KNHS instructieweek voor paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

U2andI

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 15:09

CalvinenGino schreef:
loopt het inschrijven zo storm :wow:

uh jaaa... althanks wel voor de allround t/m 20.. kan me zo voorstellen dat dat bij eventing en dressuur ook zo is....

Picassox

Re: KNHS instructieweek voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 15:14

Maar eh... Probleempje: In de laatste PaardenSport staat dat het inschrijven vanaf 4 januari is!?!? :?

U2andI

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 15:16

dan wens ik die mensen die dan gaan inschrijven veel plezier! Iemand hier (weet zo de naam niet) heeft daarvoor contact opgenomen met het knhs en die hebben bevestigd dat het 100% zeker op 7 jan is...

Lijkt me ook logischer op maandag ipv vrijdag

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 15:18

Ja, ik heb zelf contact opgenomen met de KNHS!
Maar ik ga toch nog maar een keer checken, voor het geval het niet fout staat in de PaardenSport...

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 15:21

Het staat er toch echt in: Blz. 86 van de PaardenSport, laatste uitgave.

Edit: Ga nu even de KNHS bellen voor de zekerheid!

Antwoord: Is een fout in de uitgave, het is inderdaad vanaf 7 januari.
Maar we stonden toch wel stom te kijken als we pas op 7 jan gingen inschrijven als het op de 4e al begonnen was. :')

U2andI

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 15:25

haahaa oke... tja dan waren er waarschijnlijk heel wat mensen boos geweest...

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 15:32

Ja, maar is toch wel even handig om het zeker te weten in plaats van: "Ja, maar er is al gebeld en het zal vast wel goed zijn". Als het dan toch 4 januari was geweest, dan koop je er niks voor (letterlijk en figuurlijk niet). :+

Baby_Lucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:06

@ Corella; Bedankt voor je reactie, ik denk dat ik dan toch wel ga.

Zijn er nog meer mensen met oudere paarden die deelnemen (+20 jaar) en wat zijn de ervaringen dan?

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:16

Ieder (ouder) paard is natuurlijk verschillend, ik ken oudere paarden die nog heel actief zijn en nog intensief gereden worden maar ook een paar die daar echt geen zin meer in hebben en die liever lekker van hun pensioen staan te genieten,
jij kent jouw paard het beste dus kun jij ook het beste weten of het wel of niet te intensief is.

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:20

Ik zou ook wel heel graag mee willen maar weet niet of ik het voor elkaar krijg met mijn verzorgpaard := Lijkt me wel echt supergaaf zo'n week! :D

Baby_Lucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:21

Simyo: Kun je een indicatie geven van hoe intensief de lessen zijn? Mijn (verzorg) pony is op dit moment 22 en wordt 5 dagen per weer 45/60 min gereden waarvan 1 keer anderhalf uur horseballtraining... In juni is hij 23.

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:26

Ik ben er nog nooit geweest, sorry, maar er is vast iemand anders in dit topic die dat wel weet en je dat wel kan vertellen!
Je zou het wel eens kunnen uitproberen thuis, hoe is hij als je hem op 1 dag 2 uur echt intensief rijd?

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 22:42

2 lessen per dag zou ik dan niet doen met een ouder paard. Vergis je niet, het is best zwaar voor een paard, de trainingen zijn best intensief.
Ik neem zelf een jong paard mee (5 jaar), en doe daarom ook maar 1 training per dag. dan kies ik per dag wel welke training ik wil volgen.

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:31

Picassox schreef:
Maar eh... Probleempje: In de laatste PaardenSport staat dat het inschrijven vanaf 4 januari is!?!? :?

Voorheen was het namelijk wel altijd op donderdag of vrijdag.
Want vele zaten dan in het weekend in de stress omdat zij tot maandag moesten op hun bevestiging :j

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:34

Nibbit schreef:
Ik wou dit jaar ook, maar nu ik lees dat er dit jaar geen paddocks zijn en je paard dus echt in zn stal blijft (tenzij je gaat rijden / wandelen oid), heb ik besloten niet te gaan.

Oef dat wist ik niet, dan ga ik ook niet als dit het geval is :n Mijn paard staat dag en nacht buiten, voor al zeker anderhalf jaar, en daarbij is hij erg overgevoelig voor bijna al het stof wat in stallen rondzwerft. Dan ga ik op zoek naar iets anders waar hij minstens de hele dag buiten kan staan. Een weekje 's nachts op stal is geen ramp, maar niet dag en nacht op stal. Dat trekt hij echt niet.. Een (paar) uurtje(s) aan de hand grazen zal daar niets aan veranderen..

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:36

Jorinda__ schreef:
Nibbit schreef:
Ik wou dit jaar ook, maar nu ik lees dat er dit jaar geen paddocks zijn en je paard dus echt in zn stal blijft (tenzij je gaat rijden / wandelen oid), heb ik besloten niet te gaan.

Oef dat wist ik niet, dan ga ik ook niet als dit het geval is :n Mijn paard staat dag en nacht buiten, voor al zeker anderhalf jaar, en daarbij is hij erg overgevoelig voor bijna al het stof wat in stallen rondzwerft. Dan ga ik op zoek naar iets anders waar hij minstens de hele dag buiten kan staan. Een weekje 's nachts op stal is geen ramp, maar niet dag en nacht op stal. Dat trekt hij echt niet.. Een (paar) uurtje(s) aan de hand grazen zal daar niets aan veranderen..

Ook wanneer er wel paddocks zijn zal hij niet veel meer zijn stal uit komen ;)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 00:10

Maar ik had sowieso niet begrepen (of gewoon niet goed genoeg gezocht/gelezen/nagevraagd) dat ze zo veel binnen zouden staan. :P

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 00:28

Jorinda__ schreef:
Maar ik had sowieso niet begrepen (of gewoon niet goed genoeg gezocht/gelezen/nagevraagd) dat ze zo veel binnen zouden staan. :P

tja, we hebben niet een wei voor 70 paarden..

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 00:40

Jawel hoor, maar er wordt voor gekozen om dat als mooi wedstrijdgazon te gebruiken. Plek genoeg! :D ;)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 00:43

ja plek wel, gras ook maar geen wei :P

anders hebben we straks een paddock van 200x200 waar mensen een dressuurproef op moeten rijden..

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 00:47

palousa_boy schreef:
ja plek wel, gras ook maar geen wei :P

anders hebben we straks een paddock van 200x200 waar mensen een dressuurproef op moeten rijden..

Dat is dan jammer voor die dressuurprikkers die zo nodig een dressuurproef moeten rijden.
Wij gaan voor!!! *\o/*

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 07:56

Maar hoe hadden jullie dat verwacht dan.... (voor degene die de paarden buiten willen hebben).. Alle paarden maar gezamenlijk op de wei gooien?

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 08:30

Ik heb wel goede ervaringen met prikweitjes die je zelf meeneemt, maar ja... ik ben dan ook deels door de NVVR opgevoed ;) (www.nvvr.info) En daarbij is dat bij Endurance en Trec ook altijd een leuke oplossing.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 08:44

Weide is denk ik niet te doen, maar meerdere paddocks moet toch mogelijk zijn?
Best leuk zo`n welzijnsnota, maar onze eigen KNHS doet daar niet aan mee. Ik weet dat het richtlijnen zijn en niet verplicht maar toch ;)

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 08:59

Oh mensen, het is voor 4,5 dag. Dan pak je hem lekker vaak eruit om te wandelen en te laten grazen.

En anders is het toch heel simpel? Ben je het er niet mee eens, dan ga je niet. Ik word een beetje moe van dat gezeik.