Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Nu nog de gouden middenweg vinden tussen het rustige en het overactieve! Wel fijn dat hij zo fijn reed 

En gezellig met een goeie vriend
Rot dat Promise koliek had
Soms kan het leuk toeval zijn dat je opeens weer veel met elkaar omgaat en wie weet haha. Leuk altijd dat geroddel overal, vooral op de manege. Aaaah Promises kijkt lief
Konijntje was verstoppertje aan het spelen
Gelukkig weer gevonden.
Succes met het leren van je examens vast. Mooi punt voor je mondeling Engels! Sorry ik heb geen tips voor die longeermodule, Cavella komt ook altijd meteen naar me toe, ook als we nog niet klaar zijn
niet leuk
hoop dat jullie er ergens toch uitkomen. En ook nog flink ziek, pfff zit je allemaal niet mee
sterkte!! Ook met de beet van je hond en wat een asociale man zeg
Ik heb dat ook met commentaar, maar dan mijn moeder. Weet het altijd beter, nja ze heeft vroeger ook m dressuur gereden
alleen Cavella is heel moeilijk. Fijne les gereden
Hoe was het in Brugge? Wat een moeilijke keus moet dat zijn geweest
Wel fijn dat je instructrice haar paard heeft aangeboden.
Nieuwe stal voor Pim
Binnenbakken altijd heel fijn en handig
Aaah Pim ook al aan het bokken, wat een lieve paardjes hebben we toch
Pim heeft een nieuw vriendje, leuk als ze zo lief tegen elkaar doen.
FIjn dat je proef goed ging
en wat een leuke foto's 

Cavella gaat er vandoor met een rodeo, stalgenoot valt er af en heeft al een week last van haar rug.... En sindsdien is er niks meer gedaan met Cavella. Kan niet eens op vakantie en andere vertrouwen waar je mee omgaat
En na een half uur waren we beide k.o.
Loop nu ook al met spierpijn in mijn benen.
Het gaat mij niet meer lukken om Cavella nog klaar te krijgen en voldoende energie voor 2 uur op een dag te lopen. En wil niet dat het te kosten van Cavella gezondheid gaat en zelf heb ik geen zin in stress. Ga volgend jaar weer een gok wagen en hopen dat er dan niks gebeurt dat we wel kunnen gaan. Heb hier lang over nagedacht maar dit lijkt mij de beste keuze op dit moment.

Daarna ging het wel erg goed! Hij was lekker relaxt en luisterde goed
Ik ga proberen om meer te rijden!
Vandaag gereden maar een half uur halen we niet eens, ze is gewoon k.o. dan. En ik weet niet wat ze heeft overgehouden van het springen. Dat moet ik weer spelenderwijs op gaan pakken als ze meer conditie heeft anders staat ze me dadelijk weer stil. Want ze kan heel idioot gaan doen als ze moe is. Vandaag ook opeens, steeds struikelen dus moet rustig aan doen. En mijn moeder vond dit ook een hele goede keus.
Had ik ook met Cavella de eerste keer maar toen vielen we samen en schrok ze ook zelf van
Maar wel erg jammer!
Ik had toen klap op me borstkast gehad, pfff met ademen voelde ik dat steeds. Cavella struikelde en kwam niet meer op en ja toen ging ik mee en lag onder haar tegen de bakrand. Achja zolang het niks ernstigs is 
de dressuur is voor mij het belangrijkste dus daar gaat mijn focus ook op. Dan maar geen 2 lessen per dag.. Maar geefje groot gelijk voooral met de revalidatie die je nog hebt met haar. Volgend jaar ben je er gewoon bij! En ik hopelijk ook mocht ik niet kunnen gaan.
Maar uiteraard gaat Cavella haar gezondheid voor, haasten en stressen is ook niks 
geen pijn gedaan hoop ik?
staat goed! Leuke foto's
rij hem nu 3/4 keer in de week en 2x aan de longe of grondwerk. 

Mooi dat Cavella zo lief was bij je, leuke foto ook. Awh, wat balen dat je je hebt afgemeld 

Als het nu al zo gaat tussen jullie is er geen toekomst.. Ik weet het ik ben misschien niet helemaal de juiste persoon om dit nu te zeggen, ik weet hoe zeer het kan doen, maar juist nu het nog zo pril is is het makkelijker om af te kappen. Dit verdien jij niet, ik weet ook zeker dat jij zelf iets heel anders in je hoofd hebt voor een relatie dan dit. En als hij nu al dit gedrag laat zien is dit zijn ware aard. Laat jezelf niet volledig de put in helpen maar ga over die drempel heen. In het begin zal het moeilijk zijn, maar daarna voel je je eigen sterker en ben je blij dat je voor jezelf hebt gekozen. En ik ben zelf ook iemand die iedereen juist het tegenovergestelde te laten zien en te geloven ook daarmee mezelf, maar de waarheid kom je vroeg of laat toch onder ogen en dan ben je achteraf blij dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Veel sterkte en je bent niet alleen xx