KNHS Instructieweek 4, Allround paarden 17 t/m 21 juni!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Manny

Re: KNHS Instructieweek 4, Allround paarden 17 t/m 21 juni!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 09:32

Het is lastig goed te verwoorden. Maar ik ga een poging doen. Ik zou haar met alle liefde alle kansen willen geven (want het is een paard waar meer in zit dan wat ik er uit heb gekregen), maar hoever wil je gaan met een paard van een ander.
Ik ben ze ontzettend dankbaar voor alle vrijheid en vertrouwen maar daar is het gevaar ingeslopen. Ik heb veel vooruit gang geboekt (zichtbaar) maar ik liep ook tegen onverklaarbare dingen op. Voor bepaalde dingen zijn bij toeval oorzaken tevoorschijn gekomen. Maar voor bepaalde dingen staan nog steeds vraag tekens, en wil je dat bestempelen als lastig paard of wil je daar een oorzaak voor zoeken. Daar heeft iedereen een mening over en ik duidelijk een andere mening dan de eigenaar. En dat is hun goedrecht. Maar ik wil niet over mijn grenzen heen gaan dus neem nu het besluit om er afstand van te nemen.
Ik denk dat dit heel net gezegd is hoe op dit moment de zaken er voor staan.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 09:37

Wauw lastig

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:45

@Manny Wat jammer, wel knap van je dat je de beslissing hebt kunnen maken en fijn dat je al een nieuw paardje aangeboden hebt gekregen. Zo te horen kom je uit een best wel rotte situatie, en dan kan het nu alleen nog maar beter worden :(:)
@Laura: Fijn dat Pim het zo naar zijn zin heeft :)
@Kirsten: Wat een eikel van een man zeg.. Heb je al iets gehoord/ondernomen? En wat betreft Sil, vertrouwen is het belangrijkste in een relatie.. Hoe voelde je je voordat hij die mail stuurde?
@Sizzy: Mooie foto's! :D Nu nog de gouden middenweg vinden tussen het rustige en het overactieve! Wel fijn dat hij zo fijn reed :)

En haha B&B, wat een grappig ding! Heb net overigens wel een nummer gescoord 8-)

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 17:59

Jeetje wat een moeilijke beslissing manny! Wel heel knap dat je die knoop door heb kunnen hakken! Ik wens je heel veel sterkte. Wel super fijn dat je nu een ander paard hebt waar je wel mee verder kunt komen.

Ik heb aangifte gedaan en de wijkagent komt binnenkort langs er is te weinig gebeurd om dit echt aan de politie over te dragen. Het is nu dus afwachten wanneer die agent komt. Mijn hand begint te ontsteken waar ik al bang voor was aangezien Zigo net voordat het gebeurde poep had gegeten en het niet goed genoeg gebloed heeft om schoon te bloeden.. van de anti biotica zit ik gigantisch aan de spuitdiarree en donderdag moet ik voor controle weer terug. We zitten dus echt op de gegevens van die idioot te wachten zodat we hem aansprakelijk kunnen stellen voor mijn schade nu.
@Denice. De dagen dat ik sil niet hoorde waren een ware hel, 24\7 gaat hij door mijn hoofd en ondanks alles mis ik hem en hou nogsteeds van hem... k zal een stukje van zijn mail typen:

Maar ik heb nu bijna een week niks van je vernomen en dat is mijn eigen schuld. Maar ik ga er langzamerhand serieus aan kapot. Ik kom mezelf steeds vaker tegen en jou, hoe raar het ook klinkt, nog veel vaker. Want ik krijg je niet uit me kop wat ik ook probeer, het lukt me gewoon niet. En ik wil bij deze mijn oprechte excuses aanbieden. Het spijt me zo erg.

Enzovoorts...Had me die avond voorgenomen om een keer niet te huilen, nja ik kreeg die mail. Bam daar ging ik weer haha.

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 18:10

Oef, dat is minder.. hopelijk wordt het snel opgelost en geneest je hand ook snel.. beterschap :(
En mhm, moeilijk.. Doe wat je hart je ingeeft meis, dit is een keuze die alleen jij kan maken..
:(:)

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 19:34

@ Denicee_x : Leuk dat je naar Tennessee gaat :D En gezellig met een goeie vriend :) Rot dat Promise koliek had :( Soms kan het leuk toeval zijn dat je opeens weer veel met elkaar omgaat en wie weet haha. Leuk altijd dat geroddel overal, vooral op de manege. Aaaah Promises kijkt lief <3 Konijntje was verstoppertje aan het spelen :P Gelukkig weer gevonden.

@ _Sofie : Fijne lessen gereden :) Succes met het leren van je examens vast. Mooi punt voor je mondeling Engels! Sorry ik heb geen tips voor die longeermodule, Cavella komt ook altijd meteen naar me toe, ook als we nog niet klaar zijn :+

@ kirsten3110 : Pff wat een drama allemaal bij jou met je ex :( niet leuk :(:) hoop dat jullie er ergens toch uitkomen. En ook nog flink ziek, pfff zit je allemaal niet mee :(:) sterkte!! Ook met de beet van je hond en wat een asociale man zeg -:(-

@ Manny : Aaah leuk je vriend te paard :D Ik heb dat ook met commentaar, maar dan mijn moeder. Weet het altijd beter, nja ze heeft vroeger ook m dressuur gereden :x alleen Cavella is heel moeilijk. Fijne les gereden :) Hoe was het in Brugge? Wat een moeilijke keus moet dat zijn geweest :(:) Wel fijn dat je instructrice haar paard heeft aangeboden.

@ lrtj_ : Oehh je date is nu je lover *\o/* Nieuwe stal voor Pim :) Binnenbakken altijd heel fijn en handig :D Aaah Pim ook al aan het bokken, wat een lieve paardjes hebben we toch <3 Pim heeft een nieuw vriendje, leuk als ze zo lief tegen elkaar doen.

@ Myour : Oefengesprongen, goed dat het goed ging ook al was ie beetje wappie haha :P

@ flooredking : Hoe is je tentamen week gegaan? En het Horsefood dressuur talent voor 4 jarige paarden? Oh lees dat het verplaatst is vanwege het koude weer, jammer. Springen leuk :D

@ Sizzy : Altijd leuk als de paarden reageren op de wind haha. Krijg je leuke momenten maar goed dat je bent blijven zitten :) FIjn dat je proef goed ging :j en wat een leuke foto's :D

@ lemanthia : Heerlijke buitenrit gehad :)

Nou dat was mijn bijleespost haha moest veel bijlezen :P

Vakantie was dus heerlijk zoals jullie hebben gelezen. Ben heerlijk bruin haha :D
Morgen is mijn vakantie helaas voorbij, morgen weer werken....
Gister weer voor het eerst bij cavella geweest, wat heb ik haar gemist. Ze was heel blij om me te zien en ook lief met rijden! Vraag me af wat er allemaal die 2 weken gebeurt is, hoor van alles.
In de eerste week is de stalgenoot wat haar moest rijden al afgestapt omdat Cavella rodeo weg gaf steeds en daarna vroeg ze aan een andere stalgenoot of zij Cavella wou rijden. Zij had toestemming van mij gekregen voor mijn vakantie. Nou die is vorige week maandag de les in gegaan met haar bij mijn instructeur.... Cavella en mijn instructeur hebben een haat/liefde relatie en ze waren even vergeten dat je zelf de zweetdeken moet afdoen ipv iemand anders en vooral die instructeur niet :n Cavella gaat er vandoor met een rodeo, stalgenoot valt er af en heeft al een week last van haar rug.... En sindsdien is er niks meer gedaan met Cavella. Kan niet eens op vakantie en andere vertrouwen waar je mee omgaat :(
Maar gister heb ik gereden en ze was heel lief. Vandaag hoefsmid geweest en daarna de buitenbak ingegaan voor het eerst dit jaar en ze was heel lief, alleen beetje frisjes <3 En na een half uur waren we beide k.o. _O- Loop nu ook al met spierpijn in mijn benen.

Helaas heb ik ook slecht nieuws voor jullie. Ik heb me afgemeld voor de instructieweek. :( Het gaat mij niet meer lukken om Cavella nog klaar te krijgen en voldoende energie voor 2 uur op een dag te lopen. En wil niet dat het te kosten van Cavella gezondheid gaat en zelf heb ik geen zin in stress. Ga volgend jaar weer een gok wagen en hopen dat er dan niks gebeurt dat we wel kunnen gaan. Heb hier lang over nagedacht maar dit lijkt mij de beste keuze op dit moment.

Afbeelding

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:12

Ik ben er ook weer is! Ik reageer niet op alles, sorry! Heb wel alles mee gelezen!

Manny; wat jammer dat je stopt! Ga je dan ook niet naar de instructieweek?
Kirsten; hè wat naar... Met je vriend en dan ook nog zo'n nare wond.. Beterschap!!
Soraya; mooi dat je een fijne vakantie hebt gehad! Ah, wat jammer dat je niet mee gaat... Ik ga het gewoon proberen, ook al weet ik niet zeker of Edje twee uur per dag volhoud. :=

Ik ben er gister voor het eerst afgevallen haha. Had twee weken niet kunnen rijden, dus hij moest even zijn energie kwijt. Bok bok, en ik lag er naast. Hij schrok er wel een beetje van geloof ik, hij stond een beetje dom te kijken. _O- Daarna ging het wel erg goed! Hij was lekker relaxt en luisterde goed :) Ik ga proberen om meer te rijden!

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:18

@ flooredking : Ik vind het zelf ook heel jammer :( Vandaag gereden maar een half uur halen we niet eens, ze is gewoon k.o. dan. En ik weet niet wat ze heeft overgehouden van het springen. Dat moet ik weer spelenderwijs op gaan pakken als ze meer conditie heeft anders staat ze me dadelijk weer stil. Want ze kan heel idioot gaan doen als ze moe is. Vandaag ook opeens, steeds struikelen dus moet rustig aan doen. En mijn moeder vond dit ook een hele goede keus.
Ohhh de eerste keer er van af gevallen, hoop dat je je niet pijn hebt gedaan. Ze staan dan soms zo te kijken he van huh. :wow: Had ik ook met Cavella de eerste keer maar toen vielen we samen en schrok ze ook zelf van :P

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:42

Edje heeft ook niet zo'n goede conditie hoor.. Na een uur les is hij helemaal kapot. Maar dan werken we echt hard, weet ook niet of hij twee uur dan red. Maar ik ga nu het meer opbouwen, iets vaker dan 2/3 keer in de week rijden, moet lukken nu met school :) Maar wel erg jammer!
Haha heb me toch wel bezeerd, gister voelde ik alleen mijn been waar ik op gevallen was (is nu helemaal blauw) maar nu vandaag doet zowat mijn hele lichaam pijn haha :p en vooral de andere kant!

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:51

Haha altijd een dag later ga je het voelen en word het goed blauw. Gelukkig niks ernstigs en alleen wat spierpijn. :) Ik had toen klap op me borstkast gehad, pfff met ademen voelde ik dat steeds. Cavella struikelde en kwam niet meer op en ja toen ging ik mee en lag onder haar tegen de bakrand. Achja zolang het niks ernstigs is :)
Ik baal ook echt als een stekker...... maar ga er liever helemaal voor dan dat het niks word. Volgend jaar weer een kans :)

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:55

manny: jammer dat je met je lease paardje stopt. veel succes met het paardje van je instructeur
sry: jammer dat je niet meer meegaat, maar belang van je paardje gaat voor

[ITP] Je voorpluk kan niet altijd goed zitten....

ik ben conditie aan het kweken voor het kamp

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:59

De eerste 24 uur word het altijd opbouwen van stramheid en vooral de dag erna voel je alles 2x zo erg. Even flink doorbijten floor, lekker warme douche of bad doet altijd wonderen.

Balen zeg dat je niet meer gaat maar snap het wel, ik kom ook in tijdsnood in deze manier maar heb ook mezelf voorgenomen dat ik de 1e 2 dagen maar 1 les volg. Wil hem niet verzuurd meenemen naar huis. Naar andere kijken is ook leerzaam :) de dressuur is voor mij het belangrijkste dus daar gaat mijn focus ook op. Dan maar geen 2 lessen per dag.. Maar geefje groot gelijk voooral met de revalidatie die je nog hebt met haar. Volgend jaar ben je er gewoon bij! En ik hopelijk ook mocht ik niet kunnen gaan. :-)

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:16

Balen zeg dat je niet meer meegaat! Is inderdaad wel beter als ze nog geen half uurtje meer kan rijden.. Volgend jaar gaan we dan wel samen & dan regel ik wel een tweepaardstrailer! Ook jammer van je 'caretakers'.. Zou je toch wel beter verwachten, vooral van iemand die je al langer kent..

@floor: Beterschap met je blauwe plekken haha, de tweede dag is altijd het ergste! :(:)

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:46

@SRY wat goed dat je voor je paardje kiest hoe lastig het ook kan zijn. Volgend jaar weer een nieiwe kans gelukkig:).
@floor succes de komende week met je spierpijn!
@kirsten wat een hoop ellende, na regen komt zonneschijn?! Ik hoop voor je dat alles soepel word afgehandeld. Wat een rare man.

Voor mij hangt het er vanaf hoe snel ik zelf op het paard van mijn instructrice kan stappen. Het is nog een jong dier(4jarige)Er heeft nu aantal keer een jongen opgezeten en ze lijkt ontzettend braaf. Helaas passen wij niet in het zadel waar hij mee rijd dus is nog even afwachten wanneer het zadel klaar is en wij erop kunnen.
Ben heel erg benieuwd hoe het allemaal uitpakt, maar ik ben voorlopig dus nog niet afgeschreven.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 08:12

Kirsten: wat een pech en wat een hufter zeg!!!
Hebben jullie elkaar nog irl gesproken?

SRY, wat jammer dat je je hebt moeten afmelden voor de instructieweek -O- Maar uiteraard gaat Cavella haar gezondheid voor, haasten en stressen is ook niks :n

Oops floor :+ geen pijn gedaan hoop ik?

Lekker fel kleurtje Lemanthia :D staat goed! Leuke foto's

Wij zijn ook ernstig conditie aan het kweken :j rij hem nu 3/4 keer in de week en 2x aan de longe of grondwerk.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 08:42

Wat jammer dat je niet mee gaat sry :(
Volgend jaar gewoon weer proberen!

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 09:37

@Susan: wat een leuke foto's van Gadgets :j
@Laura: haha, Pim vermaakt zich zo te zien wel
@Kirsten: jeetje, wat een verhaal zeg! Sterkte :(:)
@Manja: wat vervelend dat je met Vonnie stopt, maar snap je keuze wel. Wel lief dat je instructrice je gelijk haar paard heeft aangeboden :)
@Soraya: fijn dat je vakantie zo leuk was! Wel minder dat je morgen weer moet werken :P Mooi dat Cavella zo lief was bij je, leuke foto ook. Awh, wat balen dat je je hebt afgemeld :(
@Floor: gekke Ed! Gelukkig was ie lief na je val
@Lemanthia: leuke foto's van Bo :)

Hoi :wave:
Vandaag lekker een dagje vrij (en morgen ook). Heb wel al geleerd voor m'n laatste toets van vrijdag, maar ben nu helemaal klaar.
Dus de rest van de dag lekker relaxen :D

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 09:51

Mmm het zonnetje schijnt,
En ergens heb ik gewoon geen zin om mijn bed uit te gaan.
En sorry dat ik niet op iedereen reageer ik ben daar een war hoofd in.

Op het moment zit ik ook niet zo lekker in mijn vel.
Ik heb het gevoel dat niks lukt ik niks goed kan doen.
En relaties asjeblieft hou op schei uit.
Alles wat in het begin zo goed was gaat nu verkeerd. Hij doet soms kortaf en bot en als ik er iets van zeg is het ja sorry. En doe ik het een keer ben ik de gebeten hond. En heb ik het weer gedaan, en hij controleert mij continu hij verstikt me ik mag niet meer omgaan met koen mijn beste vriend.
Soms heb ik het gevoel dat ik niks meer goed doe en alleen maar gekwetst kan worden.
En ik vang altijd iedereen op als ze er door heen zitten en waar is mijn steun? Precies ja helemaal nergens :(
De laatste dagen voel ik me zo leeg, ik eet amper ik ben diep ongelukkig. En hij heeft zoon app en hij heeft mijn apple wachtwoord gekraakt en nu kan hij elke stap volgen die ik zet. Hij kan zien welke apps ik gebruik en wie ik app of bel of sms.
Het enige wat ik wil is naar koen maar ik weet niet hoe en wanneer. En het mooie is als hij bij mij is dan is hij poes lief en aardig. En doet hij alsof er niks gebeurd is, en wil je met hem praten dan werkt het niet.
En nu ik dit typ jank ik als een klein kind.
Ik ben gewoon zo leeg en moe en lusteloos en ik wol gewoon een knuffel en uithuilen bij iemand. Maar het lijkt wel of er niemand is waar ik dat bij kan. Ja bij koen maar daar kan ik geen contact mee hebben.
Wauw dit is mijn langste post in dit topic. Maar pfff het is eruit.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:21

En het enige wat hij mij laat voelen is dat ik alles fout doe.
Ik weet het gewoon niet meer zoals ik al zei ik hen op.
Gister heb ik tegen hem gelogen ik zei dat ik bij fu was maar ging naar koen.
Helaas heb ik hier niet met hem over durven praten.
Ik kon het niet, ik kreeg het mijn strot niet uit. Ik blokkeerde gewoon ik was bang voor hoe hij zou reageren bang voor alles.

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:20

Jeetje meid, voor je eigen goed, ga weg bij hem! Liever vroeger dan later! Dit is echt geen gezonde relatie!
Als hij nu al zo is, dat wordt alleen maar erger. En die app gaat echt serieus VEEL te ver.

In een relatie moet je open met je partner kunnen praten, moet je vertrouwen in elkaar hebben en een eigen leven kunnen leiden naast je leven samen. Dit is echt niet goed hoor.. :n

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:38

Of een moeder die je recht in je gezicht uit lacht als je gebroken bent.
Omdat je geen werk kan vinden en je er gewoo helemaal door heen zit. En in tranen uitbarst, zij je altijd maar met haar vergelijkt.
Je uitlacht terwijl je huilend op de bank zit, gewoon omdat ze geen idee heeft hoe het is om altijd maar te horen:
Nee
Je kan het niet
Het lukt je niet
Er gaat niks van je terecht komen
Je bent dom
Je bent lelijk
Je bent dik

Het enige wat me op de been houd is mijn paard ik wil weg maar ik kan nergens heen ik heb geen geld niks.

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 18:18

Jeetje meid en dan denk ik af en toe dat mijn leven zo zwaar klote is! Ten eerste stop inderdaad met deze relatie, dit is geen vriend te noemen maar een stalker. Iemand die jou leven compleet wil beheersen, dit is niet normaal en zeker niet gezond. Verwijder hem, blokkeer hem en zorg dat hij geen contact meer met je kan zoeken. Volgens mij zijn jullie pas bij elkaar, sta er nu dus nu uit voordat het te laat is. Het gedrag van hem klinkt echt een beetje ziekelijk! Qua het rotte gevoel wat je hebt, als ik me erg klote voel (wat ik dus afgelopen weken veel heb gehad en nog steeds) ga ik het van me afschrijven op pen en papier. En flink brullen, je kan het er maar beter allemaal uitgooien in plaats van alles opkroppen en straks het op de verkeerde personen af gaan reageren. qua je moeder thja.. Als zij niet in wilt zien hoe klote jij in je vel zit zou ik gewoon zorgen dat je even zo min mogelijk met elkaar in contact komt. Gewoon dus even ontlopen.. je lost er niks mee op maar heb je wel even rust in je hoofd.. Zoek je beste maatje op en gooi alles eruit, dit op blijven kroppen schiet niet op. Je voelt je alleen maar ellendiger en hij kan je helpen om weer op de been te komen. Er schijnt altijd een zonnetje achter die donderwolken, hou vol. Lekker naar je paardje voor de afleiding en stap uit de relatie! (ik weet het is soms makkelijker gezegd dan gedaan) maar je moet je dit afvragen? Wil jij met hem op deze manier je hele leven delen terwijl hij je zo vreselijk slecht over jezelf laat voelen? Kap het af en je zult je gelijk een stuk vrijer voelen... Sterkte meis..

Terug naar mijn drama.. Het is werkelijk waar niet te geloven, die ******** komt met alles weg! We hebben in het verleden al een keer eerder de wijkagent hier gehad omdat er een andere hond op mijn erf kwam en zigo die gegrepen had (vrij logisch is zijn terrein!) En omdat er nu deze klacht ook al was komt hij nog eens niet langs! Het is dus heel normaal om iemand te bedreigen tegenwoordig. Misdaad word beloont en goedheid afgestraft. Wat een achterlijk klote land is dit zeg bah bah! Ben er ook echt helemaal klaar mee nu, de volgende keer maakt hij die hond maar af en als die gozer dan met 1 vinger me hond aan durft te raken heeft hij een heel groot probleem!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 18:41

En de gewone politie?

Sja kappen gaat niet zo makkelijk hij praat niet meer met me omdat ik boos werd.
Hij zei net laat me dus ja ik kan er niks mee.
Maar goed laat maar morgen lekker naar pimmetje en hem even verwennen.
En in de avond mijn eerste les bij de vereniging omg zo eng.

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 21:17

gewone politie kan er zo ie zo niks meer omdat er geen 'geweld' gebruikt is.. Aghja volgende keer als ik hem zie lopen en hij weer zijn hond losgooit is het jammer voor de hond maar gaat die van mij ook los. En als hij dan met 1 vinger mijn hond wat probeert aan te doen is hij nog lang niet jarig ;)

Meid jij hebt altijd nog het heft in eigen hand, dan praat hij maar niet meer juist nog meer redenen nu om te sturen of te zeggen van ik zie het niet meer zitten tussen ons het is over. Het is jouw leven, laat dat niet bepalen door hem ;) Als het nu al zo gaat tussen jullie is er geen toekomst.. Ik weet het ik ben misschien niet helemaal de juiste persoon om dit nu te zeggen, ik weet hoe zeer het kan doen, maar juist nu het nog zo pril is is het makkelijker om af te kappen. Dit verdien jij niet, ik weet ook zeker dat jij zelf iets heel anders in je hoofd hebt voor een relatie dan dit. En als hij nu al dit gedrag laat zien is dit zijn ware aard. Laat jezelf niet volledig de put in helpen maar ga over die drempel heen. In het begin zal het moeilijk zijn, maar daarna voel je je eigen sterker en ben je blij dat je voor jezelf hebt gekozen. En ik ben zelf ook iemand die iedereen juist het tegenovergestelde te laten zien en te geloven ook daarmee mezelf, maar de waarheid kom je vroeg of laat toch onder ogen en dan ben je achteraf blij dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Veel sterkte en je bent niet alleen xx

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 21:27

Nou ik heb de stap gezet en het is over,
Nu doet het even pijn zoals kirsten zegt.
En hopen dat het snel over gaat en niet na gaat stalken.