KNHS zomerinstructieweek 3, Dressuur & Eventing.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Debbie

Re: KNHS zomerinstructieweek 3, Dressuur & Eventing.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:30

Die lijsten zijn natuurlijk nog de oude 'opgeef' lijsten. Denk dat ze die nu niet meer updaten omdat opgave niet meer mogelijk is..

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:03

Nou... nou... nou.... Na mijn springles van net hoop ik helemaal dat ik mee mag!!! Dus.... punten halen en mee kunnen op de dressuurweek of mazzel hebben dat genoeg mensen van de Eventers andere leuke dingen gaan doen :+ ;)

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:06

Super AM :)

Ik ook fijn concours gehad zaterdag, thuis wedstrijd.
Nog 1 keer rondje B gereden voor de zekerheid, nog even een tikje zelfvertrouwen op doen en het was weer de 1e buiten wedtrijd. Super fijn rondje gereden zegt de jury (de lieve man ken ik) nou Emma ik vond er niks aan een 5,5 voor de wijze van rijden. Waarop ik verontwaardigd het juryhok in kijk, de beste man en zijn mede jurylid lagen dubbel van het lachen; Gelukkig het was een geintje :+ Ik won het B
Daarna nog een rondje L erachteraan, weer een fijn foutloos rondje. Barage rustig aangereden om het vertrouwen te behouden en ook wederom foutloos, en een 7e plek.
Ik was weer tevreden :D

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:07

Ik hoop dat ik Zucchero heel blij kan maken! Ik heb mij namelijk ook afgemeld voor de Eventingweek. Heb besloten dat ik het toch te zwaar vind voor mijn merrie, tegenover wat het ons oplevert. Ze pakt de crosshindernissen heel fijn aan en ik vind het voor haar dan toch een te grote belasting (op haar leeftijd en achtergrond) om een volle week er tegenaan te gaan. Ik wil haar liever sparen, zodat we nog wat SGW kunnen rijden. Super jammer, maar wie weet over een aantal jaar met mijn jonge paard!

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:13

@Emma: Fijn!! Hihi die opmerkingen van die kerels!! Ik denk heel vaak aan jou als ik probeer mooi te zitten op mijn paard! Ik vind namelijk dat jij juist een heel mooie zit hebt!! :j

@Merel_Claire :oo Oh jee... Dat is wel balen voor jou!! Wil je me dan wel beloven dat je dan wel heel veel andere leuke dingen gaat doen in die week! :) Met wie zou je gaan en wat is dan de achtergrond en haar leeftijd als ik zo brutaal mag zijn? Ik vind het wel fijn dat ik weer een plekje opschuif op de wachtlijst... :)

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:29

Welnee! Helemaal niet balen voor mij. Heb afgelopen weekend heerlijk gecrosst in Markelo met mijn merrie. Ze doet het zooo super en pakt alles weer aan! Ze is 19 jaar. Ze heeft de afgelopen 2 jaar 2 veulens gekregen, waarvan 1 verloren. Ze is er dus een tijd uit geweest, wat betreft SGW.
Wil dat ze nog lekker kan genieten en wil haar niet overvragen in zo'n week. Knijp mijn handjes al dicht wat ik allemaal nog met haar kan. Ik heb deze al vanaf 2 jaar oud, dus ze is me heeeel veel waard.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:31

Dat kan ik me helemaal voorstellen! Nou, dan hoop ik dat je nog veel fijne crossen hebt met je maatje! Misschien komen we elkaar wel een keer tegen als ik ooit zover kom om echt te kunnen / mogen starten :+ ;)

Misschien morgen eens een mailtje eraan wagen om te vragen op welke plek ik nu op de wachtlijst sta... :=
Mijn moeder hoopt volgens mij stiekem dat ik niet naar Ermelo kan. :+ Alternatief dat ik bedacht heb is bij Marcelle de Kam op training gaan en dan bij mijn moeder logeren: ochtend trainen, middag strand liggen en avond met paard in zee? Mijn moeder vindt dat helemaal gezellig, maar ik ga zelf gewoon veel liever naar Ermelo!! ;)
Laatst bijgewerkt door Zucchero op 08-04-13 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:33

Dank je wel Zucchero! Tuurlijk ga jij ook gewoon starten!
Lekker genieten met je paard.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:34

Volgens mij heb ik jou trouwens in Deurne gezien bij de deur. Kan dat? Ik was met de grote vos (zie mijn profiel). Je was nogal weg van hem.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:36

Ja dat klopt!! Ik ga meteen in je profiel kijken! :)

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:38

Ja, die weet ik nog wel. Die van jou ging volgens mij zo onverstoorbaar mooi in ritme rond! Toch?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik van heel veel paarden genoten heb, maar ik herken jouw gezicht inderdaad wel. :j

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:40

Ja klopt! Je gooit er een euro in en hij gaat :-)
Leuk! SGW is maar een klein wereldje.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:42

Wel een erg leuk wereldje. Wil deze zomer ook wel een keer weer een dagje vrijwilligeren. Zo houd je zelf de sport ook in stand en het is gezellig!! :j

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:04

Jammer Merel_Claire, maar wel begrijpelijk met je merrie!
Zie Zucchero, zo kom je uiteindelijk wel op de lijst hoor. Duim voor je...

pietiedecy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:30

jammer Merel_Claire, maar wel goede keuze!

Idd Loetie, gaat snel zo!

Ik mag 1x in de 2 weken op wedstrijd, soms een keertje vaker, maar zeker niet elk weekend! :P En dan moet ik het ook nog verdelen over 2 paarden, en winterseizoen 3!
Achja, ik ben hartstikke blij dat m'n moeder overal met mij en de paarden heen wil! :)

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:50

Wat jammer Claire, maar wel verstandig denk ik. Je moet toch zuinig zijn op je dametje. Over een paar jaar gewoon met je jonge paard.

Als ik goed geteld heb sta je dan waarschijnlijk nu bovenaan de wachtlijst, Anne-Marie. Dat moet goed gaan komen! *\o/*

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 05:32

Jammer Merel_Claire, maar wel een begrijpelijke keuze! :j

Afgelopen weekend weer allereerste keer concours gestart. Grrrr, eerst 1,5 (!) uur staan laden van dat kreng, gelukkig uiteindelijk er toch nog op gekregen. Heel fijn los kunnen rijden, maar eenmaal in de ring te veel kleine foutjes: niet gesloten halt, dook wat naar voren in middengalop, legde hals niet mooi uit met halsstrekken, sprong paar keer weg voor de spiegel in de binnenbaan, etc. Toch had ik voor mezelf best aardig gereden en was ook erg trots op Uggs. Eindelijk weer op concours na alle ellende! Helaas wel een historisch dieptepunt bereikt wat punten betreft... 174 en 180 (met een 4e plek). Over het algemeen kan ik m'n punten toch wel redelijk schatten, maar dat bleek dit keer niet het geval.
De beste jury bleek al niet zo vrijgevig. In heel het L waren precies 5 winstpunten vergeven (van ruim 30 deelnemers) en waren 3 (!) verliespunten gereden! :oo Maar ach, na 3 maanden boxrust en 3 weken weer rijden kon ik ook niet heel veel meer verwachten. Aanstaande zondag moet ik weer rijden, dit keer in Kootwijk, waar de concurrentie meestal redelijk moordend is en er heel veel deelnemers zijn. Ach, daar leren we ook weer van! :)

(Ben overigens nu dagelijks aan het oefenen met Uggs op de trailer!)

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 06:40

Dank jullie wel!
Ik denk dat ik er goed aan doe om niet èn te crossen èn de week te doen. Ik wil verspreid de SGW's gaan rijden, zodat het voor haar goed te doen is. Je zou haar geen 19 geven, maar moet haar een beetje tegen zichzelf beschermen.

Balen Picassox dat het laden zo lang duurde! Toch een winstpuntje, dus dat is fijn.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 07:46

Balen Penny... is en blijft een jurysport daarom is springen ook zo leuk ;)
Wel weer winstpuntje erbij en vergeleken met de rest heb je dan gewoon goed gereden!

Verstandig Merel_Claire misschien volgend jaar :)

Vrijdag staat de eerste crosstraining van het jaar op de planning samen met Yvonne en Urlie naar Rob Janssen in Hernen. Heb er super veel zin in!! Ben benieuwd hoe ze weer aanpakt en hopelijk het water in 1 keer dan ben ik klaar voor Renswoude :) Nog een keertje bij mijn vriend op de galoppeerbaan trainen en dan moet het goed komen. En als we toch in Renswoude stranden bij het water geeft het ook niet.. Ik heb gewoon geen zeepaardje gekocht :+ de cross doen we voor de afwisseling en omdat we het leuk vinden.
Een echte crosser zal het toch nooit worden, daar is ze te voorzichtig voor.

En dan zondag weer op concours naar Houten, weer gewoon rondje L starten :) Ze zal danw el iets sterk zijn van de crosstraining haha. Heb me weer opgegeven voor paar mooie buitenconcoursen.
Jumping Maassluis, en Jan Mooy pinksterconcours in Maasdijk. En misschien nog selectie in Zelhem voor outdoor gelderland, maar dat is een dag na Jumping Maassluis dus weet niet of ik adt ga doen

U2andI

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 07:55

Haha penny! Dan was het zondag waarschijnlijk zo'n dag dat alle jury's niet lekker in hun vel zaten...
Ik heb 3x gekeken of t wel mijn coupons waren want ik snapte helemaal niks van mijn punten in vergelijking met mijn proeven...

Ik zag je voor zondag idd al op de lijst staan! Ik moet ook maar dan aan t einde van de dag...
Hopelijk zijn de jury's zondag beter in hun doen ;-)

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 08:06

Wanneer is zelhem Emma? Misschien kan ik die er ook nog tussen fietsen! Gezellig :j

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 08:22

Balen Penny! Maar toch een puntje erbij!
En je bent immers weer lekker op pad geweest met Uggs..

Vorig weekend had ik ook een jury die dr dag niet had.. Reed een keurige proef naar wat ik voelde, maar punten kwamen niet hoger dan 167 en 174.. Nou ja, gauw maar vergeten.. De dag ervoor had ik 174 en 180.. Dus toch wel een puntje gescoord toen.. :)
Mn jonkie ging daarentegen wel lekker.. weer 190 punten mee naar huis genomen..

Misschien moet ik haar maar gauw L1 starten, dan kan zij mee naar instructieweek.. :o
Gisteren even oefenen om tussen de bordjes te blijven, de galop is nog moeilijk uit te zitten.. maar ben tevreden met hoe ze t doet Nadia is nu 6 maand onder het zadel. :)

Afbeelding

Afbeelding

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 08:43

AM; 12 mei, op de site van outdoor gelderland staat zelhem maar volgens mij is staat het op startlijsten.nl als hengelo maar dat weet ik niet meer zeker

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 16:26

Sh*t, baaalen! :(

Ik zou zojuist les hebben, maar Uggs is niet lekker. Ik stapte op en ze begon wat te hoesten, stapte los en draafde daarna aan. Weer een paar keer hoesten. Toen kwam m'n instructrice en terwijl ik stapte bleef ze maar hoesten en hoesten. Ze stikte er bijna in. Zit niks in d'r keel of mond. Arm paard. :(:) Heeft ook groen/geel snot uit beide neusgaten. Dus gauw afgestapt en weer op de wei gezet. Dus ik weet niet of ik nog wel start zondag...

U2andI

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 21:18

Ow:(
Wat n pech! :(:)