Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 23:15

Zo wij zijn ook thuis, en hele huis onder de kots...weer beddengoed verschonen...bah

Mijn wedstrijd ging ronduit slecht. Een al impuls verlies heb zelfs met sporen gereden.
Wel ontzettende fijne locatie met afgesloten terrein.
De bak was echt oefenen voor Doortje, zo stond er een tirolerhuisje als jury hok met om het glas dikke witte lijn.
Er was bak van lage hekjes in de bak geplaatst met grote vierkanten blokken waar de letters op stonden, planten langs de muur.

2 rondjes was ze kijkerig en daarna braaf overal langs, was alleen fiets heet daar in de bak.
We hebben lelijke proef neergezet niet fijn gereden, niet voorwaarts, niet op de letters.
Geen fijn gevoel.

Eerste proef was ik 2e met 188 Pt
Tweede proef was ik 3e met 190 Pt.

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 07:22

Als ik je resultaten zo zie, zou ik niet zeggen dat het zo slecht ging hoor tita ;).

Ik heb trouwens tips nodig! Het halsstrekken lukt mij niet, en ik vraag me af hoe ik dit kan verbeteren. Het is niet zo dat ze niet wil strekken, maar ze is nogal kijkerig altijd. Wanneer ik haar gewoon rijd kan ik dit wel corrigeren, maar met langere teugels lukt dit niet (of nouja, het kán wel, maar dat ziet er niet uit en dan is de essentie van het halsstrekken ook wel een beetje weg). Daardoor zakt ze niet genoeg (want ze houdt haar hoofd natuurlijk omhoog als ze ergens naar kijkt) en dus krijg ik steeds 5'en of met geluk een 6 voor het halsstrekken.
Ze loopt overigens al wel heel stabiel (ook met langere teugels) en een volte rijden op alleen mijn zit lukt ook goed, dus het is zeker geen balansprobleem.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 09:55

Halsstrekkenvind ik een klote begrip elke jury wil wat anders zien.
Door strekt goed met der neus zowat in zand met verbinding, staat er nog achter de ll.
Doe ik het meer horizontaal staat er meer bodem.

Gewoon oefenen vanuit dressuurhuoding naar horizontaal voorwaarts neerwaarts rijden.

Ging echt slecht instructie was mee en L1 zit er verlopig niet in. Zag er echt niet uit.
Misschien toch in voordeel laatste starten

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:53

nou ik zou een moord doen voor zulke punten tita, misschien wat minder kritisch op jezelf zijn... Je hebt nog maar een gup onder je kont...
Als het echt zo erg was als je zegt had je niet zulke punten gekregen toch?!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:56

Geloof me het was echt niet winstwaardig.
Instructie schrok ervan en mijn rijstijl en de punten.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:59

Ze versprong, te vroeg in galop, en te vroeg naar draf, kreeg allemaal nog een 6
4 of 5 was beter op zijn plaats geweest.

Maar meest teleurgestelde ben ik, dat ze zich afsloot voor mij.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:02

Dat afsluiten ken ik. Bij mij heeft het flink geholpen om haar even aan te pakken als je rondje voor je proef aan in de ring rijdt. Ze heeft heeft hwt sindsdien nog niet weer gedaan.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:04

Wordt tijd voor outdoor :D denk ik.

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:05

Zie goede resultaten voor bij komen!
Heb een poosje niet gereageerd maar Keetje en ik trainen lekker verder. Ze loopt iedere keer aan het eind echt super! Heerlijk er tussen ect. Ik moet alleen echt leren te ontspannen op keetje in het begin, ze is nogal heethoofderig (mooi onbestaand woord xD) en schrikkerig en normaal gesproken heb ik daar niet zoveel problemen mee, maar op de een of andere manier ga ik zitten, pak ik meteen die teugels er bij waardoor ze juist meer spanning krijgt en ga ik mijn rechterhand geloof ik ook wat vast zetten :S zo irritant! En stap ik dan op mijn eigen, niks aan de hand. Dus daar moet ik even opletten en dat weet ik vrijwel zeker dat ze in het begin ook beter gaat lopen :D We hebben komend weekend als het goed is onze eerste wedstrijd. Meteen buiten :P dus ben erg benieuwd, we rijden wel altijd buiten maar ja dan wel met omheining natuurlijk maar we zullen zien.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:12

tita schreef:
Ze versprong, te vroeg in galop, en te vroeg naar draf, kreeg allemaal nog een 6
4 of 5 was beter op zijn plaats geweest.

Maar meest teleurgestelde ben ik, dat ze zich afsloot voor mij.....

Hmm oke.. Tja mijn proeven gaan tot nu toe altijd zo, ik kan er niet zo mee zitten. Ervaring opdoen, en het komt vanzelf wel. De ene keer zal beter gaan dan de ander, je paard kan ook een keer d'r dag niet hebben. Bij mijn paard ligt het vaak ook aan de lokatie. Ik ben nu 2x op dezelfde locatie geweest, en dat was elke keer drama. Terwijl hij op andere locaties best braaf was.
Volgende keer weer beter!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:16

Locatie was grandioos dat is voor mij een blijvende locatie.
Alleen leek de binnenbak wel verwarmd is Iig subtop locatie en die vind ik persoonlijk wel wat fijner.

Zojuist mail gestuurd met vraag over de omheining voor wedstrijd....lekker dichtbij.
Eerste keer outdoor mag wel rustig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:18

Mijn eerste keer outdoor viel me echt heel erg mee! Gewoon tussen bordjes op het gras. Kon dr er nog best wel tussen houden :P

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:23

Ik hou ze niet eens op der eigen stal in de buitenbak, dus gras met bordjes is nog geen optie voor de kleine partyganger.
Bak hoog omheind wordt het dit seizoen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:36

Dat is hier sowieso niet te vinden met outdoor wedstrijden := bordjes of hekjes it is :=

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:49

Hier wel zit mega centraal gelegen in straal van 50 km kan ik elk weekend kiezen uit stuk of 10-20 locaties.
In de zomer is aanbod veel groter zag ik.

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:50

Hier is nog wel eens een zandbodem met gewoon bakomheining. Komt niet regelmatig voor maar gister kwam ik het toevallig tegen met BB springen, gewoon zandbodem. Buiten inrijden, binnen springen. Ik ben tot hindernis 7 gekomen, en ik vind het inspringen altijd zo hectisch.. Kan mijn blauwe oog nog goed herinneren :') maar paard was superbraaf tussen de andere paarden. En tot hindernis 7 gekomen van de 9... Toch 2/3 gesprongen, vrijdag heb ik privéles springen.

Lastig Tita, dat je nog wel goede punten hebt terwijl het voor je gevoel zo slecht ging, maar het is natuurlijk maar B he.. Ik had laatst ook punten (175) waar ik in godsnaam mij afvroeg hoe ik daar aan kwam. Proef ging nergens over, had zelf 160 gedacht :') Ze zijn, naar mijn idee, in de B altijd wel snel tevreden.. Gewoon lekker buiten door oefenen en dan komt het vast goed ;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:00

Behalve Sliedrecht en harmelen was de rest echt winstwaardig.
Bavel zeker te laag daar had ver in de 190-200 Pt moeten zitten.

Vind niet dat ze hoog jureren in de B is tot nu toe niet opgevallen.
Tis jammer ga zo ff loswerken in onze buitenbak morgen les en dan is ze vrij tot vrijdag, wel longe woe maar do en vrij verdiende vrije dagen.

Voor eerst met zeil omhoog gereden met de trailer...ging goed tot er een bus een grote vakantiebus te hard en dichtbij kwam, werden er naar toegezogen, ging ze even bokken in de trailer....
Iedere keer beetje nieuwe leerproces

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:24

Hm naar mijn idee hier in de buurt wel. Een vriendin van mij had laatst met haar jonkie B wedstrijd. Ging best goed hoor, zeker ook netjes, boven de 200 punten beide proeven. Ik vond het zelf ook zeker wel +190 punten waard maar niet zoveel punten.. Viel een x terug in draf en stond een keer stil in de proef. Of ik ben gewoon te kritisch, dat kan ook ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:26

Hier valt het heel erg mee! Eerder startte ik tussen de pony's en had mn toenmalige wedstrijdhaf lang niet zo goed voor elkaar als mijn huidige haflinger en daar reed ik enkel hele dikke punten in de B. In de B paarden vind ik het heel erg meevallen.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:29

Vaak ligt het er ook aan waar de dingen gebeuren en wat de jury er mee doet. Er zijn genoeg 'grijze' gebieden in een proef waar de jury eigenlijk niets mee mag doen. De ene jury doet dat toch maar de andere jury houd zich aan de vastgestelde normen en jureert puur het gevraagde onderdeel en de wijze van lopen op dat moment. Als het onderdeel goed is maar bijv. in de bocht na het onderdeel en voor het volgende onderdeel iets gebeurd dan kan je evengoed voor de onderdelen op zich een 7 of 8 hebben. Waardoor je je toch best wat dingen in een proef kan veroorloven. Zo kan het overall beeld niet fijn zijn maar kunnen er toch hoge punten uit komen.
Maar er zijn ook jury's die de gebeurtenis van het 'grijze' gebied wel meenemen in het punt voor het onderdeel.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 13:24

Zo al bericht gehad beide ringen hoog omheind 1 meter en 1.20 dus morgen ff opgeven voor eerste outdoor wedstrijd...lekker dichtbij

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:42

Hallo,

Mag ik me hier ook melden? Ik start met Xaffier een tinkerkruising BB dressuur en BB springen. Hij is nu 4 jaar. Heb nu 2x indoor dressuur gestart en 2x indoor springen. Dit tussen de paarden. Dressuur is echt nog een ramp het is allemaal nog hartstikke spannend en hij is erg traag. Mijn hoogste is 175 punten. Springen gaat daarentegen beter. Volgende week starten we weer BB springen in haaksbergen.

Afbeelding
Lonneker
Afbeelding
Op de kampioenschappen van Enschede
Afbeelding
Tripalon in laren in oktober vorig jaar dit was direct onze eerste wedstrijd en ook dressuur ervoor gereden hij gedroeg zich echt super goed voor de eerste keer!
Afbeelding
Dressuur ook in Lonneker

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:17

Welkom Shelly :D,

Mijn moeder gaat vanavond mee naar Keetje! Dus heb der maar even gevraagd of ze wat filmpjes wil maken, al is het dan behoorlijke mobiel kwaliteit :+ hebben geen camera beschikbaar :( .. Als ze aantoonbaar zijn laat ik ze zien! :D Als ik me behoorlijk moet schamen sla ik het over haha. Ik vind het altijd wel prettig om even jezelf te zien, dan merk je dat wat je voelt ook klopt of juist niet.. Of datgene wat je helemaal niet voelt maar wel gebeurd :P
Ze heeft in elk geval gister stil gestaan dus ze zal wel wat druk zijn, ga der dan eerst maar even longeren. Even wat energie eruit anders is ze niet te handelen :+

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 19:33

Sharona95 schreef:
En succes Martine!! En Malou, wat een leuk beestje! Halstertje staat gaaf!

RivellaLight schreef:
@ Malou: leuk paard! En wat fijn dat ze zo braaf is.
Ik heb de paarden ook thuis staan, dus rijd daardoor ook niet vaak met andere paarden in de bak.
Dat is dan weer een nadeel van de paarden aan huis hè..

Ben benieuwd naar een foto van het rijden, misschien dat iemand in het weekend een keer een foto van jullie wil maken?

Martine schreef:
Ik heb mijn startpagina nog niet. Wel een combinatienummer.
Ach maakt ook niks uit.

Morgen wedstrijd! Zoveel zin in!
Moet echt nodig nieuwe laarzen, zitten gaten in mijn schoenen :=

Ik denk dat je de startpas bedoeld?
Succes morgen Martine!

Dankjulliewel allemaal :)
Nou ik train vaker in een andere bak. Daardoor begint ze nu wel aan andere paarden te wennen.

Vandaag had Kyara besloten om vooral niet uit de bak te lopen. Had heerlijk gereden, de bak stond open er was niks engs en toch wilde ze er niet uit. probeerde er van alle kanten tussenuit te naaien ( dus naar rechts of naar links en dan galopperen ) en uit eindelijk is het me toch geluk met streng toespreken en een zweepje.

pfff pubers :')

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:43

Haha nou geef je moeder een mobiel met een camera voor het filmen, en ze heeft ook braaf gefilmd alleen niet opgeslagen haha.. Maar ja het rijden ging goed! Ze heeft in het begin wat onconstant met haar hoofd maar aan het rund niet meer :D ze kan alleen zo snel spanning opbouwen om eigenlijk helemaal niets maar ze blijft nu wel bij me.. :)