KNHS Zomerinstructieweken PAARDEN 2012,wie gaat? data bekend

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 09:46

M_D_H schreef:
Faya__ schreef:
Klein :=
Met 2 zadels zou je er nog een dekje in kunnen proppen en een hoofdstel maar dan is t wel aardig vol al.

ik laat dus gewoon mijn trailer staan en dan prop ik alles wel in de zadelkamer :+

Nouja ik had zadels in m'n kast en dan 2 dekjes voor die dag erin en dan de rest in de kist voor m'n stal of in de trailer van een vriendin :j

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 09:47

Faya__ schreef:
Maar nog over die paddocks.
Faya staat normaal altijd buiten, gewoon als het licht is, dus 's zomers van 8 tot 21.00.
Op kamp moest ze dus de hele dag op stal, nou de eerste twee dagen heb ik d'r nog in de paddock gehad, maar woensdag wilde ze al niet meer, ze draafde 1 rondje en kwam vervolgens bij het hek staan.
Maandag morgen volgde er wel een lichte onploffing := , ze had de hele nacht staan gillen :o en zich druk lopen maken :+

Mijne staat dus ook altijd buiten behalve snachts. Ik hoop dat het geen energie bommetje word waar ik straks niks mee kan. :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 09:48

Gillian staat normaal ook buiten behalve 's nachts, en die kan er echt niet tegen om de hele dag op stal te staan!!
die gaat vanzelf alles slopen :+
en tuurlijk doen ze veel, maar dat doen ze bij de eperse ook, en daar ontplofde hij op dag 3 ook in de stal :+

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 09:49

Nouja ik probeerde aan te geven dat de paarden allemaal zo moe waren dat ze helemaal geen zin hadden om nog druk te doen. Faya kan zich enorm druk maken maar zelfs die deed niks, heb d'r geen één druk zien doen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 09:50

Faya__ schreef:
M_D_H schreef:

ik laat dus gewoon mijn trailer staan en dan prop ik alles wel in de zadelkamer :+

Nouja ik had zadels in m'n kast en dan 2 dekjes voor die dag erin en dan de rest in de kist voor m'n stal of in de trailer van een vriendin :j

ja, maar ik heb denk ik wel meer spullen mee :+
2 zadels, 2 hoofdstellen, 2 singels, 2 paar peesjes, 1 paar achter peesjes, 1 borstuig martingaal, 6 dekjes :+
zweetdekens, regendekens (voor als die in de paddock staat, je moet immers op alles voorbereid zijn :)) ) poetsspullen etc etc etc :') _O-

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 09:52

Faya__ schreef:
Nouja ik probeerde aan te geven dat de paarden allemaal zo moe waren dat ze helemaal geen zin hadden om nog druk te doen. Faya kan zich enorm druk maken maar zelfs die deed niks, heb d'r geen één druk zien doen.

hmm...
njaa ik kan natuurlijk niet voorspellen hoe gillian daar gaat zijn...
maar ik weet wel dat hij heel moeilijk aard op een andere stal(heeft hij met meerdaagsconcours ook) en hij fokt zich onwijs op...
dus ik ben benieuwd of hij ook rustig blijft :o
het is natuurlijk wel een gevalletje apart :') _O-

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 09:54

Jeetje wat heb je veel bij je zeg M_D_H.

Bij mij gaat 1 zadel mee, 1 paar voor en 1 paar achter peesjes mee, zweetdeken, singel, hoofdstel, poetsspullen, cap, bodyprotector, en 4 à 5 dekjes.

X_Michelle_X

Re: KNHS Zomerinstructieweken PAARDEN 2012,wie gaat? data bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 09:56

Ik had vorig jaar helemaal veel mee :+ t jaar daarvoor helemaal :')

Mijn paard was vorig jaar een beetje gek aan het doen, beetje heet altijd, alleen binnen rijden ging goed, verder heb ik niet 1x normaal kunnen stappen (dribbelen) was dus niet bepaald fijn :+ Maarjaaaaa,, ik ben ook wel eens druk, dus jaaaa.. Buitenrit was ook zo grappig.. Die vrouw: Zullen we gaan draven?
Ik: hmmm,, eigenlijk doe ik dat de hele rit al ;) hahahaha

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 09:58

bodyprotector :oo en cap bijna vergeten :+
ja, klopt, maar ik doe wel de SGW he :)
ik kan niet met dressuurzadel crossen... en ik kan met met springzadel dressuuren :+

ik moet overgens ook mijn eigen water mee nemen :oo
nog even kijken hoe ik dat dan weer gaat doen :roll:
en zijn zeewier, elektrolyten en lijnzaad olie :+
zijn eigen brokkjes... en waarschijnlijk ook zijn eigen hooi :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 09:59

X_Michelle_X schreef:
Ik had vorig jaar helemaal veel mee :+ t jaar daarvoor helemaal :')

Mijn paard was vorig jaar een beetje gek aan het doen, beetje heet altijd, alleen binnen rijden ging goed, verder heb ik niet 1x normaal kunnen stappen (dribbelen) was dus niet bepaald fijn :+ Maarjaaaaa,, ik ben ook wel eens druk, dus jaaaa.. Buitenrit was ook zo grappig.. Die vrouw: Zullen we gaan draven?
Ik: hmmm,, eigenlijk doe ik dat de hele rit al ;) hahahaha

ik ga ook echt de allroundweek niet doen :n
die buitenrit wordt echt levensgevaarlijk met dat paard van mij in combi met een hele groep :+

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 10:00

Haha Michelle, jij had éééééééécht veel mee hahah ook aan sinaasappelpakken :+
Nee miesss jij bent nooooooooooooooit druk hoor :=
Laatst bijgewerkt door Faya__ op 07-12-11 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 10:02

Ik had eigen brokken mee, en voor maandag nog eigen hooi, om beetje te mengen. En gewoon d'r 2G supplement met zonnebloem olie, en dan voor 's morgens maakte ik het klaar in een hangvoerbak, die ze er dan meestal inhingen, soms kiepte ze 'm om maar dan bleef alles aan de bodem plakken, had Faya nog niks.
En 's middags als hun voerde kreeg ze een handje en dan maakte ik zelf later nog gewoon d'r middagportie klaar met 2G etc.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 10:03

hoe vaak voeren ze daar eigenlijk?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 10:04

appelsap moet ook mee :oo

ach, jullie willen mijn lijstje voor meerdaags concours echt niet zien hoor :') _O-

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 10:07

Ik zal van de week me inpaklijst wel eventjes opzoeken... :P

Mijn paard is wel hartstikke lief.. Beetje irritant was het wel, maar t was niet meer dan dat.. Kreeg d'r echt niet in stap, ook niet na de les.. t was niet zo erg...

Paardlief at aan het einde van de week erug weinig.. toen mocht ze luzerne van Iris, leiding, (was echt super!) en dat at paardlief wel :D dat neem ik dus ook maar mee, als ik ooit weer meega..

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 10:14

de mijne is gewoon ontzettend stresserig, wat zich uit in het niet willen drinken van het vreemde water (hij drinkt echt alleen zijn eigen apeldoorns water :') _O-
en het niet willen eten van vreemd voer...
maar om nu voor een hele week eigen water en hooi mee te nemen...
tsjah dat wordt wel een beetje erg :o

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 10:16

Is idd beetje onzin.. als paard dorst krijg drinkt ie echt wel. Desnoods wat appelsap door't water.
Mijn paarden hoeven zich echt niet verwend te gedragen, eten wat ik hem geef, maar ik ga echt niet voor een week water en/of hooi meezeulen.
En stress paard, vast wel, als de ruiter maar rustig blijft.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 10:16

Beetje vruchtensiroop (roosvicee etc) doet wonderen :j

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 10:18

Ooh Melanie was me voor, appelsap kan natuurlijk ook. Er waren wel paarden die dat voer niet aten maar uiteindelijk gaan ze toch wel eten. Hooi eten ze allemaal daar, is goed hooi hoor :j

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 10:26

Ik hoef niet m'n eigen water mee te nemen. Zo verwend is ze geloof ik niet. :')

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 10:28

Haha ik neem ook geen eigen water mee, paard doet het er maar mee. Had afgelopen jaar wel m'n vruchtensiroop mee, eigenlijk voor over m'n voer (voor de vitamines, krijgt ze thuis ook gewoon iedere dag heel klein beetje) maar dat kon ik dus evt ook nog door me water doen.

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 10:42

Ppfff ik ben zo aan het twijfelen of ik nou meega met de alround of de alrounde tm 20...
Ik ben 20 namelijk....

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 10:43

Dan zou ik mits de data uitkomen naar de gewone allround gaan, denk dat je t/m 20 niet echt leuk meer vind.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 10:43

Ik zou als ik jou was dan naar de allround gaan. Ik denk dat tm 20 veel mensen zitten van 16, 17, en 18. Gok ik.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 10:44

Klopt is ook zo hoor. En ook gewoon nog kinderen van 12-13 die bij de pony's zitten.