Zomerinstructieweken 2014

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:46

Ik lees ook even mee :o

_KellyAV

Re: Zomerinstructieweken 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:48

Vorig jaar was het eten ook top, ondanks we in de rommel zaten!

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:49

Krijg naar al deze negatieve verhalen een beetje twijfels over de organisatie. En dan zit ik in een groep met 90 mensen. Hier ook de vraag hebben jullie geklaagd? Anders maar eten voor me zelf meenemen.

Gass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:57

Hmm zo dramatisch heb ik het eerlijk gezegd niet ervaren vorige week! Ik heb de nieuwe bedden gezien, ze zijn inderdaad hoog, maar er zitten rekken naast dat je niet kunt vallen. Ook zijn de nieuwe bedden een fractie breder dan de oude bedden en de matrassen liggen beter. Temperatuur in de slaapzalen blijft ook gewoon goed en er zijn voldoende stopcontacten. Zelf heb ik nog op de oude bedden geslapen, maar wel met een nieuw matras.

Verder is het avondeten gewoon goed, eerste avond zalm dat beter bereid was dan in het gemiddelde restaurant. Ze zijn wel erg stipt op de tijd van de lunch omdat het personeel daarvoor luncht, maar daar heb ik wel begrip voor. Ik heb in ieder geval geen oud brood gehad en wanneer het op was, kon je nieuw brood vragen. Ook werd er rekening gehouden met iemand die het eten echt niet lekker vond, toen werd er voor haar iets anders gemaakt.

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 11:06

Beste dames und heren,

Zojuist heb ik een mailtje verstuurd naar de KNHS met de klachten die iedereen heeft (zelfs instructeurs zijn des duifels ) en dat als ze er niks aan doen wij massaal klachten zullen gaan indienen aangezien het potverdorie elk jaar duurder wordt en de voorzieningen elk jaar achteruit lopen. Peroonslijk pik ik dit niet als trouwe knhs instructieweek ganger ( lees dit wordt mijn 6e keer) en ik raad jullie aan dit ook niet te pikken. Wij zijn met een grote groep en zeker van plan om massaaal te gaan klagen mocht er niks veranderen.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 11:08

Sabszz schreef:
Beste dames und heren,

Zojuist heb ik een mailtje verstuurd naar de KNHS met de klachten die iedereen heeft (zelfs instructeurs zijn des duifels ) en dat als ze er niks aan doen wij massaal klachten zullen gaan indienen aangezien het potverdorie elk jaar duurder wordt en de voorzieningen elk jaar achteruit lopen. Peroonslijk pik ik dit niet als trouwe knhs instructieweek ganger ( lees dit wordt mijn 6e keer) en ik raad jullie aan dit ook niet te pikken. Wij zijn met een grote groep en zeker van plan om massaaal te gaan klagen mocht er niks veranderen.

Ik zag zojuist de instructeurs van de eventingweek voorbij komen, tenzij die mensen opeens veranderd zijn :+ maar de vorige keren waren ze nog hardstikke tof!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 11:21

Ik was wel van plan een mailtje met klachten in te dienen ja..

Personeel nu voor ons krijgt lekker yoghurt, optimel, keuze uit vers brood dat je zelf eraf kan snijden, verpakte kaas ed. En bij ons werd dat ff allemaal weggehaald voordat we mochten pakken..
Net als snacks, als je niet snel in de rij staat is het op is op en er ligt al niet veel.. dus hoop echt dat ze het oppakken, betaal verdorie 160,- voor mn groom om mee te mogen en dan zoveel voor zo weinig. Vorig jaar was het gewoon echt super en jaar ervoor ook daarom nu tegenslag..

Faya, des duivels betekend als in net zo boos als de ruiters over eten en voorzieningen ed.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 11:23

Oh zo! Dacht dat instructeurs nu ineens stom deden tegen jullie ;)

kimxcentella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:17

welshfan97 schreef:
@kimcentella klopt! Onze lieve fabiola heeft het daar super volgens mij!! Qua locatie kon ze niet beter komen te staan en qua ruitertje ook niet. Ze is er zo fanatiek mee! Wil eigenlijk deze zomer nog eens langs gaan en dan bezoekje combineren met dagje strand ofzo. :)

Ja ze doen het super goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:49

Ik ben nu ook op de menweek. Ik kan me wel vinden in de klachten, maar ik denk dat veel problemen zitten bij de cateraar/uitbater restaurant. Inderdaad worden dingen als salades, yoghurt en soep weggehaald voordat de menners komen eten. We noemen het al het "Sonja Bakker Restaurant". :')

Op de slaapzalen liggen heel veel mensen op een zaal. Ik had vier- of zespersoonskamers nog wel getrokken, maar dit niet. Daarom slaap ik op de camping. En dat van het WC papier klopt helaas ook.

De andere kant is: onze pony's hebben het uitstekend. Die hebben een stal waar je in rond kunt rennen. Met veel bodembedekking. Worden netjes gevoerd en het ziet er keurig uit. En ik vind dat de mensen van KNHS Accomodaties erg vriendelijk en goed hun best doen om je het naar de zin te maken. En de lessen zijn ontzettend leuk en het is supergezellig.

lisannecleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:57

Ik ben heel beniewd naar wat jullie allemaal zeggen ik ga er nu voor de 4de keer heen en kan het me nog niet voorstelle heb voorgaande jaren geen problemen gehad met het eten maar ik zal moeten afwachten tot week 11 ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:48

Vanavond hoofdgerecht: kipfilet, rode kool en aardappelkroketjes. Niets meer, niets minder.

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:34

safina schreef:
Vanavond hoofdgerecht: kipfilet, rode kool en aardappelkroketjes. Niets meer, niets minder.

Geen toetje :D
Want zo is het weinig.

liesie55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:36

vorig jaar vond ik het ontbijt en lunch ook veel uitgebreider! tijdens de lessen vroegen verschillende instructeurs ook aan ons wat wij van de lunch vonden. ze deelde onze mening en vonden het dit jaar ook een stuk minder!
de paarden staan er goed bij en de staljongens doen zeker hun best!
Maar het eten vind ik echt achteruit gegaan. Ook vind ik de slaapzalen niet af en mis ik de kluisjes. hopelijk gaan ze hier wat mee doen. tijdens onze week konden we bij de slaapzalen niet buiten zitten. Ik heb toen bij iemand een klacht gedaan en binnen een uur was het geregeld! dus bij de juiste persoon, wordt er zeker actie ondernomen

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:54

Wat jammer dat het eten zo achteruit is gegaan..
Ik ben geen makkelijke eter maar kon me voorgaande jaren hier naar hartelust vol eten :+

Waar ik wel benieuwd naar ben is hoeveel mensen er nu op een kamer liggen? :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:17

Als je pech hebt en alles vol ligt..18 man.
Idd geen kluisjes meer, geen ruimte voor je spullen.
Nu liggen er gemiddeld zo'n 10/12 man per kamer.

Ik weet niet of er een toetje was haha, groom en ik hebben onze vriend de mac maar even opgezocht :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:39

Er was een toetje hoor. Aardbeien- of bitterkoekjespudding. :9 En koffie/thee.

Maar er valt qua warm eten erg weinig te kiezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:39

Hier de moeilijke eter die Gass (Mandy) bedoeld.

Ik heb prima kunnen ontbijten en lunchen, eerste dag was avondeten heel zuur voor me. Was zalm, aardappelen en nog iets maar allemaal dingen die ik echt niet kan eten als ik me niet beroerd wil voelen.

Gevraagd of er nog brood was en gelijk twee bolletjes beleg en een toetje gehad. Super dus. Andere dagen mee kunnen eten.

Paard stond er prima bij. Eerste dag stro erg karig, gemeld en twee grote plakken gehad. Let wel op met biks: paard had eigen voer en heb een paar keer getwijfeld of het eigen voer gegeven was uit de kist.. Voerschep er dus toch maar op gezet en toen prima gegaan.
Bij iemand anders werd paard 2x overgeslagen, even op letten dus.

Lessen waren fijn, 2 minder maar wel veel geleerd. Bij 1 iemand kreeg ik alleen te horen talentvol paard wees er zuinig op en Oja hij moet nog rechter. En dat was het, wel jammer dus.

Wc-papier was bij ons prima. Bedden poedersuiker (ik kwam al niet omhoog en onze bedden hadden een rand ernaast, 1hoog waren huurbedden). Dus op de grond geslapen met matras. Uiteindelijk 2 matrassen en ging veel beter.

Weinig graasplekken, mag bijna nergens ivm kunstmest. Weitje dat mooi was mocht helaas niet, maar begrijpelijk en daar kon ik prima overheen komen.

Topweek gehad met topweer en topmeiden, zeker geslaagd dus wat mij betreft.

Simone_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:57

Ben benieuwd, misschien iets voor volgend jaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 17:28

Vandaag een superlunch gehad. Mét soep, mét salade, verschillende soorten hartig beleg en van dat lekkere versgebakken brood. Dus blijkbaar hebben ze wel iets gedaan met de klachten. +:)+ En het avondeten, nasi met saté, vond ik ook prima verzorgd. *\o/*

En dan was het rijden (marathon) ook nog eens ontzettend leuk en leerzaam. Topdag hoor!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 17:53

Als er klachten zijn moet je daar idd gewoon wat mee doen (mail sturen of naar iemand toe gaan, meest wordt er dan wel wat aan gedaan.

Ben ergens ook wel benieuwd hoe het er nu uit ziet.

Moet wel zeggen dat ik blij ben dat ik er niet meer woon. De mensen en gezelligheid mis ik wel maar dat huis pffff

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 20:08

Wel super om te horen dat er gelijk aan
verbetering word gewerkt +:)+

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 20:16

Top dat ze er wel iets aan doen, ik heb er in ieder geval veel zin in!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:40

Vond de nasi lekker, de droge sate kreeg ik echt niet weg. Wel lekker yoghurtje als toetje
Jammer dat ze geen enkele avond hebben geserveerd met avondeten wat er op het menu staat van de knhs week voor ons..

Was wel aardig boos dat ze gewoon geen extra hooi neerleggen terwijl er wel op bordje is gezet en had van de middag beetje hooi e uit hun stallen gehaald en voor hun stal neergelegd zodat ze savonds nog wat te knabbelen hebben, wou ik net voeren was het hooi foetsie..maar daar kan knhs niet veel aan doen natuurlijk.
1e dag had een van mn ponys ook geen voer gehad dus heb m zelf gevoerd.

Voer bii ander paard hadden ze in zijn waterbak gegooid, ook niet helemaal handig :Y)

Heb nu maar ff zelf hooi gepakt voor ze, en morgen maar ff melden als ze hooi voeren of ze wel extra plakje neerleggen.

Vorig jaar kregen ze ook veel meer hooi en was extra hooi lange na niet nodig, nu krijgen ze erg weinig (en ik heb 2 a pony'tjes ) dus raad wel aan om sowieso extra hooi te nemen of zelf baaltjr mee te nemen..

Lunch was idd beter! Morgenavond bbq dat zal.vast prima zijn.

Paddocks zijn ook toppie, lekker ruim kunnen ze lekker ff ravotten. En bij de parkeerplaats mogen ze grazen staat zat gras dus dat is ook top.

We kregen wel lief van de kantine snacks als bitterballen bij het voetbal kijken :))

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:59

Super om te horen dat ze effectief en snel met de klachten om gaan!

Hoe vaak, lang en wanneer kunnen ze in de paddock?