leermoment voor TS! maar de ponie heeft weinig last van TS haar gekkigheid....... en krijgt pownie er wel last van, dan mag TS in het gras gaan zitten........ helemaal goed toch???

ik snap het probleem niet helemaal, ponie kan goed voor zichzelf zorgen blijkt!

Ik wou dat ik nog in mijn ponietijd zat als ik deze foto's zie Lachen

Afgod
Afgod

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:31

Ik zou zeggen doe moeilijk Ja
Iemand die nu 'nog'van der powny tijd mag genieten hoef je toch niet zo af te zeiken?
Denk je dat iedereen Hoppa in 1klap meteen iets is?Dat niemand die gekke dingen deed?
en dat we ALLEMAAL profs zijn?
Laat dat meisje nou der rolletjes lopen Meisje en pony hebben nog plezier en van dit soort dingen leert ze juist!
Ok vandaag zo en morgen anders!
Iedereen heeft leren met een dier om te gaan.
Ok dit ziet er nou niet echt helemaal uit.Maar de volgende keer beter Lachen
En waarom heeft men dan 'proef'konijnen uitgevonden?

Ok ik zal eerlijk doen dit was mijn happyPennyPowny tijd.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HN8WIVOT.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XND4XWJQ.jpg

Mijn ups and downs
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FEDTQKHN.jpg

Ik ben zo vaak met mijn hoofd tegen een paal aangelopen,of voor shut gestaan.
En om door te zetten en veder te gaan ben ik dit geworden met die pony.
De ergste foto's staan hier nog niet.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FM7YSOCA.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WTJRFXUB.jpg

En toen nog B geworden,op m'n eigen door zelf dingen uit te zoeken.

Maar nu ben ik L1.zag het er voor mij vlekkeloos uit ? Ben ik in een luxe binnenbak begonnen/ik loop nog steeds door de modder en doe dat ook nog steeds en nog ergens gekomen.
Heeft iemand uberhaupt ze smoel dicht gehouden?Durft iuemand uberhaupt wat van zich zelf te laten zien?Nog niet eens!
Ik durf te wedden hoe vaker ze rijd hoe meer dinge ze uitvind en hoe droger ze blijft hoger kan komen!

En komop zeg maak mij niet wijs dat neimand zo is begonnen Knipoog
HGiermee wil ik duidelijk maken dat iedereen zo is begonnen en het misschien niet zo geslaagt was om het op bokt te zetten.

BTW ik ben 12 Knipoog
En heb voor sommige mensen erg respect hier Lachen

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:11

heerlijk die fotos likepink,krijg weer helemaal de kriebels haha
vaak door zelf wat aan te klooien leer je meer dan elke week les op een manege,op 11 jarige leeftijd reed ik bij ons door het dorp op een paard van 1.80,kon er zelf niet eens opkomen,en mijn moeder hield haar hard vast als ik weer eens even langs huis kwam gereden,20 jaar geleden was alles anders,nu rijden de beginnende ruiters met goed gekeurde caps,body protector en rijlaarzen,en natuurlijk is dat heel erg goed,maar in mijn pony (penny) tijd waren die dingen er maar amper,had er niet eens het geld voor. ik denk ook dat het maar net is hoe je bent opgegroeid met paarden,ik heb altijd alles zelf moeten doen en ondernemen,iemand anders deed het niet voor mij,meiden die op een manege rijden 1 keer in de week leren bijna niets met of over paarden.ik werk op een manege en zie ook heel veel veranderingen,klanten komen 5 minuten voor de les op stal,en zijn vaak binnen 5 minuten na de les al weer weg,natuurlijk heb je ook echte liefhebbers,maar vooral bij beginnende kinderen is het een ramp.en dat vind ik zo jammer,want ik weet hoe leuk je het kan hebben in je jongere jaren met ponys.

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:22

Meid je hebt een leuke verzorgfjord, hij is misschien aan de dunne kant maar daar kan jij niets aan doen (behalve de eigenaar hier op attenderen)!
Dat je beperkt bent met je plekken om te rijden is natuurlijk ook niet ideaal.
Probeer gewoon wel altijd je tuig goed te checken zodat je zeker weet dat alles goed zit!
Doe het in ieder geval voor je pony zodat hij nergens last van heeft.

Regel gewoon een setje beugels en blijf lekker lol met je pony maken, maar houd ook in de gaten dat het voor je pony ook
leuk moet blijven Knipoog

Probeer van het commentaar hier wat op te steken(en het komt er bij sommige nogal bot uit maar probeer er voor jezelf wat puntjes uit te halen om van te leren)
Vind het in ieder geval super van je dat je gewoon normaal blijft reageren zelf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 04:55

Weten jullie wie hier de meeste lol had? De pony in kwestie!!!!!

Jessigirl17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 14:53

Ik vind het zelf ook niet netjes, en als ze druk is en ze gooit haar hoofd omhoog kan je misschien een martigaal [ofseu?] regelen, ik heb zelf ook een hele drukke pony en ik kan ook makkelijk mijn handen stil houden, ondanks dat mij pony haar hoofd omhoog blijft gooien en ook als ze onrustig gaat doen, en misschien zijn stijgbeugels inderdaad handig, dan kan je met je benen sturen en hoef je je pony niet zo in zijn mond te trekken, want straks reageert je pony niet meer op dat getrek, dan is hij het gewend en gaat hij zijn eigen willetje leve! Knipoog Het is maar een tip hoor.

CarolineXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 14:57

Aaaah wat doe je met je handen?! Idd misschien gewoon met stijgbeugels rijden misschien dat je dan wat stiller bent in je hulpen. Wel een heel leuk dekje!

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 15:14

M_LiSszz schreef:
amen.

wil nog wel ff zeggen dat een sperriempje en een paar beugels niet zo duur zijn. en als je een pony wilt verzorgen ook er wat voor mag doen. en dat trekken moet ze gewoon echt afleren!

voor mijn verzorgpony(die daarna mijn eigen pony werd) had ik ook mijn eigen spullen: zadel, hoofdstel, dekens, poetsspullen etc. ik betaalde zelfs de DA & het voer. heb meegeholpen met het bouwen van de stallen. het enige wat ik niet betaalde was de wei en de hoefsmid!

Moet zeggen dat ik daar dan wel respect voor heb, ik heb ook een verzorgstertje van 13 rondlopen maar die betaald helemaal niks. Oke ze mest soms voor me uit of veegt het erf maar dat ze laatst het klittenband van mijn peesbeschermer had getrokken kreeg ik geen eens excuses maar heeft ze 'm gewoon weer terug in de kast gelegd.
Als ik haar dan vervolgens aanspreek zegt ze gewoon dat ze van niets weet, nu heb ik gelukkig wat goedkopere spullen en goede kwaliteit en mag zei alleen de goedkopere spullen gebruiken,anders was ik er goed zuur van geweest.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 15:41

Wat kunnen mensen het elkaar toch moeilijk maken. Ik vind dat er door sommigen niet gelezen wordt en te snel een conclusie wordt getrokken. Het staat niet bij HAW en toch 1 en al commentaar. Dingern worden duizend maal herhaald en iedereen heeft meteen een oordeel.

Uit de reacties van TS merk dat zij heel goed weet dat dit niet onder serieus rijden valt en ze zegt ook dat het beestje erg fris was. Nou ik vind het knap dat je het dan aandurft om er zo op te stappen. In hoeverre het verstandig is laat ik in het midden. Ze zorgt er in ieder geval voor dat het dier uit zijn stal komt.

Ze probeert daarnaast ook om de spullen voor elkaar te krijgen. Als je niet werkt en nog jong bent en naar school gaat is het niet altijd mogelijk om alles piek fijn in orde te hebben. Ik heb ook ouders die niet paardliefhebber zijn. Ik heb altijd hard moeten sparen om iets te kunnen kopen. Ik deed dat van mijn zakgeld en geld wat ik op verjaardagen kreeg. Niet iedereen hoeft maar een gil te geven en krijgt wat zij/hij wil.

Neem ook even de moeite om haar profiel te bekijken. Ik vind de foto's die daar staan heel anders dan deze welke hier staan. De foto's in haar profiel geven een ander beeld over hoe TS rijdt. Verder is commentaar niet verkeerd alleen ik erger mij blauw hoe sommigen zich verwoorden. Ik vind dat je best mag zeggen dat je ergens niet mee eens bent, maar de toon van sommigen berichten vind ik erg triest.

lauraenabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 17:58

ten eerste mag er wat meer ve op de pony als ik het zo zie... ten tweede dat ze zo hard gaat komt waarschijnlijk doordat je erg met je benen klemt doordat je geen beugels hebt en ten derde ik vind het erg gevaarlijk zo bij de weg (aangezien je eraf valt)
dit is echt niet zeuren om het zeuren maar Dit vertel ik in veiligheid voor jezelf en voor je pony...
ik raad je aan om eerst weer een set beugels aan je zadel te maken en dan pas weer erop te stappen.

volgens mij kan het dan een hele leuke combinatie worden en kan je veer plezier aan je fjordje beleven

jemaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:48

oei oei foto 5, 7 en de ena laatste zijn niet goed om te zien. Doe normaal en pak je beugels erbij die val laat duidelijk zien waarom je die hebt. Ga op les en leer om met een normale teugelverbinding je paard veilig buiten te rijden. Zo te zien had je wel lol en misschien je paard ook wel maar met goed les en beter rijden hebben jij en je paard veel meer lol

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 19:06

CarolineXxX schreef:
Aaaah wat doe je met je handen?!

Als ik dat eens wist Huilen maar ze doen helaas niet altijd wat ik wil.

Het zadel is btw wel van mij Lachen zal zo snel mogelijk haar boommaat nog eens opmeten om te zien of ze niet smaller is geworden bij het vermageren.

@jessigirl17: normaalgezien kan ik haar zelfs op zit sturen (tenzij zij natuurlijk een bepaalde kant op wil Clown dan loopt ze er rustig doorheen natuurlijk als ik 'r niet al ruim op voorhand de juiste kant op stuur) zonder been of teugelhulpen, maar als ze heet loopt... dan kan je ook wel begrijpen dat ze dan niet zo fijngevoelig meer is nietwaar Tong uitsteken.
Over die martingaal: normaal heeft ze die helemaal niet nodig,, als ze haar hoofd omhoog doet is dat eerder omdat ze van nature uit nu eenmaal haar hoofd in draf en galop hoger houdt, ze loopt niet weg van het bit ofzo door haar hoofd in de lucht te gooien.

Ik wist trouwens op de moment dat ik erop kroop niet dat ze zoveel dynamiet in haar achterste had Clown anders was ik eerst wel wat gaan galopperen in veiliger oorden, maar eens ik daar achter kwam was het te laat natuurlijk (om te verhuizen tussen het verkeer).
Momenteel laat ik 'r als ze te lang op stal heeft moeten staan eerst 10 minuutjes los lopen, (ik heb gemerkt dat ze er toch een heel circus van maakt Clown) en de gevolgen zijn helaas ook al te zien aan de grond Boos! je kan er geen 10 meter op stappen zonder uit te glijden en er is een permanente kans om op je achterste in de modder te belanden Clown en ook marie heeft dat al mogen ondervinden.

@lauraenbe: Ik klem idd met m'n benen (knieën alleszinds, onderbenen soms als ik m'n evenwicht kwijt was),, maar als ik dat op sommige momenten niet had gedaan had ik er nog veel sneller afgelegen Tong uitsteken Ik denk echter niet dat ze daardoor veel sneller wegschoot dan ze anders gedaan had hoor Clown ze werd zo heet dat ze door vanalles heen begon te lopen en normaalgezien remt ze zelfs als ik m'n knieën (met opzet dan) klem.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:28

ik krijg het idee dat je al het goedbedoelde advies alleen maar goedpraat maar er weinig mee doet..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:57

Moderatoropmerking:
k wil jullie nogmaals, net als de modopmerking op pagina 5, nogmaals op de regels wijzen. We zitten hier op RIJ-ITP, en de TS plaatst niet voor niets de foto's hier en niet op RT-HAW. Wil je toch rijtechnisch commentaar geven, dan gelden de regels van RT-HAW. Dat wil zeggen positief opbouwend, en geen herhalingen. Ik zie hier niet alleen commentaar dat niet opbouwend is, maar ook diverse herhalingen, wat niet de bedoeling is. Neem eerst de moeite om het topic ook door te lezen voor je reageert, en reageer dan ook volgens de regels.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:16

TS meisje wat blijf jij je telkens netjes verantwoorden.
Heel wat volwassener gedrag, dan menig hier die een reactie geven Ach gut

Zonder beugels rijden is zo ernstig toch niet??
Je leert er goed van zitten hoor. Deden maar meer meiden dat wat vaker.
Tuurlijk is het veiliger als je een drukke pony hebt om beugels aan te hebben.

Dat jouw verzorgpony er wat dunnetjes uitziet, is ook niet jouw schuld.
Ik lees dat jij er met de eigenaar al over hebt gehad. Toppie Knipoog
In een paar dagen tijd kan je geen wonderen verwachten. en ze krijgt nu meer ruwvoer toch.

Jammer dat je niet in een piste kunt gaan rijden. Waarschijnlijk zou het rijden er dan heel anders uitzien.

En over het trekken in de mond van je pony.....doen we allemaal wel es hoor, echt wel.
Als die van mij ineens hoog bokt, of er vandoor gaat, trek ik ook wel eens harder als reactie.
En wees es eerlijk allemaal.......iedereen doet het.
Alleen dit dapper meisje laat foto's zien, die wij er niet op durven te zetten.

Meid ik hoop dat je veel plezier blijft houden van je verzorpony's Ach gut

Nietactief1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 15:11

Lord_Ik schreef:
Ik hang meestal niet te trekken hoor Knipoog ziet er zo uit omdat m'n teugels zo lang zijn, maar ik kan ze dus niet korter nemen omdat'k dan loop te trekken in stap. Was niet echt stabiel rijden toen Clown. Ik heb vroeger wel eens veel harder mogen trekken (weinig rem) en toen bokte ze niet Tong uitsteken dus lijkt me niet dat de druk in 'r mond er de oorzaak van is Lachen is zowat zeker dat het teveel energie was, al kan het steeds terugnemen natuurlijk wel extra aanleiding zijn.

Sperriempje is idd veel te groot,, maar ik krijg het er niet af Koe

Ik had op voorhand al een kwartiertje grondwerk met haar gedaan en ze deed het geweldig stoppen zonder aan het halstertouw te komen, wegdraven vanuit stilstand ... maar daar wordt ze echt niet moe van Tong uitsteken

Ik was helemaal niet van plan om de berg op racen Lachen maar ze vloog er zelf vandoor en ik heb dan liever dat ze het op mijn commando doet ...

Ze IS niet mijn pony Lachen en ondertussen is ze alweer een jaar onder zadel Lachen ze doet het over het algemeen geweldig, reageert op de minste druk (als ze in een goede bui is natuurlijk,, ze blijft een fjordkarakter XD), reageert op stem, is lekker betrouwbaar en braaf maar vandaag had ze gewoon veeeel teveel energie, en zoals ik al zei,, stabiel rijden was het niet Clown

Omg, het is niet jouw pony waarom, ga je dan met je pony naar buiten enzo, als je der niet kan houden enzo. Zometeen gebeuren der ongelukken met jouw en die pony en dan is die eigenaar vrantwoordelijk. Denk aan je veiligheid zou ik zeggen.

En voorderest ben ik het eens met de rest.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 15:11

kainda schreef:
TS meisje wat blijf jij je telkens netjes verantwoorden.
Heel wat volwassener gedrag, dan menig hier die een reactie geven Ach gut

Zonder beugels rijden is zo ernstig toch niet??
Je leert er goed van zitten hoor. Deden maar meer meiden dat wat vaker.
Tuurlijk is het veiliger als je een drukke pony hebt om beugels aan te hebben.

Dat jouw verzorgpony er wat dunnetjes uitziet, is ook niet jouw schuld.
Ik lees dat jij er met de eigenaar al over hebt gehad. Toppie Knipoog
In een paar dagen tijd kan je geen wonderen verwachten. en ze krijgt nu meer ruwvoer toch.

Jammer dat je niet in een piste kunt gaan rijden. Waarschijnlijk zou het rijden er dan heel anders uitzien.

En over het trekken in de mond van je pony.....doen we allemaal wel es hoor, echt wel.
Als die van mij ineens hoog bokt, of er vandoor gaat, trek ik ook wel eens harder als reactie.
En wees es eerlijk allemaal.......iedereen doet het.
Alleen dit dapper meisje laat foto's zien, die wij er niet op durven te zetten.

Meid ik hoop dat je veel plezier blijft houden van je verzorpony's Ach gut

je hebt gelijk!
niet iedereen durft hier foto's van op te zetten!
probeer zelf maar is op een drukke pony zonder beugels te rijden kijken of jullie nog steeds zo praten.

mijn verzorgpony is ook best dun maar die is al 25/26 die krijgt nu ook meer te eten enzo maar neit iedereen kan dit betalen en ik vind ook niet dat zij dit hoeft te betalen de eignaar hoort dit te betalen!!
ik vind het al supper dat ze met de eienaar gepraat heeft!!

heel veel succes!! Haha!

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 20:24

@LouieDribbie: Ik kan haar wel houden, alleen niet altijd even zachthandig Lachen.
En als ik een ongeluk met haar tegenkom is het volledig mijn verantwoordelijkheid hoor, als zij iets heeft is het voor de verzekering die de eigenaar heeft afgesloten voor haar, maar ik blijf verantwoordelijk want ik ben met haar op weg.