KNHS zomerinstructieweek 3, Dressuur & Eventing.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loetie84

Re: KNHS zomerinstructieweek 3, Dressuur & Eventing.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 07:09

Mooi weer die KNHS. Krijg alsnog een rekening voor die 15,- annuleringsservice, terwijl ik die niet had afgesloten en meer dan 6 weken van te voren afmeld. Twijfel nog even of ik er wat mee ga doen, want de KNHS is zo flexibel als een betonnen plaat, dus waarschijnlijk haal ik me meer werk op mn hals dan wanneer ik gewoon die rekening voldoe...

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 07:50

Nou, ik twijfel dus ernstig of dat zo is...

3 jaar geleden zou ik namelijk met mijn toenmalige paard meedoen aan de instructieweken. Het paard werd in december ziek. In januari werd geconstanteerd dat hij de zomer misschien niet meer zou redden. Ik heb de KNHS toen gelijk in januari ingelicht en moest inderdaad 15 euro betalen. Ookal was mijn zomerinstructieweek pas eind augustus.

Die 15 euro zorgt er volgens mij ook voor dat niet iedereen 'zomaar' kan inschrijven en dan weer doodleuk kan uitschrijven als ze toch geen zin hebben. Ik snap de KNHS wel daarin. Als je ieder jaar honderden inschrijvingen krijgt, en daarvan de helft zich weer afmeld 6 weken van te voren, dan sta je mooi te kijken! 15 euro is dan wel geen wereldbedrag, maar zorgt er denk ik toch voor dat mensen 2x nadenken voordat ze zich inschrijven...

Ik zou 'm gewoon betalen. Geen gezeur ermee. :)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 08:01

Denk ook dat ik het gewoon betaal. Geen zin om er werk van te maken en overmaken naar de KNHS is in 3 tellen geregeld op mn mobiel... :)

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 08:01

Nou daar ben ik het niet mee eens hoor...!

Er staat duidelijk dat je tot 6 weken van te voren KOSTELOOS kunt afmelden.
Ze mogen hier niet die 15 euro voor rekenen... Dat is namelijk ieders keuze om hem af te sluiten en alleen bij annulering binnen 6 weken geldt dat je je geld terug krijgen min de kosten van de verzekering. DAAR is die annuleringsverzekering voor.

Natuurlijk willen ze voor zijn dat iedereen zich 'zomaar' aanmeldt, maar wat wil je... Je moet je maanden van te voren aanmelden, het is niet altijd te overzien wat er in die tijd gebeurt... Iedere afmelding heeft een goede persoonlijke reden!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 08:16

Ok, toch even een belletje aan gewaagd nav van de vorige post... Ik hoef het niet te betalen aangezien ik geen annuleringsservice had afgesloten (omdat ik twee paarden heb en de kans op beide kreupel aanzienlijk kleiner is dan wanneer je er natuurlijk maar 1tje hebt...)Ik krijg nu een creditnota. Dus wanneer je m wel hebt afgesloten, zou je wel die 15,- moeten betalen. Al zou ik het daar ook niet mee eens zijn, want die annuleringsservice geldt alleen als je binnen 6 weken van te voren afmeld lijkt me...

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 08:21

Dan toch maar even bellen... :j

Balen, want ik heb toentertijd wel gewoon betaald. :+

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 12:20

Mijn ervaring met de KNHS is dat ze wel vaker een rekening sturen en dan later pas na gaan denken... Of ze dat met opzet doen, in de trant van 'dan hebben we het lekker binnen als ze wel zo stom zijn om te betalen', weet ik niet. Maar met het omzetten van mijn startkaart is het zo gegaan (veranderde van vereniging, zou 5,- kosten, maar kreeg een rekening voor een complete startkaart) en bij mijn man was het zo dat hij zowel zijn individuele lidmaatschap moest betalen als zijn startkaartlidmaatschap, terwijl dat normaal bij het startkaart gedoe in zit. Maar je kunt nou eenmaal niet voor 1 jan een startkaart aanvragen... Uiteindelijk beide keren ook niet hoeven betalen.
Nouja, in ieder geval voor de andere afmelders duidelijk dat ze even moeten bellen als ze een rekening in de bus krijgen!

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 12:28

Slim Loetie!

Je moet niet zo maar rekeningen betalen die niet nodig zijn, want dat is geldklopperij! :j

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 12:34

Ik betaal ook echt niet zo maar iets hoor!

Schiet wel lekker op voor jou Anne marie!

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 12:48

Ben heel benieuwd wanneer de lijst aangepast wordt, zodat we weten waar ze staat :D

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:01

Ik heb nog geen reactie van de KNHS gehad. En dat terwijl ze in het begin zo snel waren met mailen ;(
Blijft nog even spannend dus!!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:53

je zal er vast bijzitten :j al is het niet bij de eventing, dan wel bij de dressuur!

Ik heb er steeds meer zin in: nog 2 maandjes *\o/*

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 23:10

WEER een weekje minder!!! *\o/*

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 05:26

Als het zo doorgaat met Uggs, kunnen we ook niet mee. Sjonge jonge, paard weer in de lappenmand. Ze knapt maar niet op sinds woensdag. Vandaag toch laten kijken of ze misschien niet een longontsteking heeft... En m'n wedstrijd voor aankomend weekend kan ik uiteraard weer shaken. Haar conditie is alweer 0,0. Pffff... Paarden! :(

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 05:47

Het zit je echt niet mee met Uggs! Balen hoor.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:48

Nee, echt niet! Het is ons niet echt gegund de laatste tijd geloof ik...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:54

Wat een ellende :(:) hopen dat het meevalt....

Vosreus had afgelopen week koliek gehad en de rest van de week niet helemaal fit!
Zaterdag was hij weer de oude na wat daagjes rust, dus zondag toch maar gestart, 1e proef 2e prijs en 2e proef 1e prijs!
Wat een karakter :+:

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:22

Wow, top zeg! Gefeliciteerd! En dat ondanks de ellende! :)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:23

Linda, ik zit trouwens net in je profiel te kijken. Grappig: jouw paard heeft ook in de tweede lijn Rossini zitten! Die van mij ook. Hoe heet zijn moeder?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:30

Iquita, 3 maandjes geleden is ze overleden Y;(

Dit is zijn mama

Afbeelding

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:40

Oh wat grappig, een bonte! Uggs' mama is Hutricia, een pref keur prestatie merrie van Rossini maal Amor.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:42

Zijn mama, oma, overgrootoma en betovergrootoma waren allemaal bont, hij komt uit de directe moederlijn van de KWPN hengst Samber :)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:43

Ah, oke! Vandaar! Grappig zeg! :)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 12:23

Hm, ik durf het niet meer te vertellen, want dit is nogal moeilijk te geloven:

Vanochtend trof ik Uggs aan met enorm gat in d'r kop. Bloed stroomde over haar heel gezicht. Gat van zo'n 4 bij 5 cm. Dus dierenarts met spoed langsgekomen, wond deels open gehaald omdat haar hele gezicht aan een kant helemaal dik was (dachten dat er een stuk hout of ander voorwerp onder zat), 4 hechtingen erin gezet, en als klap op de vuurpijl ben ik zelf ook nog bijna knock-out gegaan. Ik hielp de dierenarts (goede vriend van mij) met het open maken van de wond, iets wat ik wel vaker heb gedaan. En ineens begin ik te trillen en moet overgeven. Daarna heeft gauw m'n papa Uggs gepakt zodat ik met m'n hoofd naar beneden kon zitten. Heel vreemd, ben nog nooit flauwgevallen, maar toch denk ik omdat het m'n eigen beestje is, dat ik het moeilijker vind haar pijn te doen...

Dus over 10 dagen de hechtingen er uit, en wéér niet rijden voorlopig. Gaat lekker zo!

Ik moet er bijna zelf om gaan lachen, dit is toch niet meer normaal? :')

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 12:32

Inpakken in de watten, in de vitrinekast opsluiten en sleutel weg gooien :7 :+