Paarden worden ongevraagd gevoerd en niet alleen dat!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paarden worden ongevraagd gevoerd en niet alleen dat!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:10

Kijk, en dat meiden een verzorgpaard willen snap ik!!! Ik ben zelf ook een puber geweest, ooit, en heb in die tijd ook op andermans paarden gereden.
Maar waarom twee tweejarigen als verzorgpaarden claimen en een vierjarige die volop in training is, ik snap er geen draad meer van, echt niet!!!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:10

ik zou met paard en al naar de huizen gaan van die blagen.. in huis neerr zetten en zeggen: hier! verzorg ze maar!!

kijken hoe snel ze je het huis uit willen hebben!
en dan moet jij nog ff een sneer toewerpen: blijf dan ook van mijn erf af!

Tong uitsteken

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:13

Was hier in de buurt ook zo'n penny meisje, ging gewoon erf op, haalde pony uit de wei, borstelde etc en zette de pony dan ook gerust in een box.
Uiteindelijk achterhaald via via wie dit was en ouders reageerden echt zo van ze doet toch geen kwaad.
Er is gereigd met aangifte politie en gelukkig is het gestopt.

Mursey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:16

Heb net aandachtig 8 pagina's doorgelezen...
En ik vind het onbegrijpelijk!
Hoe haal je het als 14 en 15 jarige in je hoofd om zonder toestemming andermans eigendom toe te eigenen.
En die moeders... die moest ik al helemaal niet tegenkomen.
Wat voor maatschappij leven we tegenwoordig??
Stel je voor dat er ongelukken gebeuren, daar wil je toch niet aan denken.
Verder snap ik helemaal hoe erg je over je paarden inzit.
Wat die meiden allemaal met de doen waar jij geen weet van hebt... Grrrrr, je zou ze toch.
En zo weinig dat je kunt doen om er zeker van te zijn dat het niet meer gebeurd. Belachelijk...
Hopelijk kun je toch iets uitrichten om ze weg te houden bij je dieren.
Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:19

Stroomdraad geregeld, drie zelfgemaakte borden en een paar lampen met bewegingsmelders die ook overdag aangaan. Hond krijgt morgen het hele erf en de hele buurt is op de hoogte. Laat ze nu maar komen, manlief is morgen hele dag thuis.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:20

Heb je geen grote hond of kun je die misschien lenen, bordje om zijn nek met
"make my day" Haha! Haha!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:21

Haha! Haha! Haha! Haha! Neem je wat op met een verborgen camera??? Ik wil wel even mee genieten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:21

hoop echt voor je dat ze niet meer komen, is toch van de gekke en dat zelfs die moeder het goed vind!

inactief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:22

Je zei een paar pgs terug dat die aansprakelijkheid je even niet interesseert, maar nadien bleek er dan nog veel meer aan de hand te zijn (met zwepen erachteraan en op dat andere paard rijden enzo) dus mss dat je het nu wel interesseert..

art 6:164 BW zegt namelijk dat een gedraging ve kind dat de leeftijd van 14 jaar nog niet heeft bereikt, kan aan hem niet als een onrechtmatige daad worden toegerekend.

Beide kinderen vallen daar dus buiten..
dit gaat over de onrechtmatige daad, ik ben dan nog wel maar een eerstejaars, maar als ik zo snel even kijk naar de eisen voor een onrechtmatige daad, denk ik wel dat ze daar aan voldoen.

(moest de moeder blijven doordrammen of de borden en stroom niet helpen)

Ben benieuwd wat hieruit komt.

Vandaag zei het achterbuurmeisje (huren ons oude huis tijdelijk) dat heel haar voet blauw zag omdat mijn paard erop was gaan staan. Vond het wel zielig, maar ze was gewoon in de wei gegaan en ze weet ook wel dat ze braaf zijn, maar die grote is gewoon een beetje lomp :p. Ach het is een heel lief meisje en ze aait ze ook alleen maar, de kleine borstelt ze blijkbaar ook wel eens, maar ze veegt het stuk voor de stal ook dus van haar kan ik dat wel hebben ..
Laatst bijgewerkt door inactief op 16-11-08 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:22

Gelijk op youtube plaatsen en op de eventuele scholen afgeven.

Zitaswoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:27

Hier zakt ook mijn broek vanaf en m'n mond valt erbij open ook...

Goed dat je zo kalm blijft ( al is het maar schijn), ik had waarschijnlijk die moeder uitgescholden voor alles wat niet mooi was, en die meiden had ik echt wel hardhandig aangepakt... Waardoor ik in de problemen zou komen denk ik Bloos

Dit snap je ECHT niet... Ik ben ook jong geweest en in de buurt stond een paardje met een wonde aan zijn been... Ik dus geven mams: "Ik ga dat paard verzorgen!" Nuja, kinderlijke onschuld en goedheid ook. Nou, dat heb ik 1 keer kunnen zeggen, en toen heeft mamsielief even duidelijk gemaakt dat, als ik 1 stap in de wei zou zetten, ik zeer lange tijd geen stap meer buiten zou zetten... Ze heeft toen uiteraard ook uitgelegd waarom, en dat mijn bedoeling niet slecht was, maar dat we de eigenaar zouden verwittigen, zodat die er wat aan kon doen (als die het nog niet wist, en hij wist het dus al wel... Bloos )

Op een leeftijd van 14-15 jaar zou je al veeeel beter moeten weten, maar toch, schuld ligt hier vooral bij de ouders, omdat deze op de hoogte waren, en het nog aanmoedigden ook!

Mijn steun heb je! Als je niet te ver woont wil ik ook wel eens een dag komen patrouilleren Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:28

Hm Steffi, dank voor je bijdrage, wie weet kan ik daar nog wel even mee schermen Haha!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:32

jeetje dit is echt belachelijk! Als ik vroeger zoiets gedaan had, dan had ik een week lang niet kunnen zitten.... Wat een mentaliteit! Waar zijn de normen en waarden heen tegenwoordig?
Ik heb geen idee wat ik zou doen, ben tot alles in staat op zo'n moment vrees ik! Toch nog een voordeel van een schuwe 2 jarige hebben... daar komen kids niet bij in de buurt, en anders stijgert hij ze wel weg...
Vreselijk idee, niet weten wat er met je jonkies is gebeurd... ze kunnen heel wat verpest hebben!
Om over zo'n moeder nog maar te zwijgen... anders die kinderen vastbinden en ff ander kapseltje aanmeten? Want tja ze zorgt er zelf blijkbaar niet goed voor Haha! Tuin door banjeren vind ik sowieso een goede, zoiets zou ik zelf ook wel kunnen doen.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:32

Eigenlijk is dit gewoon eng. Eng dat meiden je paarden in gevaar brengen, en zichzelf, maar ook dat een ouder dit gewoon weet en goedkeurt Omgekeerde wereld

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:35

Ik vind t werkelijk nergens op slaan.. Moet wel zeggen dat ik vind dat je goed handelt, niet alleen (terecht) op die meiden vloekt en tiert, maar ook iedereen anders inschakelen en dergelijke, en ook nog zo snel.

Maar hoe verzinnen die meiden t.. Juist tweejarigen kunnen vaak veul ongein uithalen (anderen ook, maar met 2 jarig kennen ze hun eigen kracht vaak al redelijk).

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:36

Heb net alles doorgelezen. Ongeloofelijk dat ze zo iets durven te doen.
En dat de moeder het nog goedkeurd ook. Frusty Dat is helemaal te gek voor woorden.
Ik moet toegeven ook al een keer ongevraagt op een weide van iemand geweest, maar dat was om een paard te bevrijden uit prikkeldraad. Omdat het daar al ruim een uur zo stond. En het bijhorende veulen werd er helemaal vervelend van. Bloos Heb toen ook de politie gebelt, en die zijn komen helpen. Maar om op een paard te gaan rijden? Of poetsen etc. Ik denk er nog niet aan.

Goed dat je draadjes hebt geplaatst. Duivel *hoopt op filmpjes van persoontjes die een stroomstootje krijgen Bloos *

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:40

Jeetje zeg, zit net dit hele topic door te lezen.
Wat een idioot stelletje. Hoe durf je in hemelsnaam dit soort dingen te doen.
En die moeder.... Boos!
Echt ongelooflijk.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:52

ook ik heb net alles doorgelezen en kan me hier zooo kwaad ommaken
heb net al met mijn vriend over gehad en morgen komen bij mij dus ook bordjes te hangen met verboden toegang
gelukkig staan ze nu wat afgelegen in een doodlopende straat

in vorige weiland hebben buurtbewoners het eens voro elkaar hekregen om een paar kruiwagens appels te voeren
ook lagen er resten bloemkppl en perzikpitten in de wei
heb toen ook een bord gemaakt dat ze goed verzorgd en gevoerd werden en dat liefbedoeld bijvoeren niet nodig is

maar alsik wist dat iemand ze poetste, reed of opjoeg,,, ik zou gek van woede worden

morgen meteen aangifte doen, ben benieuwd wat de politie zegt ( mss kunnen hun even die moeder nog bellen of zo)

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:57

Ik heb het hele topic gelezen.. en ik zit echt op me stoel van.. hoe kan dit nou, welke .... doet dit nou? het is andermans bezit daar moet je met je poten vanaf blijven! (tenzij je toestemming hebt, maar dat is in dit geval niet!)
ik hoop dat de maatregelen die je nu al hebt gedaan (draad, hond los, buren inlichten, man thuis) echt helpen en dat die moeder van die kinderen ook eens leert dat het niet paarden zijn die de meiden mogen verzorgen..

af en toe ben ik hier ook wel eens bang voor (paarden zijn super braaf in de wei, zijn gek op aandacht, en er staat geen stroom op.. iedereen kan er zo bij) het is 1x gebeurd, heb het meisje toen zo bang gemaakt (ze was bang voor mij Tong uitsteken ) dat ze niet meer terug komt gelukkig.. en heb haar nooit meer terug gezien..

succes ermee en hoop dat ze weg blijven! (en die moeder misschien hulp nodig heeft.. met dat niet iedereen op andermans terrein mag komen!)

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:02

Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren

Die meiden zou ik echt een klap met een baksteen willen geven.
Hoe brutaal kunnen de mensen tegenwoordig zijn Boos!

Neem een grote agressieve hond doe een bordje om zijn nek met "ik heb toestemming om te bijten" en laat die lekker op je erf lopen.

Is kijken hoe hard ze kunnen hollen. Knipoog

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:03

Ik snap zeker dat je kookt vanbinnen zou bij mij eens moeten gebeuren ik denk dat ik hun bij de nek neem en hun hoofd eens goed te modder indruk als zelf niet erger.
Waar halen ze het in godsnaam in hun hoofd om achter 2 jarigen aan te lopen met zwepen. Hopelijk dat de beestjes hiervoor niet gans hun leven getraumatiseerd gaan zijn.
Stomme mutsen. Hopelijk kun je ze op heterdaad betrappen en dan meteen de politie bellen.

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:04

Dat je volwassen mensen moet gaan uitleggen dat je niet aan andersmans dieren/spullen/terrein mag komen echt bizar gewoon... Sommige mensen snappen het ECHT niet :-s

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:05

Hey vooreerst wil ik je effe wat positieve energie toezenden....je bent serieus gestressed (geweest)...het wijntje zal je toch een beetje helpen Haha!

Voorts ga ik niet in op de aansprakelijkheidskwestie zelfs al zal er weinig verschil zijn met de Belgische ASHwetgeving, maar ik zie dat je in goede handen ben met die ene die vandaag vrij heeft Haha! Haha!

Ik wil je enkele ideetjes geven, sommige zijn al wel oppgesomd...
Maar ik heb hier ook paarden lopen en weet welk gevaar dat met zich kan meebrengen en wat de wet dus zegt in geval dat... Clown

Wat ik heb gedaan ?

*Aan de straatkant 2 m hoge omheining (dure kost +- 800 m lang) en poort van 4x2m hoog: dus zowiezo kunnen ze er eigenlijk al niet in...
*Als er niemand thuis is dan staan de paarden uit het straatzicht, dus op een weide of plek waar ze vrije uitloop hebben maar niet zichtbaar van de straat... dit ook om diefstal (of vergiftiging, pesterijen, etc...) van de paarden te voorkomen
*Waar de paarden ook staan, er is aan de afsluiting steeds een stroomapparaat op aangesloten
*Ik heb een "in- en outdoor snoerloze toezichtcameraset" van t merk Bench (KH 2074) gekocht (Aldi of Lidl destijds): het is dus snoerloos en je kan het eender waar plaatsen. Aan je TV verbind je een zendertje en je kan dus alles zien op je TVscherm (het is een post zoals een ander).
Dus je hoeft nergens op de loer te gaan liggen...je sluit het gewoon aan en zet de TV aan en ziet alles wat de camera ziet...Je kan er trouwens 3 aan het zendertje aansluiten...
Morgen maak ik je wel eens een fotootje van de mijne Haha!
Ben je niet thuis dan kan je gewoon je DVD recorder aansluiten en dat neemt alles op tot +- 8 u (afhankelijk van de DVD)
*Ik heb ook een nachtcamera: daarmee kan ik in de donkerte kijken

*deze week schaf ik me verbodsborden aan... Haha!

Voor je aangifte morgen: mijn idee ? Schrijf nu alles al neer...maak een duidelijk overzicht van de feiten, schrijf al je eigen gegevens al op en houdt het verhaal vooral overzichtelijk (data)
Lees het morgenochtend nog eens na, voeg toe of verwijder; kijk na met geburen die iets gezien hebben of ze ook bereid zijn dat schriftelijk te verklaren (bereidt dat zelf al voor voor hun gemak)...dit misschien voor de toekomst als er nog problemen komen.
Wat je nu voor jezelf kan voorbereiden...verhindert dat je het morgen bij de aangifte vergeet...bovendien is een duidelijk overzicht voor de flikken altijd leuker...Bovendien zal je er minder tijd mee verliezen.

Ik geef toe dat ik het Nederlandse recht niet ken, maar in België bestaat er naast de optie om klacht neer te leggen ook gewoon de mogelijkheid om een verklaring af te leggen dat genoteerd wordt in een logboek...en dat je later gebruiken ingeval je klacht moet neerleggen.
Ik geef een vb.... voor 20 jaar werd ik klemgereden in Brussel en door een automobilist bedreigd...gelukkig is er niets ernstigs gebeurd...Nu wou ik geen klacht neerleggen want dan zou die man weten wie ik was en waar ik woonde. Daarentegen legde ik een verklaring af...daarvan wordt die man niets gemeld...als die man mij in de toekomst toch nog iets zou hebben aangedaan had ik tenminste een bewijs dat dat niet de eerste keer was...en stond ik sterker in mijn schoenen in geval van betwisting...

Och ja....morgen ook mailtje doen naar je BA verzekeraar, gewoon met melding van de naakte feiten: nl. dat je hebt vernomen dat enkele tieners zich zonder toestemming op je terrein hebben begeven en dat ze nu kledingschade opwerpen... dat je er niets van gezien hebt en dat je nooit toestemming hebt gegeven dat ze op jouw terrein kwamen. Dat je de schade betwist...
Gewoon melding maken...dan kan je VZ later nooit opwerpen dat je het verzwegen hebt
Of bel even naar je makelaar...

Succes morgen en sterkte de komende tijd... Knipoog Ik hoop dat alles goedkomt met je paardjes....Ik denk dat je nu vooral de aandacht op hen moet richten... Er niet zozeer voor zorgen dat die kwiebels binnenkunnen maar eerder dat niemand nog aan je paarden kan want zij zijn het allerbelangrijkste ! Voor t zelfde geld worden ze vergiftigd door onkundigen.
Sterkte...
Laatst bijgewerkt door Chikiboy op 16-11-08 20:14, in het totaal 3 keer bewerkt

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:05

Da's een goed idee, een klap met een baksteen. Zo'n patient heb ik eens verzorgd, die was blind en had een behoorlijke hersenbeschadiging opgelopen, en zou nooit meer normaal zelfstandig kunnen functioneren.....
En dat omdat hij een tasje gepikt had. Niet goed, absoluut fout zelfs, maar de mishandeling was niet in proportie.
DAt is het ook niet voor 2 pubers die illegaal op paarden zitten.
Absoluut niet goed te praten, maar je moet het wel reëel blijven zien.......

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:07

Ongelooflijk...
Man,man,man,waar gaat dat naartoe zeg??

En ik weet niet wie er het brutaalst is,die pubers of de moeder??
Het getuigd allesinds van heel weinig opvoeding,normen en waarden.
Als ze nu een klein beetje verstand in hun domme koppen hebben dan blijven ze voorlopig ver weg van je paarden.
Maar ik denk niet dat je daarop moet rekenen...

Kan je nergens een enorm valse,aanvallende hengst lenen die iedereen de wei uitjaagd?
Om ze even een lesje te leren Vork

Ik hoop allesinds voor jou dat je tweejarigen er niet teveel door getraumatiseerd zijn,door alles dat die rotkinderen er al met gedaan hebben...
En dat er snel een oplossing komt voor deze ellende!