[VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jeetje77

Berichten: 3494
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 14:13

Zo proest ik altijd terug als mijn wandelpony vriendje begint te proesten. Dat kan soms ook een heen en weertje worden. Zo gezellig.

Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-22 18:46

Nou, ik kreeg dus vorige week die factuur van de bitfitter, waar ze het bit ook gewoon gerekend had. Dus direct aangegeven dat ik dat niet ging betalen. Maar ik moest binnen 7 dagen betalen (terwijl zij 3 maanden niks van zichzelf liet horen. :Y)) dus ik heb vanochtend betaald, alleen het consult. En een begeleidende mail er bij waarom ik niet ga betalen voor het bit.

Ben uitgegaan van haar expertise en m.i. had zij met haar ervaring/kennis moeten realiseren dat zachte kunststof voor hem gewoon niet handig is. Zeker niet als er na 5 minuten al een beschadiging op zit.

Ik heb mijn gelijk gekregen en mag het bit terug sturen. Maar het was wel mijn eigen schuld, want waarom liet ik het bit dan ook 20 minuten in als hij aan het kauwen was? :')
Ehhh.... _O- Nougoed, opgelost!

Vandaag even zijn manen weer bijgewerkt, bij het grijze haar was het veel korter dan bij de rest van zijn manen, en nu is alles weer op 1 lengte. Ziet er even niet uit, maar is het straks weer mooi egaal.

Afbeelding


Helaas wel weer gezien dat hij aan het schuren is. |o Frikandel!

Blij als het straks weer koud is en de mugjes weg zijn. Weer lekker behandeld met honingzalf dus hoop dat ik het zo een beetje onder de duim kan houden.
Verder weer fijn gespeeld vandaag. <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

pien_2010

Berichten: 44020
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 19:07

Super gaaf die foto's.

Wil je wel eens stoppen om dat mooie paard frikandel te noemen!!! }>

Jolien87

Berichten: 17532
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 21:09

Jullie foto's vervelen nooit.

Ik vind die korte coupe hem lang niet verkeerd staan.
Hopelijk blijft het schuren minimaal. :(:)

Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-22 17:25

pien_2010 schreef:
Super gaaf die foto's.

Wil je wel eens stoppen om dat mooie paard frikandel te noemen!!! }>


Als hij stopt zichzelf als een frikandel te gedragen! :D

Vrijdagochtend heb ik hem laten vrijspringen. <3 Blij ei! Al vond hij het helemaal niet zo leuk want er lagen plassen water in de bak, en hij heeft zooooo'n hekel aan water. _O-

Afbeelding

's middags heb ik tattoo laten zetten, zelfde als zijn brandmerk. Heel blij mee! <3 Maar een keer een leuke foto maken als hij genezen is en Latino weer in zijn zomervacht zit. :D

Afbeelding

Vandaag had ik een rit samen met mijn instructrise op de agenda staan. :D Zij met haar paard naar ons, en samen lekker het bos in. Toen ik op stal kwam stonden Latino en Flip (zijn weidemaatje) echter niet áchter het hek maar te vreten van het gerst.. Oeps! :oo Iemand was vergeten het draadje dicht te doen achter het hek.

Afbeelding

Dan maken ze het hek dus open met HELE DIKKE PAARDEN als gevolg. Het was echt een TON! _O-
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Snel weer terug gejaagd de wei in en even de schade opgeruimd.. Stelletje asociale. Ik vond het echt hilarisch dat je ze ook zag denken "Ah oliebol, betrapt!"

Maar kijk eens hoe onschuldig wij zijn.. :(:)
Afbeelding

Opgezadeld, en toen lekker buiten wezen rijden. Even geneusd met elkaar, Latino vond het allemaal prima. Was een nieuw bos voor mijn instructrise en haar paard is een beetje een pussy dus die heeft lekker achter Latino aan gelopen, haast in zijn kont soms. Hij vond het allemaal best. Wat een topper toch! <3

Afbeelding

Marilu
Berichten: 1256
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 18:21

Twee hooligans op pad !
Heb je wel geluk dat je er tijdig bij was, zou anders nog wel eens een koliek van kunnen komen hebben.

Die tattoo is wel héél speciaal :wow:
Mensen die je niet kennen en je misschien ooit op het strand zouden zien lopen, gaan zich wel afvragen wat die nummer op je bil te betekenen heeft, vermoed ik zo :=

Boras
Berichten: 9996
Geregistreerd: 21-10-10

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 18:26

Ja, het levert op het strand vast genoeg aanspraak op :)

Hebben de ontsnapten geen buikpijn overgehouden aan hun avontuur?

Cinnepin

Berichten: 8988
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 18:29

FF iets anders, heeft Latino het niet ontzettend warm met een deken met deze temperaturen?

Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-22 20:07

Geen koliek gekregen gelukkig. Wel echt aan de schijt geweest maar goed, met een sisser afgelopen gelukkig! :=

Haha, ik heb het tattoonummer van mijn overleden verzorgpaard op mijn ribben staan en daar heb ik ook al leuke reacties op gekregen. Mensen die dachten dat het een nummerbord was of een vluchtnummer. :')

Anoniem

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 11:08

Ik ga echt stuk om dat spoor van vernieling dat het dynamische duo heeft achtergelaten. :')

Anoniem

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 10:21

Leuke foto's weer, zo mooi om te zien hoe sterk jullie band is en hoeveel plezier jullie hebben.
Je tattoo is ook apart!

Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-22 18:13

Weer een tijdje stil geweest! :) alles gaat z'n gangetje. :D

Kon het niet laten en heb uiteindelijk toch een leren bit gekocht want vond dat ik dat moest proberen. Helaas ook geen succes, kreeg amper contact en hij was erg onrustig met zijn hoofd, tong eruit.. duidelijk! :) Daarna weer goed afgesloten met de myler dus daar blijven we vanaf nu gewoon bij. :D

Vorige week nog een lekker herfstritje gemaakt. :D ook nog een snelheidsrecord gehaald van 39km/u! :D
Afbeelding


Vandaag kwam iemand met Latino spelen, en het leuke is dat ik 23 jaar geleden met haar in dezelfde manegeles reed. :D
Latino deed het super goed, wilde alleen niet liggen maar dat was helemaal prima!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog een filmpje waarin je goed ziet hoe een iets grotere hulp verschil kan maken:



En m'n rijrok is af, net voor het kouder gaat worden. :):)

Afbeelding

Dat was het weer! :')

pien_2010

Berichten: 44020
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 18:25

Mooie foto's en filmpjes en ook gaaf dat je Latino ook laat spelen met anderen. Is goed voor hem. 39 km is hard!!!!!

Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-22 20:43

Vandaag even gefilmd tijdens het rijden, we zijn bezig met de aanleuning die op sommige momenten al heel mooi constant is. Maar er achter duiken is ook leuk. :))

Net opgestapt.. KOEKJE?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pien_2010

Berichten: 44020
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 22:32

Leuk om zo met hem op te bouwen stapje voor stapje. Ik vind het heel erg leuk om het hele proces te volgen.

Renee1991

Berichten: 5991
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 22:53

Ik ook :j helemaal eens met Pien.

Sintara

Berichten: 7521
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 23:43

Lekker aan het rijden! Ik vind alleen, als je naar zijn mond/gezichtje kijkt ziet het er op geen van de foto's fijn uit. Ik weet wat een moeite je hebt met een fijn bit vinden voor hem, dus neem dit niet te negatief op alsjeblieft :o . Hij lijkt verder lekker te lopen

Earth

Berichten: 8020
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 23:47

Sintara schreef:
Lekker aan het rijden! Ik vind alleen, als je naar zijn mond/gezichtje kijkt ziet het er op geen van de foto's fijn uit. Ik weet wat een moeite je hebt met een fijn bit vinden voor hem, dus neem dit niet te negatief op alsjeblieft :o . Hij lijkt verder lekker te lopen


Ik vind dat wel meevallen hoor. Een paard mag wel een beetje knabbelen, ik zie nergens zijn mond helemaal open. Daar is het trouwens de kwaliteit van de afbeelding niet eens goed genoeg voor. Kijkend naar de druk op de teugels, heeft TS op de meeste foto's vriendelijk verbinding met het neusje eruit. Paard heeft ontspannen oren en voor zover ik het kan zien ook een redelijk ontspannen blik in zijn ogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 00:42

Sintara schreef:
Lekker aan het rijden! Ik vind alleen, als je naar zijn mond/gezichtje kijkt ziet het er op geen van de foto's fijn uit. Ik weet wat een moeite je hebt met een fijn bit vinden voor hem, dus neem dit niet te negatief op alsjeblieft :o . Hij lijkt verder lekker te lopen
Maar wat zou jij eraan doen om het te verbeteren dan? Het benoemen is één ding, maar dat is een beetje een schot voor open doel, aangezien het kauwen iets is wat Captain voortdurend benoemt.

Verder eens met Earth: het is ook puur kauwen en geen mond wagenwijd open omdat ze in z'n mond zit te trekken - hij doet het ook aan een losse teugel. En qua gezichtsuitdrukking vind ik hem ook ontspannen en geconcentreerd ogen. Daarnaast is het een jong paard dat nog geen jaar onder het zadel is, dus hij zal echt wel een keertje te diep komen, een beetje moeilijk kijken of wat kantelen, maar dat is gewoon deel van het proces van een paard beleren en doorrijden.

Muga

Berichten: 2090
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 07:22

Fijne plaatjes. Ik vind het er fijn en ontspannen uit zien.

Sintara

Berichten: 7521
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 08:47

Nou ik ben gewoon nieuwsgierig hoe ts het nu ervaart met het bit.
Volgens mij heb ik alleen positieve dingen gezegd over het rijden en het lijkt mij ook niet dat het daaraan ligt..

Jolien87

Berichten: 17532
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 09:40

Lekker bezig, Captain! +:)+
Ik sluit me aan bij de post van Pien: het is mooi om zo te zien hoe jullie je ontwikkelen als team.

pien_2010

Berichten: 44020
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 10:33

Mkango schreef:
Sintara schreef:
Lekker aan het rijden! Ik vind alleen, als je naar zijn mond/gezichtje kijkt ziet het er op geen van de foto's fijn uit. Ik weet wat een moeite je hebt met een fijn bit vinden voor hem, dus neem dit niet te negatief op alsjeblieft :o . Hij lijkt verder lekker te lopen
Maar wat zou jij eraan doen om het te verbeteren dan? Het benoemen is één ding, maar dat is een beetje een schot voor open doel, aangezien het kauwen iets is wat Captain voortdurend benoemt.

Verder eens met Earth: het is ook puur kauwen en geen mond wagenwijd open omdat ze in z'n mond zit te trekken - hij doet het ook aan een losse teugel. En qua gezichtsuitdrukking vind ik hem ook ontspannen en geconcentreerd ogen. Daarnaast is het een jong paard dat nog geen jaar onder het zadel is, dus hij zal echt wel een keertje te diep komen, een beetje moeilijk kijken of wat kantelen, maar dat is gewoon deel van het proces van een paard beleren en doorrijden.


Als ik kijk naar Polie heb ik dezelfde problemen gehad met het bit, de extreme gevoeligheid etc. Is helemaal goed gekomen. De foto's van in het begin zien er hetzelfde uit als bij Captain . Het heeft met zoveel dingen te maken zoals een jong paard, onbalans, nog niet sterk genoeg zijn, alles is nieuw, sensibel paardje etc. Daardoor kun je krijgen dat het wat strak oogt, dat hij kantelt, dat hij eens achter de teugel kruipt etc. Ik vond het bij Polie helemaal niet gemakkelijk om dat goed gereden te krijgen en toch is dat gelukt dankzij een goede instructrice (ik kon niet zo goed rijden als Captain toen ik Polie net had→ 1ste jaar). Wat jij schrijft zie ik ook, de oortjes erop, het vertrouwen etc.
Dus ik heb daar alle vertrouwen in.

Vandaar dat ik ook een opmerking maakte over het proces, want Captain ziet zelf echt wel dat er iets aan hapert en zij weet beter als ik wat dat dat precies is en dat dit tijd nodig heeft.

Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-22 10:54

Sintara schreef:
Lekker aan het rijden! Ik vind alleen, als je naar zijn mond/gezichtje kijkt ziet het er op geen van de foto's fijn uit. Ik weet wat een moeite je hebt met een fijn bit vinden voor hem, dus neem dit niet te negatief op alsjeblieft :o . Hij lijkt verder lekker te lopen


Ik zie alleen op foto 3 een open mond? Ik zie verder geen ongemak in zijn gezicht dus wellicht wil je onderbouwen waar je dat aan af ziet? Misschien zie jij dingen die mij niet opvallen? Gisteren liep hij juist erg fijn in de bak. Het is allemaal moeilijk voor hem, zeker als je na x meter weer een bochtje om moet. Meestal rijden we dus vooral lekker buiten maar met de korte dagen zullen we het rijden in de bak wat vaker moeten doen.

Hij was gisteren juist super fijn en relaxed. Qua contact is het soms wat rommelig, ik neem contact, hij zoekt naar de oplossing, en soms kruipt hij wat achter de teugel, waardoor het contact weer los is, en ik hem daar weer uit moet rijden, waardoor het contact weer komt. De goede contactmomenten zijn er al wel, maar die zijn kort. Maar hij liep lekker te knorren tijdens het draven en af en toe de hals strekken om even te briesen en weer door. Heb zitten lachen om hem. <3 Hij wil het zo graag goed doen. <3

Hij is inderdaad nu, even denken.. 7 maanden onder het zadel, waarvan de laatste 2 maanden wat 'intensiever' want ik rijd maar 2 á 3 keer per week. Daarvoor is hij soms weken niet bereden omdat ik aan het zoeken was naar een goed bit, en ook een ander zadel waar ik 9 weken op moest wachten.

Het is dus allemaal redelijk nieuw voor hem, en ja hij kruipt soms achter de teugel, of hij kantelt zijn hoofd, of hij valt even helemaal op links of juist rechts, maar dat is allemaal normaal voor een jong paard wat alles nog moet leren dus ik werk er aan, maar niet krampachtig. Alles komt met tijd, en goede instructie want Pien ik heb een hoop kaas gegeten van grondwerken maar rijden is voor mij ook allemaal 'nieuw'. Ik heb op de manege nooit geleerd over rechtsgebogen/linksgebogen paarden. Ik heb nooit leren VOELEN of een paard je op links of rechts zet, tegen de hand komt, de rug wegduwt of wat dan ook. Ook dat ben ik aan het leren. En we zijn dus samen op zoek naar de oplossing van de grote puzzel. Maar met tijd komen we er wel. :D

En tot die tijd zal het er echt niet perfect uit zien, dan verwacht ik ook helemaal niet. Ik ben erg blij met dit beeld, ik zie en voel een paard wat graag met mij samen werkt. Hij heeft er plezier in, ondanks dat hij het erg moeilijk vind.

Qua knagen, ik heb echt zoveel bitten nu geprobeerd, ook met de bitfitter, dat ik denk dat dit óf moet slijten en met tijd beter wordt, of dit zal altijd wel aanwezig zijn. Het maakt me niet uit. Als dit zijn manier is van uiten dat hij iets moeilijk vindt is dat prima. Ik weet dat er qua mond niets afwijkends zit (tandarts en bitfitter hebben gekeken) dus dit komt of uit scheefheid waar we aan werken, of het is een stukje karakter. Hij mag tenminste lekker knagen, en dat ziet er wellicht wat onrustig uit, maar ik gebruik tenminste geen sperriem en aangesnoerde neusriem om het dan maar te camoufleren. :)
Laatst bijgewerkt door Captain op 08-11-22 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Berichten: 25603
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 11:05

Dat achter de teugel is iets wat heel veel jonge paarden hebben. Daarom is het soms zo frustrerend als mensen meteen beginnen over te diep en lang en laag moeten rijden. Ja, je wilt hem contact laten nemen en meer lengte, maat lang en laag is enorm zwaar en moeilijk voor een jong dier om dat op de correcte manier te kunnen. Je mag je niet op de voorkant focussen maar vervolgens als je dus van achter naar voren bezig bent en paard kruipt erachter ben je verkeerd bezig en moet je wel met die voorkant aan de slag?

Het gaat echt over, stukje kracht en stukje snappen dat contact fijn en veilig is. Maar het is ook gewoon zwaar, dus gewoon door gaan Captain!