Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 12:20

Bedankt voor de felicitaties :D

Gefeliciteerd, Patty!

Wat een mooie punten, Gretoes +:)+

Wat fijn, Rivella!

Heb je je startkaart al binnen, Floor? Balen dat je van hem af bent gevallen, maar zo te horen heb je daarna weer fijn kunnen rijden.

Ik heb gister op locatie getraind, in de wedstrijdring tussen de witte hekjes en met juryhokjes. De baan was geloof ik toch wel erg vreemd en spannend, ik had mijn handen vol aan haar, haha :+ Ze kan best vlug zijn af en toe :D

Afbeelding

http://3.media.hyves-static.net/1533521 ... 21114.jpeg

http://4.media.hyves-static.net/1533521 ... 21107.jpeg

Het was nog best fris, ondanks dat ik twee jassen en een vest droeg :brr:

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 13:40

Yelly, supermiep en ik "roddelen" vaak over jou.
Dat je in je handjes mag knijpen met zo'n fijn paard als esta.
Je zult zien dat jullie er over makkelijk doorheen zult komen.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 16:37

mooie foto's Yelly!

Ik heb vandaag even wat plaatjes geschoten terwijl Edje getraind werd, even spammen :)

Afbeelding

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 18:22

Voor de derde keer, elke keer mislukt het met mijn post en springt hij weg, dus nu in het kort: foutloos parcours en 1 balkje en 1 weigering in de barrage, daarna tweede parcours 1 weigering. Helemaal trots dus!! Daarna met de dressuur liep hij helemaal super, super braaf in ieder geval. De jury kwam nog even naar buiten om te zeggen dat het zo'n leuk paard en leuke combinatie was, maar dat hij lastig buigt op rechts, door mijn zit, hier moet ik dus aan gaan werken! Uiteindelijk tweede prijs en 193 punten!! 1 punt verschil met de eerste plaats *\o/*

ulaantje

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:42

Het ziet er echt heel goed uit yelly!

Nette foto madelijn, vind alleen wel lijken of ze hele strenge binnenhand heeft, kan ook moment opname zijn hoor.

Super goed sharona, gefeliciteerd!

Ik had vandaag minder geluk. Was in de buitenbak gaan rijden want was echt goed weer hier.
Maar zat gewoon in draf en ik weet niet wat er gebeurde maar lagen in een keer samen op de grond.
Hij stond gelukkig meteen op en liep weg, kon hem vrij snel weer pakken. Zadel enzo ff afgehaald en dand vrij gemaakt en toen weer erop gegaan en hij had gelukkig niks en liep daarna ook weer verder of er niks was gebeurd.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 22:12

ulaantje schreef:
Het ziet er echt heel goed uit yelly!

Nette foto madelijn, vind alleen wel lijken of ze hele strenge binnenhand heeft, kan ook moment opname zijn hoor.

Super goed sharona, gefeliciteerd!

Ik had vandaag minder geluk. Was in de buitenbak gaan rijden want was echt goed weer hier.
Maar zat gewoon in draf en ik weet niet wat er gebeurde maar lagen in een keer samen op de grond.
Hij stond gelukkig meteen op en liep weg, kon hem vrij snel weer pakken. Zadel enzo ff afgehaald en dand vrij gemaakt en toen weer erop gegaan en hij had gelukkig niks en liep daarna ook weer verder of er niks was gebeurd.

Zal een moment opname zijn. Ze rijdt juist super licht.

Wat een naar verhaal!!! Gelukkig allebei nog heel!!

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 22:17

Jeetje da's naar ulaantje, gelukkig allebei nog heel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 22:27

Nare val dus ulaantje :(:)

Foto's gezien zien er goed uit!

Sharona95 heel netjes!

Ik had vandaag ook wedstrijd. 1e keer outdoor was wel spannend zo tussen de bordjes op gras ipv in de binnenbak! Nogwat onwenning en slingerend zo nu en dan maar ook hele fijne stukjes wat resulteerde in 189 en 3e prijs en 185 en 6e van de 20 paarden :)

Afbeelding

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 23:14

Haha, wat leuk om te lezen, Tita :o

Hoe gaat het nu met Edje, Madelein?

Gefeliciteerd, Sharona!

Gelukkig hebben jullie je niet bezeerd, Ulaantje!

Keurig, Yvank :) Leuk!

Ik start morgen voor het eerst outdoor := Ik ben vrijdag dus al even wezen oefenen op het wedstrijdterrein, maar toen moest ik in het begin wel echt alle zeilen bijzetten om enigszins fatsoenlijk door de baan te komen, want alles was spannend :+ Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat! Ik denk dat het gewoon een kwestie van wennen en dus oefenen is :)

Hoe vaak starten jullie jullie jonge paarden :)?

Ik ben van plan die van mij zo'n twee keer per maand mee te nemen, lekker ervaring opdoen. In de zomer krijgt ze wel een welverdiende vakantie :D

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 23:17

Komt vast goed yelly!

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 23:21

Het is in ieder geval een mooi oefenrondje :D Ik lag er gister twee keer bijna naast, haha :+ Maar goed, uiteindelijk liep ze best braaf en fijn en dat is het belangrijkst.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 09:38

Yelly schreef:
Haha, wat leuk om te lezen, Tita :o

Hoe gaat het nu met Edje, Madelein?

Gefeliciteerd, Sharona!

Gelukkig hebben jullie je niet bezeerd, Ulaantje!

Keurig, Yvank :) Leuk!

Ik start morgen voor het eerst outdoor := Ik ben vrijdag dus al even wezen oefenen op het wedstrijdterrein, maar toen moest ik in het begin wel echt alle zeilen bijzetten om enigszins fatsoenlijk door de baan te komen, want alles was spannend :+ Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat! Ik denk dat het gewoon een kwestie van wennen en dus oefenen is :)

Hoe vaak starten jullie jullie jonge paarden :)?

Ik ben van plan die van mij zo'n twee keer per maand mee te nemen, lekker ervaring opdoen. In de zomer krijgt ze wel een welverdiende vakantie :D

Spannend!! Succes vandaag!
Ik reed 1x in de 2 weken 2 proeven met Edje. Ik werk in principe om het weekend, dus kan ook niet altijd dit schema volhouden.

Het gaat super goed met hem! Hij heeft afgelopen week zijn 2e shot anabolen gehad. Dierenarts was erg tevreden over hoe hij ontwikkeld is de afgelopen maand. Hij staat nog steeds in training en blijft dat ook nog wel even gezien mijn zeer trage ontwikkelingen... -O- . Dat gaat super goed. Ook gelijk de problemen eruit die ik met hem had ( veel verzet op het bit, af en toe wat laks reageren op been hulpen, en de balans problemen in galop). Dus ga knallen met hem van de zomer :P

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 09:38

Mooie punten en foto yvank!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 10:08

Yvank van harte met je punten,kijk uit paard loopt wel op de voorhand.

Suus werkte het maar zo, we hebben al genoeg met Door geprobeerd.

Yelly outdoor toppie hoor succes ik ga vanavond indoor met 2 binnenbakken, lekker safe, met grote rood lint in der staart.
Start als laatste van de groep, is dat nou in je voor of nadeel?

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 10:13

Mooie foto en wat een punten yvank! :j
Yells, ziet er goed uit hoor!
Madelein, wat kl*te zeg... Mooi dat je paard iig wordt doorgereden. Hoop dat je snel weer de oude bent.

Gister ook cc gehad. Ze kwam de trailer af en ze was zo druk. Dacht dat ik er nooit op zou komen. Heb gemerkt dat ik er beter op kan zitten ipv er naast lopen. Toen ik er eenmaal op zat was het een stuk minder. Losrijden fijn. Proef ook fijn, ondanks dat ik voor de proef bordje c al van de sokken had gereden := verder was ze super braaf. Proef liep lekker maar nog teveel fouten. Aanspringen in galop bij de middendraf, hals niet willen verlengen en wat slingerend hier en daar :D
Ik was iig heel tevreden :j
Jury gaf aan dat het paard nog jong en onervaren oogt. Geen verrassing want is zijn tweede cc en eerste keer buiten. Had 175.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 10:14

thanks :) nee loopt niet op voorhand was aanzet middendraf en was super slechte bodem het liep daar af :=

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 13:03

Wat een leuke en succesvolle activiteiten met onze jonkies!
Gefeliciteerd allemaal met de resultaten

Jammer Ulaantje dat jij gister een minder succesvolle dag had..
Gelukkig kon je weer verder alsof er niets gebeurd was!
Vandaag spierpijn denk ik?

@ Tita: ik denk dat als laatste starten niet perse een voor- of nadeel is..
Wanneer je als eerste zou moeten starten zou ik dat wel een nadeel vinden

Ik heb gisteren privéles gehad met de jonge merrie van Voice.
(heb elk weekend privéles maar dit was de eerste keer met haar)
Ze deed het super goed!!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 14:09

Het is voor mij misschien erg voor uit kijken :P maar wil eind 2013 met mijn 3 jarige pony hengst als alles goed gaat kijken hoe hij zo af en toe doet :) *hij moet nog onder zadel* maar we hebben alle tijd :D

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 17:20

Hahaha Nicole komt ook alvast in het topic aansluiten:P

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 17:45

Yelly; nee heb nog geen startkaart. Maar ben wel van plan om hem binnenkort aan te vragen. Ben nog wel erg aan het twijfelen.. Maar vandaag heerlijk gereden!
Ik was wel lekker bezig deze week, ben er gister wéér afgevallen, heel komisch. We hadden even een miscommunicatie in de galop, reden richting de sloot, hopla daar ging ik.. Rolde zo onder het draad door de sloot in :') _O- Gelukkig geen foute bedoelingen van het paard, hij is nog steeds lief! <e

Dus, vandaag top gereden, ging echt heel fijn! Zal weer even wat fototjes spammen.

Oh en Yelly, ik ben nog steeds fan van jou en je paard :o

Afbeelding
Afbeelding
:D

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 17:45

Ziet er netjes uit Floor!

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 18:01

Fijn dat je zelf tevreden was Martine, dat is het belangrijkst.

Rubella, fijn dat je les goed ging.

Spierpijn eigenlijk niet eens alleen een dikke blauwe voet, die lag namelijk onder hem.
Maar vandaag wedstrijd gehad met mn 5 jarige en bijrijdpaardje. En was met die van mezelf dubbel 0 en 4e en die ander in de barage een balk en 5e.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 18:36

Thanks, Floor :o Leuke foto's!

Helaas, vandaag geen winst! Heel veel spanning resulteerde in 168 en 178 (180 punten, met twee strafpunten voor een extra volte, jammer). Terechte punten! Outdoor is toch nog erg spannend voor Esta, ze was erg heet en nerveus, hierdoor zaten er erg veel fouten in de proeven. Ze was nog steeds wat bang voor de hekjes en juryhokjes, ik moest dus al de nodige moeite doen om haar overal langs te rijden. In het begin van m'n eerste proef kwam ze omhoog en daarbij klapte ze vol tegen m'n gezicht #) Vervolgens kwam ze later ook nog eens met één been buiten de bak terecht door het maken van een vreemde sprong, waardoor ze helemaal in de stress schoot. Ik wilde afgroeten, maar dat mocht niet, dus ik heb toch maar verder gereden, haha! In de tweede proef liet ze zich wel iets makkelijker rond sturen, maar van ontspanning was nog steeds niet echt sprake en ze begon leeg te raken :+ Ze is dan nog steeds erg voorwaarts, maar het toont dan allemaal wat instabieler (en zo voelt het dan ook) ;) Ze heeft wel haar best gedaan! Het is geen onwil, ze vindt het gewoon oprecht erg spannend allemaal. Maar goed, dat maakt ook helemaal niet uit, ze wordt immers nog maar vier! Ik heb haar dus gewoon gerustgesteld en op de juiste momenten even beloond :) Daarna lekker buiten uitgestapt en ze heeft nog even gegraasd. Het moet voor haar ook een leerzame, leuke en fijne ervaring zijn en blijven :)

Esta moet gewoon kilometers gaan maken en ringervaring opdoen :) Ik neem haar ook lekker mee om op vreemd terrein te trainen en om fijne buitenritjes te maken, daar kan ze alleen maar makkelijker van worden! Als de basisafrichting nog net wat beter is, zal ze in spannende situaties vast ook net wat beter aan de hulpen blijven :)

Ik had wel veel nuttig en leuk commentaar op beide protocollen!

Afbeelding

Op de andere protocol stond dat het een mooi paard is en dat het jammer was dat ze het zo spannend vond (jammer van de spanning). Leuk dat de juryleden ondanks de slechte proeven nog leuk commentaar op de protocollen hebben geschreven :)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 18:51

Jammer yelly, maar klinkt mij niet onbekend. Lekker blijven rijden dan went ze er vanzelf aan! De een heeft wat meer tijd nodig dan de ander. En je punten zijn niet eens slecht!! Bijna winst!!
Super trouwens dat de jury zulk commentaar geeft, ik heb het ook wel eens anders gehad...

Hopelijk is je oog niet al te blauw morgen!

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 20:43

Nou Yelly, ik heb vandaag ook m'n eerste outdoor gehad, en dat ging ook niet helemaal lekker.
Losrijden ging trouwens wel helemaal super! Ze was in het begin heel gespannen (ze ging echt rennen enzo), maar op een gegeven moment had ik haar zó ontzettend lekker aan het lopen! Beter dan thuis :).
Alleen toen kwam ik de ring in en dat was toch wel heel erg eng. Dus ook ik veel fouten in de proef (ineens stil gaan staan omdat ze ergens niet langs durft, of helemaal de verkeerde stelling aannemen omdat ze iets eng vindt en dat wil zien).
Maar toch wel tevreden dus omdat ze zo goed liep tijdens het losrijden. En geen super slechte punten. Ik had 177 en 189 dus in ieder geval wel weer 1 winstpunt :)

Ik start op het moment trouwens ook 2x per maand. En zo lang mama het niet zat is om steeds mee te moeten (ik heb geen aanhanger-rijbewijs), blijf ik dat nog wel doen want het bevalt me wel.