Hey vooreerst wil ik je effe wat positieve energie toezenden....je bent serieus gestressed (geweest)...het wijntje zal je toch een beetje helpen
Voorts ga ik niet in op de aansprakelijkheidskwestie zelfs al zal er weinig verschil zijn met de Belgische ASHwetgeving, maar ik zie dat je in goede handen ben met die ene die vandaag vrij heeft
Ik wil je enkele ideetjes geven, sommige zijn al wel oppgesomd...
Maar ik heb hier ook paarden lopen en weet welk gevaar dat met zich kan meebrengen en wat de wet dus zegt in geval dat...
Wat ik heb gedaan ?
*Aan de straatkant 2 m hoge omheining (dure kost +- 800 m lang) en poort van 4x2m hoog: dus zowiezo kunnen ze er eigenlijk al niet in...
*Als er niemand thuis is dan staan de paarden uit het straatzicht, dus op een weide of plek waar ze vrije uitloop hebben maar niet zichtbaar van de straat... dit ook om diefstal (of vergiftiging, pesterijen, etc...) van de paarden te voorkomen
*Waar de paarden ook staan, er is aan de afsluiting steeds een stroomapparaat op aangesloten
*Ik heb een "in- en outdoor snoerloze toezichtcameraset" van t merk Bench (KH 2074) gekocht (Aldi of Lidl destijds): het is dus snoerloos en je kan het eender waar plaatsen. Aan je TV verbind je een zendertje en je kan dus alles zien op je TVscherm (het is een post zoals een ander).
Dus je hoeft nergens op de loer te gaan liggen...je sluit het gewoon aan en zet de TV aan en ziet alles wat de camera ziet...Je kan er trouwens 3 aan het zendertje aansluiten...
Morgen maak ik je wel eens een fotootje van de mijne
Ben je niet thuis dan kan je gewoon je DVD recorder aansluiten en dat neemt alles op tot +- 8 u (afhankelijk van de DVD)
*Ik heb ook een nachtcamera: daarmee kan ik in de donkerte kijken
*deze week schaf ik me verbodsborden aan...
Voor je aangifte morgen: mijn idee ? Schrijf nu alles al neer...maak een duidelijk overzicht van de feiten, schrijf al je eigen gegevens al op en houdt het verhaal vooral overzichtelijk (data)
Lees het morgenochtend nog eens na, voeg toe of verwijder; kijk na met geburen die iets gezien hebben of ze ook bereid zijn dat schriftelijk te verklaren (bereidt dat zelf al voor voor hun gemak)...dit misschien voor de toekomst als er nog problemen komen.
Wat je nu voor jezelf kan voorbereiden...verhindert dat je het morgen bij de aangifte vergeet...bovendien is een duidelijk overzicht voor de flikken altijd leuker...Bovendien zal je er minder tijd mee verliezen.
Ik geef toe dat ik het Nederlandse recht niet ken, maar in België bestaat er naast de optie om klacht neer te leggen ook gewoon de mogelijkheid om een verklaring af te leggen dat genoteerd wordt in een logboek...en dat je later gebruiken ingeval je klacht moet neerleggen.
Ik geef een vb.... voor 20 jaar werd ik klemgereden in Brussel en door een automobilist bedreigd...gelukkig is er niets ernstigs gebeurd...Nu wou ik geen klacht neerleggen want dan zou die man weten wie ik was en waar ik woonde. Daarentegen legde ik een verklaring af...daarvan wordt die man niets gemeld...als die man mij in de toekomst toch nog iets zou hebben aangedaan had ik tenminste een bewijs dat dat niet de eerste keer was...en stond ik sterker in mijn schoenen in geval van betwisting...
Och ja....morgen ook mailtje doen naar je BA verzekeraar, gewoon met melding van de naakte feiten: nl. dat je hebt vernomen dat enkele tieners zich zonder toestemming op je terrein hebben begeven en dat ze nu kledingschade opwerpen... dat je er niets van gezien hebt en dat je nooit toestemming hebt gegeven dat ze op jouw terrein kwamen. Dat je de schade betwist...
Gewoon melding maken...dan kan je VZ later nooit opwerpen dat je het verzwegen hebt
Of bel even naar je makelaar...
Succes morgen en sterkte de komende tijd...
Ik hoop dat alles goedkomt met je paardjes....Ik denk dat je nu vooral de aandacht op hen moet richten... Er niet zozeer voor zorgen dat die kwiebels binnenkunnen maar eerder dat niemand nog aan je paarden kan want zij zijn het allerbelangrijkste ! Voor t zelfde geld worden ze vergiftigd door onkundigen.
Sterkte...
Laatst bijgewerkt door Chikiboy op 16-11-08 20:14, in het totaal 3 keer bewerkt